IS 220d

Kannattaako

Ollaan ostattelemassa Lexusta ja koeajo täytyy suorittaa Helsingissä ja jos ei ole liukas keli niin kuinka herkkä on lähtemään liukkaalla kelillä kun nyt on tottunut etuvetoiseen autoon?
Varsinkin naisen näkökulmasta peloittaa jos auto lähtee käsistä.Kokemuksia.T.Oulunlääni

10

2968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IS 250 Luxury

      Dieselin voi valita lisävarusteena sen kehittyneemmän VDIM-ajonvakautuksen joka pystyy vaikuttamaan myös auton ohjaukseen. Osta se jos haluat maksimaallista turvallisuutta. Vakiovarusteena on tietenkin tavallinen ajonvakautus.

      Jos ajat järkevää nopeutta niin ei se lähde käsistä. Liikkeellelähdössä takavetoisen pito on tietenkin yleensä etuvetoista heikompi.

      • sorry.

      • *Antti*
        sorry. kirjoitti:

        EI kannata valita,koska Toyota-malleissa on esiintynyt pahoja ongelmia:
        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=136747&page=3&login=ok

        Lexus IS 220 dieselistä ei ole raportoitu moottoriongelmia. Lexuksen diesel ei ole täsmälleen sama kuin Avensiksen nokalla oleva (eroina mm. moottorinohjausjärjestelmä ja kaksi tasapainoakselia Lexuksen koneessa).

        Toyotan diesel sai kehuja mm. Teknikens Världin (nro 23/2005) vertailussa, jossa olivat mukana Avensis 2,2 D (177 hv) ja Volvo V 70 D5 (185 hv).

        Suora lainaus testiraportista:

        Motor/kraftöverföring

        Toyota 9/10
        Den absolut mjukaste 4-cylindriga diesel vi kört. Hög utväxling pä sexan och låg ljudnivå gör långresan avslappnad.

        Volvo 8/10
        Låter "diesligt" på tomgång, men tystnar i fart. Hög utväxling på sexan och mycket kraft motorn gör V70 D5 till långfärdsraket.

        Arvosteluasteikon mukaan arvosana 9 = nästan perfekt eli lähes täydellinen. Kun testin otsikko vielä oli "Bästa Familjediseln", voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä Toyotan (Lexuksen) dieselistä.

        Näillä palstoilla korostetaan mielestäni aivan liikaa pieniä eroja suorituskyvyssä. Lähes kaikki tehokkaat nykydieselit ovat riittävän suorituskykyisiä, mutta esimerkiksi moottorimelussa erot ovat suuret. Vertailkaapa esimerkiksi VW-konsernin pumppusuutindieseleiden äänimaailmaa Lexuksen dieselin kuiskaavaan hiljaisuuteen.


      • Iissa
        *Antti* kirjoitti:

        Lexus IS 220 dieselistä ei ole raportoitu moottoriongelmia. Lexuksen diesel ei ole täsmälleen sama kuin Avensiksen nokalla oleva (eroina mm. moottorinohjausjärjestelmä ja kaksi tasapainoakselia Lexuksen koneessa).

        Toyotan diesel sai kehuja mm. Teknikens Världin (nro 23/2005) vertailussa, jossa olivat mukana Avensis 2,2 D (177 hv) ja Volvo V 70 D5 (185 hv).

        Suora lainaus testiraportista:

        Motor/kraftöverföring

        Toyota 9/10
        Den absolut mjukaste 4-cylindriga diesel vi kört. Hög utväxling pä sexan och låg ljudnivå gör långresan avslappnad.

        Volvo 8/10
        Låter "diesligt" på tomgång, men tystnar i fart. Hög utväxling på sexan och mycket kraft motorn gör V70 D5 till långfärdsraket.

        Arvosteluasteikon mukaan arvosana 9 = nästan perfekt eli lähes täydellinen. Kun testin otsikko vielä oli "Bästa Familjediseln", voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä Toyotan (Lexuksen) dieselistä.

        Näillä palstoilla korostetaan mielestäni aivan liikaa pieniä eroja suorituskyvyssä. Lähes kaikki tehokkaat nykydieselit ovat riittävän suorituskykyisiä, mutta esimerkiksi moottorimelussa erot ovat suuret. Vertailkaapa esimerkiksi VW-konsernin pumppusuutindieseleiden äänimaailmaa Lexuksen dieselin kuiskaavaan hiljaisuuteen.

        En voi millään syvällä rintaäänellä sanoa harrastavani musiikinkuuntelua, mutta nyt autoradiosta kuulemistani vanhoista tutuistakin biiseistä on löytynyt uusia "ulottuvuuksia". Harmillisesti kuuloaisti joskus sotkee ne kännykän soittoon tai muihin autosta tuleviin piippauksiin.


    • Sport Package

      Hyvin tuolla talvellakin pärjää, jos ei nyt työkseen ajele täysin auraamattomilla mökkiteillä.
      VDIM kannattaa raksia ihan mukavuussyistä sieltä varustelistalta, niin välttyy äkkinäisiltä luistoneston nykäyksiltä jäisillä mutkateillä kiihdytellessä. (Sport-varustepaketissahan tuon VDIM tulee mukana automaattisesti.)
      Omalla hölmöilyllä, yhdistettynä oikea nilkka suorana -ajotyyliin, tuon perän saa tietty irtaantumaan mutta samassa vaiheessa se etuvetoinenkin on keula lumipenkassa.

      Kunnon talvirenkaat alle vaan ja menoksi, eikä Lexuksissa mitään vikoja ole näissä dieseleissäkään.

      • IISSA

        Olen mielestäni hyvin pärjännyt talvikelilläkin, vaikka tuo takavetoisuus alussa arvelutti. Ajan nopeusrajoitusten mukaan enkä kruisaile. VDIM ym. turvavarusteita en ole järin huomannut ajon aikana, paitsi kuluneella viikolla. Silloin tosi polanteisella tiellä (vauhtia noin 60 km/h) yrittäessäni lähteä ohittamaan perä heilahti, auto antoi äänimerkit ja palautui kuin itsestään takaisin tieuriin.


    • kukaan sitten

      löytänyt tuohon toyotaan sopivia taakkatelineitä ?

      löytyykö biltemasta vai täytyykö tyytyä merkkikohtaisiin jotka tietty maksaa ihan nautasikana

      nimimerkillä: "hiitoloma varattu mutta suksiboksin kiinnitys kinneriin vielä alkutekijöissään"

    • tee sitten ostopäätös.
      • Nyt on autona Lexus IS250, aikaisemmin olen omistanut pelkästään etuvetoisia, joissa ei ollut edes luistonestoa. Omalla ajotyylilläni ajonvakautus/luistonesto piipittelee talvella melkoisesti, koska tapanani on kiihdyttää melko reippaasti risteyksestä lähdettäessä. Varsinaisia vaaratilanteita ei ole kuitenkaan tullut vastaan; joskus perä meinaa irrota käännyttäessä, mutta pian se oikenee (piip piip) itsestään. Ohitustilaneet moottoritienopeuksissa ovat sujuneet yhtä näppärästi kuin etuvetoisellakin. Omassa autossani on Nokian nastarenkaat 16" aluvanteilla. Yritän parhaillaan mukauttaa ajotyyliäni takavetoon sopeutuvaksi eli en juurikaan paina kaasua käännyttäessä. ECTS Snow asetus on kyllä täysin turha lumisella tiellä; se vain vähentää kierroksia niin, että auto meinaa sammua... Tarkoitettu ehkä auraamattomille mökkiteille ja mäkilähtöihin. Lexus on muuttanut ajotyyliäni vähemmän agressiiviseksi ja ennakoivammaksi, mitä pidän pelkästään positiivisena asiana! Tällä autolla ajaminen on niin suuri nautinto, että ei ole enää niin kiire (edes töihin).


    • urkkik

      Olen koajanut uuden IS:n talvella ja sen on mielestäni yhtä hyvä ajaa kuin BMW 300 tai C-sarjan Mersu talvella.

      Kun ostaa Lexuksen, niin saa parempaa palvelua ja auton kestävyys on parempi kuin BMW:ssä tai Mersussa.

      Suosittelen !

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5450
    2. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

      Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      244
      1637
    5. Tekisitkö jotain toisin

      Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

      Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      327
      1164
    9. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      322
      1157
    Aihe