oletteko säästäneet kastevettä?
Meillä on ristiäiset piakkoin ja ajattelin säästää osan kastevedestä ja sen vuoksi kysynkin, että tietääkö kukaan saako kastevesipulloja mistä, esim. Helsingin seudulta. Netistä niitä voi tilata, mutta tahtoisin nähdä pullon ennen ostamista.
Kastevesi
12
4605
Vastaukset
- amalia
tapana, että miespuolinen kummi käy korkeimmalta mahdolliselta paikalta, esim. parvekkeelta heittämässä kasteveden kohti taivasta. Mitä korkeammalle vesi lentää, sitä pidempi elämä lapsella on.
- kolkytkol
esikoiselta ja toinen lapsi kastettiin samasta vedestä ja sekin on vielä tallella. Ihan tavallisessa lasipullossa vaan kylläkin.
- meillä
Minä taas olen jättänyt kasteveden maljaan
ja antanut sen haihtua siitä ajan kanssa.
Valitettavasti en tiedä,
missä "kastevesipulloja" myydään,
mutta eikö siihen käy mikä tahansa
kaunis (pieni) pullo? - ---
saatii yheltä kummilta lahjaks sellanen kultakupasta ostettu metallinen rasia, jonka sisällä on pien kastevesipullo ja rasian ulkopinnoille kaiverrettu lapsen tiedot. ikinä ennen en ollu tälläsestä ees kuullu, mut on kyllä kiva. :)
- tosi---
nätti vaaleansininen kastevesipullo. Se on vähän veneen muotoinen ja siinä on nahkainen purje, johon kolvattu lapsen nimi ja kastepaikka. Löysin Oulun seudulta eräästä käsityömyymälästä.
- kysymään
ihan samaa asiaa. Mistä olet niitä netistä löytänyt?
- vesi
Pyh, se on vain vettä.
- muistoja...
Älä nyt ole liian arkinen. Kaste on perheelle juhla, johon liittyy muistoja. Oman lapsen ensimmäinen juhla. Suvun läsnäolo ja tutustuminen uuteen jäseneen. Kiitollisuus siitä, että kaikki on mennyt hyvin. Jos vielä uskonnollinen elementti koskettaa, niin silloin kyseessä on tilaisuus, jossa lapselle luvataan Jumalan armo sanan ja pyhän sakramentin kautta. Vesi ei ole kristityille palvonnan kohde, mutta muisto tärkeästä juhlasta se voi olla. Mutta kukin tyylillään.
- vesi
muistoja... kirjoitti:
Älä nyt ole liian arkinen. Kaste on perheelle juhla, johon liittyy muistoja. Oman lapsen ensimmäinen juhla. Suvun läsnäolo ja tutustuminen uuteen jäseneen. Kiitollisuus siitä, että kaikki on mennyt hyvin. Jos vielä uskonnollinen elementti koskettaa, niin silloin kyseessä on tilaisuus, jossa lapselle luvataan Jumalan armo sanan ja pyhän sakramentin kautta. Vesi ei ole kristityille palvonnan kohde, mutta muisto tärkeästä juhlasta se voi olla. Mutta kukin tyylillään.
Jaa jaa, vai niin. Entäs sitten kun ei kasteta ollenkaan eikä pidetä mitään juhlia muutenkaan. Ei kaikki kasta lapsiaan Raamatun vastaisesti!
- 2xäiti
Minä olen kuullut että kastevesi joko pitää haihduttaa maljassaan tai sitten heittää maljasta pois "kirkolle päin" ja näin me olemme tehneet.Säilyttää tietenkin voi jos haluaa...eihän sitä kukaan estä.
- alkosta
joku nätti ja sopiva esim viinipullo,ja siihen kaiverrutat syntymäajan ym. Kaiverruksesta saa todella nätin,esim jonkun kuvan ja pohjaksi huurretta. Alkossa muuten on todella nättejä pulloja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih445229Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5241770Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748