...Niin, miten kiristetään se leveempi eli laturin kiilahihna -96 TD Venton tapauksessa. Kylmäkäynnistyksen yhteydessä kiljas kuin sika pistettäessä. Niinpä avasin konepellin ja arvelin syyksi löysähköksi luokiteltavan laturinhihnan. Vikinä kestää n. 10-30 sek. startista ja herättää tänä aikana koko kulmakunnan aamuhämärissä.
...Elikkä kiristetäänkö laturia liikuttamalla vai mitenkä? Monellako pultilla laturi on kiinni? Aika ahtaassa paikassa noi remmit.
Venton kiilahihnan kiristys
8
2921
Vastaukset
- Junior-Trucker
Nyt en kuollaksenikaan muista...mutta ainakin Borassa on kiristin jo jousella. Eli jousi pitää hihnan koko ajan kireällä. Sitten kun hihna on tarpeeksi venynyt niin eihän siinä muu auta, kuin uutta hihnaa.
Mutta jos ei ole jousikiristintä, niin esim laturilla on pitkä kierretanko tai pultti, jota pyörittämällä kireys voidaan säätää..kannattaa tutkia. Kyllä se pitäisi selvästi olla esillä... - kauppaan
pari pulttia löysälle ja jousi kiristää. Mielestäni helppo homma kiristys mutta hihnan vaihto vaatii ohjaustehostimen hihnan irroituksen . Eli etupäätä ylös ja muovisuoja pois ja hommiin.
- jarxapa
Elikkäs laturi on kiinni parilla pultilla, toinen päällä, toinen alla. LÖysääpi hieman molempia ja napakasti kädellä nostaa laturia ylöspäin, niin johan kiristyy...
Näin ainkain Bentsiini mallissa tuskin kovin paljon erilainen - aeryary
Eli alakauttako niihin pääsee parhaiten käsiksi?
Tosiaan ahtaat paikat. Puoli kämmenen leveyttä ohjaustehostimen hihnalle- Ylä kautta
Jos kyseessä pelkkä hihnan kiristys, niin homma yläkautta, 13 mm lyhyehkö kiintolenkki alapuolisen pultin löysäämiseen, se on juuri laturin hihnapyörän alapuolella n 70 mm. Jos uusit hihnan, niin silloin homma alakautta koska ohjaustehostimen hihna on poistettava, koska laturin hihna kulkee sen takaa.
- ventojen väsääjä
KIILAHIHNA ei kiristy jousella!!! moniurahihna kiristyy jousella joka on laturissa. kiilahihnan kiristys toimii sillein et auton keula ylös alle makaamaan ja avaat 3 pulttia. 1 pullti on ihan siinä ohjaustehostimen hihnapyörän alle ja 2 pultti on toisella puolelle 3 pultti on se joka pitää ylhäältä ohjaustehostimen pumppua kiinni.
- TI-Mies
Kappas vaan. Minä kun luulin että kiilahihna on sama kuin moniurahihna ja jakohihna on sama kuin hammashihna, mutta kaikkea sitä tässä oppii.
- Jousi tiukalle
TI-Mies kirjoitti:
Kappas vaan. Minä kun luulin että kiilahihna on sama kuin moniurahihna ja jakohihna on sama kuin hammashihna, mutta kaikkea sitä tässä oppii.
Kyllä se vaan on niin ettei jousi kiristä tarpeeksi, pitää nostaa laturia ylöspäin kädellä kun tiukkaa ylimmäistä pulttia. (tämä pultti ensimmäiseksi kiinni)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742972
- 682847
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171689- 241657
- 261612
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91269