Isä saattaa..

itse äiti

Meillä on pieni poika, olisiko tökeröä jos morsiamen isä saattaisi puoleenväliin kirkkoa johon sulhanen tulisi vastaan? Olen ollut häissä joissa näin toimittiin ja mielestäni se oli ok. En ajattele sitä sillä tavalla "luovuttamisena" vaan paremminkin että suku "hyväksyy" avioliittomme.

7

1408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rouva O

*huokaus*

Mutta sinähän teet kuten haluat. Niinhän kaikki tekevät. Isän luovuttaminen ei voi olla luovuttamista, koska SINUN mielestä ei ole sitä...

Tietysti vielä kunnon vitivalkoinen prinsessa-unelma huntuineen asuna...

• eipä

Eipä tule huntua. Kiitos mielipiteestäsi.

• ...

selventää? En ymmärrä kysymystäsi. Mikä siinä olisi tökeröä?

• ap.

Niin siksi vaan ajattelin kun perinteisestihän isä luovuttaa neitsyt-tyttären sun muuta ja näitä "vanhanaikaisesti" ajattelevia kuitenkin löytyy. Minusta olisi ihanaa jos isä saattaisi mutta mitähän vieraat ajattelisi...

• mennä, että

Morsiammen isä saattaa tyttärensä, eli luovuttaa sulhaselle, sillä ei ole mitään merkitystä onko teillä lapsia vei ei. Serkkuni (tyttö) häissä hänen veljensä saattoi alttarille,koska isää ei ollut ja veli oli hyvin läheinen ja tärkeä henkilö hänen elämässään. Nämä ovat hyvin paljon tunnepuolen juttuja kuten tietyti perinteitäkin.

Jokainen tekee niinkuin itse lystää, mutta esim. jos jostain syystä morsiammen isä on kuollut, niin silloin iso-isäkin sopii oikein hyvin saattajaksi. Kuten meidän häissä!

• saattamassa

Minun isäni saattaa minut, vaikka ikäni on jo yli 30 v. ja lapsikin yli 10 v. Isälleni se on hyvin tärkeä juttu. Ei nykypäivänä muutenkaan kovin vanhanaikaisesti mennä. Mielestäni teette sen niin kuin itse sen koette parhaaksi.

• gfhsyjmy

Ei kuulosta ollenkaan typerältä tai kummalliselta! Luulen että se on aika tavallista. Onnea häihin!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe