Joku Ateismi palstalla porasi sitä että kaikilla ei ole varaa ateismiin, koska kaikki ateistithan ovat mateja ja vielä tunteettomia sellaisia.
Uskosta voin vääntää saman kitinän:
Kaikilla ei ole vain varaa rukoilla jotta asiat paranisivat, vaan joidenkin on vain tehtävä asioiden eteen ihan konkreettisesti jotain.
Esimerkiksi raajat eivät regeneroidu takaisin vaikka kuinka rukoilisi ja helsingin syöpäosaston lapset eivät parane rukoilemalla. Tai jos joku niin väittää niin varmaan moni kääntyisi uskoon jos nämä viattomat lapset rukoiltaisiin terveiksi.
Mihin tarvittaisiin tieteitä kun kaikki asiat ratkeaisivat rukoilemalla.
ps. vai ovatko nämä syöpäläpset pakanoita ja ateisteja (eli eivät ansaitse parantumista)?.
pps. ollaan ihmisiksi jookota joo.
Kaikilla ei varaa uskoon
7
351
Vastaukset
- ymmärrä sinua.
"Kaikilla ei ole vain varaa rukoilla jotta asiat paranisivat vaan joidenkin on vain tehtävä asioiden eteen ihan konkreettisesti jotain."
Miksi nuo kaksi asiaa olisivat toisensa pois sulkevia? Kaikkien tulee tehdä asioiden eteen konkreettisesti jotain riippumatta siitä, miten uskovat vai uskovatko mitenkään. Tuskin kukaan kiistää sitä, että sairauksien parantamiseksi tulee turvautua lääkärien apuun.
"Mihin tarvittaisiin tieteitä kun kaikki asiat ratkeaisivat rukoilemalla."
Molempia tarvitaan. Kuka on muuten väittänyt, että kaikki asiat tässä maailmassa ratkevat rukoilemalla? Minä en ole ainakaan sellaisesta kuullut tai lukenut kuin näiltä nettipalstoila ja lähinnä niiden väittämänä, jotka eivät itse usko.- suustani:)
aloin kirjoittaa juuri samoista asioista samoin sitaatein.
En kans oikein ymmärtänyt aloittajaa.
Ikäänkuin rukoilijat eivät tekisi konkreettisia asioita.
Minua helpottaa kun saan toistuvasti viedä omat ja toisten asiat Jumalan eteen Hänen tietoonsa ja Hänen arvioitavikseen.
Kun vielä jaksaisi kiittääkin enemmän. - sivusta seuraaja
suustani:) kirjoitti:
aloin kirjoittaa juuri samoista asioista samoin sitaatein.
En kans oikein ymmärtänyt aloittajaa.
Ikäänkuin rukoilijat eivät tekisi konkreettisia asioita.
Minua helpottaa kun saan toistuvasti viedä omat ja toisten asiat Jumalan eteen Hänen tietoonsa ja Hänen arvioitavikseen.
Kun vielä jaksaisi kiittääkin enemmän.Katsottuani ateistipalstalla ilmenneet ateisteihin kohdistuneen suunsoiton joka tekstistä ilmeni niin ymmärrän ketjun aloittaneen henkilön pointi jotakuinkin.
Tätä minä en kuitenkaan ymmärrä:
"Minua helpottaa kun saan toistuvasti viedä omat ja toisten asiat Jumalan eteen Hänen tietoonsa ja Hänen arvioitavikseen."
Eli eikö jumalanne tiedä mitä teette jollette siitä tietoa hänelle rukouksella välitä, vai hä..mitä?
ps. vaikuttaa siltä että aloittajan juttu ei aukene uskovaisille :) - ateistipalstalla
sivusta seuraaja kirjoitti:
Katsottuani ateistipalstalla ilmenneet ateisteihin kohdistuneen suunsoiton joka tekstistä ilmeni niin ymmärrän ketjun aloittaneen henkilön pointi jotakuinkin.
"Minua helpottaa kun saan toistuvasti viedä omat ja toisten asiat Jumalan eteen Hänen tietoonsa ja Hänen arvioitavikseen."
Eli eikö jumalanne tiedä mitä teette jollette siitä tietoa hänelle rukouksella välitä, vai hä..mitä?
ps. vaikuttaa siltä että aloittajan juttu ei aukene uskovaisille :)mutta omat sanani , jotka lainasit ,tarkoittavat Isä meidän rukouksen kolmatta pyyntöä, sanoin vähän epäselvästi.
