Kyynellevy englanniksi?

opiskelija¨

Mikä mahtaa olla kyynellevy englanniksi? Kiitos etukäteen tiedosta!

15

6839

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turkista
    • Mitä?

Mitä on kyynellevy suomeksi?

• Kyynellevy on kohokuvioitu metallilevy, jonka kuviot on tarkoitettu liukastumisen estämiseksi. Esimerkki kyynellevystä löytyy täältä (ks. kuva sivulla 3):

http://www.ruukki.com/rr_web/rr_icc.nsf/(images)/Metals datasheets KuVa FI/$File/Kohokuviolevyt_HR_10.2006_FI.pdf?OpenElement

Ja sitten se kyynellevy on englanniksi - kuten joku ehti jo vastata - tear plate.

• traktorin omistaja
        Jäärä kirjoitti:

Kyynellevy on kohokuvioitu metallilevy, jonka kuviot on tarkoitettu liukastumisen estämiseksi. Esimerkki kyynellevystä löytyy täältä (ks. kuva sivulla 3):

http://www.ruukki.com/rr_web/rr_icc.nsf/(images)/Metals datasheets KuVa FI/$File/Kohokuviolevyt_HR_10.2006_FI.pdf?OpenElement

Ja sitten se kyynellevy on englanniksi - kuten joku ehti jo vastata - tear plate.

Sattuisitko tietämään mikä on englanniksi murtopultti?

• _Bolt
        traktorin omistaja kirjoitti:

Sattuisitko tietämään mikä on englanniksi murtopultti?

My name is Bolt. Burglar Bolt.

Pultteja, tappia ja sokkia on englanniksi siki(äv)in sokin, kierteillä ja kannalla ja ilman. Synonyymeissä löytyy.

Suomeksikin vierastan sanaa murtoPULTTI. Murtosokka tuntuisi tutummalta.

Jos minä saan sanoa, niin 'shear pin' voisi kelvata moneen paikkaan katkeamaan.

• traktorin omistaja
        _Bolt kirjoitti:

My name is Bolt. Burglar Bolt.

Pultteja, tappia ja sokkia on englanniksi siki(äv)in sokin, kierteillä ja kannalla ja ilman. Synonyymeissä löytyy.

Suomeksikin vierastan sanaa murtoPULTTI. Murtosokka tuntuisi tutummalta.

Jos minä saan sanoa, niin 'shear pin' voisi kelvata moneen paikkaan katkeamaan.

Hmmm, vai tuntuisi murtosokka tutummalta. Mutta kun se on kuitenkin ihan oikea pultti, ei sokka. Sellainen 8/8 teräksestä tehty, kierteet ja kuusiokannalla varustettu, kiinnitetään mutterilla toisesta päästä. Jos rasitus käyt liian suureksi niin pultti leikkautuu poikki. En siis tarkoittanut murtosokkaa - onko se sellainen perämoottorissa? Niitä on monen kokoisia ja eri tarkoituksiin eri vahvuisia, niitä murtopultteja. Ei taida olla shear pin?

• Tekniikan Mies

Hmmm, vai tuntuisi murtosokka tutummalta. Mutta kun se on kuitenkin ihan oikea pultti, ei sokka. Sellainen 8/8 teräksestä tehty, kierteet ja kuusiokannalla varustettu, kiinnitetään mutterilla toisesta päästä. Jos rasitus käyt liian suureksi niin pultti leikkautuu poikki. En siis tarkoittanut murtosokkaa - onko se sellainen perämoottorissa? Niitä on monen kokoisia ja eri tarkoituksiin eri vahvuisia, niitä murtopultteja. Ei taida olla shear pin?

Tarkoitat varmaan tällaista:
        http://www.hsmfgco.com/SPREADERS/aps-2.jpg ?

Sehän on englanniksi "shear bolt". Vaihtaa vain tuon 'sokan' tilalle 'pultin'...

• _Bolt
        Tekniikan Mies kirjoitti:

Sehän on englanniksi "shear bolt". Vaihtaa vain tuon 'sokan' tilalle 'pultin'...

Kyllä tuo tuollainen minulle pultista käy, paremminkin kuin sokasta! Kierteet, mutterit ja pelit!

Parempi olla ottamatta pultteja, vaikka väärään hevoseen satsasinkin!

Ne kun ovat omat traktoriajelut jääneet aika vähiin! Ja tapahtuneet jo jokin aika sitten.

• traktorin omistaja
        Tekniikan Mies kirjoitti:

Tuotahan minä, ja on niitä murtopultteja muissakin paikoissa. Mm. kyntöaurassani on sellaiset kun siinä ei ole laukaisulaitetta. Lähden tästä joulunajaksi traktoria rassaamaan, hauskaa joulua kaikille!

• mökin miina

Herätitpä tahtomattasi kysymyksen - millaista on 8/8 teräs? Mitä eroa on pultilla ja mutterilla?

• = tuntematon
        mökin miina kirjoitti:

Herätitpä tahtomattasi kysymyksen - millaista on 8/8 teräs? Mitä eroa on pultilla ja mutterilla?

18/8-terästä näkee käytettävän paljonkin. Kyseessä on austeniittinen, niukkahiilinen, ruostumattomaksi sanottu teräslaatu, jossa on nimellisesti 18 % kromia ja 8 % nikkeliä. Rosteristakin kuulee puhuttavan.

The American Iron and Steel Institute (AISI) kutsuu tuota 18/8-terästä 304-teräkseksi.

Toinen usein esiintyvä AISI-teräsluokka on 316, jota sanotaan haponkestäväksi. Jos joku puhuu "happoteräksestä", tarkoittanee hän 316-laatuista tavaraa.

Tuo turkkilaisten turkkilevyksi myymä Tear Plate (ensimmäinen vastaus ketjun yläpäässä) näkyy olevan 304-laatuista rosteria.

• Takametsien Mies
      • Jos vertaat edellä mainitsemani lähteen kuvioita noihin viittaamiisi, niin havaitset, että on kyse eri pintakuviosta. En ole niin asiaan vihkiytynyt, että osaisin sanoa, käytetäänkö molemmista edes suomeksi nimitystä kyynellevy.

• opiskelija¨

Kiitoksia tiedosta! Tarkistin Googlella ja "checker plate" on se mitä olin hakemassa. Tuo toinen ei anna oikeita hakutuloksia ollenkaan (tear plate) checker platella saa kuvia juuri oikeasta kyynellevystä. Kiitoksia kaikille!

• Nipsuliinipiiniliini
        Jäärä kirjoitti:

Jos vertaat edellä mainitsemani lähteen kuvioita noihin viittaamiisi, niin havaitset, että on kyse eri pintakuviosta. En ole niin asiaan vihkiytynyt, että osaisin sanoa, käytetäänkö molemmista edes suomeksi nimitystä kyynellevy.

Itse olen aina puhunut turkkilevyistä, kun olen tuollaista liukuestekuvioitua metallilevyä tarvinnut ja aina olen saanut mitä olen tilannut.

Metallimies on sitten kysellyt lisätietoja käyttöolosuhteista ja ehdotellut sitten kuviot tarjouksissaan.

Sinänsä hassua, etten ikinä ole tullut miettineeksikään eri kuvioiden nimiä, vaikka usein ko. levyjä ostelenkin.

No, pidetäänpä mielessä uusi oppi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3787
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2546
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1995
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1741
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1526
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1501
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1321
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      488
      1265
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      80
      1235
    Aihe