Miten olette jatkaneet päätypontatun MDF kattolevyn? Listatalon sivuilla suositellaan "joka toinen sauma samaan kohtaan" Näin tehtynä jää paljon hukkapaloja. Onko ruman näköistä jos kaikki saumat on eri kohdilla?
Kattopaneelin jatkaminen
5
6634
Vastaukset
- haluatko sinä
ruman mutta halvan katon vai kauniin ja....
- tpn
kun aloitat levyttämään, niin käytä aikaa ensimmäisen kaistan mitoittamiseen. sillä hommalla minimoit hukan ja saat katosta hyvän näköisen...
- peukku68
katosta tulee rauhaton jos jatkos on eri kohdissa eri laudoilla. On sitten makuasia on ko se silloin todella rauhaton vai elävä pinta..
Periaatteessa päätypontin idea on jatkaa tavaraa säästäen..
Kannattaa laskea mihin kohtaa sauma kannattaa tehdä jotta hukka on pientä. Voihan se sauman kohta vaihdella useammankin laudan matkalla tai sitten se voi liukua eli mennä koko ajan vaikka puolella metrillä eteenpäin. Laita niitä lautoja lattialle ja katso miltä näyttää milläkin systeemillä.. - rakentajarane
...seurava rivi aina edellisestä rivistä jääneellä palalla. Eli asentaminen kuten lattiamateriaalilla. jatkokset jokatoisessa rivissä samalla kohtaa ja hukkapalaa ei tule kuin toisesta rivistä.(jos siitäkään)
- Akio
Tuo tietysti riippuu siitä, minkä pituisia paneelit ovat suhteessa huoneen pituuteen: voi mennä jonkinlaisella jaolla (joka toinen sauma samaan kohtaan, joka kolmas, joka neljäs...). Itse tekisin kuten Peukku edellä esitti, eli mallaisin eri vaihtoehtoja asettelemalla paneeleita lattialle tai vaikka piirtämällä paperille. Itse laittaisin saumat kyllä jollain jaolla aina samaan kohtaan enkä tekisi mitään "lentäviä" jatkoksia minne sattuu tulemaan. Kuitenkin kohtalaisen tasaisesti koko katon pituudelle siten, että huoneeseen astuessa ei heti tulisi mielikuvaa että kattoverhous on "poikki" yhdestä tai kahdesta kohdasta. Mielipidejuttuja nämä tosin tietysti ovat.
Jossain internetsivuilla taidettiin joskus ehdottaa laittamaan jatkos jokaisessa paneelirivissä aina samaan kohtaan ja siihen sitten lista päälle. Taisipa (yllättäen) olla jonkin listavalmistajan sivut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717