Kirjoitan aiheesta, josta olen kirjoittanut myös Jehovan todistajien keskustelupalstalla.
Peruskysymykseni on, mikä on elämän tarkoitus ja mikä on elämäntehtävä? Molemmat ovat yksilöllisiä ja subjektiivisia. Kerron, miten löysin vastaukset omiin elämän tarkoituksiin ja omaan elämäntehtävääni.
Ensinnäkin, olen käännynnäinen suomalaismuslimi. Toiseksi, olen isähahmo monelle pakolaislapselle ja nuorelle Afrikassa.
Ja miten ihmeessä, kysyy varmaan joku?
Kerron taustaksi, että olen tehnyt vapaaehtoistyötä mustan Afrikan alueen pakolaisleireillä. Autan malariasta, hivistä ja aidsista kärsiviä ihmisiä, joista lähes joikaisella on oma uskonto, jota myös harjoittavat käytännössä.
Joukossa on myös kaksi jehovantodistajapoikaa, yksi babtisti, yksi katolilainen ja yksi muslimi, joista jokainen on kysynyt, voisinko olla heille isä. Vastasin siihen, että TOTTA KAI. Jokainen heistä on orpo.
Ja mikä on ollut tämän kaiken opetus? Opetus on se, että lähimmäisen rakkaudessa ei auttajan tai autettavan uskonnollisella vakaumuksella ole merkitystä. Jokainen heistä tietää, että olen muslimi, mutta olen myös heille se viimeinen oljenkorsi.
Haluan auttaa heitä, koska islamin uskon yksi peruspilareista on almujen antaminen köyhille. Koen sen henkisenä ja hengellisenä rikkautena, että voin tehdä tällaista työtä.
Ja lopuksi, haluan muistuttaa, että en koskaan toimisi niin, että tyrkyttäisin jollekin omaa uskontoani. Islam on minun tieni ja piste. Jollekin toiselle voi olla tarkoitettu toinen tie, mutta se ei saa olla esteenä lähimmäisenrakkaudelle.
Mikä on elämän tarkoitus? Mun mielestä niitä on kaksi:
- Aito nöyryys Jumalan edessä
- Pyyteetön ja ehdoton lähimmäisenrakkaus
Khalil
Elämäni
10
545
Vastaukset
- ev.lut
Itse olen kristitty, mutta halusin vastata sinulle.
Kirjoitit todella kauniisti. Tuo on juuri sitä pyyteetöntä lähimmäisenrakkautta parhaimmillaan.
Elämän tarkoitus ja elämäntehtävä?
Vastasit siihen itse hyvin.
Itse lisäisin vielä mainitsemiisi asioihin että Jumalan edessä nöyrtymisen lisäksi luottamus Jumalan armoon. Ja pyyteettömään ja ehdottomaan lähimmäisenrakkauteen kuuluu se jalo taito että osaa erottaa ihmisen ja teot toisistaan. Kaikki lähimmäiset täytyy hyväksyä koska me kaikki ihmiset olemme samanarvoisia mutta ihmisten tekoja ei täydy hyväksyä. Emme voi osoittaa hyväksymistä teoille jotka sotivat Jumalan tarkoitusta vastaan.
Kaikkea hyvää sinulle ja siunausta! Mielestäni olet löytänyt elämän tarkoituksen. Se on rakkauden toteuttaminen. Rakkaus ei ole tunnetta, vaan hyvää toimintaa toisten ja samalla itsensä hyväksi. Kirjoituksestasi näkyy havaintosi: mitä enemmän antaa rakkautta sitä enemmän saa sitä itse.
Käsityksesi Jumalasta on realistinen: Jumala ei muutu siitä, että ihmiset näkevät Häntä eri tavalla. Usein kuulee ihmisten puhuvan, sinun jumalasi, minun jumalani aivan kuin he omistaisivat jumalansa. Jumala on puhdasta toimintaa, toimintaa totuudessa, kauneudessa ja hyvyydessä. (Norberto Keppe)- vastaa
Kiitos, sekä sinulle että edelliselle kommentoijalle. Kerrankin näkee asiallisia ja hienolla tavalla analysoivia kommentteja. Oivalsitte juuri sen, mitä halusin viestittää.
On totta, niin kuin sanoit, "Jumala on puhdasta toimintaa, toimintaa totuudessa, kauneudessa ja hyvyydessä"
Onnellista vuoden jatkoa!
Khalil
- Saddu ;-)
...miksi sinunkaan pitäisi tukeutua johonkin jumal-hahmoon omataksesi humaanin käytösmallin ?!?
Eivätkö antiikin ajattelijat voisi pystyä samaan yhteiskuntamallin ohjeistukseen ?!?
Allah ja jehowa lienevät samaa alkuperää,kö ?!?
Eiköhän tuo elämän tarkoitus liene tosiaankin geenien levityksen alkuperäistä suunnitelmaa,kö ?!?
Vertaappas vaikka ihan suomen suvessa tapahtuvaa toimintaa...omat geenit levitetään ylt´ympäri !?!
;-)- nuo mainitsemasi
Toinen on Jumala (elävä) ja toinen on jumala (ei elossa oleva). Siinä on faktaa, joka kannattaa ottaa huomioon. Kristityillä ja juutalaisilla on Jumala, joka on elävä. Hän on rakkauden Jumala, joka kutsuu Jeesuksen sovitustyön kautta maailman kaikkia ihmisiä omakseen. Tämä rakkauden Jumala ei vie kannattajiaan vihaan toisin ajattelevia kohtaan, kuten tuo toinen ns. jumala. Kannattaa tarkkailla maailman tilannetta, sillä ne, jotka ovat pyyteettömästi elävään Jumalaan ja Hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen turvaavia, heillä on rakkautta kärsiviä ihmisiä kohtaan. Sitten vertauskohtana jälleen: joka päivä melkein jossain päin maailmaa tämän toisen jumalan kannattajien järjestäminä räjähtää ja kymmenittäin kuolee ihmisiä. Niin, kristittynä toivon, että tämä ratkaisee arvoisan lukijan kannanoton, kumpaa Jumalaa kannattaa seurata.
- Saddu ;-)
nuo mainitsemasi kirjoitti:
Toinen on Jumala (elävä) ja toinen on jumala (ei elossa oleva). Siinä on faktaa, joka kannattaa ottaa huomioon. Kristityillä ja juutalaisilla on Jumala, joka on elävä. Hän on rakkauden Jumala, joka kutsuu Jeesuksen sovitustyön kautta maailman kaikkia ihmisiä omakseen. Tämä rakkauden Jumala ei vie kannattajiaan vihaan toisin ajattelevia kohtaan, kuten tuo toinen ns. jumala. Kannattaa tarkkailla maailman tilannetta, sillä ne, jotka ovat pyyteettömästi elävään Jumalaan ja Hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen turvaavia, heillä on rakkautta kärsiviä ihmisiä kohtaan. Sitten vertauskohtana jälleen: joka päivä melkein jossain päin maailmaa tämän toisen jumalan kannattajien järjestäminä räjähtää ja kymmenittäin kuolee ihmisiä. Niin, kristittynä toivon, että tämä ratkaisee arvoisan lukijan kannanoton, kumpaa Jumalaa kannattaa seurata.
...nyt vaan sattuu olemaan samalla hyllyllä Joulupukin,Ahdin tahi Tapion tms. vastaavan mielikuvitusolennon tasoa,kö?!?
Mutta mikäli se sinulle elonpirtaasi lohdun tuo niin siitävaan...kunhan et höpöttele keksittyjä tarinoita väitteitesi tueksi !?!
Tämä avohoitopolitiikka lienee jossain määrin epäonnistunut,kö ?!? ;^D
lol
;-)
- WideBelief
En voi muuta sanoa kuin kaikkea hyvää ja Rakkautta elämääsi. Hienoa ja avointa tekstiä.
Kuka ikinä oletkin niin hienoa "työtä" teet teksteilläsi tässä(kin) yhteiskunnassa.
Kukin taaplaa tyylillään uskomuksellisesti tai ilman. - KunggnuK
1. Ihmisten tarkoitus on selvittää kuoleman jälkeen tai eläessään oma tarkoituksensa/alkuperänsä ( ja mahdollisen Jumalan. )
2. Elämällä on osa tyhjyyttä, eli ei mitään. Eloton aine kuuluu tähän myös. Kun eloton aine kulkee tiettyä kaavaa se aiheuttaa meidän kutsuman elämän. Tässä tapauksessa elämän arvoituksen pystyisi yksinkertaisesti päättelemään, mutta jäljelle jää mikä on elottoman tarkoitus.
3. Elämän tarkoitus on pyrkiä rauhaan ja rakkauteen. - foorumilainen
Voisit tulla keskustelemaan vasta avatulle foorumille.
osoite on: http://groups.msn.com/Etsiville - työtä.
Missä maassa ja millä pakolaisleirillä mustassa Afrikassa työskentelet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496345Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6432641Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821133
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.831114Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601078Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2991076- 841055
- 66951
- 228854