Mikä auto Saksasta?

2000-3000 eurolla

Tuontihomma kiristyy koko ajan ja autot menee huonosti kaupaksi. Lähdetään ensi viikolla lautailemaan porukalla Sweitsiin ja paluumatkalla haluaisin tuoda pari tai kolme autoa. Mikä auto nyt kannattaa tuoda myyntiin? Saksassa se voisi maksaa 2000-3000e (max.5000e). Suomessa maksan autoverot ja laitan heti myyntiin. Mikä on siis semmoinen varma vaihtoehto, joka menee hyvin kaupaksi pienellä rahasijoituksella ja parhaalla mahdollisella voitolla? Laittakaa teidän mielipideitä asiasta tai vaikkapa lyhyesti auton merkki, malli, vuosimalli, moottori, korityyppi.

29

4295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halpis-autoa...

      niitä on jo Suomessa liikaakin

      • Lumilautailija

        En ole mikään jumala, että minun pitäisi huolehtia suomipojan auton iästä. Tätä varten on valtio ja sen tukijärjestelmät, jotka luovat markkinaehdot. Niin kauan, kuin paskasta saa voittoa, tuon paskat. Pääoman tuottoaste on silloin huipullaan.


    • Tuo Saabi, vanha kunnon ysitonninen.
      Kävin verkkohäkki-kaupassa ihmettelemässä. 1995-mallin 9000 CSE Amerikan herkuilla mutta manu-vaihteella maksoi pyynnön mukaan päälle 7 tonnia yhä. Hyvä ajettava ja sopii Suomen teille. Galvanoitu kori muistaakseni -96 alkaen mutta tarkista. Saisit aika ruosteettoman auton, verraten isolla koneella, joka menisi kaupaksi kuin häkä.

      Toinen olisi TDI:llä varustettu tuonikäinen Golf Variant jos kilsoja ei olisi liikaa.

      Tai Bensa-farmari-Mondeo -95-97 (5 eli toukokuu /98 poistui venttiilinvälykset poistavat hydaulinostimet eli kansi voi olla sileämpi uudessa BENSAmondeossa), 2 litran bensakoneella joka on Suomessa harvinainen mutta Saksassa yleinen. Siihen uudet vaihde-öljyt ja myyntiin perusperheautona.

      Onnea matkaan.

      • ei saa kaupaksi

        eli ei muutaman tonnin arvoista vanhaa saabia kyllä enää saa suomessakaan kaupaksi

        joku idioottivarma varianttigolffi tdi:llä .. siinä se olisi


      • Lumilautailija

        Minäkin ihmettelin Saabien hintoja Saksassa, mutta kun ne ei kelpaa kenellekään. Pari vuotta sitten ostin pikkukolaroidun Saabin -95, jota oli todella vaikea myydä, ei olllut edes yhtään soittoa, meni loppuen lopuksi nettiauton halvimmalla hinnalla jollekin ukkelille eteläsuomeen.

        Mondeo -98 on liian vanha auto, ei kannata tuoda.

        Golf on muuten varma vaihtoehto. Itse olen sitä mieltä, että farmari Golf 1.9d -00 on ykkösvaihtoehto.


    • ei kannata

      tuolla rahalla tuoda välttämättä mitään. Älä kuvittele että hyviä ja halpoja on kaikki nurkat täynnä. No hyviä on ja halpojakin mutteivät satu samaan autoon. Onnistunut autokauppa vaatii tuurin lisäksi taitoa jota sinulla ei valitettavasti näytä löytyvän. Jos osaat niin tuolla rahalla saa hyvän Golfin. Se pitää vain löytää. Ja se löytäminen saattaa kestää viikkoja.

      • jobbarin myyntipuheita

        jobbari tarvitsee paljon aikaa hyvän auton löytämiseen.
        Kun tuo itse itselle, niin ei TARVITSE kuluttaa hommaan aikaa yhtään enempää kuin on tarpeellista.
        Välikäden kannattais miettiä toisen tyyppisiä myyntipuheita, negatiivinen on aina negatiivista.


      • myyntipuhetta.
        jobbarin myyntipuheita kirjoitti:

        jobbari tarvitsee paljon aikaa hyvän auton löytämiseen.
        Kun tuo itse itselle, niin ei TARVITSE kuluttaa hommaan aikaa yhtään enempää kuin on tarpeellista.
        Välikäden kannattais miettiä toisen tyyppisiä myyntipuheita, negatiivinen on aina negatiivista.

        Asun keski-saksassa ja olen tuonut tutuille muutaman auton silloin kun olen kiireiltäni ennättänyt. Usko pois tuossa hintaluokassa hyvän löytyminen on tuurista kiinni, tai ajasta. Vaikka täällä on tarjontaa niin suuri osa on jo loppuun ajettuja, katsastus remontteineen kaatumassa päälle, kolarikorjauksia näkyvissä, kannentiiviste tai vastaavaa menossa ym ym. Tätä tarkoitin.


      • Että................
        myyntipuhetta. kirjoitti:

        Asun keski-saksassa ja olen tuonut tutuille muutaman auton silloin kun olen kiireiltäni ennättänyt. Usko pois tuossa hintaluokassa hyvän löytyminen on tuurista kiinni, tai ajasta. Vaikka täällä on tarjontaa niin suuri osa on jo loppuun ajettuja, katsastus remontteineen kaatumassa päälle, kolarikorjauksia näkyvissä, kannentiiviste tai vastaavaa menossa ym ym. Tätä tarkoitin.

        Kannentiiviste menossa? Yleensä se joko vuotaa tai ei vuoda. Vaikea ennakoida.

        Golffeja on saksassa paljon tarjolla

        http://www.mobile.de/SIDLW359ifMrBdOVZtgkZJQGw-t-vaNexlCsCsK~BmSB11Iindex_cgiJ1168276541A2D1100CCar/cgi-bin/index_cgi.pl?formType=pkwQuick&_form=search&sr_qual=GN&sr_make=25200&sr_modelId=14&sr_model=&sr_priceFrom=20000000&sr_priceTo=30000000&sr_category=1100&sr_powerFrom=-2&sr_powerTo=-2&sr_registrationDateFrom=-2&sr_registrationDateTo=-2&sr_mileageFrom=-2&sr_mileageTo=-2&sr_country=-2&sr_zip=&sr_zipRadiusTo=-2&doSearch.x=57&doSearch.y=9

        siitä vaan katselemaan


      • kun alkaa
        Että................ kirjoitti:

        Kannentiiviste menossa? Yleensä se joko vuotaa tai ei vuoda. Vaikea ennakoida.

        Golffeja on saksassa paljon tarjolla

        http://www.mobile.de/SIDLW359ifMrBdOVZtgkZJQGw-t-vaNexlCsCsK~BmSB11Iindex_cgiJ1168276541A2D1100CCar/cgi-bin/index_cgi.pl?formType=pkwQuick&_form=search&sr_qual=GN&sr_make=25200&sr_modelId=14&sr_model=&sr_priceFrom=20000000&sr_priceTo=30000000&sr_category=1100&sr_powerFrom=-2&sr_powerTo=-2&sr_registrationDateFrom=-2&sr_registrationDateTo=-2&sr_mileageFrom=-2&sr_mileageTo=-2&sr_country=-2&sr_zip=&sr_zipRadiusTo=-2&doSearch.x=57&doSearch.y=9

        siitä vaan katselemaan

        pieniä kuplia nousemaan paisuntasäiliöön, jäähdytysnestettä kulumaan pikkuhiljaa, koneen lämmöt temppuilee ilman takia ym. Aika usein tiivisteen vuoto alkaa oireilemaan jotenkin ennen tiivisteen totaalista pettämistä. Eipä noita halpoihin autoihin saksassa viitsitä yleensä vaihdattaa.
        Se on kuule vähän eri juttu katsella autoja siinä tietokoneen ääressä kuin lähteä etsimään sitä oikeaa paikan päälle tiukalla aikataululla. Kokemukseni mukaan alkaa suomen pojalle iskeä paniikki päälle jo toisena päivänä huonosti nukutun yön jälkeen.


      • Lumilautailija

        Tällä hetkellä on kolme autoa käytössäni, neljä autoa myynnissä ja paljon autoja tuotu viime vuosina.


