Voisi kuvitella että ferrarilla olisi kovempikin hätä istuttaa Kimi uuden auton puikkoihin, kun nyt sen pitäisi tapahtua vasta 23. päivä tätä kuuta... No, toivottavasti kaikki menee suunnitelmien mukaan kaikista tallin henkilöstömuutoksista huolimatta. Itse en kyllä voi sille mitään että on pieni pelko perseessä koko ajan... Mutta jos Räikkönen ei ferrarilla onnistu niin sen jälkeen alkaa ura olla saletissa.
MIKSEI RÄKÄ VOI JO TESTATA!!!
80
11896
Vastaukset
- Mutta missä on Sorsapilli???.
- Wed,,
Ei jaksa tätä FIATIN miesten horinaa, pysyn mersulla, olisin vain ottanut Josefin ajamaan, sen engelsmannin sijasta.
- Arska
Wed,, kirjoitti:
Ei jaksa tätä FIATIN miesten horinaa, pysyn mersulla, olisin vain ottanut Josefin ajamaan, sen engelsmannin sijasta.
joilla on pienet aivot,iso vatsa ja korkokengät(pituus 150-170cm)
Kummallako on enemmän menestystä moottoriurheilussa Mersulla vai Fiatin(Fiat,Lancia,Maserati,Ferrari)!valmistamilla autoilla?? Ero on valovuosi Fiatin hyväksi.
- aloitti
tämänvuotiset testit tallin ykköskuljettajan kanssa. Paikalla oli myös Shumi, joka on ilmeisesti valmiustilassa hyppäämään puikkoihin jos "jäämiehestä" ei löydy apua Felipelle. Eiköhän se Kimikin sieltä pikkuhiljaa pääse mukaan kunhan tärkeimmiltä hommiltaan ehtii.
- Pelaahan se Raimo Helminenk...
Turhaan, spekulointia, Michael Shumacher lopetti viimevuona Formula 1 uran, eikä jatka enää Ferrarin tallissa kuljettajana, joten arvostukseni häntä kohtaan on 0:ssa.
- Kimi ei olsi ollut ilman Fe...
Pelaahan se Raimo Helminenk... kirjoitti:
Turhaan, spekulointia, Michael Shumacher lopetti viimevuona Formula 1 uran, eikä jatka enää Ferrarin tallissa kuljettajana, joten arvostukseni häntä kohtaan on 0:ssa.
Jos Michael Shumacher olisi jatkanut Formula 1 uraa, ainakin vuoteen 2010 asti, olisin arvostanut häntä 100%:sti, mutta kun hän lopetti Formula 1 uran viimevuona, arvostan enää Heikki Kovalaista, joka ei varmasti luovu tallipaikastaan, sen vuoksi kun ei ole typerys, seitsämän kertainen maailmanmestari, ei minua kiinosta lainkaan, pääasia on se kuitenkin, että ei anna omaa tallipaikkaansa Kimi Räikköselle, joka sai oman tallipaikkansa Ferrarista aivan liian helpolla, olisi ollut hienoa jos Michael Shumacher olisi jatkaunut Formula 1 uraa Ferrarilla, ja Kimi Räikkönen olisi siirtynyt härnäämästä Michael Shumacheria, siten että olisi vaihtanut tallia Minardille, kuuden Mclarer vuosien jälkeen, mitäköhän sitten lehdet olisivat kirjoittaneet, jos Kimi Räikkönen olisi siirtynytkin Mclarenilta, Minardille kolmen vuoden sopimuksella, se sopimus olisi ollut kaikkien aikojen nöyryytys, Kimi Räikköselle, se olisi myös pilanut Kimi Räikkösen maineen Formula 1 sirkuksessa.
- Michael Shumacher on paskia...
Pelaahan se Raimo Helminenk... kirjoitti:
Mikset siirtynyt Michael Shumacher, vaikka radiojuontajaksi, olet seko, kun ensiksi annoit tallipaikkasi Kimille, sen lisäksi ryhdyt vieläpä sen manageriksi, kukaan muu entinen formula 1 kuljettaja ei olisi siirtynyt kimin manageriksi, kun vain Michael Shumacher
- Roobertti
Kimi ei olsi ollut ilman Fe... kirjoitti:
Jos Michael Shumacher olisi jatkanut Formula 1 uraa, ainakin vuoteen 2010 asti, olisin arvostanut häntä 100%:sti, mutta kun hän lopetti Formula 1 uran viimevuona, arvostan enää Heikki Kovalaista, joka ei varmasti luovu tallipaikastaan, sen vuoksi kun ei ole typerys, seitsämän kertainen maailmanmestari, ei minua kiinosta lainkaan, pääasia on se kuitenkin, että ei anna omaa tallipaikkaansa Kimi Räikköselle, joka sai oman tallipaikkansa Ferrarista aivan liian helpolla, olisi ollut hienoa jos Michael Shumacher olisi jatkaunut Formula 1 uraa Ferrarilla, ja Kimi Räikkönen olisi siirtynyt härnäämästä Michael Shumacheria, siten että olisi vaihtanut tallia Minardille, kuuden Mclarer vuosien jälkeen, mitäköhän sitten lehdet olisivat kirjoittaneet, jos Kimi Räikkönen olisi siirtynytkin Mclarenilta, Minardille kolmen vuoden sopimuksella, se sopimus olisi ollut kaikkien aikojen nöyryytys, Kimi Räikköselle, se olisi myös pilanut Kimi Räikkösen maineen Formula 1 sirkuksessa.
Taidat olla keskenkasvuinen räkänokka? Kirjoituksessasi ei ole päätä ei häntää.. Minardilleppa hyvinkin..
- ...ja voevoe
Michael Shumacher on paskia... kirjoitti:
Mikset siirtynyt Michael Shumacher, vaikka radiojuontajaksi, olet seko, kun ensiksi annoit tallipaikkasi Kimille, sen lisäksi ryhdyt vieläpä sen manageriksi, kukaan muu entinen formula 1 kuljettaja ei olisi siirtynyt kimin manageriksi, kun vain Michael Shumacher
Ihmeellistä suunsoittoa... Kuten eräs jo ehti mainitsemaan; jutuissasi ei ole mitään järkevää kaavaa, saati asiaa. Ja toisekseen; kannattaisi opetella edes oikeaoppinen äidinkielen kirjoitustaito (jos nyt edes olet Suomalainen), ennen kuin mussuttaa turpa vääränä mitä sattuu. Jo pelkkien kirjoitusvirheiden takia tekstisi oli todella karseaa ja epäselvää luettavaa.
- EI Suomalainen
...ja voevoe kirjoitti:
Ihmeellistä suunsoittoa... Kuten eräs jo ehti mainitsemaan; jutuissasi ei ole mitään järkevää kaavaa, saati asiaa. Ja toisekseen; kannattaisi opetella edes oikeaoppinen äidinkielen kirjoitustaito (jos nyt edes olet Suomalainen), ennen kuin mussuttaa turpa vääränä mitä sattuu. Jo pelkkien kirjoitusvirheiden takia tekstisi oli todella karseaa ja epäselvää luettavaa.
Suomalainen kirjoitetaan pienellä :-)
- Mistä sinä minua syytät
...ja voevoe kirjoitti:
En tehnyt kirjoitusvirheitä, sitä paitsi en pidä Michael Shumacherista, eikä se tee minusta tyhmää, harmi että haukuit minua.
Lopeta itse mussutaminen. - Itse olet paskiainen
Roobertti kirjoitti:
Taidat olla keskenkasvuinen räkänokka? Kirjoituksessasi ei ole päätä ei häntää.. Minardilleppa hyvinkin..
Haista paska!
Ei sen kimin olisi tarvinnut vaihtaa tallia ferrarille, lopeta sen minun kiusaaminen tai saat kuula kalloon juntti.
Viestisi:Ei jummarra
Roobertti 22.1.2007 klo 17.03
Taidat olla keskenkasvuinen räkänokka? Kirjoituksessasi ei ole päätä ei häntää.. Minardilleppa hyvinkin.. - että loukkasin...
Mistä sinä minua syytät kirjoitti:
En tehnyt kirjoitusvirheitä, sitä paitsi en pidä Michael Shumacherista, eikä se tee minusta tyhmää, harmi että haukuit minua.
Lopeta itse mussutaminen.Ja tein yhden kirjoitusvirheen. Mutta edelleen; teksteissäsi ei ollut mitään järkeä.
Ja niistä kirjoitusvirheistä vielä : jokaisessa tekstissäsi ON virhe/virheitä.
Se on nimittäin SCHUMACHER - EI Shumacher. - Muuten ei olisi tullut tall...
Roobertti kirjoitti:
Onko tämä tapreeksi hyvää tekstiä, minkä tekstin sinäkin ymmärrät suomen tyhmin juntti, ja niin tunteeton, ja muita ihmisiä moralisoiva vitun juntti!
Se että Kimi on Ferrari tallin kilpakuljettaja, ei tee minuun mitään vaikutusta, ilman Michael Shumacherin Formula 1 uran lopettamista, kimi jatkaisi vieläkin Mclarenilla kilpakuljetajana. - Joka sana minkä sanoin ei o...
Muuten ei olisi tullut tall... kirjoitti:
Onko tämä tapreeksi hyvää tekstiä, minkä tekstin sinäkin ymmärrät suomen tyhmin juntti, ja niin tunteeton, ja muita ihmisiä moralisoiva vitun juntti!
Se että Kimi on Ferrari tallin kilpakuljettaja, ei tee minuun mitään vaikutusta, ilman Michael Shumacherin Formula 1 uran lopettamista, kimi jatkaisi vieläkin Mclarenilla kilpakuljetajana.Okay, et olekkaan vitun juntti, etkä liioin suomen tyhmin juntti, anteeksi haukkuminen, suutuispäissään ihminen voi sanoa mitä sylkisuuhun tulee, tarkoitamatta sitä mitä oikeasti sanoi, en toista tätä karseeta virhettä enää koskaan, saanko anteeksi tyhmyyeni, joka on tästä viestisä luettava viesti:Kimillä on paljon kiittämistä Michael Shumacherille
Muuten ei olisi tullut tall... 22.1.2007 klo 17.51
Se että Kimi on Ferrari tallin kilpakuljettaja, ei tee minuun mitään vaikutusta, ilman Michael Shumacherin Formula 1 uran lopettamista, kimi jatkaisi vieläkin Mclarenilla kilpakuljetajana. - virhelyöntejä
että loukkasin... kirjoitti:
Ja tein yhden kirjoitusvirheen. Mutta edelleen; teksteissäsi ei ollut mitään järkeä.
Ja niistä kirjoitusvirheistä vielä : jokaisessa tekstissäsi ON virhe/virheitä.
Se on nimittäin SCHUMACHER - EI Shumacher.Ainakin seuraavat sanat olivat teksteissäsi väärin kirjoitettu :
"viimevuona" = viime vuonna
"seitsämän kertainen" = seitsenkertainen
"kiinosta" = kiinnosta
"Mclarer" = McLaren
"pilanut" = pilannut
"kuula kalloon" = kuulaa kalloon
"tapreeksi" = tarpeeksi
"Ferrari tallin" = Ferrari-tallin
"kilpakuljetajana" = kilpakuljettajana
"kimi" = etu- ja sukunimet kirjoitetaan AINA isoilla kirjaimilla.
Lisäksi haluaisin HUOMAUTTAA, en loukata, että pisteet ja pilkut ovat teksteissäsi ihan päin prinkkalaa. Ja vielä väität, ettet ole tehnyt kirjoitusvirheitä. ;)
Toki ymmärrän, että sinulla saattaa olla vaikkapa lukihäiriö, joten pyydän anteeksi jos loukkasin.
En minäkään pidä Schumacherista persoonana. Ylimielisen oloinen lasileuka koko tyyppi, mutta sen tunnustan, että ajaa se tyyppi osasi - totta vie! Sitä tuskin sinäkään voit kieltää, vaikka muuten kuinka inhoaisit Schumacheria. Ei seitsemää maailmanmestaruutta pelkällä tuurilla napata. - TERAPIAAN
Joka sana minkä sanoin ei o... kirjoitti:
Okay, et olekkaan vitun juntti, etkä liioin suomen tyhmin juntti, anteeksi haukkuminen, suutuispäissään ihminen voi sanoa mitä sylkisuuhun tulee, tarkoitamatta sitä mitä oikeasti sanoi, en toista tätä karseeta virhettä enää koskaan, saanko anteeksi tyhmyyeni, joka on tästä viestisä luettava viesti:Kimillä on paljon kiittämistä Michael Shumacherille
Muuten ei olisi tullut tall... 22.1.2007 klo 17.51
Se että Kimi on Ferrari tallin kilpakuljettaja, ei tee minuun mitään vaikutusta, ilman Michael Shumacherin Formula 1 uran lopettamista, kimi jatkaisi vieläkin Mclarenilla kilpakuljetajana.Istukoon Räikkösen juntti, minkä ratin taakse tahansa, niin hänet pitäis ENSIKSI saada PUHETERAPIAAN, ku jätkä ei osaa edes puhua suomea - saati sitten englantia - perskuva SUOMELLE.
- rhfs
ei ole minardia dorka
- Ehei ei ota minusta yliotet...
rhfs kirjoitti:
ei ole minardia dorka
Mikä on Minardin tilalla, hullu leuan rouskutaja, viestisi, kertoo sinusta paljon, mutta ei minusta mitään, viestisi siis:haha
rhfs 22.1.2007 klo 18.31
ei ole minardia dorka - Roobertti
Muuten ei olisi tullut tall... kirjoitti:
Se että Kimi on Ferrari tallin kilpakuljettaja, ei tee minuun mitään vaikutusta, ilman Michael Shumacherin Formula 1 uran lopettamista, kimi jatkaisi vieläkin Mclarenilla kilpakuljetajana.En yleensä teinien kanssa väittele...
Nyt pyllyn pesulle nenän niisto ja nukkumaan. - Ron Jeremy
TERAPIAAN kirjoitti:
Istukoon Räikkösen juntti, minkä ratin taakse tahansa, niin hänet pitäis ENSIKSI saada PUHETERAPIAAN, ku jätkä ei osaa edes puhua suomea - saati sitten englantia - perskuva SUOMELLE.
Taidat olla kateellinen amis!
- En ole teini, olen 23 vuoti...
Roobertti kirjoitti:
En yleensä teinien kanssa väittele...
Nyt pyllyn pesulle nenän niisto ja nukkumaan.Etkö osaa muuta tehdä, kun haistatella paskoja minulle, pese itse pyllysi, kun et muutakaan keksi tehdä tänä iltana.
Viestisi:Se lääkitys
Roobertti 22.1.2007 klo 19.37
Nyt pyllyn pesulle nenän niisto ja nukkumaan. - osaat kyllä
En ole teini, olen 23 vuoti... kirjoitti:
Etkö osaa muuta tehdä, kun haistatella paskoja minulle, pese itse pyllysi, kun et muutakaan keksi tehdä tänä iltana.
Nyt pyllyn pesulle nenän niisto ja nukkumaan.23-vuotiaaksi nolata itsesi kerta toisensa jälkeen...jälkeenjäänyt vai muuten vain lapsellinen?
- TERAPIA
Ron Jeremy kirjoitti:
Taidat olla kateellinen amis!
Mikä vitun amis - mä olen kuule 46-vuotias sinkkulikka ja Räikkönen tarvii todella puheterapiaa, että saa edes sen suuvärkkinsä auki - sen puheesta EI saa MITÄÄN selvää......................
- saadfaf
En ole teini, olen 23 vuoti... kirjoitti:
Etkö osaa muuta tehdä, kun haistatella paskoja minulle, pese itse pyllysi, kun et muutakaan keksi tehdä tänä iltana.
Nyt pyllyn pesulle nenän niisto ja nukkumaan.muistan ite kun olin teini niin silloin just tommoset 23v nörtit aina haukku teinejä.Samalla ku ne ite irkkas ja joi pepsii
- PUHEterapeutille
TERAPIA kirjoitti:
Mikä vitun amis - mä olen kuule 46-vuotias sinkkulikka ja Räikkönen tarvii todella puheterapiaa, että saa edes sen suuvärkkinsä auki - sen puheesta EI saa MITÄÄN selvää......................
taitaa sinkkulikka olla vain itte kielikylyvyn tarpees...
- Olet rakas kaikkien miesten...
saadfaf kirjoitti:
muistan ite kun olin teini niin silloin just tommoset 23v nörtit aina haukku teinejä.Samalla ku ne ite irkkas ja joi pepsii
Ei millän pahalla, mutta oletko turkulainen, vai pilailetko puhevikaista.
Viestistäsi ei ota mitään selvää, mitä tarkoitat, kun siinä on paljon kirjoitusvirheitä, viestisi:haha
saadfaf 22.1.2007 klo 22.37
muistan ite kun olin teini niin silloin just tommoset 23v nörtit aina haukku teinejä.Samalla ku ne ite irkkas ja joi pepsii - Puhevikaista esitävä hölmö
saadfaf kirjoitti:
muistan ite kun olin teini niin silloin just tommoset 23v nörtit aina haukku teinejä.Samalla ku ne ite irkkas ja joi pepsii
Mikä arvostelija, sinäkin olet, kun kerta vihaa minua niin paljon, mene kauppatorin rantaan mielenosoitus kyltti mukana, jossa lukee TAPETAAN MIKKO HAAJAMO ELÄVÄLTÄ, se on ainoa tapasi vaikuttaa minun vihaamiseen, mutta turha mussutaminen, ja puhevikasta esittäminen, ei ole hyvä tapa ratkaista ongelmat, viestisi:haha
muistan ite kun olin teini niin silloin just tommoset 23v nörtit aina haukku teinejä.Samalla ku ne ite irkkas ja joi pepsii - ajaja
PUHEterapeutille kirjoitti:
taitaa sinkkulikka olla vain itte kielikylyvyn tarpees...
Kuulepas sinkku likka! Autoa ei kuljeteta lujaa puhetaidoilla vaan ajo taidoilla ja sitä Räikösellä riitää.
Itse olet kai potenut jo vuosia munan puutetta haaroihisi siksi niin hermostunut nälviä! - kyl1
ne panee sen kohta minardille eihän se ole mikään kuski on ollut vain hyvä auto alla nyt särkee ferrarin ja unelmat
- Kyllä on tyhmää!
Puhevikaista esitävä hölmö kirjoitti:
Mikä arvostelija, sinäkin olet, kun kerta vihaa minua niin paljon, mene kauppatorin rantaan mielenosoitus kyltti mukana, jossa lukee TAPETAAN MIKKO HAAJAMO ELÄVÄLTÄ, se on ainoa tapasi vaikuttaa minun vihaamiseen, mutta turha mussutaminen, ja puhevikasta esittäminen, ei ole hyvä tapa ratkaista ongelmat, viestisi:haha
muistan ite kun olin teini niin silloin just tommoset 23v nörtit aina haukku teinejä.Samalla ku ne ite irkkas ja joi pepsiiJestas, minkälaista typerää suunsoittoa harrastetaan...Eikös kuitenkin Räikkösestä ollut kyse, eikä teidän lapsellisesta miehuusottelustanne. Koittakaapa nyt aikuistua, kun kerran elinvuosiannekin leveilette täällä palstoilla. Painukaa torille tappelemaan. Helppoahan täällä on teksteillä isotella, mutta kun kasvokkain olette, ei mitään tapahdu ilman väkeviä. Todellista suomalaista rohkeutta. Ei teistä kenestäkään olisi edes samaan mitä Räikkönen tekee, kateudesta puhisette koneidenne äärellä. En ole itse Räikkös-fani, mutta pisteet annan kuiteskin hänelle, tietää mitä pitää tehdä ja miten se maailmalle näytetään, varsinkin tyhmille suomalaisille.
- Kyllä on tyhmää!
virhelyöntejä kirjoitti:
Ainakin seuraavat sanat olivat teksteissäsi väärin kirjoitettu :
"viimevuona" = viime vuonna
"seitsämän kertainen" = seitsenkertainen
"kiinosta" = kiinnosta
"Mclarer" = McLaren
"pilanut" = pilannut
"kuula kalloon" = kuulaa kalloon
"tapreeksi" = tarpeeksi
"Ferrari tallin" = Ferrari-tallin
"kilpakuljetajana" = kilpakuljettajana
"kimi" = etu- ja sukunimet kirjoitetaan AINA isoilla kirjaimilla.
Lisäksi haluaisin HUOMAUTTAA, en loukata, että pisteet ja pilkut ovat teksteissäsi ihan päin prinkkalaa. Ja vielä väität, ettet ole tehnyt kirjoitusvirheitä. ;)
Toki ymmärrän, että sinulla saattaa olla vaikkapa lukihäiriö, joten pyydän anteeksi jos loukkasin.
En minäkään pidä Schumacherista persoonana. Ylimielisen oloinen lasileuka koko tyyppi, mutta sen tunnustan, että ajaa se tyyppi osasi - totta vie! Sitä tuskin sinäkään voit kieltää, vaikka muuten kuinka inhoaisit Schumacheria. Ei seitsemää maailmanmestaruutta pelkällä tuurilla napata.On se kumma kun ei osata kirjoittaa ilman, että mollataan toisten virheistä. Tänne osastolle samat sanat jotka laitoin hetki sitten samalla nimimerkillä, kyllä on tyhmää!! Todellakin tyhmää!!!
- "mollata"
Kyllä on tyhmää! kirjoitti:
On se kumma kun ei osata kirjoittaa ilman, että mollataan toisten virheistä. Tänne osastolle samat sanat jotka laitoin hetki sitten samalla nimimerkillä, kyllä on tyhmää!! Todellakin tyhmää!!!
Jos ihmiset osaisivat oman äidinkielensä. Ehkä me, jotka "mollaamme" toisia heidän virheistään olemme tyhmiä ihmisiä - olkoon sitten niin - mutta eipä kirjoitusvirheitä täynnä oleva teksti anna ihmisestä sekään kovin fiksua kuvaa.
Virheitä tekee jokainen ja niin teen minäkin, sitä en edes ole yrittänyt kieltää, mutta ihmettelen todella, mihin suomalaisten kirjoitustaito on kadonnut? Aina vain näkyy enemmän ja enemmän kirjoituksia (paljon muuallakin kuin vain täällä Suomi24:ssa), jotka ovat kieliopillisesti toinen toistaan karmeampaa luettavaa.
Teksti kirjoitetaan esim. joko yhteen putkeen ilman mitään välimerkkejä tai sitten ne välimerkit ovat missä sattuu ja muutenkin teksteissä tuntuu olevan koko ajan vain enemmän virheitä.
Valitettavasti en pidä sitä kovin fiksun ihmisen merkkinä.
Juu; on ehkä väärin "rokottaa" ihmisiä virheistä, mutta kun tuntuu, etteivät ihmiset edes YRITÄ kirjoittaa oikein tai ainakaan eivät vaivaudu yrittämään. Saati sitten "opiskelemaan" sitä kirjoitustaitoaan. Ei sen oman äidinkielen luulisi NIIN vaikea olevan.
Mielestäni kirjoitustaito (oikeaoppinen sellainen) on jo katoava luonnonvara ja nykyinen "kirjoitusmalli" loukkaus omaa äidinkieltämme kohtaan.
Ja lisätäkseni vielä; ei ole kovin fiksun ihmisen merkki sekään, että kun ihan syystä näistä kirjoitusvirheistä hiukan poikkipuolisemmin jollekin sanoo (ja yleensä siihen on kyllä syytä), vedetään heti meloni sieraimeen. Miksi ottaa nokkiinsa välittömästi kun joku hiukan kopauttaa virheestä?
Vai onko se vaan sitä suomalaisen perusmentaliteettia, että aina ollaan itse oikeassa - asiassa kuin asiassa - vaikka olisi kuinka hakoteillä tahansa? Ei ole miestä/naista tunnustamaan, että on väärässä ja/tai on tehnyt virheen, vaan otetaan heti nokkiinsa kun joku arvostelee ja täysin aiheellisesti? - Kyllä on tyhmää!
"mollata" kirjoitti:
Jos ihmiset osaisivat oman äidinkielensä. Ehkä me, jotka "mollaamme" toisia heidän virheistään olemme tyhmiä ihmisiä - olkoon sitten niin - mutta eipä kirjoitusvirheitä täynnä oleva teksti anna ihmisestä sekään kovin fiksua kuvaa.
Virheitä tekee jokainen ja niin teen minäkin, sitä en edes ole yrittänyt kieltää, mutta ihmettelen todella, mihin suomalaisten kirjoitustaito on kadonnut? Aina vain näkyy enemmän ja enemmän kirjoituksia (paljon muuallakin kuin vain täällä Suomi24:ssa), jotka ovat kieliopillisesti toinen toistaan karmeampaa luettavaa.
Teksti kirjoitetaan esim. joko yhteen putkeen ilman mitään välimerkkejä tai sitten ne välimerkit ovat missä sattuu ja muutenkin teksteissä tuntuu olevan koko ajan vain enemmän virheitä.
Valitettavasti en pidä sitä kovin fiksun ihmisen merkkinä.
Juu; on ehkä väärin "rokottaa" ihmisiä virheistä, mutta kun tuntuu, etteivät ihmiset edes YRITÄ kirjoittaa oikein tai ainakaan eivät vaivaudu yrittämään. Saati sitten "opiskelemaan" sitä kirjoitustaitoaan. Ei sen oman äidinkielen luulisi NIIN vaikea olevan.
Mielestäni kirjoitustaito (oikeaoppinen sellainen) on jo katoava luonnonvara ja nykyinen "kirjoitusmalli" loukkaus omaa äidinkieltämme kohtaan.
Ja lisätäkseni vielä; ei ole kovin fiksun ihmisen merkki sekään, että kun ihan syystä näistä kirjoitusvirheistä hiukan poikkipuolisemmin jollekin sanoo (ja yleensä siihen on kyllä syytä), vedetään heti meloni sieraimeen. Miksi ottaa nokkiinsa välittömästi kun joku hiukan kopauttaa virheestä?
Vai onko se vaan sitä suomalaisen perusmentaliteettia, että aina ollaan itse oikeassa - asiassa kuin asiassa - vaikka olisi kuinka hakoteillä tahansa? Ei ole miestä/naista tunnustamaan, että on väärässä ja/tai on tehnyt virheen, vaan otetaan heti nokkiinsa kun joku arvostelee ja täysin aiheellisesti?Ei muuta kun avatkaa oma palsta kirjoitusvirhe- otsikoilla, tää palsta oli kyllä ihan muuhun keskusteluun tarkoitettu. Ja muutkin valittajat, avatkaa valittamiskohteestanne tarkoitettu palsta, jossa voitte kilvan valittaa,täällä ei valiteta kuin Räikkös-aiheesta. Piste ja loppu. Joko laskitte montako kirjoitusvirhettä tuli???
- hobby
Kyllä on tyhmää! kirjoitti:
Ei muuta kun avatkaa oma palsta kirjoitusvirhe- otsikoilla, tää palsta oli kyllä ihan muuhun keskusteluun tarkoitettu. Ja muutkin valittajat, avatkaa valittamiskohteestanne tarkoitettu palsta, jossa voitte kilvan valittaa,täällä ei valiteta kuin Räikkös-aiheesta. Piste ja loppu. Joko laskitte montako kirjoitusvirhettä tuli???
Älkää hyvät lajitoverit olko niin kolkkoja toi-
sillenne. Antakaa Räikkösen rääkätä Ferraria.
Kyllä siellä asiantuntijat löytävät sopivat sää-
döt koneeseen. Motti kestää jos kestää,jos
Räikkönen häviää niin sitten häviää. Maailmalla
tallatessa en ole missään saanut erityiskohtelua
kaikesta on saanut maksaa hyvän joukon euroja tai
muuta valuuttaa ei siinä ole auttanut Kimin suosio
Turha on suuta piestä ja kiihkoilla. Nauttikaa
urhilusta ja kuntoilkaa itsekin.
Ferrari ei juurkaan hätäile kuskin kanssa, sillä eipä hätäilemällä juurikaan mitään aikaan saa.
On paljon tärkeämpää saada auto kuskille, eikä kuskia hätäillä autolle.
Istuvat vaatteet ensin ja sitten vasta voidaan rakentaa niihin sopiva mies.
Itse en ole ikään muuta kuin ferraria seurannut ja toki sen toivonut voittavan.
Nyt on vieläkin mukavempaa, kun ratissa istuu oman maan kansalinen, ei tarvi kamujen kaas kinata, tai vetoja lyödä.
Ferrari laittaa kimin ajamaan testeissä tuota vanhempaa autoa, niin käsitin ja eipä noilla autoilla suuriakaan eroja ole, jopa uudempi saattaa olla huonompi.
Uskon kimiin ja uskon ferrariin, molemmat ovat tasaisen tappavia...- 3 suomalaista
Kuullaan vielä Kaikista
3 suomalaista kirjoitti:
Kuullaan vielä Kaikista
Hupsis.
Siis kimin huonon onnen syy.
Syynähän on melkein aina, olleet autossa ilmenneet viat.
Ja Ferrari on ainut aito formula, ei mikään klooni.
Eli auto, jolla on omat moottorit ja talli, sekä koko tiimi yhtä ja samaa Ferraria.
Se onkin sen vahvuus, jos se onnistuu.
Muut autot taas käyttää monien vanhoja koneieita, toiset uusia, mutta talli on mikä on.
Ja kimihän on hyvä kuski, vielä kerran sen sanon .- ferrari on
kuun.poika kirjoitti:
Hupsis.
Siis kimin huonon onnen syy.
Syynähän on melkein aina, olleet autossa ilmenneet viat.
Ja Ferrari on ainut aito formula, ei mikään klooni.
Eli auto, jolla on omat moottorit ja talli, sekä koko tiimi yhtä ja samaa Ferraria.
Se onkin sen vahvuus, jos se onnistuu.
Muut autot taas käyttää monien vanhoja koneieita, toiset uusia, mutta talli on mikä on.
Ja kimihän on hyvä kuski, vielä kerran sen sanon .luotettava kunnon kuljettajan käsissä. epäilen kyllä pahinta kun räkänokka räikkönen saa punaisen paholaisen käsiinsä niin ihmetellään miks ferrari voi hajota kunnes syy löytyy ratin ja penkin välisttä.
- tenhos
vai mitä?eihän siinä oikeesti oo mitään järkee mutta onkos tässä elämässä muutenkaan.
- tenhos
ei kertakaikkiaan oo järkee kummassakaan eikä missään moottorilajissa(huom ei urheilu).
- tenhos
tenhos kirjoitti:
ei kertakaikkiaan oo järkee kummassakaan eikä missään moottorilajissa(huom ei urheilu).
rallia mutta ei siinä silti niiku järkee oo.jos joku sen järjellisyyden selittää niin hyvä on.
- on hankalaa.
tenhos kirjoitti:
rallia mutta ei siinä silti niiku järkee oo.jos joku sen järjellisyyden selittää niin hyvä on.
Se nyt vaan on omalla tavallaan viihdettä, eikö? Ainakin minulle. Ja onko MISSÄÄN viihteessä mitään järkeä? Esim. elokuvat, teatteri, ooppera, festivaalit jne. Ei niitäkään voi mitenkään mielestäni järkeistää. Kaiketi sitä vaan pitää ihmisellä olla elämässään viihdettä, että sitä tuntee elävänsä... Tai jotain.
- asioita..
joista ei ole vahinkoa vaan mieluummin hyötyä kokonaisuutta ajatellen.
Muuten elämässä sinänsä ei ole järkeä, se ei ole järjen asia juurikaan paitsi sikäli, että vahingolliset asiat voi järjellä estää.
- pelivälineet
Kimi päihittää Massan mennen tullen ja legenda on syntynyt...
- hyvinkin!
Kimi on jo legenda... ollut jo ennen Ferrari sopimusta. Kaksi mestaruutta olisi jo ansainnut, mutta ei niitä paskalla autolla viedä...
- Kun ei ole kanttia, antaa F...
hyvinkin! kirjoitti:
Kimi on jo legenda... ollut jo ennen Ferrari sopimusta. Kaksi mestaruutta olisi jo ansainnut, mutta ei niitä paskalla autolla viedä...
Shumacher on kaikkien aikojen mulkku, kun ei antanut omaa tallipaikaansa Fernando Alonsolle, luulisi Shuminkin osaavan arvostaa Fernando Alonsson kahta maailmanmestaruutta, ja haistatelisi Kimille vain paskat, ja sanoisipa vielä kimille vaihda alaa, et koskaan kuuluu Ferrari talliin, täältä Ferrari tallista sinun on turha vaiva hakea tallipaikkaa, luotan enenmän Fernando Alonsson ajotaitoon, ja sinö Kimi mene vaikka Bar Hondan talliin kilpakuskiksi, muuta mahdollista sinulla ei ole jatkaa Formula 1 uraa.
- M.I.C
Kun ei ole kanttia, antaa F... kirjoitti:
Shumacher on kaikkien aikojen mulkku, kun ei antanut omaa tallipaikaansa Fernando Alonsolle, luulisi Shuminkin osaavan arvostaa Fernando Alonsson kahta maailmanmestaruutta, ja haistatelisi Kimille vain paskat, ja sanoisipa vielä kimille vaihda alaa, et koskaan kuuluu Ferrari talliin, täältä Ferrari tallista sinun on turha vaiva hakea tallipaikkaa, luotan enenmän Fernando Alonsson ajotaitoon, ja sinö Kimi mene vaikka Bar Hondan talliin kilpakuskiksi, muuta mahdollista sinulla ei ole jatkaa Formula 1 uraa.
Halusi makkaralarenille
- massan
mutta ei alonsoa..!
- jondis86
Ferrarilla on vasta yks 2007 auto valmiina, Massa antaa siitä feedbackii eli vertaa viime malliin. Kimi ei tunne kumpaakaan autoa. Ja tuskin ne kauheen erilaisia kuljettajalle on.
- Stondis69
Lisäksi saadaan wanhalla ferrarilla hyvää osviittaa kimin iskukyvystä verrattuna edellisen kauden kuskeihin... Jos kimi kellottaa wanhan auton kierrosennätyksen, saadaan kuskille ja tallille medianäkyvyyttä ja sekös vasta nannaa sponsoreille!
- Kimistä paljon
Se on kieltänyt viinanjuonnin kuskeiltaan, ainoastaan voittoshampanjat saa juoda. Kimi on siis saanu jotain aikaan juomisellaan ja mclaren ei varmasti halua enää samanlaisia skandaaleja, kuin Räkän aikaan. Onneksi pääsivät juoposta eroon : )
Ferrarilla kannattais kans harkita samaa, vaikka mitenpä ne räkän pullosta vois erottaa, raukka ku ei osaa vielä edes puhua- Peiliin!
Maistuu se iloliemi muillekin suomen maassa syntyneille ;). Kimillä ei sentään ole jumisen kanssa mitään suurempaa ongelmaa, koska osaa pitää työ ja huviasiat erossa toisistaan! Etsipä nopeampi kuski varikolta :o) Eiköhän itse kullakin sillointällöin hieman lipsahda viinasen kanssa ylivaihteen puolelle?!? Normaali tallaajalla vaan ei ole asiaa kansainvälisen lehdistön otsikoihin!
- busa
paistaa... :)
- schumi
Kyl nyt jo voi varmuudella sanoa et ferrarin alamäki alkaa ku jo räikkönen sinne pääsee. Nyt se lähtee hajottaa ferrariakin. Tifosona en kyl pitää tästä siirost. Ei voi muuta kun vaan odottaa.
Sauber sanoi myös et Ferrarilla tulee olemaan hankala vuosi Michaelin jälkeen. Hän oli erinomainen kuljettaja - ei ainoastaan nopea vaan myös teknisellä puolella. Kimi ei ole niin kiinnostunut teknisistä asioista ja tänä päivänä formula ykkösissä on hyvin tärkeää pystyä kehittämään autoa ja totta se on.
Ja kaiken huipuksi hermostutta eniten se mitä Mercedes-moottorien rakentamista vuoteen 2005 asti johtanut Mario Illien väitetään sanoneen: Räikkösen ajotyylin takia Ferrarin pitäisi rakentaa Räikköselle panssarivaunu, jos he haluavat voittaa suomalaisen kanssa maailmanmestaruuden. Nouse jo nyt karvat pystyyn kun ajattele millaista tuhoa se saa aikaan ferrarilla - kun kerran on moottorien hajottaja.- huh huh
ei voi muutakaan sulle sanoa. Pysyttele sinä vaan sohvaperunana ja anna hevosen miettiä sillä on isompi pää.
- jeespäks
toimittajien keksimää oli se kimin autojen hajottaminen,eikä ex moottori velhon..
- kieltää tai
sitten muuttaa vain sähköautoilla ajettavaksi.
Järjetöntä kiihdytystä kun maailma on tuhon partaalla ekologisten katastrofien takia, joista suurin syy menee juuri autoilun ja lentämisen tiliin.
Mutta niin pieni on ihminen, ettei usko varoituksia ja kaasuttelee ilmastomuutoksesta välittämättä kuin kiimainen hiiri samaa kehää.
Nämä kilpakuskit ovat miljonäärejä jotka kiimaisena käyvät sotaa toisiaan vastaan planeetan kustannuksella.
Ja heitä me ihailemme ja seuraamme itsekin jonkinlaisen oudon kiiman vallassa.
Ylipäätään olisi aika jo luopua kilpailusta kokonaan ja alkaa yhdessä rakentamaan tulevaisuutta jossa muut arvot ohjaavat ja joka voisi olla kestävä ja kaikille hyvä.
Pian se alkaa olla myöhäistä.
http://news.independent.co.uk/environment/article2162862.ece- kilpailuvietti
ei ne oo normaaleja
Jo Teemun isä sanoi jossain naistenlehdessä joskus, ettei Teemu oo normaali
Paavo, sen veli siis ja isä sensijaan ovat normaaleja.
Ja kun ajattelee niin ihan hullua touhuahan lätkä on huipputasolla... ihan sairasta
Ei urheilu ylipäätään tuo ihmisen hyviä puolia esiin vaan korostaa itsekkyyttä ja narsismia ja joskus jopa psykopatiaa (doping)
http://www.sampo2002.oulu.fi/psykopatit/johdanto.htm
- xxxxx
kuski joka tosiaan osaa ajaa kilpaa, se että hänen puhetyylinsä ärsyttää joitakin on sinällään sivuseikka. Ei puhumalla formuloissa pärjää, siitä on lukuisia esimerkkejä, joita en rupea tässä esitelmöimään....Olen formuloita hyvin paljon seuraava mies ja uskon Kimin pärjäävän Ferrarilla tosi hyvin, jos auto on vähänkin luotettavampi kuin oli Mese, joka ei ollut sitä yhtään, samahan näkyi jo Häkkisen aikana. Kimi olisi varmaan testannut ferraria aijemmin, mutta sopimukset eivät sitä vielä sallineet, sama on Alonson kohdalla.
- sutimaher
ei onnistu niin kimillä kyllä hilloo piisaa jotta kateellista paskattaa,mutta kyllähän kimi pärjä kun auto vain toimii.Kimi on MAAILMAN PARAS PUHETERAPEUTTI JA KUSKI Puahahahahaa..
- kiellettyjä systeemejä
Ei löydy sääntöjenmukaista peliä ms jäljiltä. Pelannut aina likaista peliä. Vastenmielinen tyypi Kimi pärjäsi sääntöjenmukaisella mesellä mulkeroa vastaan vaan paska ilienkoneet laukesi!!!
- Se oli kaikkien aikojen par...
Mitä kielettyä systeemejä, ei Shumilla ole kilpaautosansa kielttyjä systeemejä, hakeudu hoitoon kateelinen suomalainen mulkku.
Viestisi:Schumin auto täynnä
kiellettyjä systeemejä 22.1.2007 klo 19.29
Ei löydy sääntöjenmukaista peliä ms jäljiltä. Pelannut aina likaista peliä. Vastenmielinen tyypi Kimi pärjäsi sääntöjenmukaisella mesellä mulkeroa vastaan vaan paska ilienkoneet laukesi!!!
Kimi kimittää, ja auto pamahtaa. Niin käy ekassa kisassa! Ja syy on siihen että joku manne on sen jinxannu.
- diego dog
Kyll' ois hassuu renkaat lentäis' ja ratt' vaan käteen jäis'
- absolut -
Varo Kimi vaan ettei mopo ,,sori verrarit karkaa käsistä !!! Uuden Nykäs-Matin elkeet jo nähty ! No bissee
- blind_system
Oli toikin kommentti. Tottahan se on että Kimi on töpeksinyt useita kertoja tuolla alkoholin maailmassa. Sinä, minä tai muut eivät tiedä miksi. Perusasia on se että Kimi on suhteellisen varma kuljettaja, eikös se ole pointti.
Se ei kuulu meille jos mies juhlii kovasti, kunhan tekee hommat joista saa palkkansa. Ja toisekseen jos kimi oli putoamassa hulluuteen, ei Frerrarin kaltainen talli häntä palkkaisi ajamaan, ja vielä maksaisi siitä maltaita.
- diego dog
Sinne se kimi pösisyttää öljyt pellolle.
Meidän lapset kattoo iho kananlihalla kolmenkymmenen vuoden päästä miten tämmönen oli laillista...
ei muuta kiitos
ps. ei tartte vastata että oon tosikko tai että
lopeta sitten hengittäminen jos sekin tuhoaa maapalloa. on kuultu jo ne kommentit ...ahhh - Veltsu
vittuako sitä joka Tulosruudussa pitää Raikköstä mainostaa. Uskotaan vähemästäkin, että pitää maksullinen kortti ostaa. Vituttaa toi turhanpäiväinen lässätys, ku ei oo ees aihetta mistä puhua, niin näytetään vanhoja pätkiä. Ja vain siksi, että saadaan ihmiset ostamaan maksullinen kortti.
Onneksi on Ylen urheilu....ja Canal Digital... - kotimies
Kyllä on outo tilanne katsella F1 kisoja kun Kimillä on punaset päällä,kuinkahan kauan menee ennenkuin siihen tottuu.
- Niin luulisin sen olevan
Niin kaun, kun Kimi on Ferrarilla, toivottavasti, Michael Shumacher lopettaa sen kimin neuvonantajana olemisen.
Mukava viestisi:kummallista
kotimies 22.1.2007 klo 22.09
Kyllä on outo tilanne katsella F1 kisoja kun Kimillä on punaset päällä,kuinkahan kauan menee ennenkuin siihen tottuu.
niin siis jos edes pikkasen on muistia tallella, niin muistelen räikkösen joskus sanoneen, ettei ferrarin rattiin ikinä astu... oli sillon alkuaikona toi sanonta!
mutta silti kyllä Kimin puolella sanomisistaan huolimatta. on nyt elämänsä paikat näytää koko maailmalle taitosa. ei enää auton koneet samalla lailla petä mitä ennen.- taitaanyt
ferrarin alamäki nyt alkaa alkaa koneet hajoamaan ja muutenkin menee huonosti ps laittakaa tää viesti ylös niin näette syksyllä laren voittaa nyt kun saivat sinne kunnon kuskin alonso on paras saivat tuon moottorin särkijän pois sieltä
- JAnzkiiih
Nyt alkaa olla oikea meininki =) =)
- Voittoon.
jaahans!Räikkönen voittaa Mailmanmestaruuden alkavalla Kaudella.Alonso voi olla ehkä 4:s siitä Ruusperin pojasta ei tule ikinä yhtäänmitää ja Kovalainen elää vain liiansuurissa Saappaissa.monikohan on kanssani samaa mieltä? faktojahan nuo on.
- m vm. -83
koko hömppä :)
- Ice(hockey)man
Ei vois vähempää kiinnostaa, muutaman kommentin tältä palstaltua luettuani käsitykseni formula faneista vahvistuu vankasti.
Palloilulajit sentään on jotain. - npnet
...miksi Räikkönen lähti mclaren tallista.
McLaren-kuskeille täyskielto alkoholin suhteen.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/01/498844 - "96"
ei se ole mikää vitu "RÄKÄ" vaan kimi räikkönen jos tiesit ja ne alottaa sillonku ne alottaa
ferrararin tiimi voittaa joka tapauksessakimin johdolla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- you know?
se on sorsapilli!.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565430Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141637
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2391620- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3241150Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241136