Pyynnit ja hinnat

Liikkeissä

Kovana tinkijänä olen huomannut, että monissa autoliikkeissä ilman vaihtoautoa voi saada jopa useita tuhansia euroja alennusta. Se johtuu varmasti siitä, että autoaan vaihdossa tarjoavat tuijottavat usein vain sitä, että mikä liike hyvittää heidän autostaan eniten. Ilmaa on hinnoissa siis juuri mahdollisten vaihtoautojen takia.

En pidä mitenkään suurena saavutuksena ostaa esimerkiksi 13000 euron hintalapulla olevaa autoa 10000 eurolla silloin, kun sellaisista peleistä pyydetään yleisesti 12000-13000 euroa. Ostan aina mieluummin liikkeestä, koska silloin turvana on kuluttajansuojalaki. Yksityiset myyjät voivat nimittäin pestä kätensä kaikista vioista.

14

2542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,

olet minun uusi profeetta!!!!!!!!!!

• ei never..

Tuollaisia alennuksia ei saa mistään, vaikka kuinka kova on tinkaamaan. Jos liikkeellä on hinta oikea, niin kyllä ne autot vaihtuu siellä, eikä ole tarve polkea hintoja. Kyllähän sun kaltaisia maalaisia, käy melkein päivittäin, meilläkin ja aina kovana tinkaamassa käteishintaa, kun luulevat, että se käteinen on valttia, niin kuin ennen Valmet kaupoilla. Alennusta annan max 700e ja silloinkin pyynti on ollut tosi ilmava.

• nissan-fani

tein sähköpostikierroksen muutamaan kauppaan aamulla ja ainakin yksi liike jo lupas 2900 egeä alennusta jos en anna vaihtoautoa. heitin kymppitonnin tarjouksen ja äsken tuli vastaus että tarjous hyväksytty. nettiautosta löytyy numerolla 1059718. perkule kun tilipäivä on vasta ens maanantaina. pitäs raapia kasaan toi käsiraha.

• vielä,
        nissan-fani kirjoitti:

tein sähköpostikierroksen muutamaan kauppaan aamulla ja ainakin yksi liike jo lupas 2900 egeä alennusta jos en anna vaihtoautoa. heitin kymppitonnin tarjouksen ja äsken tuli vastaus että tarjous hyväksytty. nettiautosta löytyy numerolla 1059718. perkule kun tilipäivä on vasta ens maanantaina. pitäs raapia kasaan toi käsiraha.

että ei ole kolaroitu.
        Näytti minusta kuvassa tuo oikea etuovi uudelleen maalatulta.
        Ei muuten, mutta jos on 2-kilpinen, niin voi "halpa" hintakin selittyä.
        Jos ei, niin onneksi olkoon. Hyvin tingattu! Teit ok kaupat!

• Yatimatic
        vielä, kirjoitti:

että ei ole kolaroitu.
        Näytti minusta kuvassa tuo oikea etuovi uudelleen maalatulta.
        Ei muuten, mutta jos on 2-kilpinen, niin voi "halpa" hintakin selittyä.
        Jos ei, niin onneksi olkoon. Hyvin tingattu! Teit ok kaupat!

Noin siellä lukee. Näkeehän sen rekisteriotteesta, jos kilvet ovat olleet pois tai vaihtuneet kokonaan. Hyvänkin auton voi löytää halvalla, kun jaksaa etsiä ja tinkiä.

• money talks
        nissan-fani kirjoitti:

ei pitäis heitellä noita tarjouksia ennenkuin on rahat taskussa.

• Rahamies
        nissan-fani kirjoitti:

Ajattelin vain kun auto on vielä netissä.

• Teltta-auto
        money talks kirjoitti:

ei pitäis heitellä noita tarjouksia ennenkuin on rahat taskussa.

Nuo rahattomat tarjoavat tukkivat sähköpostin meilläkin.

• hjg

Joo,yksityinen pesee kätensä ,mutta kun ostat liikkeestä otat jo ostohetkellä osaa tuleviin korjauksiin ,eli SINÄ maksat ne aina.

• Nykyään

Yksityiset pyytää nykyään ihan hulluja hintoja. Liikkeistä saa usein paljon halvemmalla kun muistaa tinkiä.

• Nykyään kirjoitti:

Yksityiset pyytää nykyään ihan hulluja hintoja. Liikkeistä saa usein paljon halvemmalla kun muistaa tinkiä.

Puolen vuoden aikana on kaksi tuttavaani jättänyt autoliikkeen myyjälle 5000 euroa huonomman tarjouksen, mitä myyjä ensin teki. Molemmissa mukana vaihtoauto. Toinen liike oli Rintajouppi (käytetyn auton osto) ja toinen Delta-auto (uuden auton osto). Molemmilla kerroilla kauppa syntyi! Eli ainakin tuon verran kannattaa myyjän ekasta tarjouksesta kokeilla vähentää. Itse olen kokeillut kolmessa liikkeessä samaa, mutta vielä ei ole tärpännyt. Rahat olisivat olleet valmiina tilillä eli kaupan olisin siis heti tuolla alennuksella tehnyt. Kerron toki, jos saan itse tehtyä tämän saman tempun. Mun mielestä on ihan merkityksestöntä kinata jostain muutamasta satasesta; alennus pitää olla sellainen, että sillä on itselle merkitystä (voi ostaa säästyneillä rahoilla vaikka uuden taulu-tv:n tms.)

• epäilen
        james_burton kirjoitti:

Puolen vuoden aikana on kaksi tuttavaani jättänyt autoliikkeen myyjälle 5000 euroa huonomman tarjouksen, mitä myyjä ensin teki. Molemmissa mukana vaihtoauto. Toinen liike oli Rintajouppi (käytetyn auton osto) ja toinen Delta-auto (uuden auton osto). Molemmilla kerroilla kauppa syntyi! Eli ainakin tuon verran kannattaa myyjän ekasta tarjouksesta kokeilla vähentää. Itse olen kokeillut kolmessa liikkeessä samaa, mutta vielä ei ole tärpännyt. Rahat olisivat olleet valmiina tilillä eli kaupan olisin siis heti tuolla alennuksella tehnyt. Kerron toki, jos saan itse tehtyä tämän saman tempun. Mun mielestä on ihan merkityksestöntä kinata jostain muutamasta satasesta; alennus pitää olla sellainen, että sillä on itselle merkitystä (voi ostaa säästyneillä rahoilla vaikka uuden taulu-tv:n tms.)

vai että viisi tuhatta alennusta. delta-autossa on tietysti monta tuhatta euroa kalliimmat hintalaput kuin muissa liikkessä ja rintajouppikin lupaa ylihinnoiteltuihin autoihinsa olemattomastakin autosta monta tuhatta "hyvitystä". mutta että viisi tuhatta alennusta. no jaa.

• onnistuakin
        epäilen kirjoitti:

vai että viisi tuhatta alennusta. delta-autossa on tietysti monta tuhatta euroa kalliimmat hintalaput kuin muissa liikkessä ja rintajouppikin lupaa ylihinnoiteltuihin autoihinsa olemattomastakin autosta monta tuhatta "hyvitystä". mutta että viisi tuhatta alennusta. no jaa.

Kyllä tuo viiden tonnin alennus ihan mahdollinen on jos auton hintaluokka on esim. 40-50 k€:n luokkaa ja liike on juuri joku Delta-auton tai Rintajoupin tapainen jossa käytettyjen hintapyynnöt ovat muita liikkeitä korkeammat.
        Tosin kannattaa yleensäkin miettiä onko ostamassa autoa vai alennusta, ratkaisevaa pitäisi kuitenkin olla se paljonko auto lopulta maksaa tai mikä on väliraha eikä mikään nimellisen paperilla näytettävän alennuksen määrä.

• täyden hinnan

en kehtaa tinkiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5430
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1637
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      239
      1620
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      324
      1150
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1136
    Aihe