No, pitkä raittius meni vaturalleen. Aamulla joutuu selevitellä perheen tulevsaisuus ja olen heikoilla, ehkä jopa hylkiö ja syystä. Oliko elämäni 15v perheeni kanssa, vaihdettavissa viinaan. Oli, koska en muuhun voinut. Jos ero tulee, niin alkoholi vei voiton.
Kyllä v....aa
9
748
Vastaukset
- Karjalan Sissi
siis 15v ja yksi hairahdus? Senkö takia elämä perseellään!? Täytyy olla ISO hairahdus! Meillä muilla niitä sattuu viikottain vaan silti yritetään elää ja eletään parina, toinen toistamme tukien(vaimoni useimmiten minua), eikä pelkästään kielikuvallisesti. Mieti mitä haastat
- jotain edes
sanon, vaikka vaan tämän vanhan kliseen jonka tietysti jo tiedätkin, että, mikä murhe ja painolasti siellä mielen perukoilla sinulla oikein onkaan? Se siis, mikä pistää juomaan.
Jos se on jotain mistä voisi puhua, mutta niin arkaa ettet vielä ole uskaltanut läheisillesi, ja nimenomaan siipallesi siitä pukahtaa, niin voisko ajatella että keräisi rohkeutta ottaisi riskin ja nostaisi kissan pöydälle, vaikka mitä tapahtuisi. Jos siis sellaista mustaa, salaista möykkyä sielussa on. Monilla on, jotain niin vaikeaa selittää, että viinan juonti ja tuhokin tuntuu paremmalta tieltä kuin avautuminen ja itsensä likoon paneminen pohjia myöten.
Mutta jokuhan se pistää juomaan. Ei se minkä ensimmäisenä selityksenä tarjoilee, vaan justiin se salainen syöveri siellä ihan pimeimmässä nurkassa. Jos yrittäisi sitä tuoda päivänvaloon.
No joo, mistäs minä tiedän. Kunhan pulisen.
Mutta jotenkin mä luulen, että oot suht tolkku heppu, joten kyllä sä sieltä selviät...
Niin ja ainahan voi olla, että viina on susta muuten vaan hyvää, mutta sitä kyllä epäilen. - aahoohoo
vie aina voiton, usko hyvällä.
Mieti onko tullut tehtyä kaikkensa raittiuden eteen vai oletko ainoastaan yrittänyt kärvistellä yksin ilman vertaistukea. Tao sillä hamarapuolella nyt nuppiis, että harvoja poikkeuksia lukuunottamatta yksin ja hampaat irvessä raitistelu ei tahdo onnistua.
Helpompi keino on olemassa. Paskat mä viitti enää tolkuttaa aikuiselle ihmiselle. Muistan jonkun Hamaran viime keväältä kun roikuttiin siellä KK:ssa ja pelleiltiin kohtuukäytön kanssa. Mahdakko olla sama? Itellä ollut kanssa helvetin moista painia alkoholin kanssa. Kesä meni suht hyvin mut sit narahti ja pahasti.
Katkolla kanssa 15vuoden yhdessä olo ja lapset! Nyt vaihtoehtoja tasan yksi. RAITISTUMINEN. Eli vaakakupissa PERHE / VIINA. Itellä tuli lupauskiintiö ja valehtelu mittari täyteen. Ihminen on vaan niin helvetin tyhmä, että ne ikävät asiat unohtuu...
En usko, että vaimosi haluaa luovuttaa nyt täysin jos sulla kerta on pitkää raittiutta takana. On se merkki ihmisyydestä!!
VOIMIA!!- ma-sa
Valitettavasti keskustelun säännöt estää nyt sanomasta sen ..................................
- Hamara
Eli, emäntä lähti ja meikäläisellä alkaa sisuksien kärvistys tosotoimessa, eipä tarvi enää vatvoa, että juuakko vai ei, helpotus sekin. Nyt alkaa kunnon matokuuri.
- helpottaa..
kyl se siitä sitten joo..
- Hamara
Tänään saan sitten mahdollisuuden ratkaisevaan keskustelu tulevaisuudesta. Pakko yrittää olla skarppina ja yrittää pysyä erossa alkosta, ainakin tämäpäivä, tulevaisuudesta ei vielä tiedä.
- calmato
Hamara kirjoitti:
Tänään saan sitten mahdollisuuden ratkaisevaan keskustelu tulevaisuudesta. Pakko yrittää olla skarppina ja yrittää pysyä erossa alkosta, ainakin tämäpäivä, tulevaisuudesta ei vielä tiedä.
Alkoholistin puoliso väsyy ja kuluu tuhoon tuomitussa taistelussa alkoholismia vastaan. Alkoholismi on hirvittävä ja tuhoava sairaus, koska se vie ruumiillisen terveyden lisäksi myös sosiaalisen, henkisen ja hengellisen terveyden. Alkoholisti on monella tavalla kipeä.
Et voi raitistua kuin itsesi takia ja voi miten paljon se vaatii nöyryyttä - että myöntää voimattomuutensa ja tunnustaa, että ei selviä yksin. Tätä samaa nöyryyttä vaaditaan alkoholistin kumppanilta, että hän luopuu taistelusta ylivoimaista vihollistaan alkoholia vastaan, joka tuhoaa hänen rakkaintaan.
Meidän perheessä AA ja Al-Anon on olleet parhaat avut. Ottakaa apua ja tukea vastaan mistä tahansa, kunhan ette luule enää selviävänne yksin ja omalla tahdonvoimalla.
Viisautta toivon teille siihen yhteiseen keskusteluun ja kuunteleminen on muuten sitten keskustelussa tärkeämpää kuin oma puhuminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565410Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2351592- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3211145Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3131108