1.KOR.1:18-19.SANOMA RISTISTÄ ON HULLUTUS NIILLE,JOTKA JOUTUVAT KADOTUKSEEN,MUTTA MEILLE,JOTKA PELASTUMME,SE ON JUMALAN VOIMA.ONHAN KIRJOITETTU :MINÄ HÄVITÄN VIISASTEN VIISAUDEN JA HYLKÄÄN YMMÄRTÄVÄISTEN YMMÄRRYKSEN. Siinä teille jotka ootte niin viisaita.rukoilen teidän puolesta että pelastuisitte ottamalla vastaan Jeesuksen.te teete asioista monimutkaisia väitämällä kaikenlaista mistä ei oo kunnollisia todisteita.Raamattu antaa luotettavan kuvan ihmis ja luomakunnasta.koko maailman kaikeudessa on järjestys,kun vaan osaa etsiä.eli on olemassa luoja.no en enää häiritse teidän yöunianne.siukkis .aksu
RAUHAA ATEISTIT
33
1469
Vastaukset
- m-ilian
...ihmisten päihin luulit meneväsi tuon viestin kanssa?
>>>no en enää häiritse teidän yöunianne.- peri(n)uskoton
Toi raamatun lause on tällä palstalla kuultu aika usein. Jostain kumman syystä.
Mutta ei vaiskaan. Pakkohan tässä on rehellisen ateistinkin kaatua katsomaan pääkopan sisäisiä asioita. Viime yönä näin muuten ennakkopätkiä uudesta Bondista. Se oli ihan hyvä: paljon seksiä, vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Ja harvinaisen todentuntuinenkin:)
Öitä! - m-ilian
peri(n)uskoton kirjoitti:
Toi raamatun lause on tällä palstalla kuultu aika usein. Jostain kumman syystä.
Mutta ei vaiskaan. Pakkohan tässä on rehellisen ateistinkin kaatua katsomaan pääkopan sisäisiä asioita. Viime yönä näin muuten ennakkopätkiä uudesta Bondista. Se oli ihan hyvä: paljon seksiä, vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Ja harvinaisen todentuntuinenkin:)
Öitä!Muutaman kerran tuo on näkynyt joo... :D
Ajattele...suora kehotus olla tyhmä ja lopettaa kehittyminen ja kasvu. Hullua.
Vielä hullumpaa se, että joku kehtaa käyttää tuota oikeasti ohjenuorana elämässään. Itseasiassa se on pelottavaa.
Bondista en tiiä. Käyn niin älyttömän harvoin leffoissa :)
Da Vinci koodin olisin halunnut nähdä (meni ohi) mutta lienee kirjana parempi, niinkuin aina melkein kaikki kirjoihin perustuvat. - misteri-Q
m-ilian kirjoitti:
Muutaman kerran tuo on näkynyt joo... :D
Ajattele...suora kehotus olla tyhmä ja lopettaa kehittyminen ja kasvu. Hullua.
Vielä hullumpaa se, että joku kehtaa käyttää tuota oikeasti ohjenuorana elämässään. Itseasiassa se on pelottavaa.
Bondista en tiiä. Käyn niin älyttömän harvoin leffoissa :)
Da Vinci koodin olisin halunnut nähdä (meni ohi) mutta lienee kirjana parempi, niinkuin aina melkein kaikki kirjoihin perustuvat."Ajattele...suora kehotus olla tyhmä ja lopettaa kehittyminen ja kasvu. Hullua."
Ei nyt ihan noinkaan.
Tässä tulee kahtia jako. On maallista viisautta ja on taivaallista viisautta. Itse asiassa tämä on kehotus olla viisas ja jättää maallinen viisaus.
1. Kor. 3:19
Tässä on kyse siitä että jos pyörittelet omia päätelmiäsi Jumalaa vastaan et olekkaan viisas vaikka niin luulet.
