Siis joogaan liittyvässä "Karman laissa", suomalaisessa sananlaskussa "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" tai kristillisessä lauseessa "rakasta lähimmäistäsi niin kui itseäsi" (vai totesiko saman kiinalainen laotse aikanaan...) jatka ketjua jos olet samoilla aaltopituuksilla!
Onko näissä jotain eroa?
5
392
Vastaukset
- kuinka paljon
"Kukas sen kissan hännän, ellei kissa itse?"
sanoi muinoin Krisha. (joka ristiinnaulittiin ampumalla nuoli jalkaan) - jaaa23451453
aika isokin kero kannattaa perehtyä, siis jos haluaa tietää eikä vain heitellä kysymyksiä.
- Sive Lee
...viholliset vielä lähempänä."
- The Art Of War
Onko tässä vanha viittaus että kannattaa tuhota järjestelmä sisältäpäin, vai pitäisikö liittyä johonkin kulttiin? Niin sanottu "Karman laki" sisältyy myös kristinuskoon otsikon muodossa. Tätä ei kirkko mielellään tunnusta, koska se muistuttaa jälleensyntymisestä, joka poistettiin v.553 kristimuskosta Konstantinopolin kirkolliskokuksessa keisarin painostuksesta. Samalla tuomittiin kirkonkiroukseen kirkkoisä Origenes ja kaikki, joita hän oli suosinut esim. Pyhtagoras ja Platon.
Karman lain toteutuminen edellyttää jälleensyntymistä. Karman lakia voisi sanoa myös luonnonlaiksi. Laki ilmenee monin eri tavoin esim. "mitä teet toiselle, sen teet itsellesi".- Olaf
sanoi, että älä tee niin toiselle, kuin et tahtoisi sinulle tehtävän.
Jeesus käänsi lauseen vain positiivisemmaksi, tee niin toiselle, kuin tahtoisit itsellesi tehtävän.
En tiennyt, että karman laki vaatii uudelleen syntymisen. Uskoin sen tarkoittavan vain sitä, että mitä taakseen jättää, edestään löytää.
Laotse oli vähän ennen Kunfutsea ja loi taaolaisuuden. Kunfutse loi siitä lahkon kunfutselaisuus. Kultaista keskitietä niissä etsitään, kuten buddhalaisuudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496385Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6512679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831219- 841145
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.841124Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601088Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2901080- 871072
- 70971
- 228864