Asuinalueet?

Muuttohaukka

Pystyisittekö kertomaan jotain Haapaveden asuinalueista? Onko alueilla suuria eroja? Millainen paikka Haapavesi yleisesti ottaen on? Millaiset palvelut (kaupat)?

45

2295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palaveluja oo

ite pittää kaikki tehä.
      Mukulatki.

• desavuu

mutta minkä ihmeen takia sun piti heti hönkästä vastaamaan tuolla negatiivisella asenteellas! Pitäsit mölyt mahassas - kysyjä on ehkä tänne muuttaja ja sun ansiota on, jos "veromarkat" jää saamatta. Sehän se tuntuu olevan niin tärkeetä. Varo ettet saa vihulaisia. "Ai, ai pikkuvintiö - hän ei tiedä mitä tekee".

• tiedä, mistä
        desavuu kirjoitti:

mutta minkä ihmeen takia sun piti heti hönkästä vastaamaan tuolla negatiivisella asenteellas! Pitäsit mölyt mahassas - kysyjä on ehkä tänne muuttaja ja sun ansiota on, jos "veromarkat" jää saamatta. Sehän se tuntuu olevan niin tärkeetä. Varo ettet saa vihulaisia. "Ai, ai pikkuvintiö - hän ei tiedä mitä tekee".

kaukaa tuonkin kommentin lähettäjä on!
        Palstalla pitkään roikkuneena, itselläni on sellainen pe*stuntuma, että kommenteista 2/3 tulee H-vedeltä ja 1/3 muualta, pääasiassa naapureilta N., Y. ja O.!

• desavuu
        tiedä, mistä kirjoitti:

kaukaa tuonkin kommentin lähettäjä on!
        Palstalla pitkään roikkuneena, itselläni on sellainen pe*stuntuma, että kommenteista 2/3 tulee H-vedeltä ja 1/3 muualta, pääasiassa naapureilta N., Y. ja O.!

sun tuntuma voi olla mitä vaan, mutta ihminen ihmistä kohtaan täytyy olla. Jos toinen kysyy vastaa siihen asiallisesti varmuuden vuoksi tai älä vastaa ollenkaan. Se, että kumpi meistä mokas, kummalle nauretaan on aivan toisarvonen juttu. Aattele tästä eteenpäin, että vastaat, äläkä kuka siellä VOI olla kysymässä todellisuudessa. Kasvata itsetuntoas ja osoita rohkeutes. Nauraa kuka nauraa.

• yrittäjän
        desavuu kirjoitti:

palavelun vuoksi hommaavan?
        Leipäsä ettee pukkaa.
        Rauta-Matin jäl'äkeen ei oo ollu palavelijjaa.
        Leipäpappeja vain.

• väärinkäsitys?
        desavuu kirjoitti:

sun tuntuma voi olla mitä vaan, mutta ihminen ihmistä kohtaan täytyy olla. Jos toinen kysyy vastaa siihen asiallisesti varmuuden vuoksi tai älä vastaa ollenkaan. Se, että kumpi meistä mokas, kummalle nauretaan on aivan toisarvonen juttu. Aattele tästä eteenpäin, että vastaat, äläkä kuka siellä VOI olla kysymässä todellisuudessa. Kasvata itsetuntoas ja osoita rohkeutes. Nauraa kuka nauraa.

Tarkoitin lähettäjää: palveluja oo!
        Tänne tulee paljon viestejä muualta, pääasiassa napureilta (ja yleensä vain negatiivisia). Ei heitä kiinnosta meidän veronmaksajat!

• desavuu
        väärinkäsitys? kirjoitti:

Tarkoitin lähettäjää: palveluja oo!
        Tänne tulee paljon viestejä muualta, pääasiassa napureilta (ja yleensä vain negatiivisia). Ei heitä kiinnosta meidän veronmaksajat!

luulin teitä yheksi ja samaksi ja sinä vastasit väärään...tieten

• oikaisun
        desavuu kirjoitti:

luulin teitä yheksi ja samaksi ja sinä vastasit väärään...tieten

oikaisu, vaikkei asia tietenkään niin suuri ole!
        Vastasin sinulle ja halusin sanoa, ettemme tiedä, mistä tuollainen "palaveluja oo", on!

Kaiken kaikkiaan, kaikki naapureilta tulevat viestit ovat negatiivisia, mutta kaikki negatiiviset viestit eivät tule naapureilta! (Vähän karrikoiden!)

• desavuu
        oikaisun kirjoitti:

oikaisu, vaikkei asia tietenkään niin suuri ole!
        Vastasin sinulle ja halusin sanoa, ettemme tiedä, mistä tuollainen "palaveluja oo", on!

Kaiken kaikkiaan, kaikki naapureilta tulevat viestit ovat negatiivisia, mutta kaikki negatiiviset viestit eivät tule naapureilta! (Vähän karrikoiden!)

Parempi näin. Aina ei hoksottimet ole kondiksessa ja tuntosarvetkaan eivät ole vielä kasvaneet täyteen pituuteensa - senverran vähän aikaa olen tässä foorumissa "oleillut". Kiitos kärsivällisyydestäsi.

• että suuria

eroja on, ainakin, jos tarkoitat taajamaa. Muutamia rivitaloalueita on joskus moitittu vähän rauhattomiksi.
      Haja- asutusalueet ovat sitten asia erikseen.
      Kaupan palvelut ovat kohtalaiset, tai jonkun mielestä vain välttävät. Asiaan on kuitenkin tulossa suurehko muutos, kun alle vuoden valmistuu yksi ja yli vuoden sisällä toinen iso market.(Tai halli ja market, miten vain!)

• Monille..

MIESTEN MUSTA PUKU (lainaus/aikaisempi kirjoitus)
      11.12.2006 klo 17.20

"Uskonpa, että sinäkään et osta kovin usein tummaa miesten kokopukua (tai naiset pitkää iltapukua). Muut tavarat löytää kyllä oikein hyvin täältä Haapavedeltä. Minä ainakin olen löytänyt ja ostanut rahalla. Minusta on älytöntä lähteä Ylivieskaan ostoksille. Kuluuhan siinä bensaa ja aikaa niin paljon, etten usko "voittoja" tuosta reissusta jäävän käteen. Lisäksi herkkämieliset tekevät heräteostoja ja hankkivat turhaa krääsää.
      - Entäpä sitten. Usein nämä samat ihmiset valittavat, ettei täällä Haapavedellä kaupat (erikoisliikkeet) pysy pystyssä. Mistähän lie johtuu?"

• jonkin verran

Viimein tänne rakennetaan kerrostaloja, että niissä asumaan tottuneet / sinkut / pariskunnat / omakotitaloista kiinnostumattomat pääsevät asumaan paikkakunnalle. Tällöin ei tarvitse naapurikuntiin mennä. Ao. asuinaluevinkit ovat hyviä. Keskusta-alueen asuntojen arvo paranee, kun kauppapalveluihin tulee aiemmin mainittu muutos eli Halpa-Halli ja uuden S-marketin rakentaminen. Se nostaa paikkakunnan arvoa ja liike-elämän aktiivisuutta enemmänkin.

• desavuu

positiivisesta tiedottamisesta vastauksen muodossa.

• Mikke
        desavuu kirjoitti:

positiivisesta tiedottamisesta vastauksen muodossa.

Luuletteko tosiaan , että täällä saa aikaseksi asiallistakeskustelua?

• on Siikalatvan

kuntien asiointipaikka muutenkin, uskon, että Halpa-Hallin tulo ja s-marketin laajeneminen houkuttelee muitakin yrityksiä tänne. Ongelma on tällä hetkellä vaateliikkeiden puute. Ylivieskassa niitä on ihan kivasti eikä matkaa ole pitkästi.

Haapavesi on siinä mielessä ihanteellinen paikka asua, että tämä on alueen kaunein pitäjä maisemiltaan, sopivan pieni, hyvät kunnalliset palvelut, erinomaiset koulutusmahdollisuudet myös keskiasteella, erinomaiset harrastusmahdollisuudet. Palvelujen puutteen voi täydentää melko hyvin noin puolen tunnin ajonmatkan päästä Ylivieskasta. Sitten on taas mukava ajella takaisin kauniiden maisemien keskelle...

• Miten typeriä
        on Siikalatvan kirjoitti:

kuntien asiointipaikka muutenkin, uskon, että Halpa-Hallin tulo ja s-marketin laajeneminen houkuttelee muitakin yrityksiä tänne. Ongelma on tällä hetkellä vaateliikkeiden puute. Ylivieskassa niitä on ihan kivasti eikä matkaa ole pitkästi.

Haapavesi on siinä mielessä ihanteellinen paikka asua, että tämä on alueen kaunein pitäjä maisemiltaan, sopivan pieni, hyvät kunnalliset palvelut, erinomaiset koulutusmahdollisuudet myös keskiasteella, erinomaiset harrastusmahdollisuudet. Palvelujen puutteen voi täydentää melko hyvin noin puolen tunnin ajonmatkan päästä Ylivieskasta. Sitten on taas mukava ajella takaisin kauniiden maisemien keskelle...

Lätiset.
        Mitenkähän HH tai S-market houkuttelisi muka yrityksiä H-vetelle? Voi jeesus sanon ma.

Siikalatvaset: Pulkkila, Piippola, Kestilä, Ym. ei VARMASTI asioi täällä, kun ihan pikkusen pitemmän matkan päässä on OULU.

Entäs tuo loppuosiosi lätinä, käydään ostoksilla ylivieskassa (mikä on kyllä totta) ja sitte takas tänne kauniiden maisemien keskelle. voi ei

• ylivieskasetkin
        Miten typeriä kirjoitti:

Lätiset.
        Mitenkähän HH tai S-market houkuttelisi muka yrityksiä H-vetelle? Voi jeesus sanon ma.

Siikalatvaset: Pulkkila, Piippola, Kestilä, Ym. ei VARMASTI asioi täällä, kun ihan pikkusen pitemmän matkan päässä on OULU.

Entäs tuo loppuosiosi lätinä, käydään ostoksilla ylivieskassa (mikä on kyllä totta) ja sitte takas tänne kauniiden maisemien keskelle. voi ei

ovat heränneet!

• noin kiihdy
        Miten typeriä kirjoitti:

Lätiset.

käydessäni esim sokkarilla näen siellä hyvin usein tuttujani noista kunnista. Lisäksi on vielä se valtajoukko joita en tunne. Haapavesi on huomattavasti lähempänä kuin Oulu esim Pulkkilaa ja Piippolaa. Myös Kestilää Haapavesi on lähempänä. Kerran eräs kestiläläinen kertoi, että matka on sama Ylivieskaan ja Ouluun. Hän kertoi asioivansa mieluummin Ylivieskassa kuin Oulussa, koska isossa kaupungissa asioiminen on huomattavasti enemmän aikaa vievää. Yksi Ylivieskan asiointipaikoista on Halpa-Halli, niin minullekkin. Vuoden päästä ei tarvitse ajaa Ylivieskaan asti, vaan Siikalatvankin asiakaskuntaa pysähtyy entistä enemmän Haapavedelle. Se houkuttelee ja rohkaisee muita yrityksiä. Onhan jo nyt tutkimuksissa todettu, että Haapavedellä olisi paikka esim hyvälle vaateliikkeelle. Sellaisen asema vain vahvistuisi.

Yksi mikä vetää asiakkaita Haapavedelle, on urheiluliike. Sieltä saa erinomaisen palvelun, valikoimat ovat hyvät ja hintataso paljon edullisempi kuin esim Oulussa. Siellä näkee paljon Siikalatvan ihmisiä ja ovat kovasti kehuneetkin liikettä edullisuuden takia.

• loppuosan lätinästä
        Miten typeriä kirjoitti:

Lätiset.

Voisit sinäkin joskus ottaa ja käväistä Ylivieskasta käsin katsomassa maisemiamme. Voit vaikka ihan ajella muutaman kerran edestakaisin tätä väliä. Et voi rehellisin silmin väittää, etteikö maisemat muuttuisi kertaheitolla. Kyllä Ylivieska on maisemiltaan ja kaupunkikuvaltaan ankeuden huippu, vaikka muuten olenkin tyytyväinen, että meillä tuollainen palvelukeskus onkin lähellä. En siis ole Ylivieskan vihaaja vaan toivon, että se kehittyy entisestäänkin, onhan se meidänkin etu. Itse haluan asua kuitenkin pienemmällä paikkakunnalla ja olen kiitollinen siitä, että saan asua näin kauniissa kunnassa. Olen muualta muuttanut ja jo aikanaan todennut muualla asuvana, että Haapavesi on ainoa pitäjä tällä alueella, jossa haluaisin maisemien puolesta asua. Onneksi olen saanut siihen mahdollisuuden.

• Haapavetiset
        loppuosan lätinästä kirjoitti:

Voisit sinäkin joskus ottaa ja käväistä Ylivieskasta käsin katsomassa maisemiamme. Voit vaikka ihan ajella muutaman kerran edestakaisin tätä väliä. Et voi rehellisin silmin väittää, etteikö maisemat muuttuisi kertaheitolla. Kyllä Ylivieska on maisemiltaan ja kaupunkikuvaltaan ankeuden huippu, vaikka muuten olenkin tyytyväinen, että meillä tuollainen palvelukeskus onkin lähellä. En siis ole Ylivieskan vihaaja vaan toivon, että se kehittyy entisestäänkin, onhan se meidänkin etu. Itse haluan asua kuitenkin pienemmällä paikkakunnalla ja olen kiitollinen siitä, että saan asua näin kauniissa kunnassa. Olen muualta muuttanut ja jo aikanaan todennut muualla asuvana, että Haapavesi on ainoa pitäjä tällä alueella, jossa haluaisin maisemien puolesta asua. Onneksi olen saanut siihen mahdollisuuden.

Elää kauniilla maisemilla ja oppilaitoksillaan, jossa he kouluttavat asukkaitaan, jotka kuitenkin lähtevät työn perään muualle, koska helmessä ei ole töitä.

Ei minun tarvi ajella y-vieska h-vesi väliä. Eikä täällä h-veellä nää maisematkaan niin kummosia ole. Käväise joskus keski tai järvi suomessa siellä on muutakin nähtävää kuin turvesuo ja limottunu umpeen kasvanu lätäkkö kylän ympärillä.

• olen asunut
        Haapavetiset kirjoitti:

Elää kauniilla maisemilla ja oppilaitoksillaan, jossa he kouluttavat asukkaitaan, jotka kuitenkin lähtevät työn perään muualle, koska helmessä ei ole töitä.

Ei minun tarvi ajella y-vieska h-vesi väliä. Eikä täällä h-veellä nää maisematkaan niin kummosia ole. Käväise joskus keski tai järvi suomessa siellä on muutakin nähtävää kuin turvesuo ja limottunu umpeen kasvanu lätäkkö kylän ympärillä.

ja kiire oli tänne pohjoisemmas avarampiin maisemiin. Aakee laakee kuitenkin kammoksuttaa ja sitähän Haapavesi ei ole.

• Me kaikki lukijat
        olen asunut kirjoitti:

ja kiire oli tänne pohjoisemmas avarampiin maisemiin. Aakee laakee kuitenkin kammoksuttaa ja sitähän Haapavesi ei ole.

Uskomme tuon.

Joskin mieleeni nousee epäilys, että entinen asuin paikkasi löytyy siikalatvan alueelta.
        Luonnonkaunista, köyhää suoaluetta pääosin sekin.

Olet mennyt elämässäsi aimo harppauksen eteenpäin. Nyt asut "järven" rannalla ja kohta kotokylässäsi on oma halapahalli.

• saa monenlaista
        Me kaikki lukijat kirjoitti:

Uskomme tuon.

Joskin mieleeni nousee epäilys, että entinen asuin paikkasi löytyy siikalatvan alueelta.

Olet mennyt elämässäsi aimo harppauksen eteenpäin. Nyt asut "järven" rannalla ja kohta kotokylässäsi on oma halapahalli.

Keskustelun perusteella vaan jää väkisinkin sellainen olo, että ankeimmat maisemat taitavat olla mielesi maisemat. Kannattaisi kokeilla umpihankikävelyä korkattivuoren huipulle. Kahvia pulloon ja menoksi. Sieltä huipulta on hyvä huudella kaikki inho Haapavettä kohtaan ja olettaisin että sitä on koko maailmaa kohtaan. Se on paljon mieltäpuhdistavampaa kuin jankata sitä päivästä toiseen täällä. Uskotko, että elämä on paljon mukavampaa kun sitä katsoo tyytyväisin ja positiivisin asentein.

• limottunut, eikä
        Haapavetiset kirjoitti:

umpeenkasvanut, eikä lätäkkö, eikä kylän ympärillä!
        Muuten oikein!
        Siellä alueemme potentiaalisessa jätekeskuksessa ei näytetä tuntevan meidän oloja!

• arvailla ja
        Me kaikki lukijat kirjoitti:

Uskomme tuon.

epäillä, paitsi sinun kotikylääsi!
        Sehän on ilmiselvästi hurautuskeskus!

• suurta viisautta
        Miten typeriä kirjoitti:

Lätiset.

ei älynnyt käyttää myöskään HH:n johto, joka sijoitti liikkeen Haapavedelle nimenomaan koko Siikalatvan aluetta varten! Mutta heiltähän puuttuukin sinun omistamasi bisnesäly ja avarakatseisuus!

Tyhmiä sinuun verrattuna ovat myös siikalatvaset, hehän käyvät jo nyt täällä asioilla!

Sitenpä houkuttelee uusi S-market kaupanalan yrityksiä, kun vanha market vuokrataan uusille yrittäjille!

Loppuosan lätinä, käydään ostoksilla Ykassa, ei ainakaan kohdallani pidä paikkaansa. Olen joskus erehtynyt käymään, mutta kaltaistesi ykahäiriköiden vuoksi olen ankeaan kyläänne senverran kyllästynyt, etten enää käy!

Miten luulet ostoskäyttäytymiseen vaikuttavan, kun joka päivä on jonkun "haapavetisen" juttu, jossa hän ylistää ihanaa kotikyläänne?

• ihan tosi
        suurta viisautta kirjoitti:

ei älynnyt käyttää myöskään HH:n johto, joka sijoitti liikkeen Haapavedelle nimenomaan koko Siikalatvan aluetta varten! Mutta heiltähän puuttuukin sinun omistamasi bisnesäly ja avarakatseisuus!

Tyhmiä sinuun verrattuna ovat myös siikalatvaset, hehän käyvät jo nyt täällä asioilla!

Sitenpä houkuttelee uusi S-market kaupanalan yrityksiä, kun vanha market vuokrataan uusille yrittäjille!

Loppuosan lätinä, käydään ostoksilla Ykassa, ei ainakaan kohdallani pidä paikkaansa. Olen joskus erehtynyt käymään, mutta kaltaistesi ykahäiriköiden vuoksi olen ankeaan kyläänne senverran kyllästynyt, etten enää käy!

Miten luulet ostoskäyttäytymiseen vaikuttavan, kun joka päivä on jonkun "haapavetisen" juttu, jossa hän ylistää ihanaa kotikyläänne?

minä olen ollut suuri Ylivieskan ystävä ja hyvällä mielellä asioinut siellä silloin kun Haapavedeltä en ole jotain saanut. On helppo ajatella että toimintani kuitenkin tukee tätä aluetta. Nyt kun ole tätä palstaa seurannut ja nähnyt ylivieskalaisten ala-arvoisen häiriköinnin ja Haapaveden haukkumisen, alkaa Ylivieskaan lähtö jo tuntua melkein vihollisen tukemiselta. Katsokaa ylivieskalaiset vähän omaa napaanne kauemmas. Älkää sekoittako kaikkia ihmisiä ja kotikuntaanne omiin henkilökohtaisiin ongelmiinne. Samaa voisi sanoa joillekkin haapavetisille, jotka täällä purkavat omaa pahaa oloaan haukkumalla kotikuntaansa. Itsenne paljastatte puheillanne. Kyllä meillä itsellämme on aistit ja ymmärrys tallella. Jos puheesi on pahasti ristiriidassa kokemuksemme kanssa, se kertoo paljon puhujasta

• Muuttohaukka
        ihan tosi kirjoitti:

minä olen ollut suuri Ylivieskan ystävä ja hyvällä mielellä asioinut siellä silloin kun Haapavedeltä en ole jotain saanut. On helppo ajatella että toimintani kuitenkin tukee tätä aluetta. Nyt kun ole tätä palstaa seurannut ja nähnyt ylivieskalaisten ala-arvoisen häiriköinnin ja Haapaveden haukkumisen, alkaa Ylivieskaan lähtö jo tuntua melkein vihollisen tukemiselta. Katsokaa ylivieskalaiset vähän omaa napaanne kauemmas. Älkää sekoittako kaikkia ihmisiä ja kotikuntaanne omiin henkilökohtaisiin ongelmiinne. Samaa voisi sanoa joillekkin haapavetisille, jotka täällä purkavat omaa pahaa oloaan haukkumalla kotikuntaansa. Itsenne paljastatte puheillanne. Kyllä meillä itsellämme on aistit ja ymmärrys tallella. Jos puheesi on pahasti ristiriidassa kokemuksemme kanssa, se kertoo paljon puhujasta

Kiitokset vaan kaikille vastauksistanne :) Rivitaloon muuttaminen kiinnostaisi ehkä eniten, mutta kerrostalokin käy. Näin aluksi katselen ihan vuokrakämppää. En oikein uskalla harkita oman ostamista, kun ei voi tietää saako sitä myöhemmin kaupaksi eikä avomiehen työn saanti alueelta ole varmaa. Itse siis haen AMK:iin ja muutto olisi mahdollisesti elokuussa.

Seuraavaksi haluaisinkin kysyä, että onko ihmisiin helppo tutustua? Itse olen (ainakin omasta mielestäni) melko sosiaalinen ja puhelias, mutta silti ainakaan täällä Varsinais-Suomessa, missä olen asunut viimeiset kaksi vuotta, kavereiden saanti on ollut hankalaa...Haapaveden "pienuus" puolestaan ei haittaa :) Pääasia, että saa ruokaa siwasta ja tukan leikattua aika-ajoin ;D

• Haapavedelle!
        Muuttohaukka kirjoitti:

Kiitokset vaan kaikille vastauksistanne :) Rivitaloon muuttaminen kiinnostaisi ehkä eniten, mutta kerrostalokin käy. Näin aluksi katselen ihan vuokrakämppää. En oikein uskalla harkita oman ostamista, kun ei voi tietää saako sitä myöhemmin kaupaksi eikä avomiehen työn saanti alueelta ole varmaa. Itse siis haen AMK:iin ja muutto olisi mahdollisesti elokuussa.

Seuraavaksi haluaisinkin kysyä, että onko ihmisiin helppo tutustua? Itse olen (ainakin omasta mielestäni) melko sosiaalinen ja puhelias, mutta silti ainakaan täällä Varsinais-Suomessa, missä olen asunut viimeiset kaksi vuotta, kavereiden saanti on ollut hankalaa...Haapaveden "pienuus" puolestaan ei haittaa :) Pääasia, että saa ruokaa siwasta ja tukan leikattua aika-ajoin ;D

Siva on ja useita parturi-kampaamoja. Tutustumishelppous riippuu ihan elämäntilanteestasi. Jos olet opiskelija ja samanikäinen muiden kanssa, varmaan sieltä löytyy kavereita. Vähän vanhempia opiskelijoita on Haapaveden opistossa. Kannattaa myös tutustua esim. kansalaisopiston tarjontaan. Siellä on todella monenlaista ja niiden harrastusten kautta pääsee tutuksi muihin. Neljän seinän sisällä kotona ei muihin tutustu, mutta aina jotain toimintaa löytyy. Mitä harrastat?

• sinulle...
        Haapavetiset kirjoitti:

Muuta pois, jos elämäsi täällä on niin kamalaa. Meillä monilla muilla on täällä aivan loistavat oltavat! Oiskohan taas sitä, että "niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan". Oisko aika etsiä vikaa vähän itsestäkin.

• Katsopa
        Muuttohaukka kirjoitti:

Vaikka vaan esimerkin vuoksi, kuinka paljon haapaveden palstalla liikkuu kaiken maailman hulluja päivittäin, niin, enemmän kuin muilla palstoilla yhteensä.

Sitten tähän vielä päälle ne jotka ei täällä "juttele"

Ota myös selvää terveydenhuolto palveluista, ne on p*******ä.

• naapurinkin
        Katsopa kirjoitti:

Vaikka vaan esimerkin vuoksi, kuinka paljon haapaveden palstalla liikkuu kaiken maailman hulluja päivittäin, niin, enemmän kuin muilla palstoilla yhteensä.

Sitten tähän vielä päälle ne jotka ei täällä "juttele"

Ota myös selvää terveydenhuolto palveluista, ne on p*******ä.

ääni!
        Tällaisia hul*uja naapureitahan täällä piisaa, kun ei heillä ole oma palstaa, tai omalla ei käy kukaan!

• täällä elänyt
        Muuttohaukka kirjoitti:

Muutin Haapavedelle melko kauan sitten. Työn puolesta tuli tuttuja. Parhaat suhteet tulivat kuitenkin järjestötoiminnan kautta. Näitä ovat esim. Nuorkauppakamari alle 40-vuotiaille, SPR, Amnesty jne. Äkkiä löytyi kadulla parikymmentä tuttavaa, joiden kanssa syntyi jutun juurta.

Muualta muuttaneena elämä on aika yksinäistä ilman näitä verkostoja. Paikalliset ovat täällä koulunsa käyneet, kavereita ja sukulaisia on valtavat määrät, joten tutustumisen tarvetta uusiin ihmisiin ei juuri ole. Yleensä muuttajat ovat myös sosioekonomiselta taustaltaan erilaisia kuin paikalliset (usein esim. koulutetumpia). Samanhenkisen seuran löytyminen näissä puitteissa voi olla haastavampaa. Nk. "tavallisella ihmisellä" on helpointa. Parhaat suhteet löytynevät muualta muuttaneiden joukosta todennäköisimmin, koska tarpeet ovat yhtenevät. Ulkomaillakin ao. maan ulkomaalaiset verkostoituvat keskenään, koska paikallisilla on omat piirinsä.

Haapavetisiin on mielestäni helppo tutustua ainakin Varsinais-Suomeen verrattuna. Paikkakunta on ottanut lämpimästi vastaan. Kokemukset ovat hyviä, vain yksinäisyys on joskus vaivannut.

• on yksi Haapaveden

parhaista kylistä, sinne kannattaa muuttaa asumaan! Neljän kuntakeskuksen palvelut on saman matkan päässä ja siellä asut luonnon rauhassa, sopivan matkan päässä maailiman hulinasta.Vapaita mökkejäkin löytyy tee-se-itse ihmisille!

• soppii vielä

tosin nivalasta sianpaska joskus haiskahtaa.
        Mutta ei aivan joka päivä.

• Meille ja vaekka
        soppii vielä kirjoitti:

Heti. Vuokrasta sovitaan.

• Muuttohaukka
        soppii vielä kirjoitti:

Terveydenhuoltopalvelut löytää yksityiseltäkin sektorilta, joten ne eivät minua huoleta. *Pitänee ilmeisesti huoltaa hampaat ennen muuttoa* ;)

Minulle ei ole niinkään tärkeää se, missä päin Suomea tai missä kaupungissa asun. Pääasia on se, että saan asua rauhassa niin, ettei joka viikonloppu tarvitse kuunnella kuinka naapuri kännää tai ottaa turpaansa. Ja jos vihdoin ja viimein pääsen AMK:uun sisään niin seison vaikka päälläni 3,5-4 -vuotta :) Sianpaskaankin olen jo tottunut, kun Vehmaalta päin aina välillä hieman tuoksahtaa..

Harrastuksia ei tällä hetkellä ole, mutta aina jokin taide-hömppä voisi kiinnostaa, kuten kansalaisopison savityökurssi tai vieraat kielet.

• haiskahtaa
        soppii vielä kirjoitti:

...vähän vielä pahemmalta...

• Karsikas on
        Muuttohaukka kirjoitti:

Terveydenhuoltopalvelut löytää yksityiseltäkin sektorilta, joten ne eivät minua huoleta. *Pitänee ilmeisesti huoltaa hampaat ennen muuttoa* ;)

Minulle ei ole niinkään tärkeää se, missä päin Suomea tai missä kaupungissa asun. Pääasia on se, että saan asua rauhassa niin, ettei joka viikonloppu tarvitse kuunnella kuinka naapuri kännää tai ottaa turpaansa. Ja jos vihdoin ja viimein pääsen AMK:uun sisään niin seison vaikka päälläni 3,5-4 -vuotta :) Sianpaskaankin olen jo tottunut, kun Vehmaalta päin aina välillä hieman tuoksahtaa..

Harrastuksia ei tällä hetkellä ole, mutta aina jokin taide-hömppä voisi kiinnostaa, kuten kansalaisopison savityökurssi tai vieraat kielet.

hyvä paikka asua, siellä järjestetään useita kansalaisopiston piirejä ym harrastustoimintaa, samoin kylällä on oma valaistu hiihtolatu/pururata kuntoilua varten!Kulkuyhteydet on hyvät joka suuntaan, Haapaveden keskustasta on paljon pidemmät matkat toisten pitäjien kauppoihin.

• desavuu
        Muuttohaukka kirjoitti:

kuulostat tervejärkiseltä ihmiseltä, jota ei pienet vastoinkäymiset hetkauta. Tervetulleeksi sinut toivotan jo pelkästään asenteesi vuoksi. Ihanan valoisa ihminen!

• tuo on
        desavuu kirjoitti:

kuulostat tervejärkiseltä ihmiseltä, jota ei pienet vastoinkäymiset hetkauta. Tervetulleeksi sinut toivotan jo pelkästään asenteesi vuoksi. Ihanan valoisa ihminen!

hyvä tasapainoittava tekijä kun on valosia ihmisiä, kun täällä on muutama synkistelijä ja katkeruuden lietsoja.

• herjaajia
        soppii vielä kirjoitti:

jotka yrittävät vahingoittaa Haapavettä. Kun itsellä on paha olo niin...

Karsikas on kaunis kylä, mutta hankalan kulkuyhteyden päässä AMK:sta. Hajulla viittasi naapuripitäjään Nivalaan, Haapavedellä ei ole sitä ongelmaa. Älä Muuttohaukka hyvä ota näitä älyttömiä kirjoituksia vakavasti. Haapavedellä tästä palstasta on tullut tietyntyyppisten ihmisen terapia-areena. Useat kirjoittajat ovat tunnettuja persoonallisuudestaan, noin niinkuin kauniisti sanoen. Nyt täällä on kuitenkin onneksi joitain hyviäkin tyyppejä pitkästä aikaa kirjoittelemassa. Hyvää jatkoa Muuttohaukalle!

• neito.kainen

Tervetuloa Haapavedelle!

Mukava kuulla, että ole muuttamassa paikkakunnalle ja vielä oikealla asenteella! Niin kuin moni kirjoittaja jo mainitsikin, niin tämän palstan perusteella ei kannata muodostaa kuvaa Haapavedestä. Tämä on muutamalle - tosiaan kaikken tuntemalle - "persoonalle" paikka käydä valittamassa asioista, mutta kuten joku viisaasti kirjoitti aiemmin tälle palstalle, "niin metsä vastaa..." ja niin edelleen.

Suurempia eroja ei varmasti asuinalueiden suhteen ole, joten mieluisia paikkoja varmasti löytyy. Tosin niin kuin missä tahansa, naapureista ei aina voi mennä takuuseen.

Haapavesi on oikein mukava pieni kaupunki. Kauppoja ja palveluita löytyy ihan mukavasti, vaikka vaateliikkeille ja ravintoloille olisi todella tilaa! Ja jos kulttuuriharrastukset kiinostavat, niin silloin paikka on ehdottomasti oikea! Mm. kansalaisopisto tarjoaa kielten opintoja, soittotunteja, tanssia, teatteria... www.haapavesi.fi/kansalaisopisto löytyy lisää tietoa. Täällä on myös pikkupaikaksi yllättävän hyvä tapahtumatarjonta, josta tietoa löytyy kaupungin nettisivujen tapahtumakalenteri-osiosta. www.haapavesi.fi/?page=tapahtumat&node=tapa2&tpl=oletus

Mutta ole sydämellisesti tervetullut Haapavedelle!

• Anonyymi

Mitä virtuaalinen kirjoittaa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2902
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1488
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe