ex-sät

figaro

Älkää alkako seurustelemaan jos olette vielä kiinni ex-ssä, pilaatte useamman ihmisen elämän. Itse rakastuin mieheen joka oli "Hyvää Ystävää ex-sien" kanssa.

Yhtä helvettiähän se oli, tunsin itseni aina kakkoseksi ja tulin mustasukkaiseksi kun en voinut olla varma ketä mieheni rakastaa ex-säänsä vai minua. Kyseinen blondi alkoi ahdistella minua tulipa työpikallenikin kertomaan kuika läheinen ystävä hän on miehelleni.Hän työnsi nokkaansa meidän asioihin ja uteli kavereilta meidän asioista. Nainen ahdisteli myös muita ex-siään kun he löysivät uudet tyttöystävät koko kylä tietää kuinka kaheli nainen on mutta mieheni ajattelee hänestä vain hyvää ja minä olen sairas ja mustasukkainen.

No unelmoikoon mieheni exsästään minua ei enää kiinnosta koko mies, ennemmin olen yksin kuin elän suhteessä jossa exsät hyppii silmilleni. Toivon että mieheni ja exsänsä palaa takaisin yhteen jos kerta rakastavat toisiaan jos ei toivon ettei tuleva exsäni ikinä ala seurustelemaan kenenkään kanssa jos vielä haikailee blondinsa perään en toivo kellekkään samaa kohtalo kuin minulla rakastaa ihmistä joka haikailee menneitä.

12

1942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nxxx

Olen pahoillani, mutta jos ahdistelu on rajoittunut siihen, että nainen on kerran käynyt työpaikallasi kertomassa, että miehesi on hyvä YSTÄVÄ, niin ehkä tarinaa voi katsoa kahdelta kantilta. Itsekin olen hyvä ystävä/kaveri useammankin exäni kanssa, ja olen itse asiassa ollut aina varsin utelias tapaamaan heidän uudet tyttöystävänsä. Kuulumisia - ja käsittäen myös parisuhteen - kyselen kuten normaalisti muiltakin kavereiltani ja ystäviltäni. Kyselen näitä myös yhteisiltä tutilta, etenkin jos en hetkeen ole kyseistä ihmistä nähnyt. Tämä on mielestäni varsin normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä. Ehkäpä miehesi ex tuli työpaikallesi kertomaan, että hän on ystävä eikä siis uhka suhteellenne. Jos mieluummin uhraat muuten toimivan suhteen epäilystesi takia, niin vapaasti vain. Ongelma noussee esiin myös seuraavassa parisuhteessasi. Ehkä olet oikeasti ollut mustasukkainen aiheetta.

• figaro

Miksi utelet exsiesi asioista ja haluat tavata heidän uudet? Mitäköhän nämä uudet tyttöystävät ajattelevat sinusta? Mielestäni ei sinulle kuulu exsiesi parisuhdeasiat, exsäsi ovat jatkaneet elämäänsä joten mikset sinäkin ja anna heidän olla. Sinuna ähän miettisin onko normaalia olla niin kiinni exsien elämässä ja udella heistä?

Ymmärrän kyllä että voidaan olla ystäviä exsän kanssa mutta valitettavasti tämä aiheutaa turhaa mustasukkaisuutta ja epävarmuutta uusissa parisuhteissa.

Kyseinen nainen on aina minun kimpussani mennen kauppaan jne. miksi minun täytyisi sietää jonkun mieheni exsän uteluita parisuhteessani, ei kenenkään exsälle kuulu mitä meidän parisuhteessamme tapahtuu. Nainen on myös leveillyt että saisi mieheni takaisin jos napsauttaisi sormiaan. Sama ongelma on myös muilla naisilla jotka ovat alkaneet seurustella hänen ex-sien kanssa hän hyökkää kimpuun on jopa raapinut ja repinyt yhden exsän paidan ja sanonnut ettei halua että mies on muiden kanssa.

Valitettavan usein exsä heittäytyy mustasukkaiseksi kun mies löytää uuden eikä juokse exsän luona enää kahvilla jne sitten aletaan vaikeaksi ja aiheutetaan ongelmia toisen parisuhteeseen.

Ei kukaan normaali ihminen tule kenenkään työpaikalle tarkastamaan exsän uutta tyttöystävää ja kertomaan kuinka paljon tykkää toisen miehestä ja harmittele ettei ole enemmän ollut yhteydessä mieheen. Työkaverini meinasivat soittaa poliisin kun tämä nainen tuli häiriköimään minua työpaikalle, kielsin heitä soittamasta koska tiesin hänen sairaaloisesta mustasukkaisuudestaan exsiään kohtaan.

• Nxxx
        figaro kirjoitti:

Miksi utelet exsiesi asioista ja haluat tavata heidän uudet? Mitäköhän nämä uudet tyttöystävät ajattelevat sinusta? Mielestäni ei sinulle kuulu exsiesi parisuhdeasiat, exsäsi ovat jatkaneet elämäänsä joten mikset sinäkin ja anna heidän olla. Sinuna ähän miettisin onko normaalia olla niin kiinni exsien elämässä ja udella heistä?

Ymmärrän kyllä että voidaan olla ystäviä exsän kanssa mutta valitettavasti tämä aiheutaa turhaa mustasukkaisuutta ja epävarmuutta uusissa parisuhteissa.

Kyseinen nainen on aina minun kimpussani mennen kauppaan jne. miksi minun täytyisi sietää jonkun mieheni exsän uteluita parisuhteessani, ei kenenkään exsälle kuulu mitä meidän parisuhteessamme tapahtuu. Nainen on myös leveillyt että saisi mieheni takaisin jos napsauttaisi sormiaan. Sama ongelma on myös muilla naisilla jotka ovat alkaneet seurustella hänen ex-sien kanssa hän hyökkää kimpuun on jopa raapinut ja repinyt yhden exsän paidan ja sanonnut ettei halua että mies on muiden kanssa.

Valitettavan usein exsä heittäytyy mustasukkaiseksi kun mies löytää uuden eikä juokse exsän luona enää kahvilla jne sitten aletaan vaikeaksi ja aiheutetaan ongelmia toisen parisuhteeseen.

Ei kukaan normaali ihminen tule kenenkään työpaikalle tarkastamaan exsän uutta tyttöystävää ja kertomaan kuinka paljon tykkää toisen miehestä ja harmittele ettei ole enemmän ollut yhteydessä mieheen. Työkaverini meinasivat soittaa poliisin kun tämä nainen tuli häiriköimään minua työpaikalle, kielsin heitä soittamasta koska tiesin hänen sairaaloisesta mustasukkaisuudestaan exsiään kohtaan.

Tuo on häiriköintiä ja selkeää sellaista. itse todellakin olen ystävä/kaveri muutaman exäni kanssa, uudet olen tavannut (sekä joitakin edeltäjiäni) ihan yhteisymmärryksessä. Ystävyyteen kuuluu mielestäni myös se, että on kiinnostunut tietämään, mitä näille kuuluu - ja aika usein iso osa elämää on parisuhde. Ja jos minulla on nyt jo useampia exiä, niin eiköhän tuokin jo kerro, että olen kyllä jatkanut elämääni. Mikäli joku existäni haluaa minulle puhua parisuhdeasioistaan (ja kysyä ehkäpä jopa neuvoa), en tätä todellakaan tyrmää.

Jos tilanne on todellakin noin paha, miksi et ota yhteyttä poliisiin? Miksi muiden hänen exiensä uudet sietävät tuota? Eikö varmin merkki häiriintyneestä käyttäytymisestä olisi se, että hänellä olisi jo useampi lähestymiskielto, jos käyttäytyminen on tuollaista? Ehkä et sittenkään välttämättä tiedä ihan kaikkea, etkä välttämättä sitäkään, mitä poikaystäväsi on hänen kanssaan jutellut. Olen pahoillani, kun en tilannetta ole nähnyt vierestä, niin kieltäydyn maalaamasta tilanteesta mustavalkoista kuvaa, elämä on opettanut aika lailla harmaan eri sävyjä.

En tiedä, minkä ikäinen olet, mutta kyllähän vastaavia tuntemuksia ystävän menettämisestä parisuhteelle tulee muissakin samaa sukupuolta olevien ystävyyssuhteissa, etenkin nuoremmalla iällä. Aika usein tuli teininä todistettua (vierestä) aika rankkojakin taisteluita bestiksen menettämispelossa, käsittäen ihan fyysistä käsiksikäymistä ja poikaystävän mustamaalaamista.

• Nxxx
        figaro kirjoitti:

Ja unohdin mainita, että itse aina silloin tällöin pyydän exiltäni miehistä vinkkeliä omiin parisuhde- yms pulmiini. Jokainen ex ei ole uhka, ja uuteen suhteeseen ryhtyvän pitäisi sisäistää tämä, niin turhilta mustasukkaisuusriidoilta ja kenties kaveruussuhteiden katkeamiselta saatettaisiin välttyä.

• figaro
        Nxxx kirjoitti:

Ja unohdin mainita, että itse aina silloin tällöin pyydän exiltäni miehistä vinkkeliä omiin parisuhde- yms pulmiini. Jokainen ex ei ole uhka, ja uuteen suhteeseen ryhtyvän pitäisi sisäistää tämä, niin turhilta mustasukkaisuusriidoilta ja kenties kaveruussuhteiden katkeamiselta saatettaisiin välttyä.

En syytä ainoastaa mieheni exsää tilanteesta. Kyseisen naisen exsät lähettävät myös mielestäni naiselle vääri viestejä kun miehet ovat yksin liikkeellä he juttelevat naiselle innoissaan (myös mieheni), mutta sitten kun ollaa ravintolassa oman kullan kanssa käsketään naisen painua v-tuun.
        Itse en koskaan ajaisi naista pois jos mieheni kaveeraa hänen kanssa yksin olessaan pitää ukolla olla pokkaa kohdata nainen minun ollessa paikalla.

Mieheni muutenkin on kiinni exsissään ei ollut kiva löytää exsien kuvia yhteisestä laatikosta jos hän makaan toisen naisen sängyssä ja pussailee kyseitä naista. Mies kehuu myös heidän kauneuttaan ja sitä kun he ovat mallinmitoissa.

Minulla on ollut aina huono itsetunto ja mieheni on vienyt siitä viimeisetkin rippeet. Kaikki pitää tehdä niinkuin hän haluaa minun toiveilla tai haluillani ei ole mitää merkitystä.

Seksiäkin harrastetaan jos miestä haluttaa mutta minulta meni kiinnostus kun mies alkoi rakastelun jälkee kehumaan exsien kroppia.

Haluan irti ästä suhteesta koska minua lyödään alas kokoajan. Jokainen mieheni exsä on jättänyt hänet, pettäneet häntä toisten miesten kanssa ja mieheni vaan kehuu heitä sitä en ymmärrä. Nyt hänellä olisi ollut uskollinen nainen joka rakasti häntä mutta eipä tunnu kelpaavan. Minun puolesta unelmoikoon exsistään ja antakoon naisten pomputtaa itseään. Ennemmin olen yksin kuin parisuhteessa jossa ei voi tietää ketä mies rakastaa näitä unohtamattomia exsiä vai minua.

• ,,,kinkku
        figaro kirjoitti:

En syytä ainoastaa mieheni exsää tilanteesta. Kyseisen naisen exsät lähettävät myös mielestäni naiselle vääri viestejä kun miehet ovat yksin liikkeellä he juttelevat naiselle innoissaan (myös mieheni), mutta sitten kun ollaa ravintolassa oman kullan kanssa käsketään naisen painua v-tuun.
        Itse en koskaan ajaisi naista pois jos mieheni kaveeraa hänen kanssa yksin olessaan pitää ukolla olla pokkaa kohdata nainen minun ollessa paikalla.

Mieheni muutenkin on kiinni exsissään ei ollut kiva löytää exsien kuvia yhteisestä laatikosta jos hän makaan toisen naisen sängyssä ja pussailee kyseitä naista. Mies kehuu myös heidän kauneuttaan ja sitä kun he ovat mallinmitoissa.

Minulla on ollut aina huono itsetunto ja mieheni on vienyt siitä viimeisetkin rippeet. Kaikki pitää tehdä niinkuin hän haluaa minun toiveilla tai haluillani ei ole mitää merkitystä.

Seksiäkin harrastetaan jos miestä haluttaa mutta minulta meni kiinnostus kun mies alkoi rakastelun jälkee kehumaan exsien kroppia.

Haluan irti ästä suhteesta koska minua lyödään alas kokoajan. Jokainen mieheni exsä on jättänyt hänet, pettäneet häntä toisten miesten kanssa ja mieheni vaan kehuu heitä sitä en ymmärrä. Nyt hänellä olisi ollut uskollinen nainen joka rakasti häntä mutta eipä tunnu kelpaavan. Minun puolesta unelmoikoon exsistään ja antakoon naisten pomputtaa itseään. Ennemmin olen yksin kuin parisuhteessa jossa ei voi tietää ketä mies rakastaa näitä unohtamattomia exsiä vai minua.

Tuttu tarina vaikka ikää on kohta vasta 18! mutta jätin sen pojan juuri siksi JA hän alkoi olla liian lähenen erään iso tissisen muijan kanssa.. joka itse vielä seurusteli mutta oiken tein ja sitten löysin kiltin miehen joka on aivan ihana!! tsemppiä sulle!

• justiin! Mulla oli kans vuosia sitten tilanne että tapasin tytön ja alussa hän vakuutti olevansa sinkku ja hän kertoi että hän oli seurustellut monta vuotta mutta heillä oli mennyt poikki ja että he ovat vaan kavereita. No uskoin sen ja jatkettiin tutustumista pikkuhiljaa, no sitten jonkun ajan päästä minulla alkoi herätä epäilys että jotain on tekeillä kun hän räpläsi kokoajan kännykkää ja keskittyi suurimmaksi osaksi siihen aina kun tavattiin. No en ajatellyt siinä vaiheessa että olisi mitään vakavempaa joten en ollut moksiskaan. No sitten tuli yksi ilta että meidän piti nähdä, oli sovittu jo pari päivää ennen, sitten kun se päivä tuli että piti nähdä niin hän ilmoitti ettei voidakkaan nähdä koska hänen piti kuulemma lukea kokeisiin. No asia oli harvinaisen selvä ja tapaaminen jäi. Hän kertoi että pitää minusta kovasti ja että haluaa tutustua minuun. No nähtiin sitten seuraavalla viikolla ja kun lähdin hänen luota niin hän ilmoitti minulle tekstiviestillä että "tilanne on nyt tämä että en ole kokonaan unohtanut minun entistä, ja älä pahoita mieltäs tästä, haluan tutustua suhun". Eli epäilykset olivat siis totta. Eräs kaveri kertoi jo aiemmin minulle että joku kundi oli mennyt sen tytön luo silloin kun hänen piti lukea kokeisiin, mutta en tietenkään uskonut sitä, ajattelin että se tsoukkaa vaan. Että näin mulla. Suostuin vielä tapaamaan tätä tyttöä vaikka hän vakuutteli pitävänsä vain minusta, no kuitenkin lopulta hän sitten jätti minut. Tänä päivänä olen edelleen yksin koska olen tuosta "jutusta" edelleen hyvin katkera, enkä halua tutustua enkä luota kehenkään tyttöön enää.

• kokenut....

Voin kokemuksesta kertoa, että kyllä eksän kanssa voi olla ystävä. Meillä eksän kanssa on takana useamman vuoden historia. Emme osanneet hoitaa suhdettamme (tämän olemme kumpikin jälkeenpäin myöntäneet) ja se johti eroon. Vaikka yhteiselämä kävi mahdottomaksi, se ei muuttanut sitä faktaa, että toinen on paras ystävä ja läheinen ihminen.
      Hän tuntee minut parhaiten ja minä hänet. Kummallakin on uusi suhde ja olemme edelleen tekemisissä lähes päivittäin.
      Ikävä kyllä hänen tyttöystävänsä on sellaista sorttia, jonka mielestä yhteydenpito eksiin ei olisi suotavaa. Itse mielelläni tapaisin hänen tyttöystävänsä, jotta voitaisiin olla edes väleissä. Mahdollisesti jopa viettää aikaa yhdessä pariskuntina. Eksäni on tavannut nykyiseni ja itse olen nykyiselleni tehnyt selväksi, että ystävä on osa elämääni ja tulee toivottavasti aina olemaankin.
      Ymmärrän kyllä senkin, että tämän hyväksyminen vaatii nykyiseltäni paljon.
      Kun näemme ystävän kanssa, niin usein huomaan, että hän tekee sen salaa tyttöystävältään. Niin ei tarvitsisi olla, mikäli tyttöystävä vain hyväksyisi sen, että miehellä on menneisyys, joka kuuluu myös nykyisyyteen, mutta eri muodoissa kuin ennen.
      Ikävä kyllä tunnen itsekin syyllisyyttä siitä, että joudumme tapaamaan salaa häneltä. Ja kun näen sen, että eksäni kärsii sen takia henkisesti. Hän rakastaa tyttöystäväänsä ja tilanne on hänelle todella hankala, sillä myös minä olen hänelle tärkeä. (Mistä tiedän? Olemme eron jälkeen voineet puhua kaikesta täysin vapaasti.)
      Kun vain ihmiset oppisivat olemaan avarakatseisimpia. Varsinkin meillä naisilla on taipumus muuttua omistushaluiseksi ja epävarmaksi miesten suhteen. Kummallistahan tämä on, sillä kuinka moni nainen haluaa roikkua miehessä, joka ei halua olla juuri sinun kanssasi. Parisuhteen tulisi perustua luottamukseen. On voitava luottaa siihen, että toinen haluaa olla kanssasi. Mikäli jonain päivänä tulee sellainen tilanne, että toinen ei enää halua jatkaa, niin vapaata ihmistä ei kukaan voi kahlita parisuhteeseen.
      Voin myös kuvitella, miten pahalta miehestä voi tuntua se, että oma nainen ei luota häneen, vaikka epäilyihin ei olisi mitään aihetta. Häntäheikit ovat sitten asia erikseen, he eivät ansaitse yhtään naista, ennen kuin oppivat kunnioittamaan muita ihmisiä.
      Naisena tiedän myös sen, että ehkä miheen luottaa, mutta muihin naisiin ei. Naiset osaavat ikävä kyllä olla niin mahdottoman kieroja. Jostain kumman syystä varattu mies on aina kiehtovampi kuin vapaa. Ja miehet kun ovat aseettomia näiden iskuyritysten edessä ja lankeavat.
      Maailmasta tulisi meille naisille paljon parempi paikka, jos jokainen nainen kunnioittaisi toista naista (ja myös parisuhdetta). Ei puukotettaisi toisiamme selkään, vaan työntäisimme mäessä eteenpäin. Kuis ois tytöt? Olemme täällä vain kerran, joten miksi elää tämä elämä katkerana, kun voimme nauttia ja mennä virran mukana.
      Ne jotka painiskelevat tämän eksä ongelman kanssa, niin mitä jos yrittäisitte tutustua näihin eksiin. Luulen, että useimmat ovat liikkeellä tosissaan vain ystävinä. Mutta mikäli mies itse ei ole päässyt eksästään yli, niin tiedätte mitä tehdä. Jokainen nainen ansaitsee luotettavan ja kunnioittavan kumppanin.

• figaro

Ette ole päässet toisistanne eroon jos teidän täytyy tapailla jokapäivä. Se että mies tapailee sinua tyttöystävänsä seläntakana kertoo että hän on valmis vaarantamaan rakkautensa, sinun takia. Mitä tapahtuu kun nainen saa tietää teidän tapaamisista. Anteeksi vain touhunne tuntuu ihan sairaalta! Mies käy valittamassa että nykyinen ei anna tapailla sinua, hei haloo. Mies pettää uuden tyttöystävän luottamuksen juoksemalla sinun luona.

Jos olette ystäviä ei se tarkoita että teidän tarvitsee tapailla nykyisten seläntakana. Ei kukaan aikuinen kerkeä edes olla joka päivä ystävien kanssa tekemisissä. Eikä sinulle miehesi exsä kuulu oikeastaan mitä miehesi uudessa parisuhteessa tapahtuu se on heidän henkilökohtainen asia. Voihan exsälle joskus soitella kerran pari vuodessa ja kysellä vointia mutta jos tarvitsee olla yhteydessä jokapäivä että ole henkisesti eronneet toisitanne.

Suurinta rakkautta on kun osaa antaa tilaa ja päästää exsänsä vapaaksi kun uudet ihmiset tulee elämäänne.Teidän suhde ei ikinä tule loppumaan niin kauan kun tapailette. Aiheutatte turhaa mustasukkaisuutta ja epävarmuutta uusissa suhteissanne.

Syytät exsäsi uutta tyttöystävää, mutta sympatiani on hänen puolellaan. Tiedän henkilökohtaisesti miltä tuntuu kun miehen exsä on kuvioissa mukana. Teidän yhteinen menneisyys tuntuu uhalta exsäsi nykyiselle ja jos arvaa oikein hän pelkää miehensä vielä rakastavan sinua tai haikailevan sinun perään. Jos teille on niin tärkeää tapailla toisianne ehkä teidän pitäisi olla yhdessä. Uskon että ex miehesi haluaa sinut takaisin koska muuten hän ei vaaranataisi uutta suhdettaa sinun takiasi.

• kokenut
        figaro kirjoitti:

Ette ole päässet toisistanne eroon jos teidän täytyy tapailla jokapäivä. Se että mies tapailee sinua tyttöystävänsä seläntakana kertoo että hän on valmis vaarantamaan rakkautensa, sinun takia. Mitä tapahtuu kun nainen saa tietää teidän tapaamisista. Anteeksi vain touhunne tuntuu ihan sairaalta! Mies käy valittamassa että nykyinen ei anna tapailla sinua, hei haloo. Mies pettää uuden tyttöystävän luottamuksen juoksemalla sinun luona.

Jos olette ystäviä ei se tarkoita että teidän tarvitsee tapailla nykyisten seläntakana. Ei kukaan aikuinen kerkeä edes olla joka päivä ystävien kanssa tekemisissä. Eikä sinulle miehesi exsä kuulu oikeastaan mitä miehesi uudessa parisuhteessa tapahtuu se on heidän henkilökohtainen asia. Voihan exsälle joskus soitella kerran pari vuodessa ja kysellä vointia mutta jos tarvitsee olla yhteydessä jokapäivä että ole henkisesti eronneet toisitanne.

Suurinta rakkautta on kun osaa antaa tilaa ja päästää exsänsä vapaaksi kun uudet ihmiset tulee elämäänne.Teidän suhde ei ikinä tule loppumaan niin kauan kun tapailette. Aiheutatte turhaa mustasukkaisuutta ja epävarmuutta uusissa suhteissanne.

Syytät exsäsi uutta tyttöystävää, mutta sympatiani on hänen puolellaan. Tiedän henkilökohtaisesti miltä tuntuu kun miehen exsä on kuvioissa mukana. Teidän yhteinen menneisyys tuntuu uhalta exsäsi nykyiselle ja jos arvaa oikein hän pelkää miehensä vielä rakastavan sinua tai haikailevan sinun perään. Jos teille on niin tärkeää tapailla toisianne ehkä teidän pitäisi olla yhdessä. Uskon että ex miehesi haluaa sinut takaisin koska muuten hän ei vaaranataisi uutta suhdettaa sinun takiasi.

Olet nyt ymmärtänyt väärin. Me olemme yhteydessä lähes päivittäin. Emme tapaa toisiamme päivittäin. En tosiaan usko, että kellään aikuisella on aikaa tavata ystäviään päivittäin. Jaamme asioita samalla tavalla, kuin muidenkin ystävien kanssa.
        Koska tunnemme toisemme paremmin, kuin kukaan muu, pystymme jakamaan tiettyjä asioita vain toisemme kanssa. Tässä touhussa ei ole mitään sairasta.

Olemme eläneet vuosia yhdessä ja todenneet, että emme halua olla yhdessä. Mutta se ei muuta sitä, että olemme edelleen ystäviä.

Edellisessä viestissäni nimenomaan pahoittelin sitä, että joudumme tapaamaan hänen tyttöystävänsä tietämättä. Oma nykyiseni on kyllä tietoinen, että tapaamme ja olemme yhteydessä. Ovat toisensa tavanneetkin.

Meidän suhteemme on loppunut, eikä kumpikaan halua toista takaisin :) Se, että olemme ystäviä, ei tarkoita, että emme olisi siirtyneet elämässämme eteenpäin.

Aikuisilla ihmisillä on yleensä historia. Heidän elämässään on ihmisiä, jotka ovat kuuluneet siihen jo ennen kuin itse astuu siihen. En ymmärrä ihmisiä, jotka vaativat puolisooan lopettamaan ihmissuhteita sen vuoksi, että he ovat itse epävarmoja itsestään. Parisuhteen tulee perustua luottamukseen... jos toiseen ei pysty luottamaan, niin silloin on syytä katsoa peiliin.

Tässä tapauksessa ystäväni nykyisellä ei ole mitään syytä olla epävarma minun suhteeni. Ystäväni on vakuutellut häntä minkä on kerinnyt siitä, että haluaa olla hänen kanssaan. Itse olen toivonut, että voisimme tavata, jos se helpottaisi hänen oloaan ja hän voisi varmistua siitä, että en ole millään tavalla uhkana hänelle ja heidän suhteelleen.
        Ainoa, jolle meidän ystävyytemme on ongelma on ystäväni nykyinen puoliso.

• figaro
        kokenut kirjoitti:

Olet nyt ymmärtänyt väärin. Me olemme yhteydessä lähes päivittäin. Emme tapaa toisiamme päivittäin. En tosiaan usko, että kellään aikuisella on aikaa tavata ystäviään päivittäin. Jaamme asioita samalla tavalla, kuin muidenkin ystävien kanssa.
        Koska tunnemme toisemme paremmin, kuin kukaan muu, pystymme jakamaan tiettyjä asioita vain toisemme kanssa. Tässä touhussa ei ole mitään sairasta.

Olemme eläneet vuosia yhdessä ja todenneet, että emme halua olla yhdessä. Mutta se ei muuta sitä, että olemme edelleen ystäviä.

Edellisessä viestissäni nimenomaan pahoittelin sitä, että joudumme tapaamaan hänen tyttöystävänsä tietämättä. Oma nykyiseni on kyllä tietoinen, että tapaamme ja olemme yhteydessä. Ovat toisensa tavanneetkin.

Meidän suhteemme on loppunut, eikä kumpikaan halua toista takaisin :) Se, että olemme ystäviä, ei tarkoita, että emme olisi siirtyneet elämässämme eteenpäin.

Aikuisilla ihmisillä on yleensä historia. Heidän elämässään on ihmisiä, jotka ovat kuuluneet siihen jo ennen kuin itse astuu siihen. En ymmärrä ihmisiä, jotka vaativat puolisooan lopettamaan ihmissuhteita sen vuoksi, että he ovat itse epävarmoja itsestään. Parisuhteen tulee perustua luottamukseen... jos toiseen ei pysty luottamaan, niin silloin on syytä katsoa peiliin.

Tässä tapauksessa ystäväni nykyisellä ei ole mitään syytä olla epävarma minun suhteeni. Ystäväni on vakuutellut häntä minkä on kerinnyt siitä, että haluaa olla hänen kanssaan. Itse olen toivonut, että voisimme tavata, jos se helpottaisi hänen oloaan ja hän voisi varmistua siitä, että en ole millään tavalla uhkana hänelle ja heidän suhteelleen.
        Ainoa, jolle meidän ystävyytemme on ongelma on ystäväni nykyinen puoliso.

Ymmärrän sinua mutta ymmärrän myös exsäsi nykyistä. Jos exsäsi nykyisellä on huonoja kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta jonkun exsän kanssa.

Se että olet ollut exsäsi rakas olette jakaneet kaiken vuosien ajan on uuden tyttöystävän vaikea olla rentoutunut teidän seurassa, yritän vain sanoa sinulle sinä olet jakanut vuoteen hänen miehen kanssa sinä olet olet ollut rakkauden ja huomion kohde ja olet vieläkin niin tärkeä hänen miehelleen että tapailee sinua salaa.

Monet herkät naiset/miehet eivät kestä ajatusta että nykyinen on tekemisissä entisen seksikumppanin kanssa, useimmiten myös valitettavasti petetään exsän kanssa.

Antakaa exsäsi uudelle tilaa hengittää älkää yrittäkö saada häntä tapaamaan sinua vasten tahtoaan. Kunnioittakaa häntä jos teidän täytyy tavata exsänne kanssa pidä huoli että oma miehesi on mukana. Lopettakaa hänen selkänsä takana tapailu, jos exsäsi ei kestä sitä ettei saa tapailla sinua niin etsiköön uuden, kun teidän salaiset tapailut tulee ilmi ja ne myös tulee voitte tuhota sillä monen elämän. Jos törmäät exsääsi ja hänen uuteen kun olet miehesi kanssa liikkeellä osoita kyseiselle naiselle että rakastat nykyistäsi ja että et ole uhka hänelle.

• Kokenut...
        figaro kirjoitti:

Ymmärrän sinua mutta ymmärrän myös exsäsi nykyistä. Jos exsäsi nykyisellä on huonoja kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta jonkun exsän kanssa.

Se että olet ollut exsäsi rakas olette jakaneet kaiken vuosien ajan on uuden tyttöystävän vaikea olla rentoutunut teidän seurassa, yritän vain sanoa sinulle sinä olet jakanut vuoteen hänen miehen kanssa sinä olet olet ollut rakkauden ja huomion kohde ja olet vieläkin niin tärkeä hänen miehelleen että tapailee sinua salaa.

Monet herkät naiset/miehet eivät kestä ajatusta että nykyinen on tekemisissä entisen seksikumppanin kanssa, useimmiten myös valitettavasti petetään exsän kanssa.

Antakaa exsäsi uudelle tilaa hengittää älkää yrittäkö saada häntä tapaamaan sinua vasten tahtoaan. Kunnioittakaa häntä jos teidän täytyy tavata exsänne kanssa pidä huoli että oma miehesi on mukana. Lopettakaa hänen selkänsä takana tapailu, jos exsäsi ei kestä sitä ettei saa tapailla sinua niin etsiköön uuden, kun teidän salaiset tapailut tulee ilmi ja ne myös tulee voitte tuhota sillä monen elämän. Jos törmäät exsääsi ja hänen uuteen kun olet miehesi kanssa liikkeellä osoita kyseiselle naiselle että rakastat nykyistäsi ja että et ole uhka hänelle.

Kyllä olemme molemmat tärkeitä toisillemme, vaikka emme romanttisessa mielessä toisiamme enää ajatteekaan. Kyse on vuosien varrella kertyneestä luottamuksesta ja ystävyydestä. Olemme jakaneet kaiken. Mutta tilanne on nyt se, että hän rakastaa tyttöystäväänsä ja minä olen hyvin tykästynyt omaan miesystävääni.

Toivoisin todella, että voisimme ystäväni nykyisen kanssa olla hyvissä väleissä. En tarkoita sitä, että meistä pitäisi ystäviä tulla (vaikka en panisi pahitteeksi sitäkään), mutta että pystymme olemaan samassa paikassa samaan aikaan ilman, että hän tuntee oloaan epämukavaksi.

Ymmärrän kyllä, että monet pettävät eksiensä kanssa, mutta tässä tilanteessa voin 100 % varmuudella sanoa, että moista ei tule tapahtumaan. Kunpa vaan saisimme hänet vakuutettua. Ystäväni haluaa olla hänen kanssaan ja minä haluan olla nykyiseni kanssa.

Niin olen ajatellutkin, että vaatii varmasti sen, että hän näkee minut nykyiseni kanssa heidän seurassaan ennen kuin uskoo. Olisi niin mukavaa, kun kaikki tuisivat toimeen keskenään :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5450
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      244
      1637
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      327
      1164
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      322
      1157
    Aihe