      • jobbaripaskiainen
        Lumilautailija kirjoitti:

        Tällä hetkellä on kolme autoa käytössäni, neljä autoa myynnissä ja paljon autoja tuotu viime vuosina.

        joka täällä yrittää löytää ostajia käteen jääville lintoilleen. Ime siitä vitamiinia julli.


      • Lumilautailija
        jobbaripaskiainen kirjoitti:

        joka täällä yrittää löytää ostajia käteen jääville lintoilleen. Ime siitä vitamiinia julli.

        Autot on vain arrastukseni, teen kauppaa paljon isommilla summilla ja eri alalla. En yritä myydä mitään, kyllä ostajat itse tulee pihalle ja vie autot väkisin pois, kunhan hinta on sopiva. Todennäköisesti tuon autoja Venäjälle myyntiin, kun sieltä saa paremmat katteet ja tuontiautot on hyvin arvostettuja...


      • Se on
        kun alkaa kirjoitti:

        pieniä kuplia nousemaan paisuntasäiliöön, jäähdytysnestettä kulumaan pikkuhiljaa, koneen lämmöt temppuilee ilman takia ym. Aika usein tiivisteen vuoto alkaa oireilemaan jotenkin ennen tiivisteen totaalista pettämistä. Eipä noita halpoihin autoihin saksassa viitsitä yleensä vaihdattaa.
        Se on kuule vähän eri juttu katsella autoja siinä tietokoneen ääressä kuin lähteä etsimään sitä oikeaa paikan päälle tiukalla aikataululla. Kokemukseni mukaan alkaa suomen pojalle iskeä paniikki päälle jo toisena päivänä huonosti nukutun yön jälkeen.

        Sillon mennyt kun kuplii. Eri asia on sen hyvän löytäminen sieltä. Mutta harvemmin noista Golffeista kansipahvi menee. On meinaan kokemuksia noista useasta kappaleesta ja yhdessäkään ei ole ollut kannentiivistevikoja. Nakuttavia venttiilinnostimia on ollut (ihan suomi-auto) kytkin, alapalloniveliä mennyt vanhuuttaan, lämmityslaitteen kenno ja ajovaloumpio keräsi yhdessä kosteutta. Siinäpä ne viat. Ai niin. Ajovalokatkaisin. oli yhdestä särki. Tyyppivika. Kuin myös lämppärin kennon vuotaminen päädystä.

        Miksi suomipoika nukkuisi saksassa huonosti?? Olen käynyt paljon saksassa ja aina nukuttanut ihan yhtä hyvin kuin suomessa.

        Vanhoissa halvoissa on se hyvä puoli, jos sattuu sellainen joka on ollut vain yhdellä omistajalla. Mittarilukema pitää todennäköisemmin paikkansa, koska noin halvoissa ei ole mitään hyötyä vaihdella penkkejä ja ruuvata mittaria.

        Asia erikseen nämä n. 5-vuotiaat. Niissä mittarilukeman muuttaminen vaikuttaa hintaan aika paljon.


      • kuin yksi
        Se on kirjoitti:

        Sillon mennyt kun kuplii. Eri asia on sen hyvän löytäminen sieltä. Mutta harvemmin noista Golffeista kansipahvi menee. On meinaan kokemuksia noista useasta kappaleesta ja yhdessäkään ei ole ollut kannentiivistevikoja. Nakuttavia venttiilinnostimia on ollut (ihan suomi-auto) kytkin, alapalloniveliä mennyt vanhuuttaan, lämmityslaitteen kenno ja ajovaloumpio keräsi yhdessä kosteutta. Siinäpä ne viat. Ai niin. Ajovalokatkaisin. oli yhdestä särki. Tyyppivika. Kuin myös lämppärin kennon vuotaminen päädystä.

        Miksi suomipoika nukkuisi saksassa huonosti?? Olen käynyt paljon saksassa ja aina nukuttanut ihan yhtä hyvin kuin suomessa.

        Vanhoissa halvoissa on se hyvä puoli, jos sattuu sellainen joka on ollut vain yhdellä omistajalla. Mittarilukema pitää todennäköisemmin paikkansa, koska noin halvoissa ei ole mitään hyötyä vaihdella penkkejä ja ruuvata mittaria.

        Asia erikseen nämä n. 5-vuotiaat. Niissä mittarilukeman muuttaminen vaikuttaa hintaan aika paljon.

        yö vieraalla pihalla niin marder (näädänsukuinen eläin) saattaa vieraan lajitoverin hajusta seonneena pistää konehuoneen uuteen järjestykseen. Kaikki kelpaa mikä puremalla murtuu, ja pahimmassa vaarassa ovat sytytyskaapelit, vesi-ja muut kumiletkut ym. osat. Täällä on mennyt paljon kannentiivisteitä vuotavien vesiletkujen takia. Eikä auta vaikka olisi minkämerkkinen auto.
        Suomipoika nukkuu usein huonosti täällä kun koko autonosto-operaatio ei olekaan niin selvä juttu kuin Mobilen sivuilta katselemalla luulisi. Autot varsinkin halvemmasta päästä ja etnisiltä vähemmistöiltä ostettaessa eivät aina olekaan sitä mitä ilmoituksessa annetaan ymmärtää. Pukkaa kiirettä päälle ja jotain pitäisi äkkiä löytää. Aikataulu tökkii usein pahoin kun ei täällä nuo siirtymätaipaleet välttämättä sujukaan niin nopeasti kuin siellä yleisesti luullaan. Täällä on aika pahojakin ruuhkia päivittäin.
        On hieman eri asia käydä täällä muutaman kerran kuin ASUA ja ELÄÄ täällä. Asioita katsoo vähän eri perspektiivistä.
        Vanhan sedän tai tädin Golfin löytää kun seuraa tarpeeksi kauan paikallisia sanoma- tai ilmoituslehtiä, harvemmin netistä. Eikä varmasti suoraan ostettaessa tarvitse epäillä että mittariin olisi teetetty "Tachomanipulierung". Joskus on käynyt niin että kun suomalainen ostaja on epäillyt kilometrejä niin saksalaisukkeli on närkästyneenä ilmoittanut että sitten on parempi ettei tehdäkään keskenämme kauppaa. Poistukaa, olkaa hyvä.
        Niin että vaikka siellä luullaan tiedettävän saksalaisesta autonmyyntikulttuurista niin enpä ole täällä päässä aivan varma asiasta. Tosin näillä palstoillakin näkyy ilmeisesti suomalaisten välittäjien kommentteja joista näkee että asioita on ainakin pääpiirteissään ymmärretty.


      • selityksen makua
        kuin yksi kirjoitti:

        yö vieraalla pihalla niin marder (näädänsukuinen eläin) saattaa vieraan lajitoverin hajusta seonneena pistää konehuoneen uuteen järjestykseen. Kaikki kelpaa mikä puremalla murtuu, ja pahimmassa vaarassa ovat sytytyskaapelit, vesi-ja muut kumiletkut ym. osat. Täällä on mennyt paljon kannentiivisteitä vuotavien vesiletkujen takia. Eikä auta vaikka olisi minkämerkkinen auto.
        Suomipoika nukkuu usein huonosti täällä kun koko autonosto-operaatio ei olekaan niin selvä juttu kuin Mobilen sivuilta katselemalla luulisi. Autot varsinkin halvemmasta päästä ja etnisiltä vähemmistöiltä ostettaessa eivät aina olekaan sitä mitä ilmoituksessa annetaan ymmärtää. Pukkaa kiirettä päälle ja jotain pitäisi äkkiä löytää. Aikataulu tökkii usein pahoin kun ei täällä nuo siirtymätaipaleet välttämättä sujukaan niin nopeasti kuin siellä yleisesti luullaan. Täällä on aika pahojakin ruuhkia päivittäin.
        On hieman eri asia käydä täällä muutaman kerran kuin ASUA ja ELÄÄ täällä. Asioita katsoo vähän eri perspektiivistä.
        Vanhan sedän tai tädin Golfin löytää kun seuraa tarpeeksi kauan paikallisia sanoma- tai ilmoituslehtiä, harvemmin netistä. Eikä varmasti suoraan ostettaessa tarvitse epäillä että mittariin olisi teetetty "Tachomanipulierung". Joskus on käynyt niin että kun suomalainen ostaja on epäillyt kilometrejä niin saksalaisukkeli on närkästyneenä ilmoittanut että sitten on parempi ettei tehdäkään keskenämme kauppaa. Poistukaa, olkaa hyvä.
        Niin että vaikka siellä luullaan tiedettävän saksalaisesta autonmyyntikulttuurista niin enpä ole täällä päässä aivan varma asiasta. Tosin näillä palstoillakin näkyy ilmeisesti suomalaisten välittäjien kommentteja joista näkee että asioita on ainakin pääpiirteissään ymmärretty.

        Vaikka asiaakin. Alunperin oli kannentiivisteestä, joka "menossa", nyt jo siiseleistä mitkä syö letkut jne. Meinaatko, että saksalaiset ovat niin typeriä, että auton ylikuumetessa jatketaan vaan matkaa. Golffista ei ainakaan pala kannentiiviste heti. Kokemusta on, kun alavesiletku halkesi ajon aikana ja pääsi keittämään kesähelteellä. Ei käynyt kuinkaan.

        Kyllä sen kannentiivistevian huomaa, jos ei ole täysi tumpelo. Sen minä sanon, että ymmärrän jotain saksalaisesta autokaupasta. Olen kuitenkin ostanut useamman auton saksasta kuin suomesta.

        Mikä ihme saa sinutkin epäilemään ja pistämään aina negatiivisia kommentteja autosta kuin autosta. Ettet kuitenkin olisi vain kateellinen autojobbari, joka yrittää estää ihmisiä itse hakemasta autoa.

        Se kun ei ole ollenkaan vaikeaa. Muutama vaihtoehto mobilesta, soitot myyjille, varaus (rehellinen myyjä ei pyydä rahaa eikä ostopakkoa jos varaa) eli faksilla virallinen varaus johon asti myyjä lupaa pitää auton.

        Näin olen tuonut autoja monta vuotta. Aina ensin omaan käyttöön, mutta aina niille on löytynyt ostaja joten olen myynyt eteenpäin. Ja eikun seuraavaa autoa hakemaan. Olisikohan pari kymmentä tuotua autoa. Kaikki olleet toimivia ja hyviä. Turhaa pelottelua, että siellä on kaikki huijareita. On niitä, mutta ei ole sattunut omalle kohdalle. Lieneekö tuuria tai sitten taitoa katsoa rehellisiä ilmoituksia


      • kokemattomuutesi
        selityksen makua kirjoitti:

        Vaikka asiaakin. Alunperin oli kannentiivisteestä, joka "menossa", nyt jo siiseleistä mitkä syö letkut jne. Meinaatko, että saksalaiset ovat niin typeriä, että auton ylikuumetessa jatketaan vaan matkaa. Golffista ei ainakaan pala kannentiiviste heti. Kokemusta on, kun alavesiletku halkesi ajon aikana ja pääsi keittämään kesähelteellä. Ei käynyt kuinkaan.

        Kyllä sen kannentiivistevian huomaa, jos ei ole täysi tumpelo. Sen minä sanon, että ymmärrän jotain saksalaisesta autokaupasta. Olen kuitenkin ostanut useamman auton saksasta kuin suomesta.

        Mikä ihme saa sinutkin epäilemään ja pistämään aina negatiivisia kommentteja autosta kuin autosta. Ettet kuitenkin olisi vain kateellinen autojobbari, joka yrittää estää ihmisiä itse hakemasta autoa.

        Se kun ei ole ollenkaan vaikeaa. Muutama vaihtoehto mobilesta, soitot myyjille, varaus (rehellinen myyjä ei pyydä rahaa eikä ostopakkoa jos varaa) eli faksilla virallinen varaus johon asti myyjä lupaa pitää auton.

        Näin olen tuonut autoja monta vuotta. Aina ensin omaan käyttöön, mutta aina niille on löytynyt ostaja joten olen myynyt eteenpäin. Ja eikun seuraavaa autoa hakemaan. Olisikohan pari kymmentä tuotua autoa. Kaikki olleet toimivia ja hyviä. Turhaa pelottelua, että siellä on kaikki huijareita. On niitä, mutta ei ole sattunut omalle kohdalle. Lieneekö tuuria tai sitten taitoa katsoa rehellisiä ilmoituksia

        kommenteistasi. Ethän muuten kyselisi täällä neuvoja, että mitä kannattaa tuoda. Jobbaripaskiaisen aluksi tunnustauduit sanomalla että pihalla odottaa useita myyntiautoja. Sanoit kuitenkin että kyllä kaikki menee kaupaksi. No miksei ne ole menneet. Kohta alkaa olla kiire, autojen arvo laskee koko ajan. Ja sinullahan ei olisi siihen varaa, huomasin kun kerroit, minkä hintaluokan autoista täällä kyselet. Tekniikan päälle et näy ymmärtävän mitään, minä sentään tein moottoriremontteja jo 70-luvun alussa. Vuotava kannentiiviste saattaa kestää kuukausia ilman että oireet muuttuvat sietämättömiksi. Jos olet oikeasti saksassa kauppaa tehnyt niin olet varmaan huomannut Marderin nakertamia osia, et vain ole ymmärtänyt että mikä vauriot on aiheuttanut. Minne olen laittanut negatiivisia kommentteja "autosta kuin autosta", ei itselle tule näin äkkiä mieleen. Minusta on aivan sama hakevatko ihmiset itse autonsa maailmalta mutta sinähän se jobbari olet, sinuahan sen pitäisi häiritä."Näin olen tuonut autoja monta vuotta", aina ensin omaan käyttöön mutta heti myyntiin ja eikun uutta hakemaan. Voiko selvemmin tunnustaa olevansa jobbarinalku. Jos parinkymmenen tuodun auton kokemuksella on noin kova usko itseensä niin huh huh. Sinähän paljastat kommentti kommentin jälkeen kokemattomuuttasi ja avuttomuuttasi. Nuorena minäkin luulin olevani kuolematon. "Kaikki olleet toimivia ja hyviä", hintaluokassa 2000-3000 €. Jep jep, täyttäkää koko suomi noilla. Hei ihan oikeasti, älä naurata meitä enää. Menkää nuoret kotkat lumilautoinenne sinne Sveitsiin vaikkei siellä oikeata lunta vielä paljoa ole. Minäkin tulen muutaman viikon kuluttua.
        Terveisin isääsi vanhempi.


      • osallistun
        Lumilautailija kirjoitti:

        Autot on vain arrastukseni, teen kauppaa paljon isommilla summilla ja eri alalla. En yritä myydä mitään, kyllä ostajat itse tulee pihalle ja vie autot väkisin pois, kunhan hinta on sopiva. Todennäköisesti tuon autoja Venäjälle myyntiin, kun sieltä saa paremmat katteet ja tuontiautot on hyvin arvostettuja...

        keskusteluun. Viestiketjun luettuani olen sitä mieltä että lumilautapoika on selvä jobbari. Asia tulee esille lukuisista lumilautapojan kommenteista. Uskallan käyttää sanaa poika tekstin tyylin perusteella. Edellinen vastaväittelijäsi taisi olla vähän kokeneempi kuin sinä, hävisit puhtaasti. Mutta vähän nöyryyttä peliin niin ehkä sinustakin tulee vielä oikea autokauppias jonakin päivänä.


      • Väärä
        kokemattomuutesi kirjoitti:

        kommenteistasi. Ethän muuten kyselisi täällä neuvoja, että mitä kannattaa tuoda. Jobbaripaskiaisen aluksi tunnustauduit sanomalla että pihalla odottaa useita myyntiautoja. Sanoit kuitenkin että kyllä kaikki menee kaupaksi. No miksei ne ole menneet. Kohta alkaa olla kiire, autojen arvo laskee koko ajan. Ja sinullahan ei olisi siihen varaa, huomasin kun kerroit, minkä hintaluokan autoista täällä kyselet. Tekniikan päälle et näy ymmärtävän mitään, minä sentään tein moottoriremontteja jo 70-luvun alussa. Vuotava kannentiiviste saattaa kestää kuukausia ilman että oireet muuttuvat sietämättömiksi. Jos olet oikeasti saksassa kauppaa tehnyt niin olet varmaan huomannut Marderin nakertamia osia, et vain ole ymmärtänyt että mikä vauriot on aiheuttanut. Minne olen laittanut negatiivisia kommentteja "autosta kuin autosta", ei itselle tule näin äkkiä mieleen. Minusta on aivan sama hakevatko ihmiset itse autonsa maailmalta mutta sinähän se jobbari olet, sinuahan sen pitäisi häiritä."Näin olen tuonut autoja monta vuotta", aina ensin omaan käyttöön mutta heti myyntiin ja eikun uutta hakemaan. Voiko selvemmin tunnustaa olevansa jobbarinalku. Jos parinkymmenen tuodun auton kokemuksella on noin kova usko itseensä niin huh huh. Sinähän paljastat kommentti kommentin jälkeen kokemattomuuttasi ja avuttomuuttasi. Nuorena minäkin luulin olevani kuolematon. "Kaikki olleet toimivia ja hyviä", hintaluokassa 2000-3000 €. Jep jep, täyttäkää koko suomi noilla. Hei ihan oikeasti, älä naurata meitä enää. Menkää nuoret kotkat lumilautoinenne sinne Sveitsiin vaikkei siellä oikeata lunta vielä paljoa ole. Minäkin tulen muutaman viikon kuluttua.
        Terveisin isääsi vanhempi.

        Henkilö!! En mínä ole tuo aloittaja. Minulla hintaluokka ollut 10 000- 15 000 € saksassa.

        Mistä voit päätellä, että en ymmärrä mitään tekniikasta?? No voihan se tietty olla niin, että en ymmärrä. Teen vain sitä työkseni.

        Kannentiiviste on jos silloin mennyt kun lämmöt nousee, eli tekee ilmalukkoa ja nesteet ei kierrä eli painetta syyläriin. Kyllä sillä voi vielä ajaa, ennen totaalista nesteiden pihalle tuloa, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että kannentiiviste on mennyt.

        Eipä ole kohdalleni sattunut minkään elukan nakertamia osia.

        Voidaan tässä kysellä, esim seuraavia asioita. Paljonko boschin valmistaman hall-anturin resistanssi on sen ollessa ehjä? Paljonko saa olla kieroutta nelisylinterisen auton sylinterinkannessa pituussuunnassa/leveyssuunnassa, ettei aiheuta toimenpiteitä?
        Paljonko on laakerivälys esim. kiertokangen laakerissa? Nyrkkisääntö.
        Paljonko saa olla ohivuotoa männänrenkaiden ohi, että se lasketaan vielä normaaliksi. Tai missä rajoissa se normaalisti on.

        Kerroppa minulle nämä näin aluksi, kun olet moottoriexpertti.

        Mionä EN ole tämä lumilautailija


      • ohivuotoa
        Väärä kirjoitti:

        Henkilö!! En mínä ole tuo aloittaja. Minulla hintaluokka ollut 10 000- 15 000 € saksassa.

        Mistä voit päätellä, että en ymmärrä mitään tekniikasta?? No voihan se tietty olla niin, että en ymmärrä. Teen vain sitä työkseni.

        Kannentiiviste on jos silloin mennyt kun lämmöt nousee, eli tekee ilmalukkoa ja nesteet ei kierrä eli painetta syyläriin. Kyllä sillä voi vielä ajaa, ennen totaalista nesteiden pihalle tuloa, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että kannentiiviste on mennyt.

        Eipä ole kohdalleni sattunut minkään elukan nakertamia osia.

        Voidaan tässä kysellä, esim seuraavia asioita. Paljonko boschin valmistaman hall-anturin resistanssi on sen ollessa ehjä? Paljonko saa olla kieroutta nelisylinterisen auton sylinterinkannessa pituussuunnassa/leveyssuunnassa, ettei aiheuta toimenpiteitä?
        Paljonko on laakerivälys esim. kiertokangen laakerissa? Nyrkkisääntö.
        Paljonko saa olla ohivuotoa männänrenkaiden ohi, että se lasketaan vielä normaaliksi. Tai missä rajoissa se normaalisti on.

        Kerroppa minulle nämä näin aluksi, kun olet moottoriexpertti.

        Mionä EN ole tämä lumilautailija

        luetun tekstin ymmärtämisessä. Googleta nyt ensiksi vaikka tuo Marder ja ota selvää sen aiheuttamista ongelmista ja suojautumiskeinoista Marderin aiheuttamia vaurioita vastaan. Jos muistat, asiasta eksyttiin jo alussa ja ruvettiin kiistelemään, voiko kannentiiviste olla "menossa". Paljastat vain epävarmuutesi kuten murrosikäinen alkamalla esittää täällä täysin epäolennaisia knobbikysymyksiä. Ketä oikeasti kiinnostaa Boschin valmistama Hall-anturin resistanssi. Tai jos olet sen opetellut ulkoa minulta kysyäksesi niin otan osaa.


      • Mutta
        ohivuotoa kirjoitti:

        luetun tekstin ymmärtämisessä. Googleta nyt ensiksi vaikka tuo Marder ja ota selvää sen aiheuttamista ongelmista ja suojautumiskeinoista Marderin aiheuttamia vaurioita vastaan. Jos muistat, asiasta eksyttiin jo alussa ja ruvettiin kiistelemään, voiko kannentiiviste olla "menossa". Paljastat vain epävarmuutesi kuten murrosikäinen alkamalla esittää täällä täysin epäolennaisia knobbikysymyksiä. Ketä oikeasti kiinnostaa Boschin valmistama Hall-anturin resistanssi. Tai jos olet sen opetellut ulkoa minulta kysyäksesi niin otan osaa.

        Kun minulle ei ole sattunut minkään marderin aiheuttamia ongelmia. SInähän se aloit jankkaamaan palaneista kannentiivisteistä, kehuit tietämykselläsi moottoreista, jne. Ei niissä kaikissa todellakaan ole minkään siiselin puremia johtoja.

        Aivan naurettavuuksiin menee väitteesi. Varsinkin kun käyt jo henkilökohtaisuuksiin.

        Ei minun ole tarvinnut erikseen opetella tuon vastusarvoa, koska työkseni vähintään kerran kuukaudessa tuon joutuu mittaamaan.

        Tiedätkö edes mikä se on.

        Lopuksi kun luet viestiketjua taaksepäin, niin huomaat kumpikohan se rupesi jankkaamaan. Minä totesin kysyin, että mistä sen tietää milloin kannentiiviste on menossa, kun näin asentajan näkökulmasta se on jo mennyt, jos tekee painetta syyläriin ja sen johdosta nesteiden kierto hidastuu ja oireena lämpötilan soutelu ja lämppäristä ei tule kunnolla lämmintä.

        Nämä oireet kyllä normaakisti huomaa ja silloin on tiiviste mennyt vaikka sillä pystyy ajamaan


    • kesäksi

      Mazda MX-5

      • Lumilautailija

        Huonosti menee kaupaksi ja pääoma on jumissa melkein puoli vuotta.


    • vaihtoehto

      Tuolla rahalla saat 10 citroen BX:ää. Siitä ei auto parane ja teet viellä kunnon tilin (autot revitään käsistä) Hyvää matkaa!

    • Audia

      Niitä alkaa olla täällä jo reilusti yli oman tarpeen, tarjosin omaa paalattavaksi, vaan eipäs kelvannu sinnekään.

      • PAALATTAVAKSI???

        Mitäs ne ave-kuskit taas räyhää? suu kiinni ja nurkkaan!


    • liopoikioi

      Teinipojathan on hulluna niihin, eikä maksa paljoa. Kunhan katsot että on kutoskone ja huulivanteet niin takuulla menee kaupaksi ja hyvällä voitolla.

    • ...

      Älä nyt ainakaan sitä virhettä tee että, tuot 5000 euron auton suomeen vuosimallia 99-2003. Niitten verotusarvo on suhteessa suurempi kuin suomessa myytävien. Joten totuus on että älä tuo mitään.

    • helvetin vanha

      bmv.heh heh

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      1986
    2. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1381
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1201
    7. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      929
    Aihe