Vanha Baikal Haulikko... tietoa vailla

Hiukan vihreä

Olen saanut perintönä kaksi asetta. Toinen on Baikal merkkinen yksipiipuinen haulikko. Äitini on ostanut sen käytettynä vuonna -80. Mistä saisin luotettavaa tietoa siitä että mikä tuon haulikon mahdollinen mallimerkintä on? Kaliiberi on 12. Ja mistä saisin tietoa siitä millä hinnalla voisin tuota asetta myydä jos sille päälle tulen. tietnkin voisin isältäni kysyä tuota hintaa mutta vanhasta kokemuksesta tiedän että hänen arvostelukykyynsä en voi luottaa.
Toinen häneltä jäänyt ase on Jappi merkkinen kivääri ja siitä en tiedä sitäkään vähää... muutakuin että on ruma ja vanha.

10

3932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • betonityöläinen

parasta mitä noille voit tehdä on, että laitat ne betoniraudoitteeksi ja pari kuutiota massaa päälle:) Paljon helpommalla pääset näin ja vältyt silmävammoilta, kun sankkisi ei tussahda silmille.

• Huutonettiin

Myyntiin ilman hintavarausta,hinnat selviää ilman arvailua!

• koskako

maksanu vuonna 80 jotain 300 mk ij 18 tyyppiltään luultavasti

• Havelikko

IJ-18 se on.Sitä muuten saa nykyään Remington merkillä myös.Remari ostaa Baikalilta aseet ja myy omalla merkillä.Joku näädänpyytäjä vois ollakin kiinnostunut,sahaavat supparit pois niin eipä hiihtäessä paljoa paina ja nahkakin pysyy ehjänä.Huutonettiin vain ,itse olisin tyytyväinen n 50 egeen.PS Oulun asepaja muuten (ainakin)tekee niistä kertalaukaus kivääreitä mm 45/70 oli kuule hieno,näin Oulun ase messuilla jotka ovat taas 20-21.1.2007.

• Baikal ij18

Joo, baikal ij18 se on. Itsellänikin on baikal ij18 sen sain 70 luvulla joululahjaksi, ja on hyvä ase, kevyt ja hyvä ampua,sillä tippuu vesilinnut hyvin alas, ja siihen kelpaa halvemmat panokset kuten azot,sellier bellot. En tiedä onko näitä vanhoja panoksia vielä, mutta itselläni on jonkuverran vielä panosvyössä, jäänyt 70 luvulta, kai niitä vielä voi ampua.?

• Havelikko

Muuten kuviakin on.GOOGLEEN ja OULUN ASEPAJA kuvagalleria.Mitäs sanotte.Uskaltaisko tuolla ampua?

• ja Baikal

Luultavimmatusti haulikkosi on tosiaankin tyypiltään ij-18. arvoa on vain kilohinnan perusteella(tai tunnesyistä)
      Jappi-luodikkosi lienee vanha japanilainen sotilaskivääri 7 X 54,(vain arvaus) tai siihen suuntaan. Mikäli noin on, koskaa Jappia sama arvio, kuin Baikaliakin. Jos Jappia on muunneltu käypäsenpään kaliperiin, asia muuttuu, Kuin myös silloin, jos ase on kokonaan alkuperäisessä kuosissa!

• vilikki

ton baikalin hinta vaihtelee siitä 40e-80e käytettynä yleensä joku 50e

• vilikki

minä voisin kyllä ostaa ton baikalin

• baical

Minulla olisi myytävänä noin 50 panosta ammuttu Baical 22 rinnakkais
        piipuilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2756
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1209
    Aihe