uskova ei käytä

esimerkki

alkoholia, ei polta tupakkaa, huolehtii ruumiistaan pitämällä sen kunnossa ja syömällä terveellisesti. uskova ihminen on myös kuuliainen Jumalan käskyille ja hänellä on usko Jeesukseen.

tällainen on uskova ihminen.

8

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • USKO MUUTTAA!

Usko ilman uskon tuomaa muutosta,ja kaiken oikean hyväksymistä elämänsä perustaksi,ei ole uskoa ollenkaan!

Oikea Jumal`suhde muuttaa,se ei jää näkymättömäksi!

Jos ennen vaikka poltitkin tupakkaa,et saata tehdä enää sitä uskoon tultuasi,sillä se on sinulle pahaksi ja omatuntosi nuhtelee siitä.

Näin yksinkertaista se on.

Uskon antaman voiman turvin MUUTUMME ja kasvamme päivä,päivältä kohti Jeesusta ja kirkkautta.

Moni uskova ihminen joka on lähellä Kristusta,suorastaan heijastaa Kristusta ja sen voi aivan tuntea hänestä,rakkaudellisena hyvän olon tunteena!

Kristus on ihmeellinen!

• asiat eivät

kylläkään ole mikään uskon tai uskovaisuuden mittapuu. Uskovaisuutta ja uskoa löytyy siksi moneen lähtöön. Mitä ruokavalioon ja tupakan ja alkoholin nauttimattomuuteen tulee, Aadolf Hitler olisi ollut esimerkillinen uskovainen.

Monet ateistit myös, samoinkuin ei-kristillisten uskontojen edustjat harrastavat yvin terveitä elämäntapoaj: aloittja kumminkaan pitää esim. buddhalaisia uskovaisin tarkoittamassaan mielessä.

Jumalan käskyjen noudattmisesta en sano mitää. Kuitenkin käytäntö näyttää osoittavan että esim. hyvin hartaat uskovaiset ymmärtävät mm. lepopäiväkäskyn eri tavoin. Ilmeisesti Jumala antaa kullekin vähän joissakin asioissa poikkeavia määräyksiä tai pikemminkin kullekin oman ymmärryksen asioiden tarkeysjärjestyksistä.

• VOIMASTA,

jos satuit huomaamaan!Enkä omilla teoilla ylpistelystä!Niillä on niin suuri ero,kuin yöllä ja päivällä.Puhuin siitä voimasta,josta Jeesus sanoi:

"Kun te synnytte uudesti ylhäältä,te saatte VOIMAN tulla Jumalan lapsiksi!"

Tästä minä puhuin!

Mutta sellainen,joka ei itse ole sitä henkilökohtaisesti kokenut,ei sitä ymmärrä.

• vainaa

Et ilmeisesti tiedä mitä uskossa oleminen tarkoittaa. se tarkoittaa sitä että vanha minä on mennet, se joka vastustaa Jumalan tahtoa. sinussa ilmeisesti on vielä tuo vanha aatu.

usko ilman tekoja on kuollutta. ei hyydytä uskoa Jeesukseen tekemättä hyviä tekoja. paholainenkin uskoo Jeesukseen.

• Uskon Jeesukseen eli oon sa...
        vainaa kirjoitti:

Et ilmeisesti tiedä mitä uskossa oleminen tarkoittaa. se tarkoittaa sitä että vanha minä on mennet, se joka vastustaa Jumalan tahtoa. sinussa ilmeisesti on vielä tuo vanha aatu.

usko ilman tekoja on kuollutta. ei hyydytä uskoa Jeesukseen tekemättä hyviä tekoja. paholainenkin uskoo Jeesukseen.

Hei hei rakkaat ihmiset!
        Eikös täällä kaikki kirjottelijat vähän tunnu olevan uskovaisia? Miksi siis kiistelette toisianne vastaan jos ootte "samalla puolella"? Mitä Jeesuski teistä ajattelee, että pienet riitelee keskenään.... Pääasia on uskoa että Jeesus on sovittanut minun ja sinun ja kaikkien muidenkin synnit, ja joka ottaa Hänet vastaan pelastajanaan, saa ikuisen elämän. Tupakoimattomat ja alkoholia kohtuudella käyttävät (joihin itse kuulun) eivät pelastu raittiutensa ansiosta enempää kuin kukaan muukaan pelastuu millään teoilla. Usko muuttaa elämän, totta, kenen elämän milläkin tavalla. Mutta eihän me kristityt nyt toistemme päälle käydä tollai, eikös vaan:) Yhtä köyttä vedetään ja taivaan kodissa saadaan katsoa Hänen kasvojaan iankaikkisesti! Siellä siis tavataan:)

• vanha aatu
        vainaa kirjoitti:

meikäläisessä - kaiken aikaa. Sinulle on annettu puhtaus ja usko: ole siis onnellinen ja autuas. Meikäläisellä ei tuollaisia ole: olen vain vanha ja kehno. Kun on näitä molempia, niin eipä tässä sitten ole kuin vanha kehno - peräti.

• KAIKEN,
        vainaa kirjoitti:

HÄN MUUTTI KAIKEN!Kiitos siitä Jumalalle!

• Fariseus ja publikaani

Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:

"Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'

"Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei. Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."
      Luuk. 18:9-14

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3797
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2576
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1995
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1741
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1536
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1511
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1321
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      488
      1265
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      82
      1252
    Aihe