Minkälaisia kokemuksia ihmiset teillä on virtsan proteiinista. Viitearvot U-prot -kokeelle on alle 100. Minulla arvo n. 300. Minkälaista munuaissairautta taustalla voi olla ja mitä seurauksia?!? Minulla on verenpainetauti, joka nyt vuoden verran ollut lääkkeillä hyvissä lukemissa. Tällöin vuosi sitten U-prot oli myös koholla, mutta lääkäri kuittasi tämän sillä, että käytän ehkä liikaa lihaa ruokavaliossa, joka ei voi kyllä pitää paikkaansa!! Ensi viikolla lääkärinaika, mutta ajattelin nyt jo kysellä...
virtsan proteiini!!!!!
1
3777
Vastaukset
- vajaatoimintaa
Tuola Musilin sivuilta voit lukea munuaistietoa.
http://www.musili.fi/fin/etusivu/
Itselläni on diabeettinen nefropatia eli munuaisten vajaatoimintaa. Minulla on myös Krea-arvo yli viiterajojen ja silloin tuo diagnoosi muuttui nefropatiaksi. Sitä ennen puhuttiin vain proteinuriasta. Ja yksi tärkein hoito on verenpaineen pitäminen mahdollisimman alhaalla, diabeettista nefropatiaa sairastavilla pitäisi päästä alle 125/75 arvoihin.
Mielestäni pelkän valkuaisen ylisuuren erittymisen kohdalla puhutaan joko mikroalbuminuriasta tai makroalbuminuriasta.
Varmemman tuloksen saat, kun sinulta otettaisiin esim. du-Prot eli sama koe, mutta pohjana olisi koko vuorokauden virtsankeräys. Nimittäin kyllähän valkuaisen määrään vaikuttaa esim. se paljonko olet edellä syönyt lihaa, miten olet rasittanut edellä itseäsi fyysisesti ym. ym. Ja tuo "edellä" tarkoittaa lähinnä edellisen vuorokauden aikana.
Tuossa on sulle vielä linkki HUSLAB:n sivuille kyseisen tutkimuksen kohdalla:
http://huslab.fi/ohjekirja/2519.html
Sanoisin, että odota nyt sitä lääkärin aikaa ihan rauhassa. Mutta kysele häneltä tarkemmin tilanteesta. Nimittäin eihän sitä proteiinia jatkuvasti saisi erittyä ainakaan tuollaisia´määriä kuin sulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih274487Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4591327Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771070Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä358981- 77893
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59820
- 228794
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57697Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.42689