Angiinan tarttuminen

tyttö~

Kun on angiina, niin kouluunhan saa mennä vuorokauden kuluttua lääkekuurin aloittamisesta. Se ei siis ilmeisesti tartu enää silloin? No, joka tapauksessa, voiko siis tuon saman vuorokauden jälkeen alkaa vaikka suudella jonkun kanssa? Vai voiko se jotenkin tarttua niin..?

10

24663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutamia vuorokausia

kuurin aloittamisen jälkeenkin! Ja ei tietenkään suutelua angiinaisen kanssa ellei halua tieten tahtoen streptokokkia itselleen!!!!

• oma kohtainen kokemus

Aikoinaan tyttöystäväni, eli nykyinen vaimoni, oli jatkuvassa angiinakierteessä, kunnes häneltä leikattiin nielurista. Hänellä oli angiina yli 10 kertaa kahden vuoden aikana, eikä se kertaakaan tarttunut minuun. Vaikka ei maltettu olla suutelemattakaan. Eli ei se taida olla kovin paha tarttumaan.

• aina kipeä
        oma kohtainen kokemus kirjoitti:

Aikoinaan tyttöystäväni, eli nykyinen vaimoni, oli jatkuvassa angiinakierteessä, kunnes häneltä leikattiin nielurista. Hänellä oli angiina yli 10 kertaa kahden vuoden aikana, eikä se kertaakaan tarttunut minuun. Vaikka ei maltettu olla suutelemattakaan. Eli ei se taida olla kovin paha tarttumaan.

MInä ja avomieheni olemme harrastaneet jo muutaman vuoden tätä perinnettä, että sairastamme molemmat angiinan kolmesti putkeen. Ja nykyään jo tietää, että kun toinen alkaa valittaa kurkkuaan, että nyt ei pussailla eikä syödä samalta lautaselta ja yritetään muutoinkin varoa tartuttamista, niin eipä koskaan onnistu. JOka kerta ollaan molemmat kipeinä. Että juupa, kyllä tuo voi erittäin herkästikin tarttua.
        Ja alkuperäinen, muistathan vaihtaa hammasharjan kuurin puolivälissä, niin et sitten vahingossa myöhemminkään kuurin aikana tartuta suudellessa ketään.

• tarttumaan,
        oma kohtainen kokemus kirjoitti:

oli kokemuksenne sitten mitkä tahansa. Asian fakta-puolta voi vaikkapa googlailla.

• oåpoåpo
        tarttumaan, kirjoitti:

oli kokemuksenne sitten mitkä tahansa. Asian fakta-puolta voi vaikkapa googlailla.

angiinan. Kertaakaan ei ole tarttunut muihin perheenjäseniin, joten uskoisin että ei tartu yhtä helposti kuin esim. tavallinen virusflunssa vaan vaatii suoran sylkikontaktin. Ja sitähän on ihan helppoa välttää.

• muutama sananen

"angiina, akuutti tonsilliitti, tonsillitis acuta

viruksen tai streptokokin aiheuttama äkillinen nielurisatulehdus, jolle ovat ominaisia kuumeilu ja vaaleat peitteet risojen pinnalla"

Taudinaiheuttajia on useita. Siis myös tarttuvuus vaihtelee. Virusperäiseen angiinaan ei antibiootit edes tehoa, vaikka ne usein päivystyksestä tyrkätään käteen ennen testejä.

Minä olen sairastanut useamman angiinan tartuttamatta perheenjäseniä / poikaystävää, mutta pari angiinaa olen myös onnistunut tartuttamaan (toinen sisarelle, toinen poikakaverille). Eiköhän se suutelu voi odottaa sen verran että olet terve, siis myös yksi oireeton päivä?

• blööblöö

A-streptokokki-infektio ei tartu 1–2 päivää antibioottihoidon aloittamisen jälkeen.

• hieno homma

Voiko bakteeri tarttua oraaliseksissä?

• minttu räik....

Bakteeri ei tarttunut, mut oksennus tuli.. saatto olla vaikutusta myös liialla innokkuudella..

• minttu räik....

Bakteeri ei tarttunut, mut oksennus tuli.. saatto olla vaikutusta myös liialla innokkuudella..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1518
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe