paljonko tuo 240sen volvon 2litranen kone kestää ajaa ja mitenkä ne muuten kestää. meinasin nimittäin työntää opel kadetin suohon ja hommata volvon vaikka vanhemmankin farmareita kunpikin.tai olisko joku täällä innokas vaihtamaan volvosa ooppeliin.heh heh.
kertokaa
9
1977
Vastaukset
- 740-91,390tkm
Puolesta miljoonasta kilometristä ylöspäin, huonosti hoidettuna alle 400tkm. Kova on pata tuossa mallissa, et saa konetta hajalle ajamalla. Kuluvia osia menee eikä osat ole kalliita (=laturi, startti, pyörän laakerit jne).
- volvottomalle
tyytyväisiä vanhuksia volvoistansa taikka pillunpeällä. yks vastas.vaihanko perusteella hiljaisuus on myöntyväisyyden merkki. hiljaa hyvää tulee. haloo nyt joku täällä ja också rannikolla.
- pasix
Ostin 240 gl -86 10 vuotta sitten. Silloin oli ajettu 250000 km ja nyt 425000. Olen siis ajanut 175000 km eikä moottorille ole tehty mitään remonttia vain huoltoa ja säätöjä. (Olen vetänyt paljon asuntovaunuakin)Pakokaasupäästöt olleet aina ok. Pelit tahtoo mennä (ruotsalainen ekoauto=maatuu itsestään). Kosteilla keleillä autovanhus ei oiken jaksa käydä kylmäkäynnillä mutta lisää jäänestoa polttoaineeseen niin helpottaa. Kaikki kuluvat osat ovat halpoja tarvikeliikkeissä ja hajottamoilta löytyy hyvin osia. Juuri hain puhjenneen talvirenkaan tilalle käytetyn renkaan. Kun itse sen irroitin tiensä päähän ehtineestä Volvosta sain vanteenkin mukana yht. 10 euroa. Volvo 240 on viisas valinta.
- volvollinen
Joopa, meilläpä kun noita volvoja on ollut, ja on vieläkin (2kpl) niin eipä voi muuta sanoa että etpä tule katumaan jos päätät volvon hankkia.
Mulla oli toissa vuonna sellanen -88 240 volvo jolla oli ajettu 980th, eikä ollut konetta tarvinnut aukaista kertaakaan, nokka siihen oli vaihdettu 300th aikaisemmin kun oli kuulemma kulunut.
Ostin auton liikkeestä ja maksoin siitä 400€, katsastin sen ja katsastukseen jouduin vaihtamaan toisen alapallon joka maksaa parisen kymppiä tai alle ja sen vaihtaa vartissa. Muita kohteita on :
helmat, poikittais palkit etuistuinten kohdalla,
Varapyörä kotelot,helmojen päät roiskeläppien takana, ja sitten ne öljy vuodot, jos kone alapuolelta hiukan öljyssä ei vaaraa, saattaa vuotaa venttiilikopasta mutta jos öljy tuoretta ja märkää niin tulee melko varmasti kannen tiivisteen välistä ja se merkitsee että koneelle on tehty tai on yritetty tehdä jotakin. Mikäli satut löytämään sellaisen volvon joka savuttaa on oletettavasti kyseessä diesel tai sitten on kohdallesi tullut harvinaisuus.Itselleni ei sellaista ole tullut vastaan sen 28 vuoden aikana jonka olen volvoilla leikkinyt. Tosin se 100 sarja oli vähän eri kuin 200 sarja, joka taas on mielestäni luotettavampi, helppohoitoisempi ja isompi kuin esim:300 tai 400
sarjalaiset, vaikkakin samoja koneita löytyy niistäkin. Meillä on vuoden -73 145 jolla on ajettu 380th ja nyt kun on taas seissyt talven niin täytyy jarrut käydä läpi eli herkistää, mutta volvon kun muistaa pestä myös sieltä kaarista sekä helmojen alapuoleta niin sen saa pysymään ruosteettomana, mutta se on niin kyllä kaikkien autojen kanssa. Niin ja tuo toinen volvo on diiseli jolla on ajettu 1.8 miljoonaa km, siihen on tehy täys kone remppa 170th sitten ja hyvin kulkee vaikkakin se kone on volkkarin. Mutta ei muuta kun kauppaan ostamaan volvoa niitä kun saa liikkeistä ihan parilla kolmella sadalla, eikä ne aina ole loppuun ajettuja, jos mittarissa on semmonen 400th niin sillä on toiset 400 edessä, jollei ihan älyttömästi sitä konetta rääkkää.
Talvi terveisin:Volvollinen ukko. - ana -83
Morjens. Itse ostin Volvoni (240-87, b200k koneella m47 vaihteisto)vuonna 2000.Maksoi 11000mk. Mittarissa oli tuolloin 334 000km. Öljyt olen vaihtanut kerran vuodessa, ja vaihteisto ja perä-öljyt vaihdatin keskusautohallissa viime kesänä. Tällä hetkellä mittarissa on 385 000km. Koneelle ei ole tarvinut tehdä muuta kuin venttiilien säätö (keskusautohallissa), sekä vuosittainen öljyjen vaihto. 2002 vaihdatin uudet jouset ja iskarit (kaasu) joka nurkkaan. Laturin olen huoltanut 2005(uudet hiilet). Taka jarrusatulat (uudet Volvon alkup.) menivät vaihtoon viime kesänä. Samalla vaihdettiin myös jarrukilvet ja levyt (kaikki tilattiin keskusautohallin kautta). Eli tekniikka puolelle ei ole tarvinnut pahemmin puuttua isompien remonttien kanssa. Kuluvia osia on vain vaihdeltu. Jarrupalat, polttimot, pakoputki ym... Olen aina pyrkinyt käyttämään vain alkuperäisiä varaosia. Auto on myös täydellisesti ruostesuojattu kotelot, palkit, pohja, pyöräkotelot ym.. Dinitrolin kaksivaihe menetelmällä. 2005 kesällä havaitsin tavaratilan kannen reunapokkauksessa ruostetta, ja sen korjaus olisi tullut yhtä kalliiksi kuin uuden osan ostaminen, joten päätin ostaa kokonaan uuden kannen (tilattiin Ruotsista keskusautohallin kautta), jonka vein sitten maalaamoon. Myös sisusta on verhoiltu uudelleen kesällä 2006. Käsittäen sisustan täydellisen purun. Lattiat hiottiin pellille ja maalattiin uudelleen ruosteen esto maalilla sekä lattiaan sulatettiin uudet pikimatot. Ovien ikkunapenkkejä kasvatettiin 25mm ja verhoiltiin Ruolan (Raisiossa toimiva huonekaluliike) beigen värisellä plyysillä/beigellä keinonahalla. Penkkeihin teetettiin Tamperelaisessa liikkeessä saman sävyiset verhoilut. Samalla auton varustetasoa nostettiin asentamalla sähköiset ikkunan nostimet (Bosch Volvo alkup.)kaikkin oviin,sekä asentamalla sähköpeilit (myös alkup. kamaa).Armeijan päivärahoille saatiin myös vuonna 2003 hyötykäyttöä asennuttamalla Alfatech -hälytysjärjestelmä keskuslukon kauko-ohjauksella.
Ja näillä eväin jatketaan.- volvottomalle
kiva lukea että joku panostaa vanhempaankin autoon.meinasin että jos hakis farkku 240 vm 86 2litr. bensa jolla menty vasta 267th. hinta ois 780e. onko hinta kohallaan.mitä siitä kannattas tutkia ennenku tekee kaupat. ku ei oo kokemusta. kiitos etukätöseen.
- ANA -83
volvottomalle kirjoitti:
kiva lukea että joku panostaa vanhempaankin autoon.meinasin että jos hakis farkku 240 vm 86 2litr. bensa jolla menty vasta 267th. hinta ois 780e. onko hinta kohallaan.mitä siitä kannattas tutkia ennenku tekee kaupat. ku ei oo kokemusta. kiitos etukätöseen.
Morjens. Ainakin kilometrien puolesta suosittelisin tuohon hintaan. Mutta erityisen huolellisesti kannattaa katsoa varapyöräkotelot sekä kurakaaret varsinkin takaa. Muistaakseni -86 mallissa oli jo ovien alaosissa muovilistat (vanhat Volvo miehet sanovat "ruostelistat"). Eli kaikki ovien alareunat sekä luukkujen pokkaukset, varsinkin takaluukku kannattaa käydä hyvässä valossa huolellisesti läpi. Volvohan on siitä kiitollinen auto, että osia on erittäin hyvin saatavilla myös vanhempiin malleihin ja osien yhteensopivuus eri vuosimallien välillä on hyvä. Jos olisin vasta nyt ostamassa Volvoa, niin ostaisin kyllä ehdottomasti ruiskukoneella. kysymyksestäsi ei selvinnyt oletko ostamassa ruiskua vai kaasaria, mutta ehdottomasti ruiskua suosittelen. Parempi teho, nopeampi reagointi kaasuun, idioottivarma toiminen, sekä tärkein PIENEMPI KULUTUS. Voin rehellisesti sanoa, että 2l bensa kaasari kone ottaa näin talvi ajossa kaupungissa ajettaessa 15l. Joka muuta väittää niin valehtelee. 10l/100km voi päästä motarilla 80km/h viitosvaihteella. Eli jos bensan hinta tuntuu kovalta ja ajat paljon, niin silloin kyllä kannattaa valita jokin muu auto kuin Volvo.
Mistä olet autoa ostamassa? Onko netissä mahdollisesti kuvia?
Kannattaa myös tutustua volvolandia.com sivustoon sekä varsinkin foorumiin, mistä saa hyviä neuvoja. Toivottavasti oli edes jotain apua tästä... Eli ruoste on pahin vika mitä tämän ikäisissä Volvoissa yleensä on. - volvottomalle
ANA -83 kirjoitti:
Morjens. Ainakin kilometrien puolesta suosittelisin tuohon hintaan. Mutta erityisen huolellisesti kannattaa katsoa varapyöräkotelot sekä kurakaaret varsinkin takaa. Muistaakseni -86 mallissa oli jo ovien alaosissa muovilistat (vanhat Volvo miehet sanovat "ruostelistat"). Eli kaikki ovien alareunat sekä luukkujen pokkaukset, varsinkin takaluukku kannattaa käydä hyvässä valossa huolellisesti läpi. Volvohan on siitä kiitollinen auto, että osia on erittäin hyvin saatavilla myös vanhempiin malleihin ja osien yhteensopivuus eri vuosimallien välillä on hyvä. Jos olisin vasta nyt ostamassa Volvoa, niin ostaisin kyllä ehdottomasti ruiskukoneella. kysymyksestäsi ei selvinnyt oletko ostamassa ruiskua vai kaasaria, mutta ehdottomasti ruiskua suosittelen. Parempi teho, nopeampi reagointi kaasuun, idioottivarma toiminen, sekä tärkein PIENEMPI KULUTUS. Voin rehellisesti sanoa, että 2l bensa kaasari kone ottaa näin talvi ajossa kaupungissa ajettaessa 15l. Joka muuta väittää niin valehtelee. 10l/100km voi päästä motarilla 80km/h viitosvaihteella. Eli jos bensan hinta tuntuu kovalta ja ajat paljon, niin silloin kyllä kannattaa valita jokin muu auto kuin Volvo.
Mistä olet autoa ostamassa? Onko netissä mahdollisesti kuvia?
Kannattaa myös tutustua volvolandia.com sivustoon sekä varsinkin foorumiin, mistä saa hyviä neuvoja. Toivottavasti oli edes jotain apua tästä... Eli ruoste on pahin vika mitä tämän ikäisissä Volvoissa yleensä on.eka volvo ois meikälle. se on nettiautossa tuo valkonen farkku mitä rex pex alajärvellä myy. lyhyttä työajohan tuo olis. se on kaasari peli. taidan katella ruiskun.kiitti vinkistä
- ...Volvo pihassa?
volvottomalle kirjoitti:
eka volvo ois meikälle. se on nettiautossa tuo valkonen farkku mitä rex pex alajärvellä myy. lyhyttä työajohan tuo olis. se on kaasari peli. taidan katella ruiskun.kiitti vinkistä
Joko oot volvon hommannu??
Itellä on kans ollu noita 240:siä jos jonkunlaisia x) Tällä hetkel on vm-89 farkku B200E koneella (2.0i) ja 5-lovisella askilla. On muuten pirun hyvä ja luotettava talviauto. Ja kuten joku sanoi, niin bensaa nää vehkeet rakastaa :D Itellä pari litranen ruisku ja kaupunkiajossa palaa sellanen 12l näin talvella. Entinen 244:nen saman kokoisella kaasari padalla ja automaatti askilla veikin sit sen 15-16l/100km kaupungissa ja samat moottoritiellä, kiitos 4 lovisen automaattiaskin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih445199Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5211755Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748