Terve, olen 22-vuotias lähihoitajaopiskelija Kaarinasta ja teen tutkielmaa/esitelmää Parkinsonintaudista.
Olisi erittäin mielenkiintoista kuulla jonkun tautia sairastavan omia mietteitä siitä, että miten sairaus on vaikuttanut omaan ja läheisten elämään. Onko maailmankuva muuttunut diagnoosin jälkeen? Miten vaikeaa sopeutuminen taudin kanssa elämiseen on? Entä miten vanhemmat, puoliso, lapset tai ystävät ovat asiaan suhtautuneet? Onko Parkinsonintauti elämää hallitseva tekijä?
Minulle voit lähettää myös sähköpostia osoitteeseen paavo.multala@luukku.com :) Kiitoksia jo etukäteen.
Opiskelijalle tietoa
4
1079
Vastaukset
- ja muillekin
tiedoksi, ettei tämä tauti ole 7 v, jyllättyään saanut aikaan juuri mitään, paitsi lepovapinan kädessä ja jäykkyyttä jaloissa. Lenkkeilen ja talvella hiihdän päivittäin.. Olen reilusti yli 60 v. ja luulen ettei sitä olisi nuori poika vaikkei parkkista sairastaisikaan. Naistakin tekee mieli n. kerran viikossa, ja sujuu sekin.
- tosi on
Minä taas olen ammattini puolesta tavannut nuorehkoja ihmisiä joilla Parkinson edennyt siihen malliin ettei paljon ole asiakkaitani naurattanut vaan masennus oireiden pahetessa vain lisääntyy. Ei ole helppo elää kun lääkkeitä ei saada kohdalle eikä voi hallita kehoaan millään tavalla...
- exs
Kaikki tuntemani parkkis-potilaat tuntuvat kärsivän erilaisista oireista -kahta samoin etenevää en ole nähnyt.Itsellä tauti eteni pari vuotta vauhdilla , nyt pari vähän tasaisempaa vuotta.En vapise mutta kivut ovat joskus sietämättömiä ,yleensä vain siedettäviä. Ikäni on 46 ,joten kivun kanssa on opittava elämään vielä pitkään. Odotan lääketieteen kehitystä- ja olen vielä jonain päivänä terve - onko toiveeni utopiaa?
- lampolae
Tervehdys
Olen parkinsonia sairastavan naisen aviomies ja tällä hetkellä Kuopion parkinson kerhon puheenjohtaja. Mikäli haluat saada suht helposti tietoa tästä taudista meneppä tapaamaan tautia sairastavia sinne asuinpaikkasi lähistöllä olevaan liittomme keskuspaikkaan Suvituuleen, joka on Turussa.
Voit tarvittaessa kysellä myös vaimoltani osoitteesta eeva-kaarina.laampola@dnainternet.net.
terveisin Erkki Lampola
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e993075- 1041941
Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä331889- 1211763
- 1461736
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161679- 851597
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2871423- 1231341
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241210