Raitiina tänäänkin, perjantaina sais sitte aukaista eka luukun siitä Joulukalenterista eli ei ois enään kuin neljä päivää, nyt nukkuun ja aamulla lapiohommiin, se on mukavaa hommaa saa kaivaa mielinmäärin monttuja ja vaikka kuinka syviä, siinä multa ja savi lentää ko mää saan lapion käteen! ps. en ole haudankaivaja.
27.11-06 Maanatai
25
1033
Vastaukset
Maanantai ( näppiksen vika )
- Papio1
1 v. 4 kk. täyteen ilman alkoholia tänään. Hyvä jatkaa tästä, kun on päässyt alkuun.
- ambivalenttineN
Oikein isot onnittelut sinulle! :)
- JossiPossi
jotakin aamusella. Miksi se piti poistaa? En ainakaan tietoisesti halunnut loukata.
Onnea vaan raittiudestasi, jos täällä ei saa muuta kirjoittaa.
Sen verran lisään vielä, että poistetussa arvelin Papiolla olevan jonkinlainen koukku alkoholiin vieläkin, koska aiheesta pitää päivittäin täällä kertoilla. Jotakin väärää? Paremminkin pohjaa keskustelulle mielestäni. Eikö tässä ketjussa sallita mitään 'kritiikkiä' vakio kirjoittajia kohtaan? Eihän tuossa ollut edes mitään kritiikkiä.
Olisin mielelläni lukenut Papio1:n oman vastauksen viestiini ennen deletointia.
Omasta puolestani sanon, että olen vielä kaukana tuollaisesta raittiusputkesta. Mutta matkalla sitä kohti kuitenkin, toivottavasti. - Papio1
JossiPossi kirjoitti:
jotakin aamusella. Miksi se piti poistaa? En ainakaan tietoisesti halunnut loukata.
Onnea vaan raittiudestasi, jos täällä ei saa muuta kirjoittaa.
Sen verran lisään vielä, että poistetussa arvelin Papiolla olevan jonkinlainen koukku alkoholiin vieläkin, koska aiheesta pitää päivittäin täällä kertoilla. Jotakin väärää? Paremminkin pohjaa keskustelulle mielestäni. Eikö tässä ketjussa sallita mitään 'kritiikkiä' vakio kirjoittajia kohtaan? Eihän tuossa ollut edes mitään kritiikkiä.
Olisin mielelläni lukenut Papio1:n oman vastauksen viestiini ennen deletointia.
Omasta puolestani sanon, että olen vielä kaukana tuollaisesta raittiusputkesta. Mutta matkalla sitä kohti kuitenkin, toivottavasti.En tiedä mitä olet kysynyt minulta, joten en voi siihen vastata. En seuraa tätä palstaa nykyisin kovin aktiivisesti, kerran kaksi päivässä vilkaisen. Siitä on tullut jonkinlainen tapa.
Alkokoholiin minulla ei ole mitään koukkua. Ei ole koskaan ollut. Reippaat vuosi sitten oli kyllä miltei mopo karata käsistä ja silloin -siis kaljoitellessani vielä- muistaakseni kysyin mielipidettä alkoholin käyttööni tältä palstalta. Sain hyviä vastauksia. Itse asiassa en yksinkertaisesti ymmärtänyt/tiennyt mikä on ns . normaalia alkoholin kulutusta, koska tämä valtakunta on niin läpialkoholisoitunut valtiovallan (vrt. äskeinen epäluottamuslause & keskustelu hallitukselle viiinaverosta ja sen päätös) suosioisella avustuksella.
Vinkkejä sain täältä ja taisin muaan kesäilta humalapäissäni soittaakin palstan sherifille, jolta sain ihan ensi käden käytännön tietoa. Sen jälkeen olen ikäänkuin meltänyt itseni tähän Tipattomen porukkaan ja päivittäin "kuittaan" itseni mukaan ketjuun. Muunlainenhan osallistumiseni palstan kirjoitteluun on muutaman härikön osalta hyvin torpedoitu, joten en enää vaivaudu paljon tämän palstan asioihin. Intressini ovat ihan muualla. sinulle 1vuodesta ja 4 kuukaudesta.Mitäs me turhaan juomaan aleta,kun on hyvä olla ilman viinaksia:)
Eiköhän juoda ilta-kahvit!t pörri- Suotuulia
Mistä minä lasken raittiuteni? Aloitanko taas alusta kun retkahdin perjantaina? Karmeaa, kun takana oli kolmen kuukauden raittius ja nyt vain 2 päivää. No tänään olen raitis.
- ambivalenttineN
Suotuulia kirjoitti:
Mistä minä lasken raittiuteni? Aloitanko taas alusta kun retkahdin perjantaina? Karmeaa, kun takana oli kolmen kuukauden raittius ja nyt vain 2 päivää. No tänään olen raitis.
Niin se kait menee, että alusta lähtee taas. Mutta hei, ei sillä ajalla oo oikeesti mitään merkitystä. Pääasia että oot tänään raittiina.
- Suotuulia
ambivalenttineN kirjoitti:
Niin se kait menee, että alusta lähtee taas. Mutta hei, ei sillä ajalla oo oikeesti mitään merkitystä. Pääasia että oot tänään raittiina.
tätä päivää me elämme. Ja tiedän, että ei kannata miettiä, että voi kun olisin taas kolme kuukautta raittiina, koska etukäteen ei tiedä. Mutta olen saanut selville, että kolmen kuukauden periodit ovat ratkaisevan vaikeita, tai helppoja.
- hartsu81
olet oikealla tiellä ja esimerkkinä muille, myös minulle. Toivon että joku päivä olen saavuttanut saman
Raitis maanantai! En edes muista koska viimeksi olisi ollut näin "normaali" olo maanantai aamuna!
Lukemattomien seinään päin juoksujen jälkeen olen myöntänyt, että viinaksien kanssa ei meikäläisen kannata urheilla. Kun ei osaa niin ei osaa. Teen kaikkeni, että vieraannun siitä myrkystä!
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Nyt työn tekoon...ja virtaa ON!- JossiPossi
Kauanko olet raitistellut?
Ensimmäiset kiusaukset tulevat viimeistään
n. kuukauden kuluttua. Silloin vasta otetaan miehestä/naisesta mittaa.
Mahtavaa kuitenkin, että olet mieltänyt juomisesi olevan liian suurta ja päättänyt yrittää raitistua.
Vielä mahtavampaa jos siinä onnistut. Sitä toivon vilpittömästi. - ambivalenttineN
Eiks ookin upee tunne, kun ei tee mieli juoda? Hienoa, että olet valmis vieraantuun viinaksista päivä kerrallaan ja nautit normaalista olotilasta. :) Oikein hyvää ja enegistä työpäivää sinulle!
Raittiina aion itsekin olla tänään, vaikken jaksakaan muuta kuin itkeä. Enpähän ainakaan ole enää ylienerginen ja se kait on ihan positiivista. Mut ei tää alakuloisuus ja masentunut olotilakaan tunnu mitenkään hyvältä. Millonkohan itse pääsisin tuohon normaaliin olotilaan? En ees tiiä, mikä on normaali olotila, kun ei sellasta ole aikoihin ollut. Mut sit ku se tulee, niin varmasti nautin siitä! :) - kokenut
Eiks ookin upee tunne, kun ei tee mieli juoda? Hienoa, että olet valmis vieraantuun viinaksista päivä kerrallaan ja nautit normaalista olotilasta. :) Oikein hyvää ja enegistä työpäivää sinulle!
Raittiina aion itsekin olla tänään, vaikken jaksakaan muuta kuin itkeä. Enpähän ainakaan ole enää ylienerginen ja se kait on ihan positiivista. Mut ei tää alakuloisuus ja masentunut olotilakaan tunnu mitenkään hyvältä. Millonkohan itse pääsisin tuohon normaaliin olotilaan? En ees tiiä, mikä on normaali olotila, kun ei sellasta ole aikoihin ollut. Mut sit ku se tulee, niin varmasti nautin siitä! :)raittiuden. Sitä olen saanut päivän kerrallaan ja samalla olen vertaistukiryhmistä saanut paljon ystäviä ja muuta tukea. Ihan normaalia minusta ei koskaan tule, olenhan alkoholisti.
