Voisitteko kertoo kun en oo varma

katssi

Hei mietittytti vähän yks päivä kun miks ei niistä munista ei ole tullu VIELÄKÄÄN mitään vaikka se on hautonu 3 viikkoa ja 3 päivää niitä munia. Mut eilen kun naaras lintu oli ulostamassa niin mä avasin siitä pesästä se kattoluukun ja halusin tarkistaa että onko ne hedelmöityneitä otin yhen käteen valaisin sitä lampulla ja todesin että se on tyhjä =(. sitten otin toisen niin valaisin sitäkin lampullan niin sielä oli jotain ja kun käänsin sitä kämmenellä niin se käänty taikaisin miten olikin siis se muna. Jos sielä on jotain miks ne ei KUORIUDU? >:/

1

346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

Haudonta-aika voi vähän vaihdella muutaman päivän sinne tänne esim huoneen lämpötilan mukaan.
      Lisäksi munat kuoriutuvat siinä järjestyksessä kun ne on munittu, ja unduhan munii yleensä joka toinen päivä. Jos siis se ensimmäinen muna oli hedelmätön on ensimmäinen poikanen odotettavissa vasta kun sen toisen munan muninnasta on kolmisen viikkoa, seuraava taas siitä parin päivän päästä jne. Eli isossa undupesyeessä voi vanhimmalla ja nuorimmalla poikasella olla jopa pari viikkoa ikäeroa. Kannattaa siis odotella ihan rauhassa niin kauan kuin emo niitä munia ylipäätään haluaa hautoa, jossain vaiheessa se kyllä luovuttaa jos mitään ei kuulu säällisessä ajassa.

Mahdollista on tietysti sekin että poikaset ovat syystä tai toisesta kuolleet kesken kehityksen kuoren sisään jolloin ne eivät tietenkään kuoriudukaan vaikka tumma sisältö läpivalaisussa näkyykin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2532
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      22
      1536
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1342
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe