Nämä ns. "tiededokumentit", jos aiheena on Raamattu, antavat aika yksipuolisen kuvan. Oli tehty Da Vinci-koodin hengessä ja ilmeisesti haastateltu vain liberaalin suunnan teologeja. Paha moka sinänsä, koska uskottavuutta lisää tietysti, kun otetaan huomioon mitä mahdollinen oppositio asiasta sanoo...
No, tunnustaville kristityille asiassa ei ole mitään uutta - gnostilaisuudesta puhutaan jo Uuden Testamentin sivuilla. Kirkkoisä Tertullianus muistaakseni puhui, että kristinusko on liian "järjetön" ollakseen ihmisen keksintöä - sen täytyy olla Jumalasta. Nimittäin kukaan järkevä ihminen, jos olisi halunnut perustaa uskonnon, ei olisi sepittänyt tarinaa, jota kuulijat aivan varmasti olisivat viimeiseen saakka vastustaneet... sanoohan Sanakin:
1. Kor. 1:23:
"Me sen sijaan julistamme ristiinnaulittua Kristusta. Juutalaiset torjuvat sen herjauksena, ja muiden mielestä se on hulluutta..."
Loppukaneetiksi voisi laittaa, että gnostilaisuus näköjään nostaa päätään näinä viimeisinä aikoina, mutta "ei mitään uutta auringon alla..."
1. Joh. 2:19:
"He ovat lähtöisin meidän joukostamme, mutta he eivät olleet meidän joukkoamme. Jos he olisivat kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet keskuudessamme. Mutta täytyihän käydä ilmi, etteivät kaikki kuulu meihin."
Olipa surkea "Juudaksen evankeliumi" YLE:llä tänään...
2
251
Vastaukset
- Umpiluterilainen
Tietysti Juudaksen "evankeliumi" on surkea. kuinkas muuten, Jos se ei olisi surkea niin se olisi Raamatussa.
- m. 12
mielestäsi "sunilaisuus" nykygnostilaista suuntausta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214