Morjens kaikki vanin omistajat ja vaneista tietävät. Olen tässä katsellut tollasta 94 ylöspäin olevaa vania 6,5 dieselillä. Kysyisinkin että minkälaisia pelejä ovat kunnoltaan, mitä kannattaa katsoa ennen ostoa? Entä yleiset viat? Kulutus? kestääkö muuten ajoa ja onko tiedossa kenties ruuvaushommia noissa malleissa? Ja mitä sellaisesta vähän alle 300tkm. ajetusta kannattaa maksaa? Olis muutama yksilö tiedossa. Kuorma-autoksihan se on rekisteröity joten vero lienee pienempi? Olen kuullut että muutamalla on ainakin kerran tehty vaihdelaatikkoremontti noihin 80 luvun lopun ja 90 luvun alun malleihin, eikä ne muistaakseni ollut hirveän paljon ajettuja. Olen yhtä vania käynyt kokeilemassa, se oli 5,7 bensa koneella, hyvää kyytiä oli kyllä nykyiseen eurooppalaiseen henkilöautoon verrattuna. Mutta kertokaahan vinkkejä, kiitos.
Chevy Van?
7
2754
Vastaukset
- verskisetä
itellä 6.5 vm 95 eikä muuta kun kovaa ajoa kun muistaa vaihtaa öljyt aikanaan moottori n.8tkm, vaihteisto 40tkm perä n.80tkm.polttoaineen sekaan 2dl 2 tahtiöljyä joka toinen tankkaus.iskarit ku pitää kunnossa niin on hyvä peli ajella. Vannaristi vuodesta -90
- vani99
Mulla on hiukka uudempi vehje, mutta tekniikka pitkälti moottoripuolella samaa.
Ei ole ollut ongelmaa muuta kuin moottorin ohjauselektroniikan lämpeämisen takia. Kun siirretty kylmempään paikkaan, niin toimii OK.
ruiskupumppu on akilleen kantapää. Siellä juuttuu yksi magneettiventtiili ja siksi se ei toimi. Ei siis muutoin hajoa. Venttiilin vaihto edellyttää kuitenkin pumpun viemistäerikoiskorjaamoon / vaihtopumpun hankintaa. Itellä ei ole ollut senkään kanssa ongelmaa kun laitan vähän synteettistä 2t-öljyä löpön sekaan. Välillä redlinen puhdistavaa. Takana 220 tkm ilman mitään ongelmaa.
Kyllä tää vani on ollut paras auto mitä ikinä mulla on ollut. Esim. pakoputki on rosteria joka kestää. Ja muutenkin joka paikkassa on riittävästi RAUTAA. Ei siis mikään säästöbudjetilla tehty massatuoterimpula....- JTP-56
Tarkennatko vähän tota pumpun ongelmakohtaa?!
- vani99
JTP-56 kirjoitti:
Tarkennatko vähän tota pumpun ongelmakohtaa?!
venttiili kiukuttelee siis se joka säätää syöttöä. Alkaa jumittaa. Siksi alkaa nykimään kun se ei liiku ja mittareilla voi testata onko "syötössä viivettä", joka kertoisi tuosta viasta. Sen takia alkaa myös pumpun ohjauselektroniikka lämpenemään kun se väkiste yrittää lisätä voimaa venttiilin liikuttamiseen.
Siksi Metro-Autossa vaihdetaan aina pumppu fsd yksikkö. Siihen antavat takuun. Vanha fsd voi olla ihan toimiva, mutta jo hieman kuumennut.
Summasummarum. Eli jos venttiili ei jumitu. Koko ruisku toimii kuin junan vessa. Nyt on 220 tkm ajettu ilman pumppuremonttia. Synteettistä kelkkaöljyä vaan löpön sekaan säännöllisesti reilu kulaus ja pitäisi auttaa. Välillä puhdistavaa tököttiä. Jopa Metro-Autostakin sain kerran privaatin suosituksen Redlinen RL-2:sesta.
Virallisestihan heidän kantansa on että aina kannattaa tehdä pumppuremontti jos auto vaan vähänkin nykii...
- Pjoottor
Mulla olis kanssa katselussa tonmoinen chevy, mutta vähän uudempi ja vähemmän ajettu. Jotain vuosimallista -97/-98 eteenpäin olen ajatellut. Mutta kysymykset suunnilleen samat kuin edelläkin eli tyyppiviat, käyttökustannukset ym. eli jos jollain kokemuksia, niin kaikki otetaan vastaan kiitollisena.
- olikaan
Vanhakoppaista ilmeisesti kuitenkin tarkoitat kun 94-> mallista puhut?
Hälytyskellot soi ysivitosen kohdalla. Eikös niistä lohkot halkeilleet sieltä oikealta/takaa. Meksikossa valettuja tuon vm. lohkot ja ongelma ainoastaan tuossa vuosimallissa.
Kertokoon joku lisää jos on tarkempaa tietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527090Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7103228Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1251455Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2231259Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081