olen 25.v nais-ihminen ja kärsinyt hartia-ongelmista jo lähes 2 vuotta.vaivat alkoivat lapseni syntymän jälkeen..töihin lähdin takaisin hänen täytettyä 10kk.
eli oireeni alkoivat satunnaisilla öisillä oikean käden puutuamisella..joskus särkeä saattoi..ajan myötä ovat kroonistuneet ja hartioihin tuli myös kipu-oireet.kävin arvaus-keskuksen lääkärissä joka lähetti muutaman kerran sisältävään fysioterapiaan.
siellä sitten fysioterapeutti totesi jännitys-niskan ja työperäisen vaivan,käden puutumiseen ei osannut muuta sanoa kun että voi johtua hartoista...eli neuvoi minua vaihtamaan alaa taikka vaivat vaan pahenisi,ja niitä liikkeitä tehtäväksi.
joo,vaivat on pahentunu mutta eipä sitä alaa tosta vaan vaihdeta,ja mitä rankemmat työtehtävät,sen pahemmat puutumiset ja niska-säryt.nykypäivänä taas on melkeinpä koko ajan oiken käden sormet puuduksissa,n.pari vkoa piti käydä päivystyksessä hakee lääkekuuri kun meinas yöunet käydä tosi vähiin mut eipä ole juuri auttanu.meinaan samanlaisen kuurin söin viime kesänä ja silloin auttoi....mutta nyt vaan sitten sinnittelen kipujen ja puutuilumisen kanssa ja odottelen ens kesää jolloin voin ehkä vaihtaakin sitä alaa..
mutta ärsyttää yli kaiken kun ei voi lääkäriinkään mennä arvaus-keskukseen kun se lääkäri ei siellä mitenkään noteeraa,jossai vaihees kysyin et voisiko kysymyksessä olla se rannekanavaoire-yhtymä ja jos siihen tutkimukseen sais lähetteen niin se vaa hymähti ettei se varmastikkaa semmosesta ole kysymys ja että alaa pitäisi vaihtaa taikka työtehtäviä,että jo on markkinat mikä lääkäri!..ja ei taas ole varaa yksityiseen...
joten haluaisin kuulla muiden tarinoita,onko kohtalotovereita? miten on hoidettu moisia oireita,vai pitääkö tosiaan vaan kärsiä..?
hierontaa(raha rajoittaa) sun muita itsehoito-lääkkeitä olen kokeillu jo...
hartiaongelmaiset...
6
1429
Vastaukset
- täsmähoitoa
TEO:n ammattihenkilönä voin sanoa, että esim. Osteopaatti voi auttaa, 2-3 kertaa antaa todennäköisesti pitkäaikaisen avun, myös koulutetut Kiropraktikot, Naprapaatit voivat auttaa.
Positiivista palautetta on kuulunut myös jäsenkorjaajista, kansanparantajista ym., tosin heidän tieto-taidoistaan ei ole takeita, varmaan tosi hyviäkin on.
Pelkkä hieronta ei todellakaan aina riitä, nikama ongelmat ovat yleensä mukana ja myös alaselän/lantion ongelmat saattavat olla yhteydessä niska-hartia vaivoihin. - olkkiska
hartia-niskaseudun kivut tulevat olkapään ongelmasta, magneettikuvaukset vasta kertoivat syyn. Hieronnasta on ollut niskoihin apua, mutta hartiat-lapaluunseutuun ei apua. Käden puutuminen kuulemma kertoo esim. hermon pinteestä, joten yritä päästä tutkimuksiin. Eikö työterveyshuolto voisi auttaa terveyskeskuksen sijaan?
olen kärsinyt jo n.10 vuotta niska-hartiaongelmista,luulin että tilanne helpottuisi edes siksi aikaa kun olin hoitovapaalla työstäni(tietokoneen näpyttelyä)mutta ei...oireet olivat ja pysyivät!Lukuisat hieronnat,akupunktiot yms.olen kokeillut ja ohjeen mukaisia liikkeitä tehnyt,tuloksetta;((nyt mulla on kolme päivää toinen käsi ollut kokoajan puuduksissa eikä mikään auta.Kaikista hauskinta on että helmikuussa multa leikataan oikea olkapää ja nyt ei toimi vasenkaan käsi.Olen sitä mieltä että nämä käsipuutumiset pitäisi tutkia ettei todellakaan ole kyseessä sellainen pinnetila joka vaatii kirurgin veistä!
- mutta
kun ei ainakaan julkisella puolella tutkita!
suurin osa tutkimuksista ei myöskään johtaisi mihinkään, kun kliinistä vikaa ei löydy.
"kansanparantaja tuputus" johtunee siitä, että tavallisimpiin tules-vaivoihin paras apu löytyy virallisen järjestelmän ulkopuolelta (usein, ei aina!) - hoidettu
mutta kirjoitti:
suurin osa tutkimuksista ei myöskään johtaisi mihinkään, kun kliinistä vikaa ei löydy.
"kansanparantaja tuputus" johtunee siitä, että tavallisimpiin tules-vaivoihin paras apu löytyy virallisen järjestelmän ulkopuolelta (usein, ei aina!)Kokeile naprapaattia tai osteopaattia. Monet heistä on aika guruja hoitamaan niska-hartian jäykkyyksiä.
Mutta valkkaisin mieluiten doctor-nimikettä käyttävän, en AMK-tyyppejä... mutta kirjoitti:
"kansanparantaja tuputus" johtunee siitä, että tavallisimpiin tules-vaivoihin paras apu löytyy virallisen järjestelmän ulkopuolelta (usein, ei aina!)kyllä se on perusoikeus saada asianmukaiset tutkimukset jos nimenomaan on jokin vaiva joka ei ajan kuluessa helpota,kova kovaa vastaan julkisella puolella niin eiköhän lähetteet irtoa tarkempiin tutkimuksiin!Olen itsekin joutunut "taistelemaan" saadakseni tarpeelliset tutkimukset mutta jippii....olen onnistunut siinä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1187498Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista746331- 955214
- 524535
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494236- 2274111
- 444005
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283908- 573045
- 482566