Kokemusta

Saksalaisesta kusetuksesta?

Olimme viime lokakuussa Berliinissä matkalla tyttöystäväni ja kaverini kanssa. Berliinistä ja varsinkin itä-saksalaisista jäi sellainen hitusen likainen kuva.
Ensimmäisenä päivänä päätimme pistäytyä eräässä Berliinin kaupunginosassa -länsipuolella ja ystäväni huomasi eräässä liikkeessä asioituaan, että myyjä oli ottanut häneltä tuplahinnan ostamastaan tuotteesta. Hän meni tietysti valittamaan tästä myyjälle, ja saikin kaupalta rahat takaisin.
Kolmantena päivänä kävimme katselemassa Alexanderplatzia, ja oli kova nälkä eikä aikaakaan, kun löysimme torin läheltä melko vaatimattoman imbiss-kioskin. myös täällä myyjä yritti kusettaa meitä: annoin myyjälle 20 euron setelin josta hänen olisi pitänyt antaa takaisin 10 euroa, vaan hän päättikin pitää sen. Kuitenkin hetken kuluttua jo huomasin siinä torinlaidalla syödessäni, että taas tätä samaa. Menin valittamaan asiasta ja sain kun sainkin loput rahani takaisin.
En tiedä miten on, onko Saksassa tapana harrastaa kieroutta myös paikallisiin, vaan kohdistuuko se vain ja nimenomaan turisteihin. En tiedä, mutta paskan kuvan antoivat itsestään ainakin palvelualain suunnalla.
Niin eli kysynkin, onko kellään teistä kokemuksia tällaisesta Saksalaisuudesta?

1

568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonna*

ole tälläistä kuvaa. Olen asunut Berliinissä eikä kertaakaan kukaan yrittänyt sumuttaa. Harmi että sulle on käynyt niin ja ensi vaikutelmaksi on jäänyt huonot kokemukset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2912
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1498
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe