Onko olemassa valmiita kertoimia tms. junnulle sopivan pituisen mailan valintaan, ja miten voimataso yms. otetaan huomioon, entä muut määräykset pituuksista?
Onko pituudella väliä
20
13977
Vastaukset
- ExelKarhuSuomi
Jos on liian painava maila niin junioripelaajat eivät välttämättä jaksa kannattaa mailaa suorassa lyöntisuorituksen ajan.
Pituus seuraa kyllä aika usein mailan koon esim. 800, 850 tai 900 gramman mukaan.
Eli on suurinpiirtein suhteutettu siihen.- =?=
"Pituus seuraa kyllä aika usein mailan koon esim. 800, 850 tai 900 gramman mukaan".
Ja mitäs painoja nämä ovat? Itse olen aikuinen pelaaja ja karhun 100cm mailani painaa 620g.
mailojen pituuksista...
F-E junnut 85cm
D junnut 95cm
C-B-A ja siitä eteenpäin 100cm. Näin on itselläni ollut.
Tässä on karhun sivut. Sieltä löytyy kaikki oleellinen.
http://www.karhupesis.net/mailat/thor/ - välinemyyjä
=?= kirjoitti:
"Pituus seuraa kyllä aika usein mailan koon esim. 800, 850 tai 900 gramman mukaan".
Ja mitäs painoja nämä ovat? Itse olen aikuinen pelaaja ja karhun 100cm mailani painaa 620g.
mailojen pituuksista...
F-E junnut 85cm
D junnut 95cm
http://www.karhupesis.net/mailat/thor/Jopa D-junioritkin pelaavat nykypäivänä 80 %:sti metrisellä g-light forcella painoltaan 560 grammaa!
- Yammuex
=?= kirjoitti:
mailojen pituuksista...
F-E junnut 85cm
D junnut 95cm
http://www.karhupesis.net/mailat/thor/Tais mennä ed. kirjoittajalla sekasin grammat ja sentit:=))
Muuten ok! - pesismailat
Yammuex kirjoitti:
Tais mennä ed. kirjoittajalla sekasin grammat ja sentit:=))
Muuten ok!D-juniorit eivät saa edes pelata omassa sarjassaan metrin mailalla! Sitä paitsi yleensä yli 500g painava maila on liian raskas monelle D-junnulle. Siitä on varmaan hyvä välinemyyjä ;)
- Järjestysvastaava
pesismailat kirjoitti:
D-juniorit eivät saa edes pelata omassa sarjassaan metrin mailalla! Sitä paitsi yleensä yli 500g painava maila on liian raskas monelle D-junnulle. Siitä on varmaan hyvä välinemyyjä ;)
V. 06 esim. ERÄS kaakkois-suomalainen d-joukkue pelasi valtakunnanleirillä 1 m:n pituisilla mailoilla usean pelaajan voimalla....
Miten tämä selitetään??? - pesismailat
Järjestysvastaava kirjoitti:
V. 06 esim. ERÄS kaakkois-suomalainen d-joukkue pelasi valtakunnanleirillä 1 m:n pituisilla mailoilla usean pelaajan voimalla....
Miten tämä selitetään???Sitä sarjaa mitä itse seuraan siellä metrin mailoilla lyöminen on kielletty. Ja se sarja on D-ikäisille.
- pesismailat
pesismailat kirjoitti:
Sitä sarjaa mitä itse seuraan siellä metrin mailoilla lyöminen on kielletty. Ja se sarja on D-ikäisille.
En väitä etteikö poikkeuksiakin voisi olla. Mutta luultavasti ainakin erittäin pitkät saavat lyödä metrin mailalla.
- tuwwo
pesismailat kirjoitti:
D-juniorit eivät saa edes pelata omassa sarjassaan metrin mailalla! Sitä paitsi yleensä yli 500g painava maila on liian raskas monelle D-junnulle. Siitä on varmaan hyvä välinemyyjä ;)
Enpä ole missään junnupesiksen oppi/käsikirjoissa/muissakaan texteissä nähnyt että olisi KIELLETTY pelata metrisillä pelivälineillä.
Päinvastoin...pelaaja kasvaa ->maila suurenee->pelikenttä suurenee->vastuukasvaa..
Tätähän tässä haetaan junnuiästä lähtien... - ex- pillipiipari
pesismailat kirjoitti:
Sitä sarjaa mitä itse seuraan siellä metrin mailoilla lyöminen on kielletty. Ja se sarja on D-ikäisille.
... Mailan pituutta rajoittavaa pykälää, paitsi tenavapallolla pelattavissa otteluissa, joissa se on 90 cm. Muissa sarjoissa riittää, kun maila on PPL:n hyväksymä.
- D-junnu
välinemyyjä kirjoitti:
Jopa D-junioritkin pelaavat nykypäivänä 80 %:sti metrisellä g-light forcella painoltaan 560 grammaa!
Ite pelaan D-junnuissa ja suurin osa pelaa 97 senttimetriä pitkällä mailalla -_-
josta kukaan ei oo näytäävästi kuullu mitään...
- Pesispoika
maila on melkeinpä ensin saatava kokeilla jos on aivan pihalla eikä tiedä yhtään kuinka pitkän/painavan mailan ottaa itselläni on ollut
E
90
D
95
ja siitä eteenpäin metrinen- Yere L
Samoilla lukemilla mäkin oon pelannut.
Eikä missään ole kielletty metristä mailaa d-ikäisissä.
Se on mullakin ensi vuonna..=)) - pesismailat
Yere L kirjoitti:
Samoilla lukemilla mäkin oon pelannut.
Eikä missään ole kielletty metristä mailaa d-ikäisissä.
Se on mullakin ensi vuonna..=))Pelaatko itse pesäpalloa?
- Yere L
pesismailat kirjoitti:
Pelaatko itse pesäpalloa?
Pelaan --vanhempana d-ikäisenä-- ja mulla on metrinen maila ollut käytössä jo viime vuonna.
- pesismailat
Yere L kirjoitti:
Pelaan --vanhempana d-ikäisenä-- ja mulla on metrinen maila ollut käytössä jo viime vuonna.
Itsekkin satun pelaamaan pesistä. ;)
- pesis92
Karhun sivuilla on jonkin lainen "taulukko" minkä painoinen ja pituinen maila pitäisi minkäkin ikäisellä olla, mutta taulukko ei pidä aina paikkaansa mullekki se ehdottaa aivan liian kevyttä mailaa.
- Nimetön
Mailan paino ja pituus on valittava sen mukaan millä jun. voi lyödä teknisesti oikein.
Näkee lähes 80% jun. lyövän liian raskailla mailoilla, jolloin lyöntitekniikka on täysin hakusalla. Mieluummin kannattaa lyödä juniorina liian kevyellä kuin raskaalla mailalla.- santtu
Kuten edellä mainittiin liian moni pelaa liian painavalla mailalla. Valmentajien pitäisi osata antaa oikeanlaisia ohjeita mailan ostoon.
Itsekin taannoin ostin innoissani ensimmäistä mailaa. Ainoana vaatimuksenani oli, että mailan pitäisi olla metrin mittainen ja ostin kevyimmän mahdollisen, joka kuitenkin oli liian painava, varsinkin alkuun. Kun harjoitteluuni alkoi kuulua myös lihaskuntoa maila alkoi heilua kevyemmin olalta olalle.
Mailan valintaan vaikuttavat: pelaajan pituus, aikaisempi maila, harjoitusten määrä, harjoitusten painotus(onko jo lihaskuntoa), oikea tekninen suoritus
Moni nainen pelaa superissakin 95 cm pitkällä mailalla - teppuli
santtu kirjoitti:
Kuten edellä mainittiin liian moni pelaa liian painavalla mailalla. Valmentajien pitäisi osata antaa oikeanlaisia ohjeita mailan ostoon.
Itsekin taannoin ostin innoissani ensimmäistä mailaa. Ainoana vaatimuksenani oli, että mailan pitäisi olla metrin mittainen ja ostin kevyimmän mahdollisen, joka kuitenkin oli liian painava, varsinkin alkuun. Kun harjoitteluuni alkoi kuulua myös lihaskuntoa maila alkoi heilua kevyemmin olalta olalle.
Mailan valintaan vaikuttavat: pelaajan pituus, aikaisempi maila, harjoitusten määrä, harjoitusten painotus(onko jo lihaskuntoa), oikea tekninen suoritus
Moni nainen pelaa superissakin 95 cm pitkällä mailallaoon E ikäne ja mul on 95cm ja noin 450g maila.
Se on ihan sopiva
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748