- ambivalenttineN
kokenut kirjoitti:
raittiuden. Sitä olen saanut päivän kerrallaan ja samalla olen vertaistukiryhmistä saanut paljon ystäviä ja muuta tukea. Ihan normaalia minusta ei koskaan tule, olenhan alkoholisti.
mut jos sen lisäksi on psyykkinen puoli (vähän) epätasapainossa, niin ei pelkkä raittius aina riitä normaaliksi olotilaksi. Voi kumpa riittäisikin.
JossiPossi kirjoitti:
Kauanko olet raitistellut?
Ensimmäiset kiusaukset tulevat viimeistään
n. kuukauden kuluttua. Silloin vasta otetaan miehestä/naisesta mittaa.
Mahtavaa kuitenkin, että olet mieltänyt juomisesi olevan liian suurta ja päättänyt yrittää raitistua.
Vielä mahtavampaa jos siinä onnistut. Sitä toivon vilpittömästi.juomatauot on vaihdellut 1kk-2kk. Koskaan ennen en ole aikonutkaan pidättäytyä alkoholista kokonaan. Aina vaan olen laskenut päiviä koska voisi korkata. Ja todistellut itselleni, että ihan normaaliahan tämä torstaista sunnuntaihin juominen on! Totuushan on se, että juomatta oleminen ei viinan hallintaa paranna. Päin vastoin.
Nyt kaikkien kokemusten jälkeen on tilanne se, että asiat on pakko pistää tärkeys järjestykseen. Ja tarkoitan, että vielä on perhe, talo yms.....Senegal kirjoitti:
juomatauot on vaihdellut 1kk-2kk. Koskaan ennen en ole aikonutkaan pidättäytyä alkoholista kokonaan. Aina vaan olen laskenut päiviä koska voisi korkata. Ja todistellut itselleni, että ihan normaaliahan tämä torstaista sunnuntaihin juominen on! Totuushan on se, että juomatta oleminen ei viinan hallintaa paranna. Päin vastoin.
Nyt kaikkien kokemusten jälkeen on tilanne se, että asiat on pakko pistää tärkeys järjestykseen. Ja tarkoitan, että vielä on perhe, talo yms.....En minä mitään loppuelämän päätöksiä tee. Se tuntuu kovin raskaalta sanoa, että en enää koskaan elämässäni...oli se asia sitten mikä hyvänsä.
Tavoitteeni on vaan se, että tänään en alkoon kävele...enkä viinaa osta, enkä juo! Pyrin olemaan jo pelkästään ajattelematta koko asiaa.
Ja vaihtoehtoja on tämä yksi. Jos korkkaan, niin silloin olen valinnut viinan enkä perhettäni! Aika selvää! eikö?..- olen hakenut
mut jos sen lisäksi on psyykkinen puoli (vähän) epätasapainossa, niin ei pelkkä raittius aina riitä normaaliksi olotilaksi. Voi kumpa riittäisikin.
apua alkoholismini lisäksi myös mielenterveyspuolen ongelmiini. Kumpaankaan en nykyisin tarvitse kemikaaleja, vertaistuki on riittänyt sen jälkeen kun leguri lopetti masennuslääkityksen.
- ma-sa
Mieluummin vaikka ojan kaivuuseen,ku alkaa pämppäämään ja rypemään itsesäälissä.Peili on edelleen hyvä keksintö.Toivotan kaikille kanssa ihmisille hyvää ja raitista måndaagia.
- Cettuz!
Raittiina...........kiitos.
alkoi marraskuun vika viikko ja saa jatkua samaanmalliin.
Sekö meinaa sheriffi koristella jouluksi koko tontin,kun monttuja kaivelet ympäriinsä.
Olis nyt ollut maa jäässä ja metri lunta.Olisi ollut haastetta enempi lapiohommissa:))
Raittihina käypi askeleet.....
Hyvää illan jatkoa kaikille!t pörri- mussukka1
Meillä saisi täytellä kuoppia, saisi ne vastalihaksetkin toimintaa.
Mun on pakko mennä tekemään noille ahvenille ja siioille jotain, olivat rapulla odottamassa.
Mietinnän ajaksi taidan keitellä kaakaota. - Hamara
Niin se vain meni tämäkin päivä selvinpäin, huomenna taas uus yritys.
- Peava kerrassaan!
Lapiohommat sopii joillekin hyvin, moderointi ei ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565450Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387- 1141647
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2441637- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3271164Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3221157