mikä jooga -"muoto"

minulle sopisi?

Haluaisin harrastaa joogaa, mutta en oikein tiedä mikä muoto minulle sopisi. Olen kokeillut astangajoogaa, mutta en pitänyt siinä tehtävistä hengitysharjoituksista ("kurkkuhengitys") enkä pitkistä "mietiskelytauoista".
Haenkin puhtaasti fyysistä joogamuotoa, jossa yhdistyisivät venyttely ja voiman kehittäminen, ja mietiskelyt jäisivät taka-alalle. Onko tällaista muotoa olemassa?

6

1446

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joogailija

Jooga on paljon muutakin kuin pelkkiä asanoita ja hengitystä. Henkinen tie ja meditaatio kuuluvat siihen olennaisena osana. Jos et siis näitä halua tehdä, miksi ylipäänsä haluat harrastaa joogaa? Jos haluat notkeutta ja voimaa, niin kokeile vaikka pilatesta tai method putkistoa tai bodybalancessa. Niissä kaikki henkisyys on poistettu ja pelkkä fyysinen harjoitus jätetty jäljelle.

• on ok

Hei!
      Kokeile pilatesta, se ei sisällä joogaan liittyvää uskonnollisuutta. Mikäli kaipaat "ravintoa" sielullesi, rukoile Jumalaa ja unohda meditaatio joka ei lopulta kanna pitkälle. Mikäli ongelmana on lihastasapaino, pyydä ammattitaitoista henkilöä (omt fysioterapeutti ym.) laatimaan lihastasapainokartoituksen ja ohjeet ongelma-alueiden hoitamiseksi. Lopputulos on tällöin paras mahdollinen.

• jumalaa

sitten pitäisi rukoilla. Niitäkin kun riittää ihmisyhteisössä. Kirjoittaja varmaankin tarkoittaa kristinuskon jumalaa ja muut on niitä vääriä. Jos näin niin silloin kirjoittaja on jo asettautunut 'pikkujumalaksi', tilannehan on silloin sama kuin keskustelu noista
        'joogajumaluuksista'.

• Hyvä harrastus

Olen harrastanut joogaa yli vuoden. Päätetyöntekijänä voin todeta, että teinpä hyvän harrastusvalinnan! Jooga on minulle VAIN fyysinen harjoitus (ja sellaisena pysyy), mutta sen vaikutus on varsin laaja-alainen: se parantaa lihaskuntoa, notkeutta sekä stressinsietokykyä. Niskan jännityksestä johtuvaa päänsärkyä tuskin enää on, ja tuntuu, kuin niveletkin olisivat "rasvattu".

Pelkästään rukoilemalla tällaisia vaikutuksia tuskin tulee. Täytyy myös tehdä jotain ;) Jooga on minulle paras keino pitää itsestäni ja kehostani huolta. Harrastan myös pilatesta. Nämä lajit täydentävät hyvin toisiaan. Näiden lisäksi teen sykettä nostavaa jumpan kerran viikossa.

Jooga ja akupunktio ovat menetelmiä, joiden avulla olen saanut avun mm. migreeni sekä selkä- ja niskaongelmiin ilman, että pumppaan jotain kemiallisia valmisteita itseeni esim. kipulääkkeita jne. Mietipä tätä. Minusta tähän ei liity mitään mystiikkaa, vaan ikivanhaa, kokemuksen mukana tuomaa viisautta.

Huom! Kirjoitan nyt omista kokemuksistani, joku on / voi olla eri mieltä. :)

• joogi

Viisi tiibetiläistä menetelmää. Siitä järjestetään jopa miehille tarkoitettuja tunteja.

• vesimiehen tytär

Kokeileppa Iyegar-joogaa. Tai sitten voit mennä ihan perus venyttelyyn.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2962
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2837
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1679
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1602
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe