Olen haudannut haaveita
enemmän kuin,
muistankaan enään
Mutta yhden mä tahtoisin
kestämään, niin kauan,
kuin elää saan
Se on unelma rauhasta vanhuuden
ja mietteistä seestyneistä
Se on syntynyt surusta sydämmen
ja pulpunnut kyneleistä
Se on unelma kypsyä vanhuuteen
Kuin tummuvan illan myötä
Se on unelma vaipua hiljalleen
kuin ruskotus ennen yötä
Tällainen runo löytyi äidin jäämistöstä.
En tiedä onko hänen oma kirjoitus, mutta haave seestyneistä vanhuuden päivistä toteutui.
Ja vaipuminen ikuiseen uneen toteutui rauhallisesti hengityksen hiljaiseen loppumiseen.
Unelma
14
996
Vastaukset
- Mona-Liiza
runo, oli kenen tahansa kirjoittama mutta erittäin koskettava ja kaunis..! Kiitos että halusit jakaa sen meidän kanssa..!
- enkelitrio
...Monta onnen ja murheen helmeä on tämän ihmisen
helminauhaan kertynyt.
Paljon hän ei pyydä,mielenrauhaa vain.
Kiitos,kun kerroit;sen kaiken hän myös sai.
Väliä ei sillä,vaikka säkeet kehräsi tuntematon,
niin harras oli toive,se elämän arkea on. - Pirre*
äitisi muutakin..kertomuksia tms..?
- Pirre*
oli runo, ja kaunis oli ollut äitisi matkalle lähtökin, - toiveensa mukainen.
Noin kun se aina menisikin.. Mm. vanhoja entisajan allakoita löytyi iso nippu ja niihin oli ylöslaitettu lakanoiden vaihdot ja muut kodinhoitoon liityvät 'tärkeät' tiedot.
Mattoissa tietysti maininta pesuista ja hakaneulalla laputettu, ettei pestyt ja käytetyt pääse sekoittumaan.
Vaikka materiaalia ja "materiaa" oli vuosien saatossa kertynyt paljon, niin jokaiselle oli paikkansa ja mitään hänellä ei koskaan ollut hukassa, kysyi mitä vanhaa tai uudempaa asiaa tai tavaran kohtaloa tai tms.
Vähän hävettää, kun vertaa omaa liinavaatekaapin järjestystä ja lakanoiden ym. viimeistelyjä (kaikki aina mankeloituja) ja huolella käärityjä pinkkoja.
- itkettämään rupeaa
Äidit on niin koskettavia.
- udut
Jopas sykäytti tuo äitisi muistiin merkitsemä sanoitus.
Annan sinulle tarkat tiedot, jos haluat kuunnella sen laulettuna: Sanat on Veksi, Veikko Salmen ja löytyy Vesa-Matti Loirin laulamana levyltä: Unelmia.
Julkaistu -89.
On yksi omia suosikkiani tuo Unelma-kokoelma. Paljon kauniita lauluja mm. Maailma on kaunis. Laskevan auringon maa ja monta monta muuta. Kasettina olen kuunnellut paljon.
Haeppa käsiisi, kuuntele ja kerro, mitä pidit?Ehdottomasti aion hankkia levyn vinyylinä.
Pojalla on joitain V-M Loirin vinyylejä, muttei juuri tätä.
Äiti on todennäköisesti merkinnyt sanat muistiin jo vuosia sitten ja todennäköisesti radio kuuntelun jälkeen.
Käsiala ainakin on vielä kaunista ja tasaisen vakaata.
Äiti oli ajalta, kun mitään ei kirjoitettu tekstaamalla vaan aina 'kaunolla', muistilaput ym.
Vielä tästä Unelmia levystä.
Pitää varmasti ensin etsiä ko. kappale kuunneltavaksi ensin nykytekniikan avulla tai vaikka radiotoiveena pyytämällä.
Onneksi löytyy pojalta täysin uudistettu soitin.
Hän innostui pari vuotta sitten viinyylilevyistä, hankki hyvälaatuisen soittimen ja kunnostutti ja säädätti sen ammattiliikkeessä.
ps. On se levyjen puhdistus, hoito ja niiden käsittely ylipäänsä tarkkaa puuhaa, kun sitä muistelee sitä aikaa, kun itse niiden kanssa sähläsi.
Mm, tislatulla vedellä, apteekista spriitä ja ilmapuhalluksella kuivaus, neopreenihanskoilla.
No se on hänen tapansa ja ilmeisesti niihin kannattaa uhrata aikaa ja vaivaa, että ne on mahdollisimman virheettömiä, että niiden kuuntelu antaa sen nautinnon, mitä sen ajan tekniikalla saatiin aikaan. Tai jos niitä joskus vaikka hukkaa pois, tai tekeen vaihtokauppaaalan muiden harrastajien kanssa.- udut
emw34 kirjoitti:
Ehdottomasti aion hankkia levyn vinyylinä.
Pojalla on joitain V-M Loirin vinyylejä, muttei juuri tätä.
Äiti on todennäköisesti merkinnyt sanat muistiin jo vuosia sitten ja todennäköisesti radio kuuntelun jälkeen.
Käsiala ainakin on vielä kaunista ja tasaisen vakaata.
Äiti oli ajalta, kun mitään ei kirjoitettu tekstaamalla vaan aina 'kaunolla', muistilaput ym.
Vielä tästä Unelmia levystä.
Pitää varmasti ensin etsiä ko. kappale kuunneltavaksi ensin nykytekniikan avulla tai vaikka radiotoiveena pyytämällä.
Onneksi löytyy pojalta täysin uudistettu soitin.
Hän innostui pari vuotta sitten viinyylilevyistä, hankki hyvälaatuisen soittimen ja kunnostutti ja säädätti sen ammattiliikkeessä.
ps. On se levyjen puhdistus, hoito ja niiden käsittely ylipäänsä tarkkaa puuhaa, kun sitä muistelee sitä aikaa, kun itse niiden kanssa sähläsi.
Mm, tislatulla vedellä, apteekista spriitä ja ilmapuhalluksella kuivaus, neopreenihanskoilla.
No se on hänen tapansa ja ilmeisesti niihin kannattaa uhrata aikaa ja vaivaa, että ne on mahdollisimman virheettömiä, että niiden kuuntelu antaa sen nautinnon, mitä sen ajan tekniikalla saatiin aikaan. Tai jos niitä joskus vaikka hukkaa pois, tai tekeen vaihtokauppaaalan muiden harrastajien kanssa.Ihan hymyn toi suupieleeni, kun kerroit tuossa edellä äitisi huolellisesta huushollaamisesta "materian parissa" ja myöhemmin pojastasi vinyyliensä kanssa.
Vielä tuosta Unelmia levystä. En tiedä onko vinyylinä vai cd versiona. Kasettina olen itse lainannut kirjastosta ja nauhottanut itselleni. udut kirjoitti:
Ihan hymyn toi suupieleeni, kun kerroit tuossa edellä äitisi huolellisesta huushollaamisesta "materian parissa" ja myöhemmin pojastasi vinyyliensä kanssa.
Vielä tuosta Unelmia levystä. En tiedä onko vinyylinä vai cd versiona. Kasettina olen itse lainannut kirjastosta ja nauhottanut itselleni.melkoinen 'verkosto' kaikesta, mikä liittyy musiikkiin, myös näihin vinyyleihin.
Täytyy katsoa löytyiskö Unelmia-levyä hänen kauttaan.
Lähes kaikki ylimääräinen aika (ja raha) häneltä kuluu musiikkiin liittyvissä asioissa.
Sen olen lapsilta huomannut, että netin kautta voi mistä tahasa kirjastosta, hankia lainaan, mitä miloinkin tarvitsee.
Tampereen, kangasalan, valkeakosken, viialan, oriveden jyväskylän ja mitä tänne alueen sisään mahtuu, on heidän "kotikirjastoja" oppimateriaalin ja pojan äänitteiden lainoissa.
Kyllä yksi suomen parhaita etuuksia on tämä maksuton kirjastoverkosto, joka ei tunne kuntarajoja, eikä muitakaan kynnyksiä, vaan on jokaisen halukkaan käytössä.udut kirjoitti:
Ihan hymyn toi suupieleeni, kun kerroit tuossa edellä äitisi huolellisesta huushollaamisesta "materian parissa" ja myöhemmin pojastasi vinyyliensä kanssa.
Vielä tuosta Unelmia levystä. En tiedä onko vinyylinä vai cd versiona. Kasettina olen itse lainannut kirjastosta ja nauhottanut itselleni.Uskon että hänen järjestelmällisyys ja huolellinen paneutuminen kaikkeen huushollin pitoon, juontaa hänen pikkutytöstä alkaneesta piikomisesta ensin lähitaloissa ja sitten kahdeksantoista ikäisestä eräässä isohkossa kartanossa, jossa asiat piti tehdä just, eikä melkein.
Äidin ollessa yhdeksän, hänen äiti kuoli 36- vuoden ikäisenä kuusi lasta synnyttäneenä. Äiti oli vanhin sisaruksista ja nuorin oli alle kahden ikäinen, joten hänellä oli äidin rooli jo kymmenvuotiaasta.
Yksi veljistä oli 100% invaliidi.
Toinen veli kuoli muutamaan vuoden päästä tapaturmassa serkkunsa kanssa.
Isän hän menetti 17-ikäisenä.
yhdessä ja erikseen, kiitos!
- udut
Kiitos kiittämästä
- Sanni-Iines
Vuokrata viikoks kaheks jostain Italiasta tai Espanjasta talo. Sijainti pieni kylä jossa kukko kiekuis .Kirkon kellot sois.Ei tietenkään kaiken aikaa.Ilta päiväillä vois käydä jossain Tavernassa.Torikin siellä voisi olla ja meri.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465727Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5852160Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821161Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771013
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61926- 60897
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768