Tapahtukoon sinun tahtosi jne ja se merkitsee että Jumalan hyvä,armollinen tahto tapahtuu kyllä ilman rukoustammekin ,mutta me pyydämme tässä rukouksessa ,että se tapahtuisi myös meidän keskuudessamme. - Herra siunaa
Katsottuani ateistipalstalla ilmenneet ateisteihin kohdistuneen suunsoiton joka tekstistä ilmeni niin ymmärrän ketjun aloittaneen henkilön pointi jotakuinkin.
ps. vaikuttaa siltä että aloittajan juttu ei aukene uskovaisille :)Miksi rukoilemme? Sen takia, että Jumala sanassaan kehoittaa niin.
Joelin kirja 2:12-13
"Vielä nytkin Herra sanoo:
Kääntykää minun puoleeni,
tehkää niin koko sydämestänne,
paastotkaa, itkekää ja valittakaa.
Repikää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne.
Palatkaa Herran, Jumalanne luo,
sillä hän on anteeksiantava ja laupias,
hän on kärsivällinen ja hänen hyvyytensä on suuri.
Hän voi muuttaa mielensä, peruuttaa määräämänsä rangaistuksen."
Jumala on hyvä, me ihmiset olemme läpikotaisin pahoja. Kun ihminen itsekkyydessään etääntyi Jumalasta, hän ei enää elänyt Jumalan suojeluksessa, ei hän eikä hänen jälkeläisensä eikä luomakuntakaan.
Niin me ihmiset kuin koko luomakuntakin tarvitsemme Luojamme läsnäoloa elämässämme, mutta jos vaellamme kaukana Hänestä emmekä Häntä kuuntele, miksi Jumalan pitäisi elämäämme siunata, miksi Hänen pitäisi siunata lapsiamme.
Miksi Hänen pitäisi antaa maailmalle hyvyyttään, kun koko maailma tuntuu haluavan hyljätä Hänen antamansa pelastuksen, Jeesuksen?
En minäkään (vaikka uskossa olenkin) ole välttynyt vaikeuksilta, niitä on välillä ollut kasapäinkin, mutta rehellisesti sanottuna en voi syyttää niistä muuta kuin itseäni, minä en aina tee niinkuin Jumala haluaisi, välillä itsekkyys nousee esiin.
On lohdullista lukea tuosta yllä mainitusta Raamatun kohdasta viimeinen lause. Jumala ei ole niin ehdoton, Hänen vihansa voi lauhtua, Hän voikin muuttaa mielensä, kun nöyrin mielin Häneltä apua pyydämme.
Ylpeänä on kuitenkaan turha tulla Hänen eteensä.
2. Samuelin kirja 22:28 "Ja sinä pelastat nöyrän kansan, mutta sinun silmäsi ovat ylpeitä vastaan, sinä alennat heidät." - Valen
ps. vaikuttaa siltä että aloittajan juttu ei aukene uskovaisille :)Jumala kyllä tietää jo etukäteen mitä me tarvitsemme. Jumala vaan on säätänyt niin, että meidän omaksi parhaaksemme meidän pitä rukoilla ja viedä asiat Hänen eteensä.
Rukoushan ei muuta Jumalaa, vaan rukoilijaa.
Valen
Eihän se rukous itsessään vaan ole mitään, vaan se, että on Kaikkivaltias, joka kuulee ja vastaa rukouksiin niinkuin parhaaksi näkee...
Mitä tulee konkretiaan, niin... Olipa kerran Helvetti ja Taivas...
Helvetti oli paikka, jossa oli katettu mahtava juhlapöytä, joka oli täynnä mahtavia ruokalajeja ja pöydät suorastaan notkuivat yltäkylläisyyttä... mutta Helvettiin joutuneiden kädet olivat jäykistyneet niin, etteivät he kyenneet ojentamaan ruokaa ja juomaa suihinsa...
Taivas oli samanlainen paikka, vieraiden kädet olivat myös Taivaassa jäykät, mutta Taivaaseen kutsutut alkoivatkin ojentaa ruokia ja juomia vierustovereilleen ja näin kaikki tulivat ravituiksi...
Konkretiaa tarvitaan myös täällä epätäydellisyyksien maailmassa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista867601- 1045517
- 2664728
- 484662
- 653382
- 502758
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244