Jaak.3:17-18 - m-ilian
misteri-Q kirjoitti:
"Ajattele...suora kehotus olla tyhmä ja lopettaa kehittyminen ja kasvu. Hullua."
Ei nyt ihan noinkaan.
Tässä tulee kahtia jako. On maallista viisautta ja on taivaallista viisautta. Itse asiassa tämä on kehotus olla viisas ja jättää maallinen viisaus.
1. Kor. 3:19
Tässä on kyse siitä että jos pyörittelet omia päätelmiäsi Jumalaa vastaan et olekkaan viisas vaikka niin luulet.
Jaak.3:17-18...voit uskoa tuohon soopaan.
>>>On maallista viisautta ja on taivaallista viisautta.>Tässä on kyse siitä että jos pyörittelet omia päätelmiäsi Jumalaa vastaan et olekkaan viisas vaikka niin luulet. - misteri-Q
m-ilian kirjoitti:
...voit uskoa tuohon soopaan.
>>>On maallista viisautta ja on taivaallista viisautta.>Tässä on kyse siitä että jos pyörittelet omia päätelmiäsi Jumalaa vastaan et olekkaan viisas vaikka niin luulet.Osuit asian ytimeen, kyse on uskosta.
Ja siitä voit olla varma että Rauhassa uskonkin:)
Uskoni pitää myös sisällään sen että Raamatun kirjoittaneet ihmiset ovat kirjoittaneet sen Pyhän Hengen vaikutuksesta ja vaikutuksessa.
Tätä en tietenkään voi mitenkään todistaa sillä kyseessä on usko, tosin kaikki miten maailma koetaan ja aistitaan voidaan mieltää uskoksi ja näin on hankala mennä sanomaan mikä on fakta ja mikä uskomus.
Minun maailmani pitää sisällään Jeesuksen Kristuksen joka pelasti meidät itseltämme ja siltä heikkoudelta ja vääristyneisyydeltä joka johtaa pahoihin tekoihin. En tietnkään koita snoa että uskovat olisivat omasta voimastaan 100% hyviä ja muut pahoja vaan että Jeesus oli 100% ja Jeesuksen kautta olemme me uskovatkin.
"Ilmeisestikään et itse sitä näe, mutta monen muun silmissä tuo vain näyttää ja kuulostaa niin typerältä, että..mmm..ällöttää."
Pitäsköhän heittää yks tietty Raamatun kohta joka aiemminkin on näkynyt tässä keskustelussa:D
Enpä taida, saisin varmaan vaan naurut:)
Mut ymmärrän kyllä että se hullutukselta kuulostaa, niin se vaan on.
Nakkaisin vielä siunaukseni sinulle mutta tunnetusti ateistit käsittääkseni ymmärtävät tämän vittuiluksi niin tyydyn toteamaan että rukoilen puolestasi. - jalmari
m-ilian kirjoitti:
...voit uskoa tuohon soopaan.
>>>On maallista viisautta ja on taivaallista viisautta.>Tässä on kyse siitä että jos pyörittelet omia päätelmiäsi Jumalaa vastaan et olekkaan viisas vaikka niin luulet."Ilmeisestikään et itse sitä näe, mutta monen muun silmissä tuo vain näyttää ja kuulostaa niin typerältä, että..mmm..ällöttää."
Monen muun silmissä...? Sekö siitä tekee typerää?
m-ilian, sinulla ja sinun dokumentillasi on vastassa sellainen voima, jota sinä et ikinä voi horjuttaa. Tämä voima on se, joka on lopullinen voittaja. - m-ilian
misteri-Q kirjoitti:
Osuit asian ytimeen, kyse on uskosta.
Uskoni pitää myös sisällään sen että Raamatun kirjoittaneet ihmiset ovat kirjoittaneet sen Pyhän Hengen vaikutuksesta ja vaikutuksessa.
Tätä en tietenkään voi mitenkään todistaa sillä kyseessä on usko, tosin kaikki miten maailma koetaan ja aistitaan voidaan mieltää uskoksi ja näin on hankala mennä sanomaan mikä on fakta ja mikä uskomus.
Minun maailmani pitää sisällään Jeesuksen Kristuksen joka pelasti meidät itseltämme ja siltä heikkoudelta ja vääristyneisyydeltä joka johtaa pahoihin tekoihin. En tietnkään koita snoa että uskovat olisivat omasta voimastaan 100% hyviä ja muut pahoja vaan että Jeesus oli 100% ja Jeesuksen kautta olemme me uskovatkin.
"Ilmeisestikään et itse sitä näe, mutta monen muun silmissä tuo vain näyttää ja kuulostaa niin typerältä, että..mmm..ällöttää."
Pitäsköhän heittää yks tietty Raamatun kohta joka aiemminkin on näkynyt tässä keskustelussa:D
Nakkaisin vielä siunaukseni sinulle mutta tunnetusti ateistit käsittääkseni ymmärtävät tämän vittuiluksi niin tyydyn toteamaan että rukoilen puolestasi....viidestoista kymmenes tyyppi kun joudun kysymään, että mitä ihmettä sie sitten mekastat tällä palstalla?
Tässä menet metsään;
>>>...näin on hankala mennä sanomaan mikä on fakta ja mikä uskomus. >Nakkaisin vielä siunaukseni sinulle mutta tunnetusti ateistit käsittääkseni ymmärtävät tämän vittuiluksi niin tyydyn toteamaan että rukoilen puolestasi. - m-ilian
jalmari kirjoitti:
Monen muun silmissä...? Sekö siitä tekee typerää?
m-ilian, sinulla ja sinun dokumentillasi on vastassa sellainen voima, jota sinä et ikinä voi horjuttaa. Tämä voima on se, joka on lopullinen voittaja....että hyvää iltaa sullekin.
>>>m-ilian, sinulla ja sinun dokumentillasi on vastassa sellainen voima, jota sinä et ikinä voi horjuttaa. Tämä voima on se, joka on lopullinen voittaja. - ***
misteri-Q kirjoitti:
Nakkaisin vielä siunaukseni sinulle mutta tunnetusti ateistit käsittääkseni ymmärtävät tämän vittuiluksi niin tyydyn toteamaan että rukoilen puolestasi.Ihan aiheeseen liittymätön välikommentti...
"Nakkaisin vielä siunaukseni sinulle mutta tunnetusti ateistit käsittääkseni ymmärtävät tämän vittuiluksi niin tyydyn toteamaan että rukoilen puolestasi."
Olisiko mahdotonta todeta vain, että "Toivon sinulle kaikkea hyvää" tms., ilman mitään uskonnollisia merkityksiä? Sellaista kukaan tuskin vittuiluksi tulkitsisi.
Henkilökohtaisesti en loukaannu siitä, että minulle toivotetaan siunausta. Tulkitsen sen lähinnä hyvän tahdon eleeksi, hyvää tarkoittavaksi toivotukseksi uskonnoolisesti väritettynä. Sen sijaan ajatus siitä, että joku rukoilisi puolestani, nostaa niskakarvat vähän pystyyn: Miksi ihmeessä minun puolestani rukoilisit? En minä tarvitse rukouksiasi, en Jumalaasi voidakseni hyvin ja ollakseni onnellinen, joten miksi tuntisit tarvetta rukoilla puolestani? Onko minussa jotain niin vialla mielestäsi, etten mukamas ilman sinun rukouksiasi selviäisi?
No, ymmärrän toki, ettei uskova pahaa tarkoita silläkään, että haluaa rukoilla toisen puolesta. Enkä siksi siitä sen suuremmin edes viitsi hernettä nenuuni vetäistä. Ajattelisin vain lähinnä niin, että jos haluaa välttää loukaamasta ateistia edes vahingossa, niin miksei voi yksinkertaisesti vain toivottaa kaikkea hyvää, ilman mitään uskonnollisia sivujuonteita? Eikö niitä siunauksia ja rukouksia voi säästää niille uskonsisarilleen ja -veljilleen, niille ihmisille, jotka ainakin antavat niille yhtä suuren arvon kuin mitä toivottelija tarkoittaakin. - misteri-Q
*** kirjoitti:
Ihan aiheeseen liittymätön välikommentti...
"Nakkaisin vielä siunaukseni sinulle mutta tunnetusti ateistit käsittääkseni ymmärtävät tämän vittuiluksi niin tyydyn toteamaan että rukoilen puolestasi."
Olisiko mahdotonta todeta vain, että "Toivon sinulle kaikkea hyvää" tms., ilman mitään uskonnollisia merkityksiä? Sellaista kukaan tuskin vittuiluksi tulkitsisi.
Henkilökohtaisesti en loukaannu siitä, että minulle toivotetaan siunausta. Tulkitsen sen lähinnä hyvän tahdon eleeksi, hyvää tarkoittavaksi toivotukseksi uskonnoolisesti väritettynä. Sen sijaan ajatus siitä, että joku rukoilisi puolestani, nostaa niskakarvat vähän pystyyn: Miksi ihmeessä minun puolestani rukoilisit? En minä tarvitse rukouksiasi, en Jumalaasi voidakseni hyvin ja ollakseni onnellinen, joten miksi tuntisit tarvetta rukoilla puolestani? Onko minussa jotain niin vialla mielestäsi, etten mukamas ilman sinun rukouksiasi selviäisi?
No, ymmärrän toki, ettei uskova pahaa tarkoita silläkään, että haluaa rukoilla toisen puolesta. Enkä siksi siitä sen suuremmin edes viitsi hernettä nenuuni vetäistä. Ajattelisin vain lähinnä niin, että jos haluaa välttää loukaamasta ateistia edes vahingossa, niin miksei voi yksinkertaisesti vain toivottaa kaikkea hyvää, ilman mitään uskonnollisia sivujuonteita? Eikö niitä siunauksia ja rukouksia voi säästää niille uskonsisarilleen ja -veljilleen, niille ihmisille, jotka ainakin antavat niille yhtä suuren arvon kuin mitä toivottelija tarkoittaakin.Kiitän asiallisesta huomautuksesta.
Minulle siunailu ja se että kertoo rukoilevan puolesta on hyvän tahdon osoituksia parhaasta päästä. Tosin ymmärrän kuitenkin mitä tarkoitat ja sen että niille jotka Jeesusta eivät ole löytäneet tämä ei välttämättä kovin hyvän tahdon eleeltä kuulosta. Tämä on vain jäänyt tavallaan tavaksi.
Näinpä siis päätän että ainakin täällä ateisti palstalla tyydyn toivottamaan kaikkea hyvää.
Kaikkea hyvää sinulle ja mukavaa joulun odotusta:) - misteri-Q
m-ilian kirjoitti:
...viidestoista kymmenes tyyppi kun joudun kysymään, että mitä ihmettä sie sitten mekastat tällä palstalla?
Tässä menet metsään;
>>>...näin on hankala mennä sanomaan mikä on fakta ja mikä uskomus. >Nakkaisin vielä siunaukseni sinulle mutta tunnetusti ateistit käsittääkseni ymmärtävät tämän vittuiluksi niin tyydyn toteamaan että rukoilen puolestasi."...viidestoista kymmenes tyyppi kun joudun kysymään, että mitä ihmettä sie sitten mekastat tällä palstalla?"
Tarkoitukseni ei ole mekastaa, pahoittelen jos näin on käynyt. Tapani mukaan vain olen selannut näitä palstoja ja aina joskus jaan mielipiteeni.
Tosin eikös tästä tulisi melkoisen kuiva palsta jos ei olisi niitäkin joiden mielipide eroaa ateistien omasta:)
"Tai no, tiedä metistä, mutta minä ainakin erotan hyvinkin helposti mikä on faktaa ja mikä uskomusta.
Siinä se yksi ydin teidän uskovaisten mielen liikkeistä; ette erota todellisuutta ja epätodellisuutta. Faktaa ja fiktiota."
Kyse on mistä kulmasta katsoo. Tottakai minullakin on hyvä kyky erottaa tosi ja uskomus, väittämä jonka sinulle esitin on filosofinen katsantokulma jossa pohditaan onko se mitä aisteillamme koemme ja järjellämme käsitämme todella se mitä on mutta ei siitä sen enempää. Pohjimmiltaan tarkoitin kuitenkin sitä että minä uskon että on Jumala ja sinä et, siispä se sinun epäuskosi on tosiasiassa uskomus siihen että Jumalaa ei ole.
Mukavaa päivänjatkoa ja kaikkea hyvää - m-ilian
misteri-Q kirjoitti:
"...viidestoista kymmenes tyyppi kun joudun kysymään, että mitä ihmettä sie sitten mekastat tällä palstalla?"
Tarkoitukseni ei ole mekastaa, pahoittelen jos näin on käynyt. Tapani mukaan vain olen selannut näitä palstoja ja aina joskus jaan mielipiteeni.
Tosin eikös tästä tulisi melkoisen kuiva palsta jos ei olisi niitäkin joiden mielipide eroaa ateistien omasta:)
"Tai no, tiedä metistä, mutta minä ainakin erotan hyvinkin helposti mikä on faktaa ja mikä uskomusta.
Siinä se yksi ydin teidän uskovaisten mielen liikkeistä; ette erota todellisuutta ja epätodellisuutta. Faktaa ja fiktiota."
Kyse on mistä kulmasta katsoo. Tottakai minullakin on hyvä kyky erottaa tosi ja uskomus, väittämä jonka sinulle esitin on filosofinen katsantokulma jossa pohditaan onko se mitä aisteillamme koemme ja järjellämme käsitämme todella se mitä on mutta ei siitä sen enempää. Pohjimmiltaan tarkoitin kuitenkin sitä että minä uskon että on Jumala ja sinä et, siispä se sinun epäuskosi on tosiasiassa uskomus siihen että Jumalaa ei ole.
Mukavaa päivänjatkoa ja kaikkea hyvääAntiteistinä minä en ole ateisti; teistin vastakohta.
Minun käsitykseni siitä ettei jumalia ole, perustuu kaikkiin niihin todennäköisyyksiin ja tutkimuksiin sen puolesta.
Se ei ole -uskomus- minulle, että jumalaa ei ole olemassa. Se on henk.koht. tieto. - m-ilian
misteri-Q kirjoitti:
Nakkaisin vielä siunaukseni sinulle mutta tunnetusti ateistit käsittääkseni ymmärtävät tämän vittuiluksi niin tyydyn toteamaan että rukoilen puolestasi.Tänään kävi töissä tilanne, jossa sain vihat niskaan aikas hyvin...Ja vain siksi kun kieltäydyin siunauksesta. Kuinkahan suuri osa krisseleistä on asialinjalla tuon kanssa..Että osaa olla suuttumatta tai ottamatta itseensä yms jos siitä vastapuoli kieltäytyy...
- pöntössä
m-ilian kirjoitti:
Tänään kävi töissä tilanne, jossa sain vihat niskaan aikas hyvin...Ja vain siksi kun kieltäydyin siunauksesta. Kuinkahan suuri osa krisseleistä on asialinjalla tuon kanssa..Että osaa olla suuttumatta tai ottamatta itseensä yms jos siitä vastapuoli kieltäytyy...
"sain vihat niskaan aikas hyvin"
Kuinka tuo ilmeni? - misteri-Q
m-ilian kirjoitti:
Antiteistinä minä en ole ateisti; teistin vastakohta.
Minun käsitykseni siitä ettei jumalia ole, perustuu kaikkiin niihin todennäköisyyksiin ja tutkimuksiin sen puolesta.
Se ei ole -uskomus- minulle, että jumalaa ei ole olemassa. Se on henk.koht. tieto.Onko tieto tietoa kunhan on todisteita?
Usein näin ajatellaan mutta todisteidenkin tulee olla faktoja ennenkuin ap. tieto olisi tieto. Jos tiedon todisteista haetaan todisteita tulee näidenkin todisteiden olla faktoja jne. jne.
Minulle Jeesuksen olemassaolo on tieto niiden todisteiden valossa mitä minulla on ja sinulle Jeesusta ei ole niiden todisteiden valossa mitä olet saanut tietää. Näin kaksi ristiriitaista tietoa eivät voi olla yhtäaikaa tosia. Kumpi on oikea?
Päädytään siis takaisin että minä uskon/tiedän kuten sinäkin uskot/tiedät.
Itse en ole koskaan käynyt niagaran putouksilta mutta uskon että se on olemassa. Olen kuullut siitä paljon, kuulemma kaunista. Sitten voisin sanoa tietäväni sen olevan olemassa jos ostaisin lentoliput ja kävisin katsomassa. Tosin kertovatko aistini totuuden, minulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin luottaa aisteihini kun muutakaan ei ole.
Hyvää päivänjatkoa - m-ilian
misteri-Q kirjoitti:
Onko tieto tietoa kunhan on todisteita?
Usein näin ajatellaan mutta todisteidenkin tulee olla faktoja ennenkuin ap. tieto olisi tieto. Jos tiedon todisteista haetaan todisteita tulee näidenkin todisteiden olla faktoja jne. jne.
Minulle Jeesuksen olemassaolo on tieto niiden todisteiden valossa mitä minulla on ja sinulle Jeesusta ei ole niiden todisteiden valossa mitä olet saanut tietää. Näin kaksi ristiriitaista tietoa eivät voi olla yhtäaikaa tosia. Kumpi on oikea?
Päädytään siis takaisin että minä uskon/tiedän kuten sinäkin uskot/tiedät.
Itse en ole koskaan käynyt niagaran putouksilta mutta uskon että se on olemassa. Olen kuullut siitä paljon, kuulemma kaunista. Sitten voisin sanoa tietäväni sen olevan olemassa jos ostaisin lentoliput ja kävisin katsomassa. Tosin kertovatko aistini totuuden, minulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin luottaa aisteihini kun muutakaan ei ole.
Hyvää päivänjatkoaArvelinkin että otat esimerkiksi jonkun Niagaranputous-tyyppisen selityksen. Ymmrtänet, ettei sen uskominen, onko se olemassa vai ei, ole lähellekään samaa kun puhutaan jumalista...Tai toivottavasti ymmärrät.
Niiden todisteiden valossa, joita on puhumaan vastaan jumalien olemassa olosta (persoonallisetn jumalien) on niin paljon ja niin vakuuttavia etten minä kertakaikkiaan kykene uskomaan siihen.
Se, että jumalia on jokaisella mantereella ja yhteensä tuhansia koko maailmassa, vie uskottavuuden pois viimeistään. Jokainen noiden uskontojen harjoittajista/jumalien palvojista pitää itse omaansa ainoana oikeana, niin kuin sinäkin.
Kuinka syvälle olet tutkinut historiaa? Tiedätkö kuinka monta muuta pyhimystä on naulittu ristiin tai paaluun jo ennen jeesusta? Oletko ottanut selvää, kuinka paljon raamattuun on matkittu juttuja historiasta?
Oletko käynyt läpi kaikki raamatun sisältämät suoranaiset virheet, ristiin rastiin puhumiset jne jne?
Minä tiedän ettei jumalia ole olemassa.
En vain pysty sitä kenellekään 100% todistamaan. Miten voi todistaa olemassa olemattoman olevaisuutta tai olemattomuutta?
Ei muutoin kuin tuomalla esiin faktat ja "toisen puolen" asioista, joka on siis aikeissa tehdäkin.
Ihmiset on saatava ajattelemaan ja tekemään kunnollisia mielipiteitään asioista. Pitää saada ihminen tajuamaan, että asioilla on aina kaksi puolta. Kovin harva on koskaan tajunnut edes siinä hurmoksessaan ottaa selvää esim siitä miksi ko.seurakunnasta joku haluaa erota. - ***
misteri-Q kirjoitti:
Kiitän asiallisesta huomautuksesta.
Minulle siunailu ja se että kertoo rukoilevan puolesta on hyvän tahdon osoituksia parhaasta päästä. Tosin ymmärrän kuitenkin mitä tarkoitat ja sen että niille jotka Jeesusta eivät ole löytäneet tämä ei välttämättä kovin hyvän tahdon eleeltä kuulosta. Tämä on vain jäänyt tavallaan tavaksi.
Näinpä siis päätän että ainakin täällä ateisti palstalla tyydyn toivottamaan kaikkea hyvää.
Kaikkea hyvää sinulle ja mukavaa joulun odotusta:)kulkunen, helkkyen, välkkyen...
Minäkin toivotan sinulle kaikkea hyvää ja mukavaa joulun odotusta! :)
- luuhamara
"te teete asioista monimutkaisia väitämällä kaikenlaista mistä ei oo kunnollisia todisteita.Raamattu antaa luotettavan kuvan ihmis ja luomakunnasta"
Ei vaan raamattu antaa yksinkertaisen kuvan maailmasta joka on helppo hyväksyä sen suurempia miettimisiä. Maailma ei kuitenkaan ole yksinkertainen. Se ymmärrys jota me käytämme maailman havainnoimiseen yleensä on. Katsomme ympäröivää maailmaa ja ihmisiä; kaikki asiat ovat mielemme heijastuksia. Näet muissa ihmisissä sen mikä oikeasti olet sisimmältäsi. - vai eikö kannattaisi
Kannattaisi miettiä sen raamatun pohdiskelua ihan siitä näkökulmasta että sen on Ihminen Kirjoittanut.
Oikeastaan ryhmä ihmisiä. Uskonnollisia ihmisiä.
Ja vuosisatojen filttereiden läpi mentyään on jäänyt jäljelle erilaisia tulkintoja.
Vanha totuus on:"Ei kannata niellä kaikkea kirjoitettua" - Rad. At.
Matteus 5:5-6
Älkää rukoilko tekopyhien tavoin, he asettuvat mieluusti synagookiin ja kadunkulmiin rukoilemaan ollakseen ihmisten näkyvissä.
Älkääkä rukoilko hokien tyhjiä sanoja, kuten pakanat tekevät.
Milloin olit viimeksi kirkossa (synagookassa) esittelemässä uskoasi?
Sitä paitsi minun lainaukseni on Jeesukselta, se hakkaa Paavalin 10-0. Saul oli idiootti, jota Jeesuksen veli ei sietänyt Jerusalemissakaan, vaan heitti miehen ulos. - Agneisti
Kolme pientä porsasta. kappale 12, säe 4:"Tule ulos talostasi, tai minä puhkun ja puhallan sen nurin, iso paha susi ulvoi karmivalla äänellän."
Siinä sulle uskis vähän totuutta!!! - SemiSeppä
"ONHAN KIRJOITETTU :MINÄ HÄVITÄN VIISASTEN VIISAUDEN JA HYLKÄÄN YMMÄRTÄVÄISTEN YMMÄRRYKSEN."
Puuttumatta muuten kirjoitukseen olen aina ihmetellyt miksi nimenomaan lähetysuskonnot halveksivat älyä. Tietysti takana voisi olla, että lammaslaumasta saadaan paremmin kontrolloituja, kun heihin iskostetaan ajatus älyn turmiollisuudesta. Mutta missä ihmeen vaiheessa tämä tapahtui? Kristinusko on helleenijuutalaisten luoma ja teräviä filosofeja oli vielä myöhäisantiikin aikaan, myös näissä kirkkoisissä. Tosin nämä hukkasivat älylliset lahjansa monimutkaisiin selityksiin jumalan olemuksesta. - Jami369
Lopetamme tältä seisomalta naurettavat väitteemme, koska eihän niistä ole minkään valtakunnan (ainakaan jumalan valtakunnan) TODISTEITA. Olisihan se pitänyt jo tietää että raamattu on todiste, ja tiede saatanan kätyri.
- Lassereioo
jää ihmisestä jäljelle kun ymmärrys ja viisaus hävitetään?
Ei raamatussa ole mitään mihin voisi luotettavasti uskoa. Pelkkää vanhaa arabien legendaa ja lapsellista satua koko kirja.
Kerro että mistä pitää osata etsiä maailmankaikeuden järjestystä kun kerran tiedät?
Kerro vastaus.
Tiedän että sinäkin mustalaisena olet pienestä saakka mahdollisesti aivopesty uskontoon, mutta jos kerran olette niin uskovaisia niin miksi rikotte näitä käskyjä: älä tapa, älä anna väärää valaa lähimmäisestäsi, älä varasta, älä tee huorin...jne? - Roskakuski
Rukoilen oikeinkirjoitustaitosi paranemisen puolesta... tai itse asiassa: Rukoile ihan itee!
- tositarkoituksella
Usko Mitä Sanotaan.
Tule Kuulemaan "Sanaa".
Sanat pettää aina.
USKO
Pelkäät tuntematonta.(kun et tiedä voit vain uskoa)
Vihaat mitä pelkäät.
Vihasta tulee sota.
TIETO
Ei tuntematonta, ei pelkoa.
Ei pelkoa, ei vihaa.
Ilman vihaa on rauha, eikä kehity kauna. (sori, oli ihan pakko vähän riimitellä)
...joten vilpittömästi rauhaa USKOVAISET
P.S
Uskovainen, valitse sinäkin tiedon tie, ja karttele henkesi edestä uskon polkuja siitä huolimatta että niillä luvataan olevan aivan hulppeita palkintoja (kuten rauhaa,rakkautta,iloa ja riemua sekä iänkaikkinen elämä)
terveisin
EBIGBANGE Minä hylkään vihan, pelon ja kuoleman opin: Kristinuskon. Kristinusko saattaa tiettyjen tulkintojen kautta muodostua suvaitsevaksi ja rakkaudelliseksi uskonnoksi, mutta teidän uskovaisten käsissä se on kuoleman, pelon ja vihan väline.
Sinäkin aksu! Sinä saarnaat vihaasi ja ennakkoluulojasi käyttäen jumaliasi! Olkoot mätänevä ja kuollut sielusi kirottu Isän Jumalan, Pojan Jeesuksen ja Pyhän Hengen nimeen!!!- Hilpiä
Kiitos vaan, mutta elämäni on rauhantäyteistä siitä saakka kun hylkäsin turhat taikauskoiset kuvitelmat, kuten kristinuskon. Olen itsekin ollut pelokas kristitty, mutta ihminen onneksi kehittyy.
siukkis piukkis vaan. muah!- löytää
elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
- peri(n)uskoton
löytää kirjoitti:
elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
laulaen tulee, se viheltäen menee; ja joka kuuseen viheltää, sen katajaista kansaa laulattaa.
- mök
just 10 min. sitten erosin kirkosta teikdänlaisten takia... saarnaa vaan...
- Pakana.
On muuten raamatun yksi kirkkaimmista oivalluksista tämä kyseinen kohta ja yhdyn kyllä siihen.
Ilman todisteita uskominen tosiaan on ainakin minulle hullutus.
.
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih475957Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6152390Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821191Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591058- 771033
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä541006Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.62965- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58789