Kaikki tieto ko. opinalasta kiinnostaa. Ala tuntuu kiinnostavalta ja voisi kuvitella, että työllisyyskin olisi hyvä?
Sisään on ilmeisesti helppo päästä (ainakin tilastojen mukaan), mutta miten on opintojen kanssa? Kuinka vaativia opinnot ovat? Mitä painotetaan?
Onko opintojen ohella mahdollista käydä töissä, vai viekö opinnot kaiken ajan?
Itse olen kirjoittanut ylioppilaaksi kohta 10 vuotta sitten ja tuntuu, että kaikki on jo unohtunut... :/
Kaikki tieto siis kiinnostaa! Kiitos jos joku osaa vastata :)
Elintarviketeknologiaa opiskelemaan?
5
782
Vastaukset
- ...
Helsingin yliopiston tiedekunta- ja laitoskohtaisilta sivuilta löytyy paljon tietoa. Abi-infot on varmasti vanhemmallekin hakijalle ihan oiva tiedonlähde. http://www.mm.helsinki.fi/MMETT/opiskelu/index.htm tuolta löydät elintarviketeknologiasta aika kattavan paketin. Jos jää epäselvyyksiä, kannattaa ehdottomasti lähettää sähköpostia asiasta enemmän tietäville, kyseisiltä sivuilta löytyy myös hyvin sähköpostiosoitteita. Onnea hakuun ja tervetuloa Viikkiin! :)
- kerro mitään
Tilaa vanhoja pääsykoetehtäviä, niin näet mitä vaaditaan.
Ihmettelen mihin nämä elintarvike-
teknologian opiskelijat työllistyy? Suomessa ei ole kohta yhtään suurempaa elintarvikeyritystä, kaikki myydään ulkomaille...- hei haloo?!
Ihan jos järjellä rupee miettimään, niin monenkohan elintarvikealan yrityksen olet huomannut siirtäneen tuotantonsa ulkomaille. Otetaan yksi esimerkki harvoista ulkomaille myydyistä yrityksistä: Fazer keksit. Oletko huomannut suuria muuttotoimenpiteitä Vaaralan tehtaan suunnilta? -Vastaus on ei.
Kyseessä on ala, jonka tuotannon on sijaittava lähellä kuluttajaa. Kuinkahan kävisi jos kaikki suomen maidontuotanto siirtyisi Kiinaan? Voisi olla, että matkalla Suomeen maito saattaisi jopa pilaantua!
Mietippä hetki sitä. - jajoo
hei haloo?! kirjoitti:
Ihan jos järjellä rupee miettimään, niin monenkohan elintarvikealan yrityksen olet huomannut siirtäneen tuotantonsa ulkomaille. Otetaan yksi esimerkki harvoista ulkomaille myydyistä yrityksistä: Fazer keksit. Oletko huomannut suuria muuttotoimenpiteitä Vaaralan tehtaan suunnilta? -Vastaus on ei.
Kyseessä on ala, jonka tuotannon on sijaittava lähellä kuluttajaa. Kuinkahan kävisi jos kaikki suomen maidontuotanto siirtyisi Kiinaan? Voisi olla, että matkalla Suomeen maito saattaisi jopa pilaantua!
Mietippä hetki sitä.ja töitähän riittää! Ei oo vaaraa, elintarvikkeiden käyttö ei lopu! kaikkien on pakko syödä jos elää meinaa :)
- Elintarviketieteiden yo
Moi!
Aloitin omat opiskeluni aikuisiällä, niin ikään 10 vuotta aikaisemmin lukion käyneenä. Itseäni huolestuttivat erityisesti matematiikka, fysiikka ja kemia, joissa en ole koskaan ollut mikään nero. Pääsin kuitenkin sisään ensi yrittämällä hyvillä pisteillä. Valtavasta opiskelumotivaatiosta huolimatta intoni terä tylsyi lopulta edellä mainittuihin aineisiin ja opinnot ovat toistaiseksi jäissä. Onneksi olen kuitenkin saanut unelmieni työpaikan tuotekehitystehtävissä ilman tätä tutkintoakin.
Itselleni, laudaturin kirjoittaneena ja laajaa matikkaa lukeneena totesin, että on liian vaikeaa. Älyn lisäksi tarvitaan helkkaristi sinnikkyyttä lukea myös ne vähemmän itseä kiinnostavat aineet.
Jos motivaatio on kohillaan, sinne vain sekaan, vaikka opinnoista aikaa olisikin. Ei siellä kuitenkaan nero tarvitse olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395130Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5161704Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738