käännösapua englannissa

EnVaanOsaa

Juu, olis sellanen englannin puhe enkä osaa kääntää paria lausetta, eli siis miten sanotaan:

1. Saimme Matin niin, että näimme kaupan seinällä ilmotuksen kissasta, joten äitini kävi hakemassa sen.

2. Väritykseltään kissani on musta, ruskea ja valkoinen. Selkäpuolella on ruskeaa ja mustaa, vatsa, kaula ja tassut ovat valkoiset.

3. Matti on rodultaan maatiaiskissa.

olisin tosi ilonen jos voisitte auttaa... :)

3

3886

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paula K.

1. Siis kyse on puheesta? Voisit sanoa vaikka "So how did we get Matti? There was this advertisement about a cat in a local shop, and my mother just went and got him." (Kirjaimellisesti "Miten siis saimme Matin? Paikallisessa kaupassa oli ilmoitus/mainos kissasta, ja äitini vain kävi hakemassa sen." Kuulostaa hieman kummalliselta suomeksi, mutta tuollainen johdatteleva, itselle esitetty kysymys on ihan tavallista englannissa (kunhan olet viitannut Mattiin aikaisemmin ainakin kerran).)

2. My cat's coloring is a combination of black, brown and white. His back is brown and black, and his stomach, neck and paws are white. (Kirjaimellisesti "Kissani väritys on yhdistelmä mustaa, ruskeaa ja valkoista. Sen selkä on ruskea ja musta, ja sen vatsa, niska ja tassut ovat valkoiset.")

3. Maatiaiskissalle ei taida olla suoraa englanninkielistä vastinetta. Vaikka maatiaisia sanotaankin kotikissoiksi (ja rotukissoja ilmeisesti ei), suora käännös "domestic cat" tai "house cat" antaa todennäköisesti väärän kuvan. Minä sanoisin vaikka "Matti is not a pure-bred cat." Ja mahdollisesti perään "He doesn't resemble any pure breed either." tai "Of pure breeds he most closely resembles [name of the breed]." Eli Matti ei ole puhdasrotuinen rotukissa eikä muistuta mitään puhdasta rotua tai muistuttaa eniten [rodun nimi].

• Paula K.

3. Tietysti voisi myös luultavasti sanoa "mixed-breed" eli sekarotuinen. En tiedä kissoista niin paljoa, että osaisin sanoa pidetäänkö suomalaisia maatiaiskissoja nykyään omana (ei-rotukissa) rotunaan.

• Anonyymi

1 - My mother saw a announcement on stores wall of Matti for sale, and she bought him.

2 - Matti is black, brown and white. Matti's back is brown and black, and that means his stomach, neck and pads is white.

3 - Matti's breed is a Home cat

Tiedän et kirjotan vastauksen vähän liian myöhään mut ainakin mun enkun kielitaito sai käyttöä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1515
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe