Allergia ja matkailu!

Auta meitä

Hei!
Tarvitsisin apua matkan suunnittelussa. Olemme ensimmäsitä kertaa lähdössä ulkomaille. Ongelmana se, että perheemme lapset ovat ruoka-aine ja eläinpölyallergisia. Ruoka-aineista esim. tomaatti, pähkinät ja mantelit eivät sovi.
Olisiko teillä suositella esim. Italiasta paikkakuntaa ja hotellia, jossa nämä asiat hyvin otettu huomioon (ei kokolattiamattoja, ilmastointi pelaa, ruokahuolto myös). Italiaa olen kaavaillut, mutta jos löytyy jokin toinen paikka, jossa tämä puoli pelaa hyvin, voin muuttaa suunnitelmaa. Olisimme tosi kiitollisia asiallisista vastauksista :)

5

905

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • __*

Itse oli reilu vuosi sitten Portugalissa ja hyvin meni matka. Minulla on paljon allergioita ja meillä olikin huoneistohotelli, jossa kokkailimme itse ruoat. Siiteölytkään eivät vaivanneet syksyllä.

• Auta meitä

Voiko luottaa tuotteiden sisällysluetteloihin? Luulenpa, että meille tuo huoneistohotellisysteemi paras, vaikka kokkailevana äitinä haluaisin välillä itsekin istua valmiiseen ruokapöytään. Mutta lienee turvallisinta toimia noin. Siitepölyt myös meillä riesana...

• __*
        Auta meitä kirjoitti:

Voiko luottaa tuotteiden sisällysluetteloihin? Luulenpa, että meille tuo huoneistohotellisysteemi paras, vaikka kokkailevana äitinä haluaisin välillä itsekin istua valmiiseen ruokapöytään. Mutta lienee turvallisinta toimia noin. Siitepölyt myös meillä riesana...

Ostimme lähinnä perunoita, lihaa ym, joissa ei ollut mitään mausteita. Mitään valmisruokia emme ostaneet. Saattaahan olla, että joissakin ruoissa on esim vähän pähkinää, eikä sitä ole mainittu. Suomessahan monissa pakkausselosteissa lukee juuri tuo, saattaa sisältää pähkinää ym

• yleensä myös
        Auta meitä kirjoitti:

On niissä ravintola myös.

Turkissa jopa pikku pakotusta, että oltais syöty aamiaset ja muutkin ruuat "heidän ravintolassa".

Kauhee rätinä myös siitä, että edes allasalueelle ei olisi saanut viedä omaa VESIPULLOAKAAN. Olis pitäny ostaa vaan baarista..

Valehteli ruuan sisällön, kun kysyin onko kurkkua. OLI ja tuli allerginen reaktio >> 2 päivää huoneessa ja iho rakkuloilla.

Kun tähän tsatsikiin nimenomaan kuuluu kurkku.. (ei tiedetty, katsoin suomessa valmistusohjeen)

Ei ne tarjoilijat usein tiedä onko pähkinää ym.

Eri maissa eri nimet.

• **** hotellit

Italiassa useita paikkakuntia ja hotelleja,joissa voisitte lomailla suht vähin riskein.Varokaa Unkaria,siellä ainakin paikallista "kansallisherkkua",alkupalana tarjottavaa täytettyä ohukaista"lihatäytteellä"=pähkinää seassa. Unkarissa
      varsinkin pustalla reissaaminen=siitepölyjä jne.
      Jättäkää itämaiset soosit väliin(maapähkinäöljy??)
      Suosittelen huoneistohotellia tai hyvää 4*hotellia rannalla(ei siitepölyjä).Ei jäätelöä,ei keksejä tai kakkuja,mutta sorbetteja,nam!
      Hyvää matkaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1505
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe