Rva Whiten valheellinen näky

Rva Whiten valheellinen näky:

"Kaikkin Pyhimmässä minä näin arkin --- Arkissa oli kultainen manna-astia, Aaronin lehteen puhjennut sauva ja kivitaulut, jotka oli taitettu yhteen kuin kirja. Jeesus avasi ne ja minä näin silloin kymmenen käskyä kirjoitettuna niihin Jumalan sormella. Ensimmäisessä taulussa oli neljä ja toisessa kuusi. Neljä ensimmäisessä taulussa LOISTIVAT enemmän kuin toiset kuusi. Mutta NELJÄS (Sapattikäsky) LOISTI yli muiden; sillä SAPATTI OLI ASETETTU ERILLEEN pidettäväksi Jumalan pyhä nimen kunniaksi. PYHÄ SAPATTI NÄYTTI LOISTAVALTA – SEN YMPÄRÖI LOISTAVA SÄDEKEHÄ. Minä näin, ettei Sapattia oltu naulattu ristille."

Rva White on julkea väittäessään vastoin Raamattua, ettei sapattia ollut naulittu ristille. Hän opettaa ilmeisen tietoisesti vastoin Raamattua, mikä ilmenee oheisesta Kolossalaiskirjeen lainauksesta:

"Kol. 2:10-15: ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää, ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun."

20

481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastoin Bibliaa

Se on sokea joka pitää Ellen Whiteä oikeana priofeettana.
      Muut kristityt eivät näin tee.

Adventisti kumartaa ja uskoo täysillä rouva Whiten näkyihin mutta hän ei tunne kuin muutaman niistä 2000 näystä joita rouva White jota profeetaksi sanotaan näki.

• Soihtuna

Hengelliset näyt Jumalan palvelijalta lähteviä.

"PYHÄ SAPATTI NÄYTTI LOISTAVALTA "

"PYHÄ SAPATTI NÄYTTI LOISTAVALTA – SEN YMPÄRÖI LOISTAVA SÄDEKEHÄ."

Tuohan oli selvästi. Nyt sitten toimitaan kristittyinä tarvittavalla tavalla.

Lopuksi lainaan kirjoitettua sanaa. "Minä näin, ettei Sapattia oltu naulattu ristille."

Selvästi sanottu!

• Lainaat kirjoitettua sanaa joka on vastoin kirjoitettua Sanaa. Siinä olet oikeassa, että se on selvästi sanottu, eli selvästi vastoin Sanaa, joka sanoo, että Jeesus naulitsi lain (sapatteineen) ristille. Uskot siis ensin mainittua mieluummin. No, sinähän siitä vastaat.

• Soihtuna
        Tutkiva_huomio kirjoitti:

Lainaat kirjoitettua sanaa joka on vastoin kirjoitettua Sanaa. Siinä olet oikeassa, että se on selvästi sanottu, eli selvästi vastoin Sanaa, joka sanoo, että Jeesus naulitsi lain (sapatteineen) ristille. Uskot siis ensin mainittua mieluummin. No, sinähän siitä vastaat.

Whiten näky on annettu meille vahvistamaan epäselvää käsitystämme sapatin suhteen. Tässä korostuu Jumalan vaikutus ohjaten meitä oikeaan käsitykseen suhteessamme "sapattiin".

Oletkos samaa mieltä

• Soihtuna kirjoitti:

Whiten näky on annettu meille vahvistamaan epäselvää käsitystämme sapatin suhteen. Tässä korostuu Jumalan vaikutus ohjaten meitä oikeaan käsitykseen suhteessamme "sapattiin".

Oletkos samaa mieltä

"Whiten näky on annettu meille vahvistamaan epäselvää käsitystämme sapatin suhteen. Tässä korostuu Jumalan vaikutus ohjaten meitä oikeaan käsitykseen suhteessamme "sapattiin"."

Näyt voivat kyllä teoriassa vahvistaa, selkiyttää Sanaa, mutta tässä tapauksessa näky on Sanan vastainen.

• Soihtuna

"Whiten näky on annettu meille vahvistamaan epäselvää käsitystämme sapatin suhteen. Tässä korostuu Jumalan vaikutus ohjaten meitä oikeaan käsitykseen suhteessamme "sapattiin"."

Näyt voivat kyllä teoriassa vahvistaa, selkiyttää Sanaa, mutta tässä tapauksessa näky on Sanan vastainen.

Jumalan puolelta annettu kansalleen, hämärtyen kansaltaan. Toi Jumala asian, Ellen White välityksellä meille tiettäväksi. Eikös tämä ole osoitusta Jumalallisen toiminnan puolesta?

• Soihtuna kirjoitti:

Jumalan puolelta annettu kansalleen, hämärtyen kansaltaan. Toi Jumala asian, Ellen White välityksellä meille tiettäväksi. Eikös tämä ole osoitusta Jumalallisen toiminnan puolesta?

Sapatti on kyllä Jumalan puolelta annettu kansalleen, mutta sen vanhemmalle osalle, eli juutalaisille. Elleniltä menivät vellit ja puurot sekaisin, kun hän yritti osoittaa, että sapatti kuuluisi ns. pakanaseurakunnan vietettäväksi, asian tekee raskauttavaksi se, että hän opettaa suoraan vastoin Sanaa, joka sanoo, että Jeesus naulitsi lain ristiin (sapattikäskyineen kaikkineen).

Lainaan vielä Mooseksenkirjasta sapattikäskyä osoittavan paikan, joka selkeästi osoittaa sapatin kuuluvan Jumalan ja Israelin välille. Leikillisesti voisi todeta, ettei sotkeuduta Isän ja Hänen kansansa väleihin, ollaan me vain tekemisissä Pojan kanssa, koska olemme Hänen seurakuntaansa. Sanan mukaan Israel on Jumalan vaimo, seurakunta taas Kristuksen morsian.

"12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        13. "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
        14. Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa.
        15. Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
        16. Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona.
        17. Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."
        18. Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu."
        2. Moos. 31:12-18

• järjestys on sekaisin

Sapatti on kyllä Jumalan puolelta annettu kansalleen, mutta sen vanhemmalle osalle, eli juutalaisille. Elleniltä menivät vellit ja puurot sekaisin, kun hän yritti osoittaa, että sapatti kuuluisi ns. pakanaseurakunnan vietettäväksi, asian tekee raskauttavaksi se, että hän opettaa suoraan vastoin Sanaa, joka sanoo, että Jeesus naulitsi lain ristiin (sapattikäskyineen kaikkineen).

Lainaan vielä Mooseksenkirjasta sapattikäskyä osoittavan paikan, joka selkeästi osoittaa sapatin kuuluvan Jumalan ja Israelin välille. Leikillisesti voisi todeta, ettei sotkeuduta Isän ja Hänen kansansa väleihin, ollaan me vain tekemisissä Pojan kanssa, koska olemme Hänen seurakuntaansa. Sanan mukaan Israel on Jumalan vaimo, seurakunta taas Kristuksen morsian.

"12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        13. "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
        14. Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa.
        15. Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
        16. Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona.
        17. Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."
        18. Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu."
        2. Moos. 31:12-18

Keskiviikkokaan ei ole enää keskellä viikkoa et sillei.
        VELLIT JA PUUROT PAHASTI SEKAISIN.......

• ei sanomaa

Tuohan oli selvää! Tulkintaa mutta ei Herralta saatua käskyä eikä sanomaa! Oikeilla profeetoilla oli aina "Näin sanoo Herra".http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=n%E4in sanoo her Jer.5:31 profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?
        6:13 Sillä kaikki, niin pienet kuin suuretkin, pyytävät väärää voittoa, kaikki, niin profeetat kuin papitkin, harjoittavat petosta.

• on tullut

Uskova1:delle avustaja ja vieläpä ottanut oikein tutkivan tuomion nimen, mutta ei näytä nuo sinun tutkimisesi kovin Raamatun mukaisia olevan, mitähän kirjaa olet lukenut kun olet saanut aivan tuomarin viran.

• Käytän Raamattua, tässä yhteydessä olen lainannut Paavalin kirjettä Kolossalaisille, erityisesti tätä kohtaa:

"pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin."
        Kol. 2:14

• tuntuis mukavammalta

Käytän Raamattua, tässä yhteydessä olen lainannut Paavalin kirjettä Kolossalaisille, erityisesti tätä kohtaa:

"pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin."

lukea jos vaikka kirjoittaisit omasta uskostasi, kuin mitä kritikoit toisten uskoa, oman Herransa edessä jokainen meistä seisoo tai kaatuu,eihän meille ole muuta käskyä annettu kuin Rakasta Herraa sinun Jumalaasi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, niissä kahdessa käskyssä riippuu laki ja profeetat.

• tuntuis mukavammalta kirjoitti:

lukea jos vaikka kirjoittaisit omasta uskostasi, kuin mitä kritikoit toisten uskoa, oman Herransa edessä jokainen meistä seisoo tai kaatuu,eihän meille ole muuta käskyä annettu kuin Rakasta Herraa sinun Jumalaasi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, niissä kahdessa käskyssä riippuu laki ja profeetat.

Kuvaan mielelläni uskoani seuraavan vanhan, tiettävästi tosikertomuksen sanoilla:

Oli piispantarkastus eräässä seurakunnassa ja piispa tenttasi kristinopin tuntemusta seurakuntalaisilta. Hän kysyi eräältä pieneltä pojalta, mihin asti tämä on ehtinyt opinnoissaan. Poika vastasi, ettei hän ollut vielä ehtinyt kuin siihen kohtaan, jossa sanotaan, että: "Armossaan hän pelasti minut, kadotetun ja tuomitun syntisen". Tällöin piispa sanoi: "Kuulehan poikaseni, ei piispakaan ole päässyt sen pidemmälle. Suokoon Jumala, ettemme koskaan pääsisikään."

• sehän oli aivan

Kuvaan mielelläni uskoani seuraavan vanhan, tiettävästi tosikertomuksen sanoilla:

Oli piispantarkastus eräässä seurakunnassa ja piispa tenttasi kristinopin tuntemusta seurakuntalaisilta. Hän kysyi eräältä pieneltä pojalta, mihin asti tämä on ehtinyt opinnoissaan. Poika vastasi, ettei hän ollut vielä ehtinyt kuin siihen kohtaan, jossa sanotaan, että: "Armossaan hän pelasti minut, kadotetun ja tuomitun syntisen". Tällöin piispa sanoi: "Kuulehan poikaseni, ei piispakaan ole päässyt sen pidemmälle. Suokoon Jumala, ettemme koskaan pääsisikään."

oikein pojalta ja piispalta sanottu, armosta me kaikki olemme pelastettu, ja Hänen armossaan on meille kylliksi, sitä minä tarkoitinkin että jokaisessa seurakunnassa on Jumalan lapsia, ja ne ovat Jeesukselle hyvin rakkaita, sillä meidän ei sovi alkaa toisiamme täällä pistelemään,Jumala sanoo joka koskee minun lapsiini se koskee Hänen silmäteräänsä, sillä meidän tulisi olla aralla omalla tunnolla, ettemme loukkaisi ketään, sillä Jumala tutkii sydämmet me näemme vain ulkokuoren.

• sehän oli aivan kirjoitti:

oikein pojalta ja piispalta sanottu, armosta me kaikki olemme pelastettu, ja Hänen armossaan on meille kylliksi, sitä minä tarkoitinkin että jokaisessa seurakunnassa on Jumalan lapsia, ja ne ovat Jeesukselle hyvin rakkaita, sillä meidän ei sovi alkaa toisiamme täällä pistelemään,Jumala sanoo joka koskee minun lapsiini se koskee Hänen silmäteräänsä, sillä meidän tulisi olla aralla omalla tunnolla, ettemme loukkaisi ketään, sillä Jumala tutkii sydämmet me näemme vain ulkokuoren.

Jos taas ollaan tarkkoja, niin nimenomaan Israel on Jumalan silmäterä.

• joten

Käytän Raamattua, tässä yhteydessä olen lainannut Paavalin kirjettä Kolossalaisille, erityisesti tätä kohtaa:

Ef.2:14. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
        15. kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan, Eipä voi enää selkeämmin olla eri mieltä adventismin kanssa. Adventistit väittelevät ihan suoraan tuota kohtaa vastaan. Samoin kuin he tekevät tällekin kohdalle, jossa naiselta on kielletty profeetan virka; 1.Korintt.14:Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34. olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        35. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
        36. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
        37. Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
        38. Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.
        39. Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta. ---> Empä tiedä mitään TOISTA kirkkokuntaa, joka yhtä selväsanaisesti irtisanoutuu kristinuskosta, ja samaan hengenvetoon väittää siihen kuuluvansa. Ei voi juuri hullummin olla!

• sano suoraan
        tuntuis mukavammalta kirjoitti:

Kun et voi Raamatulla todistaa asianne puolesta, ryhdytkin komentelemaan.Mielessäsi saattaa olla jopa uhkaileminen! Te olette eräs epärehellisimpiä uskontoja mitä maa päällänsä kantaa.

• hyvää iltaa
        sehän oli aivan kirjoitti:

Niinkö se käärme leperteleekin? Sitten ollaankin jo niin mielinkielin, kunhan ei kerrota tosiasioista ja sallittaisiin väärän pesiä petellen milloin siellä ja täällä.

• melkein
        joten kirjoitti:

Ef.2:14. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
        15. kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan, Eipä voi enää selkeämmin olla eri mieltä adventismin kanssa. Adventistit väittelevät ihan suoraan tuota kohtaa vastaan. Samoin kuin he tekevät tällekin kohdalle, jossa naiselta on kielletty profeetan virka; 1.Korintt.14:Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34. olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        35. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
        36. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
        37. Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
        38. Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.
        39. Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta. ---> Empä tiedä mitään TOISTA kirkkokuntaa, joka yhtä selväsanaisesti irtisanoutuu kristinuskosta, ja samaan hengenvetoon väittää siihen kuuluvansa. Ei voi juuri hullummin olla!

Kaikissa kirkoissa, on tapahtunut lankeemus Jumalan sanasta.
        Ei voi juuri hullummin olla!

• huut hitt.......
        melkein kirjoitti:

Kaikissa kirkoissa, on tapahtunut lankeemus Jumalan sanasta.
        Ei voi juuri hullummin olla!

Kaikissa väärä on esiintyessään yhtä väärää. Ei naisprofeetta olisi oikea luterilaisessakaan kirkossa. Eikä nainen opettamassa kristinuskon oppikysymyksiä. Ei siinä ole kyse mistä kirkkokunnasta väärä todetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2077
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1174
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94