Mielenkiintoinen on luettelo kunnista, jotka tulevat ensimmäisen selvitysmenettelyn piiriin. Alijäämäkriteerin mukaisia kuntia on 11 ja muut kuusi kriteeriä täyttävää kuntaa neljä. Kunnista yhdeksässä KEPUlla on valtuustossa viime kunnallisvaalien tuloksen perusteella yksinkertainen enemmistö. Karjaata lukuun ottamatta kaikissa muissakin kunnissa KEPU on suurin valtuustoryhmä.
Selvitysmenettelyn kunnat
Kunnan nimen jäljessä suluissa KEPUn valtuutettujen määrä ja valtuutettujen kokonaismäärä. Karjaan kohdalla ensimmäinen luku tarkoittaa valtuustossa suurimpana olevan RKP:n valtuutettujen lukumäärää.
Enontekiö (13/21)
Karjaa (r.17/35)
Keminmaa (16/35)
Kestilä (15/17)
Lehtimäki (16/17)
Leivonmäki (10/17)
Muonio (9/21)
Pelkosenniemi (7/15)
Puolanka (14/21)
Puumala (11/21)
Rantsila (18/21)
Rääkkylä (10/21)
Utajärvi (13/21)
Utsjoki (7/15)
Ylivieska (19/35)
KEPU tietää huonoa taloudella, mutta onneksi KEPU-ministeri työntää rahaa KEPU-kunnille, jotka ovat itse ahdinkonsa aiheuttaneet.
KEPU-enemmistö on kunnan tuho
6
698
Vastaukset
- yksinkertaisia
Yksinkertaisesti selvää on että jos kepulla on enemmistä niin se on yksinkertainen. Kepuhan on yksinkertaisten ihmisten yksikertainen puolue.
Osaaminen ei kuulu kepulaisuuteen, varsinkaan talousosaaminen. Kepulaiselle kun kaikkiraha tulee tukiautomaatista. Jos rahat loppuu niin haetaan vaan uutta tukea. Oma ministeri auttaa. Niinkuin nytkin. Manninen pelastaa kepukuntia.- Otsikossa hymiö
...
- oot!
Tahtoisin käpertyä syliisi, jakaa salaisuuteni kanssasi.
Tahtoisin suudella huuliasi, kertoa kuinka rakastankaan sinua.
Tahtoisin tyydyttää himoni sinuun, mutta tiedän ettet voi antaa minulle sitä mitä kaipaan.
Rakastan, vihaan, haluan, himoitsen, ystävyyttä suurempaa.
Tunteeni raiskaavat minut. - ...ollaan tosi...
..nihkeitä kuntien yhdistymiselle.syy :isotilalliset kepulaiset valtuutetut,jotka kulkee tuvan ja navetan väliä ja haluavat,että kunnantalo maataloussihteereineen on mahdollisimman lähellä.veronmaksajien eduista ei piitata yhtikäs mitään.vain ja ainoastaan oma napa ja navetta/sikala tärkein.
- oivahärkönen
... äärioikeistolainen keskittämispolitiikka kurjisti maakuntia. Noilla kaikkein köyhimmillä alueilla kansa pitää kepua viimeisenä toivonaan.
- ----
Lista olisi aikalailla saman näköinen niidenkin osalta ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286