siis ihan totista keskustelua koitan herättää... luin palstan tekstit ja mielestäni todella harva omistaa tai on edes ajanut lexusta.
olen itse nyt autokuumeessa ja tosissani ostamassa ensimmäistä autoa... ajokokemusta minulla 4 vuotta ammattikuljettajana joten vähän paremman auton ajattelin hankkia, kuin tonnin corollan. lexus is 200 vm.1999 on käynyt mielessäni monen monta kertaa jonka olen nähnyt netissä. kilometrejä on kertynyt 180000km eli aika paljon... kestääkö kyseinen auto esim. 100000km vielä? hinta 18000€... kannattaako vai onko muita ehdotuksia
kannattaako hankkia
38
7282
Vastaukset
- on taipumus
vanhemmiten kuluttaa öljyä ja kytkin on myös heikko kohta
jos se moottori on jo rempattu ja kytkin jo uusittu, niin miksei tuota voisi hankkia jos hinta on edullinen (onhan sentään kohta jo 10v. täynnä ja japsithan ei vastusta ruostetta aivan niin hyvin kuin esimerkiksi citikat - sillä
ajaa helposti yuon 100 000km, veikkaan että paljon enemmänkin.
Mm. USA:ssa annettiin yhteen aikaan käytetylle alle 100 000 mailia ajetulle Lexukselle 100 000 mailin takuu. - Kake.
Jos autoa ei ole kolaroitu niin osta pois.
Kun olet ajanut sillä murheettomasti toiset 180.000km niin voit alkaa katsella seuraavaa. Kyllä se tuollaiset 300-400.000km menee ihan tehtaan säädöillä, sen jälkeen voi tarvita joitakin apulaitteita uusia. - maailmalta kuultua,luettua!.
saman konsernin Toyota!.
Toyota on "kansan-autoista" kestävin!.
Tämä on jo todettu!.- sekin on todettu?
toyotalla corollasta leksukseen on tapana ruostua nopeasti ja moottorit ovat kautta mallien samat, joten ongelmat niidenkin suhteen ovat samat
- missä
sekin on todettu? kirjoitti:
toyotalla corollasta leksukseen on tapana ruostua nopeasti ja moottorit ovat kautta mallien samat, joten ongelmat niidenkin suhteen ovat samat
Toyotan mallissa (eurooppaan tuodussa)on käytössä pitkittäin asennettu 6-sylinterinen kahdenlitran moottori? Tai mistä löytyy 2,5 litrainen V6-moottori? Entäs 4,3 litrainen kasikone? Enpäs myöskään ole kovin montaa Toyotaa täällä päin nähnyt varustettavan 3,5 litran kuutoskoneella... Ainut moottori jota käytetään sekä Toyotassa, että Lexuksessa on tuo 2,2 litrainen diesel ja sekin on Lexukseen laitettu pitkittäin, joten varmaan on hiukan muutosta apulaitteisakin.
- ilmeisesti
missä kirjoitti:
Toyotan mallissa (eurooppaan tuodussa)on käytössä pitkittäin asennettu 6-sylinterinen kahdenlitran moottori? Tai mistä löytyy 2,5 litrainen V6-moottori? Entäs 4,3 litrainen kasikone? Enpäs myöskään ole kovin montaa Toyotaa täällä päin nähnyt varustettavan 3,5 litran kuutoskoneella... Ainut moottori jota käytetään sekä Toyotassa, että Lexuksessa on tuo 2,2 litrainen diesel ja sekin on Lexukseen laitettu pitkittäin, joten varmaan on hiukan muutosta apulaitteisakin.
juuri tuossa toyotan leksus -mallissa on nuo mainitsemasi toyotan valmistamat voimalaitteet mutta sitä en tiedä tuodaanko eurooppaan niitä kaikkia vai viedäänkö osa tojomalleista vain usa:n
ilmeisesti kirjoitti:
juuri tuossa toyotan leksus -mallissa on nuo mainitsemasi toyotan valmistamat voimalaitteet mutta sitä en tiedä tuodaanko eurooppaan niitä kaikkia vai viedäänkö osa tojomalleista vain usa:n
IS200:sta ajaneet tuttavani ovat lähinnä kritisoineet moottorin laiskuutta. Jotkut myynnissä olevat yksilöt saattavat olla pelleiltään huonoja, siis parkkipaikkalommoja, harjapesukoneen jälkiä tms. Näitä tietysti esiintyy kaikissa vanhemmissa ja paljon ajetuissa autoissa. Kaikki omistajat eivät valitettavasti kohtele silkkihansikkain näitä parempiakaan merkkejä, ökyrikkaat kun vaihtavat auton aina parin vuoden välein uuteen. Onhan tuo vanha IS jo aika vanhahtavan näköinen, kalpenee uuden IS250:n rinnalla. Uuden mallin olemassaolo tietysti painaa vanhojen käytettyjen hintaa alaspäin eli niitä voi nyt saada melko edullisesti, kun tyytyväiset omistajat vaihtavat autonsa taas uuteen Lexukseen.
- sanottu
james_burton kirjoitti:
IS200:sta ajaneet tuttavani ovat lähinnä kritisoineet moottorin laiskuutta. Jotkut myynnissä olevat yksilöt saattavat olla pelleiltään huonoja, siis parkkipaikkalommoja, harjapesukoneen jälkiä tms. Näitä tietysti esiintyy kaikissa vanhemmissa ja paljon ajetuissa autoissa. Kaikki omistajat eivät valitettavasti kohtele silkkihansikkain näitä parempiakaan merkkejä, ökyrikkaat kun vaihtavat auton aina parin vuoden välein uuteen. Onhan tuo vanha IS jo aika vanhahtavan näköinen, kalpenee uuden IS250:n rinnalla. Uuden mallin olemassaolo tietysti painaa vanhojen käytettyjen hintaa alaspäin eli niitä voi nyt saada melko edullisesti, kun tyytyväiset omistajat vaihtavat autonsa taas uuteen Lexukseen.
niinkuin sanottu niin malli on jo vanhanaikainen ja uudempia muita toyotamalleja saa varmasti edullisemmin ja kannattaisi käytettyä autoa ostaessaan mieluummin panostaa tuoreeseen vuosimalliin
toyotan corolla tai avensis -malleja saa paljon uudempia kuin jos hankkii samalla rahalla käytetyn toyotan leksus -mallin - samoin
sanottu kirjoitti:
niinkuin sanottu niin malli on jo vanhanaikainen ja uudempia muita toyotamalleja saa varmasti edullisemmin ja kannattaisi käytettyä autoa ostaessaan mieluummin panostaa tuoreeseen vuosimalliin
toyotan corolla tai avensis -malleja saa paljon uudempia kuin jos hankkii samalla rahalla käytetyn toyotan leksus -mallinkuin se, että Audi Octavian hinta on roimasti halvempi käytettynä kuin Skoda A3 ja kaupan päälle saa vielä isomman takakontin! Toisaalla myös Skoda A6 ja Audi Passatin hinta on aika samoissa, mutta onhan Skodassa reilummat takajalkatilat.
- taas...
sitä lexusta... olen jo 2 kuukautta ihaillut samaa lexusta, voi että se kiiltää...
hinta oli pudonnut 16900€, automaattilaatikolla ja kaikkee...
kiitos muuten kaikille vastauksista, aika eriävää mielipidettä saa mutta niin se on joka asiassa.
helvetti en kestä enää! lähetin kauppiaalle tarjouspyynnön, auttaakohan se yhtään... sekoan kohta :( onko autokuume näin paha sairaus!?- luotettavimmaksi
Saksassa IS200 todettu jo monena vuonna luotettavimmaksi autoksi. Takatilat todella pienet ja bensaa se kuluttaa aika paljon. Mutta laatu on huippuluokkaa, kyyti mukavaa, hiljaista. Se myös kulkee mukavasti ja ajo-ominaisuudet ovat hyvät, aika sporttiset. Auto on myös huipputurvallinen. Kori on todella vahva. Konetta voi huoletta virittää. Japanilaiset repivät siitä 450 kaakkia kepsosesti ja kori kestää sen. Sopii hyvin kahdelle. Perheautoksi turhan pieni.
- onpi
395000 ajettu 92 lexus ja ei mitään vikaa toimii kuin junan vessa.. ja kääntää päitä vaik on jo ikää
- Neljälitrainen
Itselläni on neljäsatanen Lexus ja en voi muuta kuin kehua. Kaksisatanen taas ei ole kunnon Lexus, joten se ei ole merkin maineen arvoinen. Varmaan kuitenkin muuten ihan toimiva auto, mutta älä sitä Lexuksen tasoisena luksuksena pidä.
- lexus
ole lexus vaikka olisi yhen litran kone ja lexus merkki komeilee keulassa. nimittäin ethän sinä "maailman omistaja" sitä päätä mikä voi olla lexus ja mikä luksus.
- kirjoittaja
lexus kirjoitti:
ole lexus vaikka olisi yhen litran kone ja lexus merkki komeilee keulassa. nimittäin ethän sinä "maailman omistaja" sitä päätä mikä voi olla lexus ja mikä luksus.
oli sikäli oikeassa, että tuo IS200 ei ollut ihan
"oikea" Lexus, sitähän myytiin esim. Japanissa Toyota Altezza nimellä.
Myös vanhakoppainen RX tunnettiin Japanissa nimellä Toyota Harrier.Esim. Jenkeissä myytävät LX- ja GX-maasturit ovat taas meille tutumpia Toyota LandCruiser nimellä.
Badge-engineeringiä parhaimmillaan tai pahimmillaan.. - ollut vasta vuoden
kirjoittaja kirjoitti:
oli sikäli oikeassa, että tuo IS200 ei ollut ihan
"oikea" Lexus, sitähän myytiin esim. Japanissa Toyota Altezza nimellä.
Myös vanhakoppainen RX tunnettiin Japanissa nimellä Toyota Harrier.Esim. Jenkeissä myytävät LX- ja GX-maasturit ovat taas meille tutumpia Toyota LandCruiser nimellä.
Badge-engineeringiä parhaimmillaan tai pahimmillaan..Japanissa on "Lexuksia" myyty vain Toyota-merkisinä. Esim. japanissa myyty Toyota Celsior tunnetaan meillä nimellä Lexus LS 430. Vasta vuosi siten Japanissakin alettiin näitä autoja myydä Lexuksina.
- erittäin tärkeää
ollut vasta vuoden kirjoitti:
Japanissa on "Lexuksia" myyty vain Toyota-merkisinä. Esim. japanissa myyty Toyota Celsior tunnetaan meillä nimellä Lexus LS 430. Vasta vuosi siten Japanissakin alettiin näitä autoja myydä Lexuksina.
erittäin valaisevaa ja tärkeää informaatiota
kiitos sen esiintuomisesta
tätä aihetta, (lexus on oieasti vain toyota), on jostain syystä kierretty kuin kissa kuumaa puuroa eikä kukaan ole aikaisemmin osannut tuota sen paremmin ilmaista
hyvähyvä!
nämä toyota -palstat voisi muuten yhdistää. miksi nämä ylipäätään on kahdessa paikassa ? - osittain
erittäin tärkeää kirjoitti:
erittäin valaisevaa ja tärkeää informaatiota
kiitos sen esiintuomisesta
tätä aihetta, (lexus on oieasti vain toyota), on jostain syystä kierretty kuin kissa kuumaa puuroa eikä kukaan ole aikaisemmin osannut tuota sen paremmin ilmaista
hyvähyvä!
nämä toyota -palstat voisi muuten yhdistää. miksi nämä ylipäätään on kahdessa paikassa ?Totta osittain. Japanissa myös Toyotalla kova maine. Tojoa pidetään hyvän japanilaisuuden symbolina. Siellä nimen muutos todellakin tehtiin vasta n. vuosi sitten. Mutta ei se asiaa miksikään muuta, että Toyotan Lexus-brändi on tarkoitettu mersujen ja bemujen kilpailijaksi. Tojo taas kisaa tavallisten Opeleiden ja Fordien kanssa. Kyllä hinta puhuu omaa kieltään myös laadusta. Vaikka tojoissa ja Lexuksissa on samoja osia, niissä on paljon myös eroja, mm. varustelussa, moottoreissa, materiaalien laadussa, hiljaisuudessa, mukavuudessa, turvallisuudessa. Lexus on viilattu kaikessa yläluokkaan. Myös huolto-organisaatio toimii Lexuksissa kuin unelma. Eli rahalle saa myös vastinetta. Tojoja ei kauppahalleissa paljon tuijotella. Lexuksia tuijotellaan. Miksi? Tuijottelu kertoo, että Lexuksissa on jo jotakin myyttistä(taiteellista) voimaakin, joka tojoista puuttuu. Lexus on merkki, jossa tähdätään laatuun ja tyylikkyyteen enemmän kuin tuotantokustannusten nipistämiseen ja ns. feikkilaatun. Tojo on aina vähän arkinen kulkine. Lexuksissa on annettu vähän mielikuvituksellekin sijaa. Eron huomaa kun astuu rattiin. Lexuksen kyyti on parasta mitä automaailma tarjoaa. Eroista puhuminen on sitten aika paljon maku- ja tottumusasia. Kokeilemlla eron kyllä huomaa eli kokeilkaa autoja, niin ei tarvitse pelkästään spekuloida. Itse en valitettavasti pysty lexuksia ostamaan. Siksi ajelen tojoilla ja olen jopa tyytyväinen tilanteeseen. Eksistenssi ei ole autosta kiinni.
- Neljälitrainen
lexus kirjoitti:
Heh, taidat ajella kaksisatasella ja olla olevinaan "maailman omistaja" itse. Olipas se sulle herkkä asia. Minähän sanoin lopussa, että varmaan on ihan hyvä auto kaksisatanenkin, mutta ei se kuitenkaan ole sitä mitä Lexus-brändi todellisuudessa on.
Turvallisia kilometrejä!
- urkkik
Hei
Minusta IS200 on tosi hyvä vaihtoehto sinulle.
Sinun kannattaisi pohtia myös GS300 mallia, esim, vuosimallit 1998-2004.
Itse olen sellaista ajatellut hankkia, kun ajattelin parantaa nykyistä Avensista.
Lexukset kulkee kuin junat ja ovat vielä hieman kestävempiä ja parempia kuin Toyotat.
Olen koeajanut seuraavat Lexus mallit:
IS200
IS250
GS300
GS300(uusi)
LS400
LS430- GS-mallissa
kannattaa muistaa vältellä Saksan reissuilla jatkuvia jarrutuksia 200km/h nopeuksista, takajarrupalat sulavat Suomiversioissa.
- faktaa sitten!
GS-mallissa kirjoitti:
kannattaa muistaa vältellä Saksan reissuilla jatkuvia jarrutuksia 200km/h nopeuksista, takajarrupalat sulavat Suomiversioissa.
Onko siitä mennyt palautetta Lexus-maahantuojalle eteenpäin?.
- palautetta,
faktaa sitten! kirjoitti:
Onko siitä mennyt palautetta Lexus-maahantuojalle eteenpäin?.
että siirtyivät Saksassa paremmin kuumuutta kestäviin takapaloihin.
Suomessa (120km/h) edelleen ne sulavat palat. - urkkik
palautetta, kirjoitti:
että siirtyivät Saksassa paremmin kuumuutta kestäviin takapaloihin.
Suomessa (120km/h) edelleen ne sulavat palat.Suomessa ei voi testata usein noita jarrutuksia 200km/h nopeudesta.
Minulla ei tule mieleen montaa paikkaa ja Saksan testissä tämä jarrutesti toistettiin useita kertoja 200km/h -> 0km/h.
Saksassa varmasti n tärkeä juttu, jos ajaa jatkuvasti yli 200km/h.
- Tarkista ensin
ruoste ongelmien kanssa, koska jo muutaman vuoden ikäisissä lexuksissa on havaittu pahoja ruoste vaurioita, niin kuinka pahoja on jo noin iäkkäissä. Samoja ongelmia on myös tojotien kohdalla, kannattaa harkita ennen kun ostat ettei tule kalliita pelti töitä, samoin jos joutuu osia koriin uusmaan niin varaudu osien hintoihin, yleensä niissä on erittäin kova merkkilisä, se on se L merkki siinä keulassa, en osaa neuva mikä merkki se pitäisi olla, mutta kokeilemalla sen tiedät mikä tuntuu parhaalta. Auto voi olla kohtuu hintainen mutta huolto ja muut kulut voi nostaa auton arvon älyttömäksi.
- Leka on 1.
Taidat olla Mercedes-Benz,Perseelle-Lenz -kuskeja?.
Leka on 1. kirjoitti:
Olen jo muutamassa viikossa huomannut, kuinka Lexukseni kerää katseita kaupungilla ja parkkipaikoilla. Etenkin Toyota Yaris ja Aygo kuskit pällistelevät niin, että saavat pelätä silmiensä tippuvan päästä. Parasta on kuitenkin se, että eräs BMW-mies tuli huoltoasemalla eilen juttelemaan mukavia, kun tankkasin. Ja jopa oma isäni, joka on ollut vannoutunut mersumies jo kauan, oli myös erittäin vaikuttunut autostani.
Tänään menin katsomaan uutta Corollaakin ihan vaan sen takia, että saivat kansanautoilla ajavatkin jotain kiinnostavampaa tarkkailtavaa siellä parkkipaikalla. Parin minuutin päästä jo eräs Avensiksen omistaja kiersikin Lexustani kuin kissa kuumaa puuroa. Tämä merkki ei siis ainakaan Suomessa sovi niille, jotka haluavat sekoittua massaan ja karttavat huomiota! Itseäni kiinnostus ei haittaa, vaan mielelläni kerron autoni tekniikasta ja ajokokemuksistani muille kiinnostuneille. Ehkä osa heistäkin vielä joskus hankkii Lexuksen.- autot 1
Leka on 1. kirjoitti:
en käsittääkseni mainostanut mitään merkkiä, mitä pitää tai kannattaa ostaa, kerroin vain mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Sen verran voin valaista sinun tietämättömyyttäsi tässä asiassa että saman ikäiseen mersuun kylläkin löytyy huomattavasti halvemmat pelti osat kun lexukseen, koska mersun osien tuojia suomessa riittää sekä uusia että vanhojen osien. Miten on lexuksen laita ei ole tuojia, niin ei auta muuta kun mennä merkkiliikkeen luukulle tilaamaan. Asiasta toiseen voin sanoa että en ole mersu mies, mutta olen auto alalla sen takia tiedän mistä puhun. Lexukseen ei taida löytyä edes korvike osia koriin, sen takia tulee lexus lisä. Ymmärsitkö kun ei ole kilpailua. Sen voin mainita että olen auto peltialalla.
- urkkik
autot 1 kirjoitti:
en käsittääkseni mainostanut mitään merkkiä, mitä pitää tai kannattaa ostaa, kerroin vain mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Sen verran voin valaista sinun tietämättömyyttäsi tässä asiassa että saman ikäiseen mersuun kylläkin löytyy huomattavasti halvemmat pelti osat kun lexukseen, koska mersun osien tuojia suomessa riittää sekä uusia että vanhojen osien. Miten on lexuksen laita ei ole tuojia, niin ei auta muuta kun mennä merkkiliikkeen luukulle tilaamaan. Asiasta toiseen voin sanoa että en ole mersu mies, mutta olen auto alalla sen takia tiedän mistä puhun. Lexukseen ei taida löytyä edes korvike osia koriin, sen takia tulee lexus lisä. Ymmärsitkö kun ei ole kilpailua. Sen voin mainita että olen auto peltialalla.
Luin vanhemmasta Tekniikan Maailmasta, että Mersun hanskalokerot on tehty keräyspaperista.
Tarkoittaako tämä sitä, että Mersuun voi itse rakennella osia esim. WC paperi rullista.
Tulee varmasti halpoja tarvikeosia.
Mersu oli 1970-luvulla kova laatuauto, kun sitä verrattiin esim. Ladaan.
Nykyään Mersu on samaa tasoa kuin muut saksalaiset( Opel ja Volkkari). - edellinen
urkkik kirjoitti:
Luin vanhemmasta Tekniikan Maailmasta, että Mersun hanskalokerot on tehty keräyspaperista.
Tarkoittaako tämä sitä, että Mersuun voi itse rakennella osia esim. WC paperi rullista.
