Olen saanut perintönä kaksi asetta. Toinen on Baikal merkkinen yksipiipuinen haulikko. Äitini on ostanut sen käytettynä vuonna -80. Mistä saisin luotettavaa tietoa siitä että mikä tuon haulikon mahdollinen mallimerkintä on? Kaliiberi on 12. Ja mistä saisin tietoa siitä millä hinnalla voisin tuota asetta myydä jos sille päälle tulen. tietnkin voisin isältäni kysyä tuota hintaa mutta vanhasta kokemuksesta tiedän että hänen arvostelukykyynsä en voi luottaa.
Toinen häneltä jäänyt ase on Jappi merkkinen kivääri ja siitä en tiedä sitäkään vähää... muutakuin että on ruma ja vanha.
Vanha Baikal Haulikko... tietoa vailla
10
3932
Vastaukset
- betonityöläinen
parasta mitä noille voit tehdä on, että laitat ne betoniraudoitteeksi ja pari kuutiota massaa päälle:) Paljon helpommalla pääset näin ja vältyt silmävammoilta, kun sankkisi ei tussahda silmille.
- Huutonettiin
Myyntiin ilman hintavarausta,hinnat selviää ilman arvailua!
- koskako
maksanu vuonna 80 jotain 300 mk ij 18 tyyppiltään luultavasti
- Havelikko
IJ-18 se on.Sitä muuten saa nykyään Remington merkillä myös.Remari ostaa Baikalilta aseet ja myy omalla merkillä.Joku näädänpyytäjä vois ollakin kiinnostunut,sahaavat supparit pois niin eipä hiihtäessä paljoa paina ja nahkakin pysyy ehjänä.Huutonettiin vain ,itse olisin tyytyväinen n 50 egeen.PS Oulun asepaja muuten (ainakin)tekee niistä kertalaukaus kivääreitä mm 45/70 oli kuule hieno,näin Oulun ase messuilla jotka ovat taas 20-21.1.2007.
- Baikal ij18
Joo, baikal ij18 se on. Itsellänikin on baikal ij18 sen sain 70 luvulla joululahjaksi, ja on hyvä ase, kevyt ja hyvä ampua,sillä tippuu vesilinnut hyvin alas, ja siihen kelpaa halvemmat panokset kuten azot,sellier bellot. En tiedä onko näitä vanhoja panoksia vielä, mutta itselläni on jonkuverran vielä panosvyössä, jäänyt 70 luvulta, kai niitä vielä voi ampua.?
- Havelikko
Muuten kuviakin on.GOOGLEEN ja OULUN ASEPAJA kuvagalleria.Mitäs sanotte.Uskaltaisko tuolla ampua?
- ja Baikal
Luultavimmatusti haulikkosi on tosiaankin tyypiltään ij-18. arvoa on vain kilohinnan perusteella(tai tunnesyistä)
Jappi-luodikkosi lienee vanha japanilainen sotilaskivääri 7 X 54,(vain arvaus) tai siihen suuntaan. Mikäli noin on, koskaa Jappia sama arvio, kuin Baikaliakin. Jos Jappia on muunneltu käypäsenpään kaliperiin, asia muuttuu, Kuin myös silloin, jos ase on kokonaan alkuperäisessä kuosissa! - vilikki
ton baikalin hinta vaihtelee siitä 40e-80e käytettynä yleensä joku 50e
- vilikki
minä voisin kyllä ostaa ton baikalin
- baical
Minulla olisi myytävänä noin 50 panosta ammuttu Baical 22 rinnakkais
piipuilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209