Uutta näkökulmaa jätteisiin

Eiköhän tuo ole aivan sama kuka ne kuljettaa. Tärkeämpään se on että jätteistä otetaan hyöty irti ja kierrätetään.

Siksi olenkin sitä mieltä, että kotitalouksien kierrättämistä tulisi edistää kaikin keinoin. Yksi keino olisi, että jätteet punnittaisiin ja jätteistä maksettaisiin painon mukaan eikä niinkuin nykyään tyhjennyskertojen mukaan.

13

2060

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ratkaisu...
      • Ketä kiinnostaa

joku jätelaki ja sen tulkinta lauantaiyönä ...hei Haloo onks mitään järkevämpää keskustelunaihetta ???

• Nyt on niin paljon tuo kello, ettei oikein jaksa lukea tota teksitiä. Voitko auttaa ja kertoa omin sanoin?

• Ketä kiinnostaa kirjoitti:

joku jätelaki ja sen tulkinta lauantaiyönä ...hei Haloo onks mitään järkevämpää keskustelunaihetta ???

Kato alapuolelta ja keskustele ku tärppää, jos ei löydy sopivaa niin tee oma aloitus.

Ei täällä oo pakko ottaa osaa keskusteluihin, jotka ei kiinnosta eikä missää oo määrätty mitä aihetta mihinkin kellon aikaan saa käsitellä....

• desavuu
        Ketä kiinnostaa kirjoitti:

esim. useampaan poliittiseen väittelyyn palstalla. Tai käy keskustelemassa täbyn portsarin kanssa. Tai keksippä ihan itse aihe, joka kiinnostaa!

• KHO---
        meyri kirjoitti:

Nyt on niin paljon tuo kello, ettei oikein jaksa lukea tota teksitiä. Voitko auttaa ja kertoa omin sanoin?

Korkeimman hallinto-oikeuden päätös löytyy tuosta em. linkistä jätteenkeräilysysteemin muuttamisesta Jyväskylän mlk:n kunnanhallituksen päätöksellä.
        Valitus meni sielläkin nurin. Ihmettelen asianajajia, joiden pitäisi tietää KHO:n ennakkoon tekemät päätökset samassa asiassa, ja nämä ovat ehkä yllyttäneet täkäläisiä valittamaan (..onko eurot tärkeimpiä?)....

• desavuu kirjoitti:

esim. useampaan poliittiseen väittelyyn palstalla. Tai käy keskustelemassa täbyn portsarin kanssa. Tai keksippä ihan itse aihe, joka kiinnostaa!

Laitappa tämä keskustelu muistiin. Tää on meitin todiste, ettei olla samoja henkilöitä, jos joku tulevaisuuessa niin tulee väittään.

• KHO--- kirjoitti:

Korkeimman hallinto-oikeuden päätös löytyy tuosta em. linkistä jätteenkeräilysysteemin muuttamisesta Jyväskylän mlk:n kunnanhallituksen päätöksellä.
        Valitus meni sielläkin nurin. Ihmettelen asianajajia, joiden pitäisi tietää KHO:n ennakkoon tekemät päätökset samassa asiassa, ja nämä ovat ehkä yllyttäneet täkäläisiä valittamaan (..onko eurot tärkeimpiä?)....

Kävin katsomassa linkkisi. Kysyn viellä, kun en jaksa lukea (keskittyneesti) oliko siellä jotain jätteiden punnitsemisesta....

• desavuu
        meyri kirjoitti:

Laitappa tämä keskustelu muistiin. Tää on meitin todiste, ettei olla samoja henkilöitä, jos joku tulevaisuuessa niin tulee väittään.

tapahtuu.

• %-juomaa
        meyri kirjoitti:

Kävin katsomassa linkkisi. Kysyn viellä, kun en jaksa lukea (keskittyneesti) oliko siellä jotain jätteiden punnitsemisesta....

E-emme nyt viihti jätteitä punnita...
        Elämää .. reality eletään... lauantai-ilta ja sillee....

• %-juomaa kirjoitti:

E-emme nyt viihti jätteitä punnita...
        Elämää .. reality eletään... lauantai-ilta ja sillee....

Voi himputti, sinä olisit voinnut vähän aikasemmin varottaa...sammuin ja justiin nyt heräsin ja luin mitä olen kirjoittanut en voi kun ihmetellä mitä sitä tulee kirjoitettua, kun nauttii % juomia. Kaduttaa...ja viellä keskiyöllä..

• kannatan

että jätteistä maksetaan painonmukaan,mutta taitas muuttua esim:Vestialle kannattomaksi jos ei saa vajaasta pöntöstä periä täyden maksua.Jos saatais kierrätys toimimaan hyvin,tarvittais entistä vähemmän jäteautoja ja vältyttäis tämmösiltä jätesodilta,koska se ei olis urakoitsijoille niin kannattavaa.

• Minä kyllä ajattelin asiakkaan näkökulmasta, ettei tarvis yrittää saada pönttö täyteen ku ei oikein viitsi vajaasta roskapöntöstä täyden hintaa maksaa. Silloin tulee heitettyä roskiin kierrätykseen kelpaava tavaraa.

Ketjusta on poistettu 35 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5390
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      234
      1576
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      314
      1127
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      306
      1058
    Aihe