Anteeksi

adventistit!

Olen itse entinen adventisti ja olen joskus vastannut teidän kirjoituksiinne epäasiallisesti. Tunnen olevani kuin murrosikäinen, joka on rimpuillut irti vanhemmistaan/adventismista. Mutta koen sen vääränä, jos adventisteja syytetään ellenismistä, kun he puhuvat Kristuksesta. Eihän me voida tietää toisen sydäntä!
Minä pyydän anteeksi kaikilta adventisteilta omia epäasiallisia kirjoituksiani ja myöskin Alex-kasilta ja Sirkka_Iitalta.

Siitä huolimatta koen Uskova1 ja Kyöstin (entisen adventistin kotisivut) toiminnan Jumalasta lähtöiseksi. Jos joku muu kuin Kristus nousee tärkeimmäksi, ollaan karotukseen johtavalla tiellä, josta on varoitettava.

Mutta kaikkien meidän "varoittajien" on hyvä huomata, että me olemme saman armon tarpeessa kuin adventistitkin. On vaarallista keskittyä harhaopeista syyttämiseen, jos itseltä unohtuu oma syntisyys ja Kristuksen suuruus.

Muistakaa Kuhilaan kirjoitus: "Minkä laki paljastaa, sen Kristuksen veri sovittaa. Tämä on todellista evankeliumia. Jos Jeesus Kristus on pääasia, niin sivuasioista voimme olla erimieltä. Esim. sapatti ja helvetin sammumaton tuli.

Älkää pahastuko, mutta sanon eronneeni adventtikirkosta Ellenin profeetallisuuden tähden. Pidän hänen kirjoituksiaan, Kristuksesta pois johtavina. Ellenin itsensä kohtalon tietää vain Jumala. Samoin myös Luther syytti Juutalaisia.

Viime aikoina mielessäni on ollut Pietarin sanat Jeesukselle, "mene pois minun luotani, minä olen syntine ihminen". Oman syntisyytensä tajuaminen päivästä toiseen on nöyryyttävää ja raskasta. Todellista ristin kantamista. Pelkään omaa itseäni: Pelkään Jumalan armon kääntämistä irstaudeksi. Synti joka minussa asuu voi sytyttää helvetin. Ja siksi ymmärrän Jeesuksen sanat rukouksessa; Älä saata meitä kiusaukseen.

Meidän on aika alkaa rukoilemaan toistemme puolesta. Harhaopeista, jotka johtavat pois Kristuksen risristä, on hyvä erelleen varoittaa. Mutta sanoja toisen suuhun, emme saa laittaa. Jos adventisti kirjoittaa Kristuksen suuruudesta, ei ole oikein syyttää häntä Ellenismistä.

Voi kumpa me Jeesuksen Kristuksen Sovitustyöhön uskovat voisimme olla yhtä.

Jeesus kanssanne ja kaikkenne!

14

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sirkka Iita.

en tiedäkkään sinun loukanneen minua?Kaikkihan me olemme epätäydellisiä,adventisti tai ei.Jokaisessa seurakunnassakin on omat vajavuutensa,olemmehan kaikki erehtyväisiä ihmisiä.Jumala sinua siunatkoon!tv.Sirkka Iita.

• adventisti

Olen adventisti ja saat toki anteeksi.
      Tällaista asiallista keskustelua olen toivonut keskustelupalstalle. Ei kannata riidellä ja jaella kadotustuomioita uskovien kesken , meillä kun on yhteinen asia. Usko Jeesukseen sovitukseen jotta pelastuisimme. Itselläni on uskovia ystäviä ja sukulaisia Vapaakirkosta, Helluntalaisista, Baptisteista . Rukoilemme yhdessä ja olemme sovinnossa joistain oppiasioista eri mieltä. Kunnioitamme toisen vakaumusta.
      Uskon, että Jumala johtaa vilpittömät totuuden etsijät ennemmin tai myöhemmin perille.
      Maailmassa on paljon pahuutta jota vastaan uskovien pitäisi yhdessä taistella sekä tuke toinen toistamme vaikeuksissa seurakuntaan katsomatta.
      Minulle Ellen White oli Jumalan sanansaattaja , joka korotti aina Kristusta.

• alkuperäiseen

Kumpa minä saisin olla kerran teidän kanssanne; Jarlau, Uskova1, Sirkka-Iita, Kuhilas, Annu, Hirvas, Timo F, Kyösti, jne, jne, kumartamassa Teurastettua Karitsaa. Kumpa me saisimme oppia tuon virren, jossa ylistys kuuluu Jumalle joka valtaistuimella istuu sekä Karitsalle.

• Sirkka Iita.

pimeyteen,vaan saisimme kaikki kerran yhdessä kiittää Vapahtajaamme!Siunausta kaikille!

• Varmasti

Sen, ettet vuoren varmasti ole ollut koskaan
      Adventisti. olet vain koettanut kauniisti narrata Adventisteja. Rivien välistä olevat kohdat paljastavat todellisen tavoitteesi.

Esimerkiksi Jokainen, joka menee Uskova_1 kelkkaan on jo itse mennyt Kristin uskon Harhaisempaan uskoon. Kovin taitavasti yrität
      johdatella harhaopin tuntian uskoon. Ainoa oikea
      kirjoituksessasi on anteeksi pyyntö, Jonka jälkeen alkaa valheen todistelu oikeaksi.

Olen pahoillani. Tekniikkasi ei tepsinyt minuun.
      Tunnen jo Liian hyvin uuspietismin harhaisuuden.
      joka rakastaa Sadistista Jumalaa joka kiduttaa
      luotujaan iankaikkisesta iankaikkiseen. Tämä
      riittää minulle. Minä uskon vain meitä rakastavaan Jumalaan, joka ei ole Sadisti, vaan
      oikeuden mukainen Jumala Jeesus Kristus, Joka
      ei kiduta luotujaan ikuisesti! Jeesus on Herra

• Et tunne uuspietismiä lainkaan, jos pidät sitä harhaisena. Uuspietismi on kristinuskoa parhaasta päästä.

• kuhilas

kirjoittaja sopisi henkilöksi, joka pienen porukan kanssa pohtii "syntyjä syviä" silloin tällöin Turussa, torin laidalla, erään tavaratalon kahviossa. Jos olen osunut oikeaan, niin älkää hyvät ystävät epäilkö toisen tunnetilan aitoutta. Avauksen kirjoittajalle haluan rohkaisuksi ehdottaa siirtymistä nöyrän publikaanin rinnalle ja liittymään hänen kanssaan samaan "hätähuutoon". Eipä taida olla huono ajatus meille muillekaan toimia samoin. Herra meitä kaikkia armahtakoon ja siunatkoon.

• OMAT LAPSET KAUNIIT,"
        Tutkiva_huomio kirjoitti:

Et tunne uuspietismiä lainkaan, jos pidät sitä harhaisena. Uuspietismi on kristinuskoa parhaasta päästä.

sanoo pöllo äiti!

• kuhilas
        OMAT LAPSET KAUNIIT," kirjoitti:

sanoo pöllo äiti!

Lintuna pöllö ei ole hassumpi lintu ollenkaan. Ne lentävätkin niin äänettömästi. Sellainen äiti on hyvä ja riittävä äiti, joka rakastaa omaa lastaan. Tapsa Rautavaarakin lauloi kodista, joka oli vain pieni tölli! Tuo koti oli kuitenkin riitävä lapselle, koska se ei ollut rakkaudeton. Äideille pikku Timppakin laulaa "rakkaudestaan voimaa mä saan"! Näin se on!

• riveillä

Kannattaisi pysyä riveillä eikä lukea rivien välistä. Toisen vaikuttimilla spekuloiminen on epäasiallista.

• kuhilas
        riveillä kirjoitti:

Kannattaisi pysyä riveillä eikä lukea rivien välistä. Toisen vaikuttimilla spekuloiminen on epäasiallista.

Arvostan huomautustasi. Pidän sen mielessäni. Pidetään porukalla asiasta kiinni!

• väärässä eriasioissa
        Tutkiva_huomio kirjoitti:

Et tunne uuspietismiä lainkaan, jos pidät sitä harhaisena. Uuspietismi on kristinuskoa parhaasta päästä.

mutta että pietismi olisi kristinuskoa parhaasta päästä????

Pietismin suurin vääryys on se että he levittävät Jumalasta sellaista tietoa, että Hän on luotujaan ikuisesti kiduttava Jumala.

Eli siis toisin sanoen he levittävät sitä kauhistuttavaa harhaoppia että joka ei tee niin kuin pietismin Jumala tahtoo joutuu ikuisesti kidutettavaksi tulijärvessä.

Jos se on sinulle kristinuskoa "parhaasta päästä" niin et taida paljon Jumalaa tuntea???

Sellaiseen uskoon uskova on helposti tullut ahdistuksessa uskoon, kauhun vallassa ja pelon seurauksena. Tullaan uskoon vain siksi, että pelastuttaisiin olemattomasta tulijärven ikuisesta piinasta, oma nahka lähinnä ... Jumala nähdään kiduttavana Jumalana.

Jos "heiltä" kysyy miten se voi olla mahdollista he uskovat tällaiseen harhaan? Saa vastauksen - että sellaista ei ole edes oikeus kysyä !!!! Se on Jumalan asia ketä hän kiduttaa!!!

MUTTA HALOO SIELLÄ - TOTUUSHAN ON ETTÄ JUMALA EI KIDUTA KETÄÄN.

Oikeampaa uskoon tuloa on jos se tapahtuu rakkaudesta Jumalaan koska Jumala on ainoa ikuinen sekä rakkaudellinen ja oikeudenmukainen, Jumala on tärkein ja yli kaiken ... ja täysin luotettava ..

• kääntyminen

anteeksianto

lupaukset

rauha

Tälle tielle meitä kutsutaan; kehoitan tutkimaan enemmän Raamattua, sillä tekstisi oli täynnä ristiriitaisuuksia ja se on Adventismissa Ellenismin perintöä?

Mene rauhaasi, rohkeasti Sanan kautta Kristusta kohti!

• alex-kasi

jotain anteeksi annettavaa, annan kaikille, niillekin jotka eivät edes pyydä.
      Jokaisella on oma usko - ja niin sen täytyy ollakin, sillä eihän kukaan kuitenkaan muiden uskolla mene Jumalan eteen, se on sula mahdottomuus. Silloin ei teoriat auta tai puheet että kun tota ...
      Jumala näkee aina sen todellisen pohjan mikä meissä kaikissa on (onko se Jeesuksen sovittama tai oma vajavainen) ja sanoilla ei sitä todellisuutta voi muuksi selittää.
      Turhaa meidän on ketään tuomita - toisiamme tuomitsemalla ei koskaan saa aikaan muuta kuin riitaa ja sekasortoa ja sellainen ei koskaan ole Jumalasta.

Siis anteeksi annettu jokaiselle ...

kasi
      -------------

Mielestäni olisi parempi että keskustelisimme Raamatusta kuin toisistamme tai kirkkokunnista tai Ellenistä tai Lutherista tai paavista tai ......

Silloin täällä jaksaisi ehkä ollakin vähän useammin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3807
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2576
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      2005
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1751
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1546
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1511
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1331
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      488
      1265
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      82
      1262
    Aihe