Sinulle, kamala äiti!

naapurisi

Olen nyt kaksi kuukautta kuunnellut eloasi naapurissani. Olet pienen lapsen äiti ja äänestä päätellen, erittäin surkea äidillisessä roolissasi!

Ei päivääkään, ettetkö meuhkaisi lapsellesi, huudattaisi ja itkettäisi häntä. Pidät ryyppäjäisiä vähintään kerran viikossa, jonne kokoontuvat muut nuoret ystäväsi. Olet itsekin nuori, näytät amistytöltä, joka on kolme vuotta sitten vahingossa pamahtanut paksuksi. Et ole tajunnut antaa lastasi parempaan perheeseen, elämään normaalia ja turvatumpaa elämää. Nyt kärsitte molemmat keskustan ahtaassa vuokrakämpässä ja sinulla on suuria henkilökohtaisia ongelmia, eikä varmaan alkoholi ole niistä ainoa.

Viime yönä jälleen sinun oli pakko saada bilettää. Kuulin miten lapsesi itki. Jätit hänet todennäköisesti yksin nukkumaan kun painuit baariin. Palasit taas hyvin äänekkäästi neljältä kotiin panemaan jotain amisjätkää. Ennen sitä komensit lastasi takaisin nukkumaan.

Tämän viestin jälkeen googletan lähimmän perhesossumme numeron ja ilmiannan elämäntapasi. Toivottavasti löytävät lapsellesi paremman kasvattajan. Häpeäisit, perhana.

Teille muille ongelmavanhemmille vain samanlaiset terveiset; toivottavasti lapsenne ei joudu kärsimään idiotismistanne enää kauaa!

34

3434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hienosti toimittu

Aivan oikein teet, hienoa! Lisää tällaisia asiallisia naapureita, pienen lapsen ei tarvitse kärsiä sekoilevista vanhemmistaan yhtään kauempaa kuin on pakko. Hyvä pelastit yhden pienen elämän.

• ** Miiuska**

Tuommoiset ei lapsia tarvitse! Pistää vihaksi tuommoiset. =(

• Sisu-haukku

tuollaista äitiä kohtaan. Toivottavasti teit ilmoituksen. Ei ole mitään pahempaa kuin pienen elämän pilaaminen.

• siinä paras

itsekkin asut siellä vuokrakämpässä kun naapurissa asut!
      mistä sinä naapurisi henkilökohtaiset ongelmat tiedät? ja että naapurisi "todennäköisesti" jätti lapsen yksin????
      ja sitten tiedät vielä että naapurisi pani jotain amisjätkää????
      pitävät ryyppäjäisiä. mistä tiedät mitä he juovat?
      et ole kyllä yhtään parempi kuin naapurisi. päinvastoin!
      jos sinua huolettaisi se lapsi siellä niin menisit keskustelemaan ihan suorasti huolestasi sen nuoren äidin kanssa!
      kaikki sinun tekstissäsi viittaa vaan olettamuksiin.
      häpeäisit itse vähäsen mielummin ja tekisit jotakin hyvää asian hyväksi mielummin kun täällä naapureitasi mollaat.

• naapurisi

Tiedoksesi: siinä vaiheessa, kun alan tekemään lapsia, aion olla valmistunut korkeakoulustani ja viettänyt muutaman vuoden töissä, jotta voisin muuttaa rauhallisemmalle alueelle asumaan ja samalla turvata lapselleni parhaimman mahdollisen kasvuympäristön. Aion myös saada lapset kunniallisen aviomiehen kanssa, joka on rakastava ja hyvä roolimalli lapsilleen.

Tiedän bilettämisen siitä, että seinät täällä kuppasessa vuokra-asunnossa eivät ole kovinkaan ääntäeristävät ja ääntä sattuu tulemaan alakerran naapurista eniten (siis sieltä missä tämä ämmä asuu). Kovaäänisestä puheesta saa selvää. Saa myös, jopa sen verran selvää mitä hän siellä alkoholin puuduttumalla kielellään yrittää meuhkata (niin ystävilleen kuin lapselleenkin). Lapsen itkuääni luonnollisesti kuuluu läpi. Jos yksin asuva nainen saa vieraita siihen aikaan, kun muut talossa viettävät hiljaisuutta (klo 22.00-) ja keskustelun taso vaihtelee naurusta itkuun voi kuka tahansa ulkopuolinen päätellä, ettei siellä kuivin suin istuta.

Toiset naivat äänettömästi, toiset äänekkäästi. Oletan, ettei se tyllerö voi kovin fiksussa porukassa liikkua ja väittäisin, ettei saa itseään parempaa miesseuraa.

Huonoja lapsenkasvattajia on oikeus mollata. Ei tuollaisia tapauksia voi ohittaa ja painaa villasella.

• siinä paras
        naapurisi kirjoitti:

Tiedoksesi: siinä vaiheessa, kun alan tekemään lapsia, aion olla valmistunut korkeakoulustani ja viettänyt muutaman vuoden töissä, jotta voisin muuttaa rauhallisemmalle alueelle asumaan ja samalla turvata lapselleni parhaimman mahdollisen kasvuympäristön. Aion myös saada lapset kunniallisen aviomiehen kanssa, joka on rakastava ja hyvä roolimalli lapsilleen.

Tiedän bilettämisen siitä, että seinät täällä kuppasessa vuokra-asunnossa eivät ole kovinkaan ääntäeristävät ja ääntä sattuu tulemaan alakerran naapurista eniten (siis sieltä missä tämä ämmä asuu). Kovaäänisestä puheesta saa selvää. Saa myös, jopa sen verran selvää mitä hän siellä alkoholin puuduttumalla kielellään yrittää meuhkata (niin ystävilleen kuin lapselleenkin). Lapsen itkuääni luonnollisesti kuuluu läpi. Jos yksin asuva nainen saa vieraita siihen aikaan, kun muut talossa viettävät hiljaisuutta (klo 22.00-) ja keskustelun taso vaihtelee naurusta itkuun voi kuka tahansa ulkopuolinen päätellä, ettei siellä kuivin suin istuta.

Toiset naivat äänettömästi, toiset äänekkäästi. Oletan, ettei se tyllerö voi kovin fiksussa porukassa liikkua ja väittäisin, ettei saa itseään parempaa miesseuraa.

Huonoja lapsenkasvattajia on oikeus mollata. Ei tuollaisia tapauksia voi ohittaa ja painaa villasella.

voi kun olet hyvä ihminen. sinua varmaan pitäisi katsoa ylöspäin? mikähän siinä on että en tee?
        mitäs jos se sinun kunniallinen aviomiehesi jättääkin sinut ja joudut ahtaaseen vuokrakämppään naapureitten arvosteltavaksi?
        olet varmaankin aika nuori, kokematon ihminen.

siinä olet oikeassa että naapurisi ehkä tarvitsee apua. mutta sinun omalta kannaltasi toivon että kasvat aikuiseksi joku päivä.
        ketään ihmistä ei saa mollata. ei minkään takia.
        sinä et tiedä naapurisi asioita. se ei oikeuta sinua olemaan noin ilkeä. luuletko olevasi parempi ihminen????

• ja sinulle että

vittu mieti vähän. Onneksi tällä pikkulapsella on sellainen naapuri joka välittää. Hyvä että joku välittää ja puuttuu tilanteeseen.

Sinä taas taidat olla samanlainen kuin tuo aloittajan kuvailema naapurin ämmä, kun viitsit tuollaista edes puolustella! Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, idiootti!

• tarvitseepi
        siinä paras kirjoitti:

voi kun olet hyvä ihminen. sinua varmaan pitäisi katsoa ylöspäin? mikähän siinä on että en tee?
        mitäs jos se sinun kunniallinen aviomiehesi jättääkin sinut ja joudut ahtaaseen vuokrakämppään naapureitten arvosteltavaksi?

siinä olet oikeassa että naapurisi ehkä tarvitsee apua. mutta sinun omalta kannaltasi toivon että kasvat aikuiseksi joku päivä.
        sinä et tiedä naapurisi asioita. se ei oikeuta sinua olemaan noin ilkeä. luuletko olevasi parempi ihminen????

se tosiaan olet sinä!

T: vierestä seurannut

• yksi toinen naapuri
        ja sinulle että kirjoitti:

vittu mieti vähän. Onneksi tällä pikkulapsella on sellainen naapuri joka välittää. Hyvä että joku välittää ja puuttuu tilanteeseen.

Sinä taas taidat olla samanlainen kuin tuo aloittajan kuvailema naapurin ämmä, kun viitsit tuollaista edes puolustella! Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, idiootti!

Minä olen parempi ihminen,Minä en laiminlyö lastani. Ja minäkin ilmoitan viranomaisille, jos joku niin tekee, jos olen ollut väärässä, se on sitten viranomaisten asia selvittää.

• yksi toinen naapuri kirjoitti:

Minä olen parempi ihminen,Minä en laiminlyö lastani. Ja minäkin ilmoitan viranomaisille, jos joku niin tekee, jos olen ollut väärässä, se on sitten viranomaisten asia selvittää.

...joka ilmoittaisi myös viranomaisille asiasta. Mutta ensin keskustelisi naapurin kanssa asiasta ja epäilyksistään - ja näin olen tehnytkin, vaikka ongelma naapurissa oli pikkuisen toisenlainen. Siinäpä jutellessa selvisi, että mikä oli perheen tilanne ja että asia ja koko perhe oli jo sosiaaliviranomaisten hoidossa.

Aloittajan ajatus on mielestäni oikea, mutta nuo kuvailut tyyliin "amis, vuokratalo..." pistävät vähän mietityttämään... eivät mielestäni kuulu ollenkaan asiaan, vaan kertovat aloittajan katsovan toisia ihmisiä alaspäin.

• naapurisi
        Piukka kirjoitti:

...joka ilmoittaisi myös viranomaisille asiasta. Mutta ensin keskustelisi naapurin kanssa asiasta ja epäilyksistään - ja näin olen tehnytkin, vaikka ongelma naapurissa oli pikkuisen toisenlainen. Siinäpä jutellessa selvisi, että mikä oli perheen tilanne ja että asia ja koko perhe oli jo sosiaaliviranomaisten hoidossa.

Aloittajan ajatus on mielestäni oikea, mutta nuo kuvailut tyyliin "amis, vuokratalo..." pistävät vähän mietityttämään... eivät mielestäni kuulu ollenkaan asiaan, vaan kertovat aloittajan katsovan toisia ihmisiä alaspäin.

Faktaa on, että tämä on pelkästään vuokra-asunnoille tarkoittu talo. Eipä siinä sen kummenpaa paheksuntaa... Toteamus.

En tiedä naisen koulutuksesta. Myönnän, että se on kai joillekin pahasti sanottu.

Hieman suututti kirjoittaa tuota alkuperäistä huonojen yöunien jälkeen, kun olin kuunnellut hänen touhuaan. Kyllä, minä nyt vähän katson sitä naista alaspäin. Minusta on aika vajonnutta touhua tuollainen lapsenkasvatus ja käytös. Mulla on oikeus tähän mielipiteeseeni.

Niin ja todellakin toivon, että mulla itsellä olisi korvissa vikaa ja siellä perheessä kaikki onkin todella hyvin. Toivotaan kaikki näin.

• siinä paras
        Piukka kirjoitti:

varmaankin se naapuri tarvitseekin apua mutta ei se oikeuta ihmisiä luulevansa olevan "parempia" ihmisinä. kaikki voi joutua vaikeuksiin ja tarvitsee apua ja tukea. ei sitä että katsotaan toisia oman pitkän nenänvarren kautta. se on todellakin säälittävä piirre ihmisissä että luulevat olevansa parempia ihmisiä.
        jos olisi parempi ihminen niin auttaisi jotenkin eikä täällä kehuisi itseään!

• ole parempi
        siinä paras kirjoitti:

varmaankin se naapuri tarvitseekin apua mutta ei se oikeuta ihmisiä luulevansa olevan "parempia" ihmisinä. kaikki voi joutua vaikeuksiin ja tarvitsee apua ja tukea. ei sitä että katsotaan toisia oman pitkän nenänvarren kautta. se on todellakin säälittävä piirre ihmisissä että luulevat olevansa parempia ihmisiä.
        jos olisi parempi ihminen niin auttaisi jotenkin eikä täällä kehuisi itseään!

ihminen kun jaksat vouhkata siitä että joku luulee olevansa parempi. ohhoh, mikäs itse luulet olevas, vielä parempi vai....?

Se että joku katsoo toista nenänvartta pitkin, ei normaalia hyvän itsetunnon omaavaa ihmistä luulisi häiritsevän ollenkaan. Joten antaa katsoa vaan!!!

• uumajaherty
        Piukka kirjoitti:

Minä havaitsin saman asenneongelman. lapsen paras on kuitenkin tärkein eikä naapurin asennevamma. Systeemi on vaan mädännäinen näissä lastensuojeluasioissa. Yhteiskunta on itse luonut ne huonot lähtökohdat sille pienelle lapselle ja sitten kerää kyseenalaista kunniaa niiden osittaisesta korjaamisyrityksistä.
        Lapsille tärkeiden arvojen vakautta olisi pitänyt valvoa samallatavoin kuin valuuttakurssien vakautta. Niin totta kuin se nyt sattuu olemaan, niin sosialistille ei sovi talousajattelu. Viimeisen laman arkkitehtinähän oli sosialisti joka nyt on halosen valitsemana suomen pankin pääjohtajana. Onneksi on euroopan unioni, niin ei pysty aiheuttamaan inflaatiota. Sopsialisti humanistisin ajatuksin on myös devalvoinut lapsille tärkeät arvot. Ennen otettiin vastuiu jos toinen tuli raskaaksi ja lapsen etu oli ensimmäisenä. Kiinteä ja luja parisuhdehan on tärkein ja arvokkain lapsille. Nyt kuitenkin avioliiton tärkein tehtävä ei ole lujittaa parisuhdetta luoden lapsille turvallisuutta vaan että homo voi huolehtia toisesta homosta, kun välittää siitä. Homoliiton rinnastaminen avioliittoon ei nosta avioliiton arvoa ja kuinka arvoton avioliitto saataisiin pysymään kasassa. Minun mielestän sen kakassapysymiseen tarvitaan kaikki elementit, sillä arvokasta avioliittoa ei mennä vaarantamaan niin helposti esimerkiksi irrallisilla suhteilla. So what....

• kuningasjätkä
        siinä paras kirjoitti:

Joku on oikeasti huolissaan siitä että lapsella on hätä ja asia täytyy selvittää. Mutta ei kannata MITÄÄN olettamuksia esittää jos jokin sattuisi olemaan olettamus, sillä sossulle riittää olettamukset ja sinulla on ainoastaan se moraalinen vastuu totuudesta. Sossu ei ota mitään vastuuta mistään. Tämä oletuksiin liittyvä juttuni ei tarkoita että epäilisin kertomaa vaan että tiedät kuinka sossu toimii. Osa totuutta niin loput voi valehdella eikä oikeusturvaa lapsella ole. Eikä tietysti vanhemmillakaan.

• lesbo ja äiti
        uumajaherty kirjoitti:

Minä havaitsin saman asenneongelman. lapsen paras on kuitenkin tärkein eikä naapurin asennevamma. Systeemi on vaan mädännäinen näissä lastensuojeluasioissa. Yhteiskunta on itse luonut ne huonot lähtökohdat sille pienelle lapselle ja sitten kerää kyseenalaista kunniaa niiden osittaisesta korjaamisyrityksistä.
        Lapsille tärkeiden arvojen vakautta olisi pitänyt valvoa samallatavoin kuin valuuttakurssien vakautta. Niin totta kuin se nyt sattuu olemaan, niin sosialistille ei sovi talousajattelu. Viimeisen laman arkkitehtinähän oli sosialisti joka nyt on halosen valitsemana suomen pankin pääjohtajana. Onneksi on euroopan unioni, niin ei pysty aiheuttamaan inflaatiota. Sopsialisti humanistisin ajatuksin on myös devalvoinut lapsille tärkeät arvot. Ennen otettiin vastuiu jos toinen tuli raskaaksi ja lapsen etu oli ensimmäisenä. Kiinteä ja luja parisuhdehan on tärkein ja arvokkain lapsille. Nyt kuitenkin avioliiton tärkein tehtävä ei ole lujittaa parisuhdetta luoden lapsille turvallisuutta vaan että homo voi huolehtia toisesta homosta, kun välittää siitä. Homoliiton rinnastaminen avioliittoon ei nosta avioliiton arvoa ja kuinka arvoton avioliitto saataisiin pysymään kasassa. Minun mielestän sen kakassapysymiseen tarvitaan kaikki elementit, sillä arvokasta avioliittoa ei mennä vaarantamaan niin helposti esimerkiksi irrallisilla suhteilla. So what....

mikä sinä olet haukkumaan toista asennevammaiseksi, sillä perusteella että tämä katsoo ihmisiä alaspäin jonkin asiaankuulumattoman jutun perusteella, kun näytät tekevän niin itsekin..?

Hän katsaoo ehkä alaspäin köyhempiä, sinä homoseksuaaleja. Kummallakaan ei ole suurempaa merkitystä lasten hyvinvoinnin ja onnellisuuden kannalta..

"Kiinteä ja luja parisuhdehan on tärkein ja arvokkain lapsille. "

Minulla ja puolisollani on tällainen suhde..

"..avioliiton tärkein tehtävä ei ole lujittaa parisuhdetta luoden lapsille turvallisuutta vaan että homo voi huolehtia toisesta homosta, kun välittää siitä"

Myös homoliitot perustuvat yhtälailla rakkauteen ja luottamukseen kuin heteroliitotkin.. ehkä jopa enemmän, sillä kumppanin kanssa ollaan monesti vastoinkäymisistä ja joskus vastustuksesta huolimattakin yhdessä. Nämä liitot eivät hajoa heti pienimmän vastoinkäymisen tullessa eteen..

"Homoliiton rinnastaminen avioliittoon ei nosta avioliiton arvoa ja kuinka arvoton avioliitto saataisiin pysymään kasassa."

ei nosta, mut ei laskekaan.. Minä tiedän monta homoparia joiden suhde on pysynyt kasassa jo kymmeniä vuosia ja varmasti avioliitto vain lujitta näitä suhteita.

Hyvähän se on yrittää sysätä suurten avioerolukujen syytkin homojen niskaan, mutta
        Jos homoseksuualien naimisiinmeno -oikeus horjuttaa heteroiden avioliittoja ("matti ja maijakin otti eron vaan koska homot saa mennä naimisiin?), on kyllä vika kyllä ihan jossain muualla kuin homoissa...

• uumajaherty
        lesbo ja äiti kirjoitti:

mikä sinä olet haukkumaan toista asennevammaiseksi, sillä perusteella että tämä katsoo ihmisiä alaspäin jonkin asiaankuulumattoman jutun perusteella, kun näytät tekevän niin itsekin..?

Hän katsaoo ehkä alaspäin köyhempiä, sinä homoseksuaaleja. Kummallakaan ei ole suurempaa merkitystä lasten hyvinvoinnin ja onnellisuuden kannalta..

"Kiinteä ja luja parisuhdehan on tärkein ja arvokkain lapsille. "

Minulla ja puolisollani on tällainen suhde..

"..avioliiton tärkein tehtävä ei ole lujittaa parisuhdetta luoden lapsille turvallisuutta vaan että homo voi huolehtia toisesta homosta, kun välittää siitä"

Myös homoliitot perustuvat yhtälailla rakkauteen ja luottamukseen kuin heteroliitotkin.. ehkä jopa enemmän, sillä kumppanin kanssa ollaan monesti vastoinkäymisistä ja joskus vastustuksesta huolimattakin yhdessä. Nämä liitot eivät hajoa heti pienimmän vastoinkäymisen tullessa eteen..

"Homoliiton rinnastaminen avioliittoon ei nosta avioliiton arvoa ja kuinka arvoton avioliitto saataisiin pysymään kasassa."

ei nosta, mut ei laskekaan.. Minä tiedän monta homoparia joiden suhde on pysynyt kasassa jo kymmeniä vuosia ja varmasti avioliitto vain lujitta näitä suhteita.

Hyvähän se on yrittää sysätä suurten avioerolukujen syytkin homojen niskaan, mutta
        Jos homoseksuualien naimisiinmeno -oikeus horjuttaa heteroiden avioliittoja ("matti ja maijakin otti eron vaan koska homot saa mennä naimisiin?), on kyllä vika kyllä ihan jossain muualla kuin homoissa...

En katsele Homoja sen alemmas kuin Tom Cruisea tai Zaza Gaboria. Enemmistö lapsista on heteroliitoista ja alkujaan avioliiton tarkoitus oli lapsen turvallisuuden tähden arvokkuudellaan lujittaa vanhempien suhdetta.
        Luuletko että sillä on mitään merkitystä eroaako joku lapseton heteropari tai homopari. Rakkaus, luottamus...ym., ovat pelkästään abstrakteja käsitteitä. Lapset on todellisia. Siinähän se on kun kuvitellaan että avioliitto on abstraktien käsitteiden säilyttämiseksi luotu juttu. Homoilua ei pidetä vielä niin kunnioitettavana asiana joten en usko kenenkään silmissä sen nostavan avioliiton arvoa. Nehän homoliitosta päättivät joiden mielestä avioliitto ei ole minkään arvoinen. Ne joiden mielestä avioliitto on kuin mitali jota täytyy kiiloittaa eivät hyväksy homoliittoa. Minä kyllä arvostan homoja niin paljon että minun mielestä tasavallan presidentti Tarja Halonen voisi jokaiselle homoseksuaalille myöntää taistelusta oman avioliittooikeuden puolesta vaikka suomen leijonan ensimmäisen luokan vapauden ristin, tai valkoisen ruusun ritarikunnan suurristin. Niin paljon minä teitä homoja kunnioitan. Arvaappa miksi se presidentti joka teille avioliittoakin puuhasteli ei myönnä niitä mitaleita? Tai miksi kukaan teidän puolesta avioliitto asiaa ajanut kansanedustaja ei teille niitä mitaleja haluaisi annettavan? Voisikohan olla että liittyisi jotenkin niiden mitalien arvoon. helppo ottaa toiselta ja antaa toiselle, mutta omasta on vaikeampi luopua, vaikkei se edes oikeasti olisi niin arvokaskaan. Tiedän että sinulta tulee kommenttia, koska jätin kirjoituksen kesken, mutten jaksa koko asiaa tyhjentävästi selittää tähän aikaan yöstä.

• lesbo ja äiti
        uumajaherty kirjoitti:

En katsele Homoja sen alemmas kuin Tom Cruisea tai Zaza Gaboria. Enemmistö lapsista on heteroliitoista ja alkujaan avioliiton tarkoitus oli lapsen turvallisuuden tähden arvokkuudellaan lujittaa vanhempien suhdetta.
        Luuletko että sillä on mitään merkitystä eroaako joku lapseton heteropari tai homopari. Rakkaus, luottamus...ym., ovat pelkästään abstrakteja käsitteitä. Lapset on todellisia. Siinähän se on kun kuvitellaan että avioliitto on abstraktien käsitteiden säilyttämiseksi luotu juttu. Homoilua ei pidetä vielä niin kunnioitettavana asiana joten en usko kenenkään silmissä sen nostavan avioliiton arvoa. Nehän homoliitosta päättivät joiden mielestä avioliitto ei ole minkään arvoinen. Ne joiden mielestä avioliitto on kuin mitali jota täytyy kiiloittaa eivät hyväksy homoliittoa. Minä kyllä arvostan homoja niin paljon että minun mielestä tasavallan presidentti Tarja Halonen voisi jokaiselle homoseksuaalille myöntää taistelusta oman avioliittooikeuden puolesta vaikka suomen leijonan ensimmäisen luokan vapauden ristin, tai valkoisen ruusun ritarikunnan suurristin. Niin paljon minä teitä homoja kunnioitan. Arvaappa miksi se presidentti joka teille avioliittoakin puuhasteli ei myönnä niitä mitaleita? Tai miksi kukaan teidän puolesta avioliitto asiaa ajanut kansanedustaja ei teille niitä mitaleja haluaisi annettavan? Voisikohan olla että liittyisi jotenkin niiden mitalien arvoon. helppo ottaa toiselta ja antaa toiselle, mutta omasta on vaikeampi luopua, vaikkei se edes oikeasti olisi niin arvokaskaan. Tiedän että sinulta tulee kommenttia, koska jätin kirjoituksen kesken, mutten jaksa koko asiaa tyhjentävästi selittää tähän aikaan yöstä.

juuh, kommenttiahan täältä, muttei sen takia että jätit kirjoituksen kesken.. :D
        sainpahan hymyn aihetta (mm. vertaus Tom Cruiseen aiheutti pientä nykimistä suupielissä)ja taisin jopa tirskahtaa töksähtävälle lopullesi ja osuvalle huomautuksellesi siitä että kommenttia tulee... XP
        Täytyy kyllä myöntää että muu tekstisi meni minulta vähän ohi, mutta ei se mitään, ei minunkaan kai kaikkea tarvitse ymmärtää ;D
        Mutta että hyviä jatkoja vain sinnepäin :)

• Äiti 47v.
        naapurisi kirjoitti:

No, hyvä että olet päättänyt asian jo etukäteen!
        Itse menen päivä kerrallaan ja odottelen huomista!
        Täytyyhän sitä elämässä jännitystä olla!
        Mutta ei vaiskaan jos olet noin huolissasi niin toimi!

• mude1234
        naapurisi kirjoitti:

olen iloinen että sinun kaltaisiasi ihmisiä on! Olen kuullut joidenkin kertovan kauhujuttuja mutta eivät kuitenkaan soita sossuun joka on jokaisen velvollisuus. Pitää suojella heikompaa ja lapsi on heikompi osapuoli juopon tai narkkarin äidin hoteissa.
        Jotkut tuntuvat järkyttyvän siitä että on vielä moraalisiakin ihmisiä olemassa!

• keskusteleva naapuri

Menepäs naapurisi kanssa keskustelemaan hänen elämäntavoistaan!
        "Mites hoidat lapsenhoidon, kun ryyppäät?" Tai:
        "Kuka hoitaa lasta, kun viihdytät miesvieraitasi?"
        Tai: "Eikö lapsi herää, kun olette niin äänekkäitä, että minäkin kuulen huippuhetket omalle puolelleni?"

Olisinpa kärpäsenä katossa, kun nämä keskustelut käydään.

Jos ja kun neuvotaan, pitää antaa tarkemmat ohjeet, miten lähestyä naapuria "rakentavan" keskustelun merkeissä.
        On helppo neuvoa virtuaalisesti näkemättä, kuulematta!

• tosiaan kamala

äiti, tuo naapurisi. Tee ilmotus vaan ja pian, pikkulapsen takia. Toivottavasti, sossutantat sitten tekevät työnsä kunnolla! Seuraa myös tilannetta ja tee ilmoitus heti uudelleen, jos ei ala loppumaan touhu!!!!!!

• kommentteja sait

enkä edes jaksa niitä lukea kun taas äityi alkkisten riidaksi. suomi on täynnä älkkiksia, suomessa on melkein 17 000 huostaanotettua lasta, eikä suomessa oteta huostaan ellei asiat ole nin pahasti että lasta ei psyykkisesti voida edes parantaa...

suurella todennäköisyydella iso osa tämän palstan käyttäjiä on alkoholia väärinkäyttäviä vanhempia, siitä raivo! ei sais ryyppäämistä kritisoida ja taitaa omatuntokin vähän kolkuttaa.

soita ensi kerralla heti sossuun päivystävälle, saattaa olla että ne tulee vasta seuraavana päivänä muutenkin, joka tapauksessa joas ei ole aihetta, ne ie toimi mitenkään, ja vaikka olisikin , saa äiti tehdä tuhojaan vielä kauan ennen kuin mitään tapahtuu!

joten toimi heti, en kestä näitä juttuja missä pienet lapset jää vailla rakkautta ja joita kaltoin kohdellaan!

• taikatalvi-03

Voi luoja kuinka mun tekee pahaa tällaset jutut..

Tietysti naapuri ei voi kokonaan tietää tilannetta, mutta kyllä kännäämisen äänet tunnistaa, ei tarvitse edes niin kovasti kytätä ja kuunnella kun tajuaa että naapurissa juodaan.

Nämä jutut on kamalia juuri sen takia, koska tilanne ei välttämättä ole sossuntätienkään mielestä niin paha että lapsi otettaisiin huostaan, äidille ehkä järjestetään jotain apua, josta tämä luultavasti paskat välittää viinan ja bilettämisen himoissaan. Äidin on niin helppo luvata muuttavansa tapojaan ja kuitenkin sama ralli jatkuu.. Jos vaikka lapsi on muuten hyvin hoidettu, puhtaissa ja saa ruokaa jne. ei tilannetta katsota niin pahaksi.

MUTTA. Se pieni tyttö tai poika itkee edelleen yksin sängyssään, henkisesti yksin tässä maailmassa, ilman aitoa rakkautta ja aikuisen turvaa. Sellaista on vaan niin vaikea hyväksyä, sattuu sydämeen sen lapsen puolesta.

Ja kuitenkin sitä on maailmassa niin paljon, niin useat lapset elävät ilman vanhempaa joka olisi oikeasti läsnä heidän elämässään, tärkeintä vanhemmille monesti on että lapsella on tarhaanmennessä tukka vaan hyvin ja hennesin vaatteet päällä, se tekee monesta ongelmaperheen lapsesta muka hyvinhoidetun vaikka lapsi on sisältä rikki ja yksin.

• minäkin naapuri

kertomasi perusteella tekisin minäkin samanlailla eli tekisin ilmiannon sos.tstoon. Toivottavasti tosiaan teit mitä sanoit! Tuntuu kurjalta kun lapset kärsii ongelmaisten vanhempien takia.Ja just kun vanhemmat itse ei tajua hakee apua! Tämän tapauksen nuorta äitiä ymmärrän että hän haluaa bilettää,mutta lapsi on silti huolehdittava ensin.Siksi aikaa kun menee juhliin hommais lapsen luotettavaan hoitoon!

Olen itse tavallinen 3 lapsen äiti,en suinkaan virheetön,täydellinen kasvattaja.Mutta jos näen,epäilen vahvasti että lasta hoidetaan huonosti jne en epäröi soittaa viranomaisille.Toivottavasti muutkin tekevät samoin.En tarkoita että kaikkien nyt pitäis rueta naapureitaan kyttäämään,mutta heikkojen puolustuskyvyttömien puolta on pidettävä.Se on jokaisen moraalinen velvollisuus.

• naapurin ystävälliselle......

miltä näyttää "amistyttö joka on vahingossa pamahtanut paksuksi" ?

montako neliötä naapurillasi on?

mitkä ovat naapurisi henkilökohtaiset ongelmat?
      -kerro meille?

oliko lapsi yksin kun äiti lähti baariin?

minkä ikäinen lapsi on?

oletko varma että myöskin se partneri oli "amisjätkä" ? millä alalla ?

• naapurin ystävälliselle......

mikä on sinun "perhesossu" ?

onko se sinun oma sosiaalitäti vaiko sinun perhetuttu?

• ei väliä
        naapurin ystävälliselle...... kirjoitti:

en puutu noihin yleistyksiin "amisjamppojen" ulkonäöstä. sanon vaan sen, että minä en menis kenenkään ovelle pimpottamaan ja kyselemään, hei sulla on joku ongelma, alkoholiko? pitäskö mun soittaa sossuun. Se osuu kuitenkin niin arkaan paikkaan ja vastaanotto ei välttämättä ole kovin ysävällistä. Ja se on varma, että sen jälkeen olet kyllä silmätikku siinä rapussa ja se V;mäinen kyttäri. minä ainaki pelkäisin jonkulaista kostoa. Jos olisin asiasta varma, että lapsella ei ole hyvä olla kotonaan nii kyllä soittaisin nimettömän ilmoituksen sossuun tai johonkin. No, tää oli mun mielipide

• naapurisi
        naapurin ystävälliselle...... kirjoitti:

Naurattaa, kun minut yritetään viedä ”vastuuseen”, vaikka en ole ainoatakaan lasta tässä maailmassa kaltoin kohdellut.

Samantekeviä nuo asiat. Tästä olen varma: nainen jätti lapsen yksin kotiin kun lähti baariin. Mitä väliä muulla on? Vaikka kuinka moitin häntä milläkin nimillä, niin mitä väliä sillä on? Fakta on, että lapsi vietti baari-illan yksin. Vielä kai huolestuttavampaa olisi ollut, jos hän olisi ottanut lapsensa mukaan kello 24-04 välisenä aikana…? Lapsi osaa puhua ja kävellä, joten iäksi veikkaan 2-4. On vastuutonta jättää hujaton lapsi yksin. Hänhän olisi voinut herätessä vaikka karata tai satuttaa itseään, puhumattakaan pelosta, kun huomaa ettei äiti olekaan kotona!

Minulla ei ole perhesossua, tosin tunnen muutaman entisen työn kautta. ”Meidän” perhesossumme on tietenkin kaupungin sosiaali- ja terveyspalveluiden sosiaalityöntekijät. Ne kun palvelevat juuri meitä "ilmiantajia" ja niitä perheitä, joissa ongelmien ratkomiseen tarvitaan ulkopuolinen auttaja.

• edellinen---
        naapurisi kirjoitti:

Naurattaa, kun minut yritetään viedä ”vastuuseen”, vaikka en ole ainoatakaan lasta tässä maailmassa kaltoin kohdellut.

Samantekeviä nuo asiat. Tästä olen varma: nainen jätti lapsen yksin kotiin kun lähti baariin. Mitä väliä muulla on? Vaikka kuinka moitin häntä milläkin nimillä, niin mitä väliä sillä on? Fakta on, että lapsi vietti baari-illan yksin. Vielä kai huolestuttavampaa olisi ollut, jos hän olisi ottanut lapsensa mukaan kello 24-04 välisenä aikana…? Lapsi osaa puhua ja kävellä, joten iäksi veikkaan 2-4. On vastuutonta jättää hujaton lapsi yksin. Hänhän olisi voinut herätessä vaikka karata tai satuttaa itseään, puhumattakaan pelosta, kun huomaa ettei äiti olekaan kotona!

Minulla ei ole perhesossua, tosin tunnen muutaman entisen työn kautta. ”Meidän” perhesossumme on tietenkin kaupungin sosiaali- ja terveyspalveluiden sosiaalityöntekijät. Ne kun palvelevat juuri meitä "ilmiantajia" ja niitä perheitä, joissa ongelmien ratkomiseen tarvitaan ulkopuolinen auttaja.

niin, ei muuta ku puhelin käteen. se on ihan sama mimmosia ne ihmiset on, jotka kaltoinkohtelevat lasta. se on niin väärin. jos ei pysty ja jaksa huolehtia lapsesta ja vaarantaa lapsen turvallisen kasvuympäristön (huutaminen, ryypiskely, epämääräisen porukan kuljeskelu, yksin jättäminen jne) lapsi kuuluu ihan jonnekin muualle. tosin, asiaa olis kantsinu miettiä ennen ku alkaa "äidiksi"

• asia selvä
        naapurisi kirjoitti:

pientä muutaman vuoden ikäistä lasta ei voi jättää kotiin ikinä, missään olosuhteissa yksin!

toivottavasti todella soitikin, no eihän tossa tilanteessa tietenkään jää vaihtoehtoja!

luojan kiitos että sen lapsen huutoetäisyydellä asuu edes yksi ihminen jolla on sydän paikallaan ja joka ymmärtää miten paha ja suuri voi lapsen tuska ja kuolemanpelko olla!

• olen ja samaa
        ei väliä kirjoitti:

en puutu noihin yleistyksiin "amisjamppojen" ulkonäöstä. sanon vaan sen, että minä en menis kenenkään ovelle pimpottamaan ja kyselemään, hei sulla on joku ongelma, alkoholiko? pitäskö mun soittaa sossuun. Se osuu kuitenkin niin arkaan paikkaan ja vastaanotto ei välttämättä ole kovin ysävällistä. Ja se on varma, että sen jälkeen olet kyllä silmätikku siinä rapussa ja se V;mäinen kyttäri. minä ainaki pelkäisin jonkulaista kostoa. Jos olisin asiasta varma, että lapsella ei ole hyvä olla kotonaan nii kyllä soittaisin nimettömän ilmoituksen sossuun tai johonkin. No, tää oli mun mielipide

mieltä!! Vain idiootti menis ny puhumaan suoraan naaman eteen, voi kristus!!!

• kiinnostunut33556

toivottavasti teit!

Nim. itse lapsena yksin jätetty

• oletko tehnyt asialle

jo jotain???? tilanne kuulosti todella pahalta lapselle! kerro!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5450
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      244
      1637
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      327
      1164
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      322
      1157
    Aihe