Nykyään Mersu on samaa tasoa kuin muut saksalaiset( Opel ja Volkkari).mennä pasmat sekaisin kun ei normaali kesustelu enää onnistu. En ole paperi alalla ollut niin en osaa sanoa sinulle mistä olet omat leikki autosi valmistanut, vessapaperista vai mistä. Mutta näyttää olevan sinulla edelleen ankea lapsuus menossa. Jos aletaan aiheesta keskustelemaan, niin lexuksen pellin valmistus tapahtuu seuraavasti, otetaan pelti joka maalataan molemmin puolin, sen jälkeen vedetään se pelti välistä pois, mitä jää siihen maaliin kiinni niin siitä muovaillaan lexuksen kori. Älä nyt vedä vesimeloonin kokoisia herneitä nenääsi. Mutta mistä keksit haukkua minulle mersua koska en omista sitä. Kirjoituksestasi päätellen sinulla taitaa olla alkava sktsofrenia. Mutta näinhän se on taidottomilla "autopojilla". Kun taito loppuu niin työkalut suurenee. Eli järki puuttuu, ei voi mitään.
- kokemus 1
urkkik kirjoitti:
Nykyään Mersu on samaa tasoa kuin muut saksalaiset( Opel ja Volkkari).mutta Tojota ja Lexus ei ole vieläkään päässeet sinne Ladan tasolle. Lada on vielä nykyäänkin parempi ajoltaan kun Lexus tai Tojota, vaikka sitä Ladaa ei ole enää -70 luvun jälkeen kehitetty yhtään. Samoin ne valmistetaan tarvike osista kaikki tojotat jo tehtaalla. Ne on kopioitu toisten laatu autojen tehtaalta laadullisesti hylätyistä osista.
- ostaa
auto on aika kallis mitä tulee mittarilukemaan. Paljon helpommalla pääset, kun ostat bmw 3:sen tai mb c:n. todennäköisesti saat vähemmän ajetun ja halvemmalla kuin 18 000 e, ja varustelu on kummassakin kattava. Älä osta sikaa säkissä, vaan varma saksalainen, joka todella on enemmänkin parempi ostos kuin mitä vähän parempi on. Sillä saat laatua,luksusta ja statusta.
- Lexus is 200 /Toyota altezza
Niitä tulee saksasta käytettynä pilvin pimein suomeen.Minullekin kaikki sanoi että osta bmw tai c mersu,mutta onneksi pidin oman pääni.Olen omistaut aidon c36 amg mersun vm 96.Mutta mielunmin ajan lexuksella vaikka tehoa on puolet vähenmän.Seuraava autoni on Lexus is 250 ehdottomasti.
- urkkik
Joko ostit ?
Osta Lexus, niin ei tarvitse katua.
Vertaa esim: Mersu on vanha lujaa Lada laatua 1970 luvulta ja Bmw täynnä sähkövikoja. Audi on köyhien Volkkarin ukkojen leveily kärry.
Kokemusta kaikista. Uutena ovat ok, mutta sitten laukeavat. Samoin näiden merkkien huolto ja myynti surkeita Suomessa verrattuna laatu Toyotaan.- lexuksen
ja kaks viikkoa olen jo pannut menemään :)
ammattikuskina voin sanoa sen että kyllä kelpaa, vaikka ei nyt ihan yllä uusien E mersujen, volvo S80:sen ja 500:sen bemarin tasolle ja näillä merkeillä minulla on satojen tuhansien kilometrien kokemus... uudesta lexusesta minulla ei ole harvainta aavistusta...
mutta kyllä meikäläiselle tämä vanhempikin kelpaa ja ei oo vielä ainakaan valittamista, kerron kyllä jos sitä tulee
- urkkik
Hei
Minä ajattelin hankkia GS430 auton Saksasta.
vm 2001-2004.
Oletteko koeajaneet GS430 mallia ?
Itse olen koeajanut GS300 malleja Suomessa, hyviä pelejä.- olet ihme selittäjä
väsätä vessa paperi massasta, vai muovailuvahasta, on helppo muovailla, ja jos järki loppuu niin senhän voi sitten nuijia vasaralla uuteen uskoon mielesi mukaan. Kasva jo aikuiseksi poju. Tunnut olevan enintään 17v haaveilija, jos olet sama nimimerkki mikä aikaisemmin esitteli tietämystään eräästä automerkistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565410Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2351592- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3211145Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3131108