Kokemuksia Mondeo TD:stä

Jiniz

Millainen Mondeo 1,8TD vm 97-99 on? Onko kestävän auton maineessa. Mitä tyyppivikoja autosta löytyy? Hyvät/huonot ominaisuudet? Minkä verran se kuluttaa? Mikä on jakohihnan vaihtoväli ja onko vaihtotyö kallis operaatio? Onko Mondeo herkkä ruostumaan?

Ajatuksissa on ostaa n.5000e turbo dieseli. Tuolla summalla saisi n.250tkm ajetun Mondeon.
Kannattaako?

8

2324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelpo peli.

Jos ajoggina on Montiga,
      niin juomanasi on pontiga.

• viisi vuotta

..vaihdoin sen syksyllä uudemman malliseen Mondeo dieseliin.

Kokemukset ovat pelkästään myönteiset. Auto on moottoriltaan erittäin varma. Öljyä ei koskaan tarvinnut lisätä, eikä se yhtään laskenut.

Korjaukset:

Etupyörien laakerit 120000 t
      Oikea hammastangon pää 160000 t
      Samoihin aikoihin vastus puhaltimeen.
      Laturi noin 190000 t
      Alapallonivelet 200000 t
      Jarruremontti 200000 t, sekä palat eteen ,että levyt, olivat ensimmäiset koko aikana, sekä taakse kengät.
      Koiranluut taakse jossain vaiheessa.
      Jokohihnan vaihtoväli taitaa olla jotain 105000 km Ei ole mikään vaikea vaihtaa, samalla ehkä kannattaa vaihtaa vesipumppu jos ei aijemmin ole vaihdettu.
      Auto on hyvä ajaa, voimaa on tarpeeksi normaaliin käyttöön.
      Ruostesuojautin sen ostaessani. Se oli vaihtaessani sen pois täysin ruosteeton.

Huonona ominaisuutena voisin mainita käyntiin lähdön. On jotenkin nihkeä lähtemään kylmänä käyntiin. Ei siitä kuitenkaan mitään ongelmaa tullut, ei vain käynnisty välittömästi kuten tämä nykyinen Mondeo.
      Kulutus on 5,5-6,0 litran paikkeilla.

Tuollainen 250 tuhatta ajettu on moottoriltaan normaalisti uuden veroinen, jos ei mitään haaveria ole sattunut.

• Erikoiskuljetus

meillä oli ns:johtoautona erikoiskuljetuksissa mondeo td vm98 ja mittariin rapsahti 700tkm ja sitte vaihdettiin kun kuskit kyllästyi. ei siinä suuria vikoja ikinä ollu vaikka oli jos jotaki omaa varustelua ja ylellisyyttä. sillä kun sahattiin suomea ja eurooppaa ristiin rastiin välillä viikkokin niin ettei autoa edes sammutettu koko aikana ja hyvin se pelitti. nyt alla on japanilaista tuotantoa 4x4 sellaista ja aiva vain siksi että turvallisuus syistä kun on kaikenlaista hirveä ja muuta otusta.

• jossain menee raja

vanhasta mutta uudemman ajoin uudesta tonne reiluun 150 000 km. Noita kokemuksia en halua jakaa kenenkään kanssa paitsi ehkä pahimman vihamiehen.

• 2-koppanen, -98

Kone pelittää hyvin, varma toi kone, mul käynnistyy pakkasillaki hyvin, kulutus eberin(automaattinen) kans ja ilmastointi yleensä n.6.2l/100km.. 330000km ajettuna

• Nimetön

Mulla oli sellainen farmari vanha koppainen ja ajoin sillä 21000 km ja ainostaan huollot, eikä muita vikoja ja sitten olin tyhmä ja vaihdoin sen 307 Farmari diesel Peugotiin ja sitten alkoi tuo saatanallinen runba. 90000 km ja 14 kertaa pajalla ja sitte tuli Nissan 2.2 diesel Businen ja ajettu 80000 ja toimii hyvin, mutta nyt palasin taas Mondeo kantaan ostin tuon viimeisen mallin 13o hv dieselin Farmari joka tulee tässä kuussa ja katsotaan sitten.

• Hei 2003 hain Saksasta 4 tonnilla itselleni moisen, ja nyt ajanut kohta 100 000. Saksassa olivat tosin jarrut saaneet kyytiä ja pelkästään maalattua alusta suorastaan huusi ruosteenestoa. Siksi neuvon varomaan vaunua, jossa takalokarin reuna, tai takaoven alla takana oleva kynnyskotelon yläosa (herkät paikat) alkaa olla puhki-kunnossa. Silloin mieluummin siirtyä VW-myyjälle hakemaan ruosteeton. Saksasta saattanet (myös) löytää hyvän, jostakin Ruhrista eikä vuoriston suolateiltä. Laita mobile:een Düsseldorf keskukseksi, tai hae vaikka Fordin omasta organisaatiosta (www.ford.de >gebrauchtwagen), tai autohus.fi jossa ei ehkä enää ole moisia.
      Motti vaatii hihnanvaihdon ajoissa mutta on muuten laakerien ym. puolesta kestävässä maineessa. Klaken Dieselin kaveri sanoi jopa tutuksi ja hyväksi koneeksi, mikä on paljon sanottu. Tarkista myös venttiilivälykset sillä ei ole autom. välyksenpoistoa, ja polttoainepumpun kumitutti (pikku juttu, eikä välys-työkään paljon maksa kansiremppaan verrattuna).

• voortinmies

Mulla on ollut 4:n vuoden ajan Mondeoita. Tällä viimeisimmällä -97 STW TD:llä olen ajellut vuoden päivät ja kilometrejä on täl hetkel 360tkm.

Syy, että ostin tämän aikanaa, oli menevä muotoilu ja hinta/laatusuhde. Suoritan huollot ja korjaukset itse ja siinä toinen syy, miksi ajan tällä, koska tämä on vielä suht yksinkertainen tekniikaltaan. Kulutus kohtuullinen. Talven sekalaisissa ajoissa 6,3l/100km.

hyvä ajaa
      hinta/laatusuhde huippu
      halvat osat/hyvin saatavat
      tilava
      ei syö öljyä
      koneen ääni ei tule ohjaamoon

Tyyppivikoja ovat vetarit, takasuojan ruoste ja ominaisuutena pitkä starttaus pakkasilla(jos ei roikassa). Remminvaihto vanhemissa 60tkm, uudemissa pitempi väli. Lämmityslaite heikohko.

Olen tyytyväinen autooni ja uskon, että ajelen vielä pitkän aikaa tällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2198
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1694
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1496
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1484
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1474
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      86
      1029
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe