Naapurien ainainen kyttäys

Mulla on naapurit ollut ongelmana jo viimeiset 19 vuotta. Asun omakotitalossa ja tää on niinkutsuttu "lähiö" koska talot on aika lähellä toisiaan mutta tietty "hajurako" on olemassa mutta asiaan, siis mun rakkaat naapurit harrastavat iänikuista kyttäämistä. He ovat kumpikin eläkkeellä joten heillä olisi päivällä aikaa kolata lumet, kesäisin leikata nurmikko ym pihatyöt, mutta kun heillä on tapana aloittaa nämä työt yleensä siihen aikaan kun tulen töistä tai pikkusen ennen. Sitten he näyttävät ahkerilta. Kerran äitini kuuli tämän rouvan sanovan miehelleen että " Älä vielä käynnistä ruohonleikkuria kun ei ne vielä ole tullut kotia". Ja muuten niitä ei näy päivällä jos nyt et itse satu menemään vapaapäivänä tai lomalla pihalle tekemään jotain niin kyllä hekin ilmestyvät jostain sinne. Jos he eivät ilmesty niin sitten he ovat ikkunalla kyttäämässä mitä teen pihalla. Iltaisin heillä on ihan pimeänä koko talo vaikka he ovat siellä kyllä, jos heillä joskus on valot niin heti ulos mentäessä ne yleensä sammuukin sitten. On tämä kyllä raskasta kun koko ajan saa olla "varuillaan" mutta kyllä tähänkin elämänmenoon on tottunut vuosien aikana.

9

1290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varma-apu

Yksi tuttu koki samoja, kuin sinä. Patistin lekuriin. Oikea kitsolääkitys poisti harhat. Hankin hänelle, myös harrastuksen. Pyyhkii kuulema nyt hyvin. Ei ehdi miettii enää naapureitaan.

• setä x

... tämä provo? Toivottavasti, koska jokaikinen osaa ajatella jo otsanahallaankin ettei omakotilähiöissä oikein selviä ilman aktiisivia naapureita.Vahtaaminen kuuluu asiaa ja 19 v:ssa siihen olisi pitänyt ajat sitten tottua, eikä enää välittää koko asiasta tai sitten on vaan muutettava pois.

• ei keskustelu alottanu

ei ketään saa kytätä juorun kiilto silmissä! se on törkeetä kun voi kertoo kaiken mitä naapuris tapahtuu ja kohta kaikki paikalliset ilkimyksetkin on ne kuulleet, joten haista paska!

• jessi.

No tiedätkös yhtään, mitä ne sinusta/sinulta HALUAA?

Kummaa touhua - on tosiaan, mutta kai niillä joku "motiivi" on...? Vai ONKO?!

Jotenkin tuntuu, että tämä typeryys on kasvava kansantauti Suomessa nykyään.

• en oikeen varmaa tiedä mitä he tuolla kyttäämisellä oikeen hakevat, muuta tiedä kun että heillä on ilmeisesti tarkoitus tehdä tahallaan kiusaa tai sitten yksinkertaisesti ovat niin uteliaita, mutta rajansa se on kaikella. Kesäisin kun istun yksin tai kaverien kanssa ulkona jutellen niitä näitä niin yleensä tämä naapurin rouva on siinä ojan takana marjapuskissa kuuntelemassa mitä puhutaan, olen hänet monesti sieltä nähnyt, joskus hän ihan avoimesti kyllä syö marjoja siellä enkä sitä tuomitsekkaan, saahan he omia marjoja syödä ei siinä mitään, mutta kun silloin on pakko tulla just sinne "kyyläämään" kun oon itse ulkona ja on jotain vieraita, ymmärtäisin kyllä jos avoimesti puhuttaisiin mutta kun pitää vaan kyräillä sieltä puskista. Harrastan autoja ja minulla onkin muutama ns. projekti auto joita laitan niin ei tarvi konepelti kauaa olla autosta ylhäällä kun aidan takaa kuuluu "Onko jotain ongelmia autossa" Arvaa vaan vituttaako tollanen kun ei autossa välttämättä tarvi olla jotain vikaa kun tämä naapurin isännän pitää heittää aina jotain kommenttia. Ja tämän naapurien omalaatuisen touhun ovat huomanneet kaikki kaveritkin jotka ovat luonani käyneet joten mitään en todellakaan kuvittele niinkuin täällä joku tyyppi sellaista väitti. Ja kaikki eivät varmaankaan täällä ymmärrä tilannetta mutta kysynkin vaan että onko se normaalia kun heillä on valot päällä ja sitten kun itse menen illalla ulos tekemään jotain niin hetken päästä naapurissa sammuu kaikki valot, ja näin käy lähes aina joka päivä.

• yksinäisiä

Niin, jotkut vanhukset ovat vain yksinäisiä ja haluavat että heidät huomataan.

Jotkut, ne pahimmat kyylät, ovat taas vallanhaluisia. Tämä ihmistyyppi haluaa päästä "päsmäröimään" nuorempiaan. He tietävät sen ainoa oikean tavan elää ja olla.
        Hiukan samaa lajia siis kuin uskonlahkolaiset;ne jotka tietävät sen ainoan ja oikean raamatuntulkinnan ja totuuden,ja sitä pitää sitten levittää tyhmemille vaikka väkisin, heidän mielipiteistään välittämättä.

• edellinen.
        samu1 kirjoitti:

en oikeen varmaa tiedä mitä he tuolla kyttäämisellä oikeen hakevat, muuta tiedä kun että heillä on ilmeisesti tarkoitus tehdä tahallaan kiusaa tai sitten yksinkertaisesti ovat niin uteliaita, mutta rajansa se on kaikella. Kesäisin kun istun yksin tai kaverien kanssa ulkona jutellen niitä näitä niin yleensä tämä naapurin rouva on siinä ojan takana marjapuskissa kuuntelemassa mitä puhutaan, olen hänet monesti sieltä nähnyt, joskus hän ihan avoimesti kyllä syö marjoja siellä enkä sitä tuomitsekkaan, saahan he omia marjoja syödä ei siinä mitään, mutta kun silloin on pakko tulla just sinne "kyyläämään" kun oon itse ulkona ja on jotain vieraita, ymmärtäisin kyllä jos avoimesti puhuttaisiin mutta kun pitää vaan kyräillä sieltä puskista. Harrastan autoja ja minulla onkin muutama ns. projekti auto joita laitan niin ei tarvi konepelti kauaa olla autosta ylhäällä kun aidan takaa kuuluu "Onko jotain ongelmia autossa" Arvaa vaan vituttaako tollanen kun ei autossa välttämättä tarvi olla jotain vikaa kun tämä naapurin isännän pitää heittää aina jotain kommenttia. Ja tämän naapurien omalaatuisen touhun ovat huomanneet kaikki kaveritkin jotka ovat luonani käyneet joten mitään en todellakaan kuvittele niinkuin täällä joku tyyppi sellaista väitti. Ja kaikki eivät varmaankaan täällä ymmärrä tilannetta mutta kysynkin vaan että onko se normaalia kun heillä on valot päällä ja sitten kun itse menen illalla ulos tekemään jotain niin hetken päästä naapurissa sammuu kaikki valot, ja näin käy lähes aina joka päivä.

Joo, kyllä minä arvaan kaiken, koska TIEDÄN tuon ihmistyypin. Itsellä osa naapureista on juuri noita "kaiken ihmettelijöitä" - vahtivat esim. nukkumaanmeno- ja heräämisaikojani jne...

Jos eivät "kuule minusta mitään", eli olen ollut sisätiloissa heidän mielestään "liian kauan", aloittavat vainoharhateorioidensa "leipomisen".

Eli jos en "ilmoittaudu" säännöllisin väliajoin pihalle/kauppareissulle, niin johan juorumylly jauhaa paskaa!

• jeps.
        yksinäisiä kirjoitti:

Niin, jotkut vanhukset ovat vain yksinäisiä ja haluavat että heidät huomataan.

Jotkut, ne pahimmat kyylät, ovat taas vallanhaluisia. Tämä ihmistyyppi haluaa päästä "päsmäröimään" nuorempiaan. He tietävät sen ainoa oikean tavan elää ja olla.
        Hiukan samaa lajia siis kuin uskonlahkolaiset;ne jotka tietävät sen ainoan ja oikean raamatuntulkinnan ja totuuden,ja sitä pitää sitten levittää tyhmemille vaikka väkisin, heidän mielipiteistään välittämättä.

Olipas hyvä vertaus tuo uskonlahko!

Tuli ihan yksi saatanallinen ex-naapuritar (= kyyläeukko) mieleen...!

• sigrid46

tälläinen seuraileminen on harmittava juttu, mutta ihmiset ovat sitä mitä ovat, ei heitä saa muuttumaan. Jokaisella on omat tavat ja tekemiset, ei he näe siinä mitään epäselvää tai erikoista. Sellainen on heidän elämänsä, jota ovat tottuneet elämään, naapurina sinun itsesi on tehtävä muutos suhtautumiseesi, koska heiltä se näköjään ei onnistu.
      Huuda heille vaik hyvät päivät tai keskustele muutama sana, ei siinä kauan aikaa kulu, ehkä vähitellen huomaat, etteivät enää häiritse mielen tilaasi ja voit saada muuta ajateltavaa.
      Vanha juttu, jos ei toinen muutu, muuta sinä omaa suhtautumistasi. Vaikeeta, mutta toimii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7300
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      738
      3551
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      356
      1887
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      85
      1435
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe