Israel on kansa Jumalan edessä

Ainiaan

35. Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat - Herra Sebaot on hänen nimensä:
36. Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan.
37. Näin sanoo Herra: Jos voidaan mitata taivaat ylhäällä ja tutkia maan perustukset alhaalla, silloin vasta minä hylkään Israelin jälkeläiset kaikki, kaiken sen tähden, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.
Jer. 31:35-37

7

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyse on

siitä, että kuka on se Israel, josta tuossa puhutaan. Jeesuksen omien sanojen mukaan se on hän itse.

• raamatunpaikan

Voisitko ilmoittaa raamatunpaikan, jossa Jeesus sanoo olevansa Israel?

• Väittävät vain

Adventistit ovat luoneet itselleen ihan oman puhekielen, jossa mikään Raamatun merkitys ei pysy ennallaan. Ei heitä pidä ottaa todesta. Jos tapaat adventistin, niin älä missään tapauksessa jää häntä kuuntelemaan. Hänen puheestaan et saa kuitenkaan mitään tolkkua. Ei lie maan päällä epäluotettavampaa kuin adventistin puhe. Varsinkin, kun on kyse Raamatun asioista. Hänellä on näet kaikki asiat väännetty päinvastaseksi kuin ne Raamatun kirjoituksessa ovat. Otetaanpa todiste. Raamattu kieltää naiselta profeettana olon. Adventistit kääntävät tämän niinpäin, että naiselle on sallittua olla profeettana. Raamattu sanoo Jeesuksen tehneen Uuden liiton mutta adventistit puhuvat, että näin ei ole, vaan Jeesus oli vanhankin liiton tekijä joka poisti vain fariseusten tekemät säädökset naulitsemalla ne ristille.

• Fariseusten
        Väittävät vain kirjoitti:

Adventistit ovat luoneet itselleen ihan oman puhekielen, jossa mikään Raamatun merkitys ei pysy ennallaan. Ei heitä pidä ottaa todesta. Jos tapaat adventistin, niin älä missään tapauksessa jää häntä kuuntelemaan. Hänen puheestaan et saa kuitenkaan mitään tolkkua. Ei lie maan päällä epäluotettavampaa kuin adventistin puhe. Varsinkin, kun on kyse Raamatun asioista. Hänellä on näet kaikki asiat väännetty päinvastaseksi kuin ne Raamatun kirjoituksessa ovat. Otetaanpa todiste. Raamattu kieltää naiselta profeettana olon. Adventistit kääntävät tämän niinpäin, että naiselle on sallittua olla profeettana. Raamattu sanoo Jeesuksen tehneen Uuden liiton mutta adventistit puhuvat, että näin ei ole, vaan Jeesus oli vanhankin liiton tekijä joka poisti vain fariseusten tekemät säädökset naulitsemalla ne ristille.

Kuorma: lisäksi toinen liitto oli Herran itsensä antama Ehtoollinen Kuten Apostoli Johannes tämänkin asian esittää: Minä olen tuntenut
        Adventisteja yli viiden kymmenen vuoden ajan.

Tunnen heidän tapansa melko hyvin. Minulla ei
        ole heistä mitään pahaa sanaa sanottavana.

He ovat parhaiten raamattuun perehtyneitä tutkioita raamutun mukaan. He pitäytyvät myös
        raamatun opetukseen ja elävat Harmoniassa
        raamatun opetusten kanssa.

Niin paljon kun minä heitä tunnen. He eivät
        kääntele selvää raamatun ilmoitusta oman mielensä
        mukaisesti. He eivät revi irti asiayhteyksiä.
        kuten on meillä Lutterilaisilla tapa. Tehdä oma
        oppi asiayhteyksistä irti otettujen pätkien varaan. Nän ollen heidän opetuksensa pysyvät
        eheänä kokonaisuutena.

Miksi sinä aliarvioit naisia. Olihan Apostoli
        Filippuksellakin 4 tytärtä joilla oli Profetian lahja. Olihan vanhan testamentin aikana monia
        naisia jopa Tuomareina kansan keskellä.

Minä pidän Adventistejä aitoina Kristittyinä,
        jotka vielä näinä meidän pahoina aikoina pitäytyvät raamatun sanaan oikein kirjoitetussa
        muodossa. He eivät ole ottaneet oppiinsa mitään
        raamatussa mainitsematonta ulkopuolista oppia
        itselleen, kuten nykyään on tämä ulkopuolisuus
        muotiasiana Ja lasketaan Kristillisyyteen.
        He ovat raamatun opille rehelliset. tämän panin
        merkille asuessani heidän naapurissaan. He ovat
        erittääin auttavaisia.

Heillä on Kansain välinen avustus orkanisatio
        nimeltä Adra ja tämä heidän järjestönsä on ensimmäisenä paikalla katasroffi tilanteissa.
        koskaan katsomatta kenenkään uskontoon tai väriin he antavat apua kaikkien voimiensa mukaan. Minulla on vain hyvää sanottavaa heistä. Olisipa enemmän heidän kaltaisiaan ihmisiä maan-
        päällä. Uskon vakaasti siihen, että Jumala on
        Jeesuksen kanssa heidän mukanaan kärsivien
        auttamisesessa. Hetta siunatkoon heidän hyvää
        työtään ihmisten hyväksi!

• Kun esitettiin, että Israel on kansa Jumalan edessä ainiaan, adventisti alkoi venkoilla seuraavalla tavalla:

"niin? kyse on siitä, että kuka on se Israel, josta tuossa puhutaan. Jeesuksen omien sanojen mukaan se on hän itse."

Lainatussa Jeremian kirjan kohdassa puhuttiin kansasta Jumalan edessä, kuten alla olevasta lainauksesta näkyy. Jeesus ei ole kansa, Israel on.

"Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan"

• mutta olet
        Tutkiva_huomio kirjoitti:

Kun esitettiin, että Israel on kansa Jumalan edessä ainiaan, adventisti alkoi venkoilla seuraavalla tavalla:

"niin? kyse on siitä, että kuka on se Israel, josta tuossa puhutaan. Jeesuksen omien sanojen mukaan se on hän itse."

Lainatussa Jeremian kirjan kohdassa puhuttiin kansasta Jumalan edessä, kuten alla olevasta lainauksesta näkyy. Jeesus ei ole kansa, Israel on.

"Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan"

väärässä. Jeesus opetuslastensa kanssa on kansa.

• olette ainutlaatuisia
        mutta olet kirjoitti:

väärässä. Jeesus opetuslastensa kanssa on kansa.

venkoiluissanne! Tämä täytyy seivata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3797
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2576
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1995
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1741
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1536
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1511
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1321
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      488
      1265
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      82
      1252
    Aihe