KOKEMUKSENI NOKIA MISSONISTA

Tulin pari tuntia sitten Lappeenrannasta.Olin ensimäistä kertaa Nokia missionissa,aikasemmin oon kuunelut saarnoja netistä.No asiiaan,ensin oli ylistystä reilun tunnin,oli tosi makeetta palvontaa,oli pyhä henki läsnä,Markun saarnna oli room,1;1-16.aiheena kuuliaisuus Jumalan sanalle,eli äänekästi levittää evankeliumia.sitten oli alttarikutsu,eteen meni kai yli 60 henkilöä.Sitten tuli tiedonsanoja,,Ja meikäläinen sai neuvon yhteen asiaan.Sairauksia parani ja ymym,Lopuksi oli rukouspalvelua,siinä oli paljon ihmisiä,jotkut kaatuivat,meikä ei kaatunut,no tärkeintä on rukous,kaatuminen ei tosiiaan oo tärkeintä.No ihan lopuksi yhteenvetonna sanon.kaikki kunnia kuulluu Jeesus Kristukselle.

39

1582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ota Raamattu käteesi, tutki sitä, rukoile ja palaa Herran Jeesuksen tuntemiseen. Pyydän myös, että tutkit näiden nykyajan karasmaattisten ilmenemisien taustaa.

"Jos se valo joka sinussa on, on pimeyttä, niin kuinka suuri silloin onkaan pimeys".

• ....

...

• .... kirjoitti:

...

Mitä Sanasta et löydä sen kaiken saat hylätä; tarkemmin sanoen, sen sinun pitääkin hylätä.

• ...
        jukka.finland kirjoitti:

Mitä Sanasta et löydä sen kaiken saat hylätä; tarkemmin sanoen, sen sinun pitääkin hylätä.

muuten olet harhojen vallassa ja saatanan pyöriteltävä, saatana osaa kyllä raamattua sinulle siteerata omalla tavallaan.

• jukka.finland kirjoitti:

onko se markun persoona?Raamattu on hyväesimerkki siitä kuin JUMALA käyttää ihmisiä,jumala nostaa nykyääkin joitakin ihmisiä julkisuuten,että ilosanoma leviää.millä tavoin me saataisi ihmisiä pelastettua helvetin kourista,jos on parempi idea,niin sano,niin totta kai me jokainen ollaa velvolisia levittämään evankeliumia,mutta tarvitaan kuitenki nokia missoinin kaltaista menetelmää,

• ...
        aksu521 kirjoitti:

onko se markun persoona?Raamattu on hyväesimerkki siitä kuin JUMALA käyttää ihmisiä,jumala nostaa nykyääkin joitakin ihmisiä julkisuuten,että ilosanoma leviää.millä tavoin me saataisi ihmisiä pelastettua helvetin kourista,jos on parempi idea,niin sano,niin totta kai me jokainen ollaa velvolisia levittämään evankeliumia,mutta tarvitaan kuitenki nokia missoinin kaltaista menetelmää,

pyhän hengen toimintaa, ei kai ole kokenut pyhän hengen ns helluntaikastetta.

• .... kirjoitti:

...

Lue sitä ja noudata sitä.

• j.f
        ... kirjoitti:

pyhän hengen toimintaa, ei kai ole kokenut pyhän hengen ns helluntaikastetta.

erottaa valheen ja totuuden

• ...
        jukka.finland kirjoitti:

Lue sitä ja noudata sitä.

jumalaa inhottavaksi omavanhurskaudeksi.

• ...
        j.f kirjoitti:

erottaa valheen ja totuuden

...

• kirjoittamaan
        ... kirjoitti:

jumalaa inhottavaksi omavanhurskaudeksi.

JUMALASI NIMEN EDES ISOLLA KIRJAIMELLA

• Jukka.f ***
        jukka.finland kirjoitti:

Sinun täytyy tietää jo vihdoin, että uskovainen tuo esille vanhaa ja uutta.

• Höpinääsi kyllästynyt valko...

Kaikesta näkee,että olet katkeroituksen tilassa,ehkä sinunkin kolarivammasi saattaisivat helpottaa,jos menisit Markun rukoiltavaksi.

• se tosiasia,
        jukka.finland kirjoitti:

että "sanasta" löytää vaikka mitä. Sieltä löytyy perusteet mm. Nokia Mission toiminnalle. Kyse on tulkinnasta. Sinä tulkitset Raamattua omalla tavallasi, joku toinen aivan eri tavalla.

Raamattu kun on epäjohdonmukainen, sekava ja ristiriitainen kirja. Sen osoittaa mm. sadat eri kristinuskon suunnat.

Yhtä oikeaa raamatuntulkintaa ei ole. On satoja oikeita tulkintoja. Kaikkihan tietenkin pitävät omaa tulkintaansa oikeana.

Mm. em. syistä en usko jumalaan enkä pidä Raamattua kirjaa kummempana.

• ...mielestäni on vaarallist...

...teilata Nokiamission toimintaa. On mahdollista että siellä todella Pyhä Henki toimii. Ettei me uskovat huokailla toisiamme vastaan.

Olisi parempi siunata Nokiamissiota ja rukoilla että jos korjattavaa on, Pyhä Henki johtaisi niin sinut, minut kuin Nokiamissionkin kaikkeen Totuuteen.

Eikö vain ystävät ???

• Olaus
        ...mielestäni on vaarallist... kirjoitti:

...teilata Nokiamission toimintaa. On mahdollista että siellä todella Pyhä Henki toimii. Ettei me uskovat huokailla toisiamme vastaan.

Olisi parempi siunata Nokiamissiota ja rukoilla että jos korjattavaa on, Pyhä Henki johtaisi niin sinut, minut kuin Nokiamissionkin kaikkeen Totuuteen.

Eikö vain ystävät ???

On hyvä rukoilla, niinkuin kirjoitit Jukka.Finland'ille, että
        "Pyhä Henki johtaisi niin sinut, minut kuin Nokiamissionkin kaikkeen Totuuteen."

Annat haasteen myös toisille: "Eikö vain ystävät???"

NokiaMission toiminta Suomessa on vielä 'aika' raamatullisen näköistä. Puhun näköisyydestä, koska olen seurannut tapahtumia vain kuvaruudun välityksellä. Paikan päällä tehtynä arvioni ko. toiminnasta olisi melko varmasti kielteisempi, siinä määrin olen osallistunut muuhun vastaavaan massakokousmeininkiin.

Todella tärkeä NM:n ja M. Koiviston uskottavuuteen vaikuttava tekijä on se esikuva ja tausta, jolta nykyinen toimintamalli lähtee.
        Tausta tulee USA:sta, tarkemmin sanottuna Benny Hinn'in ja Cindy Jacobs'in ynnä muiden vastaavien 'megatähtien/huijarien' kokouksista ja järjestöistä.

Jos vähänkään tutustuu noihin taustavoimiin, niin joutuu kauhistumaan sitä eksytystä, johon NMissio on suuntautumassa (jo suuntautunut?).

'Jos on korjattavaa' kirjoitit. Tilanne on kuin entisen sotamiehen asennolla: 'ei voi korjata - on tehtävä kokonaan uusi'!

Kommentoikaa muutkin ...!

• ...
        Olaus kirjoitti:

"Pyhä Henki johtaisi niin sinut, minut kuin Nokiamissionkin kaikkeen Totuuteen."

NokiaMission toiminta Suomessa on vielä 'aika' raamatullisen näköistä. Puhun näköisyydestä, koska olen seurannut tapahtumia vain kuvaruudun välityksellä. Paikan päällä tehtynä arvioni ko. toiminnasta olisi melko varmasti kielteisempi, siinä määrin olen osallistunut muuhun vastaavaan massakokousmeininkiin.

Todella tärkeä NM:n ja M. Koiviston uskottavuuteen vaikuttava tekijä on se esikuva ja tausta, jolta nykyinen toimintamalli lähtee.
        Tausta tulee USA:sta, tarkemmin sanottuna Benny Hinn'in ja Cindy Jacobs'in ynnä muiden vastaavien 'megatähtien/huijarien' kokouksista ja järjestöistä.

Jos vähänkään tutustuu noihin taustavoimiin, niin joutuu kauhistumaan sitä eksytystä, johon NMissio on suuntautumassa (jo suuntautunut?).

'Jos on korjattavaa' kirjoitit. Tilanne on kuin entisen sotamiehen asennolla: 'ei voi korjata - on tehtävä kokonaan uusi'!

kertokaa MIKÄ siinä Nokia Missiossa on päin metsää. Te sanotte että niin on, mutta ei tule esimerkkejä. Sanotaan vaan että lukekaa Raamattua. Ihan hyvä neuvo, mutta se ei vielä kerro mitään Nokiasta sellaselle joka ei siitä tiiä mitään! Mua vaivaa toi nyt, koska ite kävin siellä muutamia kertoja joskus 7 vuotta sitten viimeksi. Tän hetkisestä tilanteestä en tiiä mitään.

• Olaus
        ... kirjoitti:

kertokaa MIKÄ siinä Nokia Missiossa on päin metsää. Te sanotte että niin on, mutta ei tule esimerkkejä. Sanotaan vaan että lukekaa Raamattua. Ihan hyvä neuvo, mutta se ei vielä kerro mitään Nokiasta sellaselle joka ei siitä tiiä mitään! Mua vaivaa toi nyt, koska ite kävin siellä muutamia kertoja joskus 7 vuotta sitten viimeksi. Tän hetkisestä tilanteestä en tiiä mitään.

Henkilökohtaisesti ainakin minun on mahdotonta hyväksyä:
        - henkilökulttia (-palvontaa)
        - ihmisten saattamista joukkopsykoosin valtaan
        - ihmisten kaatamista yksittäin ja kasoittain
        - rahojen kiristämistä tosiasiassa Jumalan nimissä
        - Pyhän Hengen ja Jumalan Sanan pilkkaa

Markku Koivisto ja NokiaMissio ei ole irtisanoutunut amerikkalaisista (Hinn etc.) esikuvistaan, päinvastoin!

Seuraavassa pari valaisevaa katkelmaa Hinnin, siis Koiviston "mallin ja esikuvan..", toiminnasta!
        http://koti.mbnet.fi/hulk/lainaukset/pyykkonen.html

"Hinn kiroaa arvostelijat:
        Uskollaparantajien kohdalla tämä on yleistä. He uhkaavat arvostelijoita. He kertovat tapauksista, kuinka arvostelijat ovat kuolleet. "Eräs arvostelija kuoli saarnatessaan". Hinn on samalla linjalla: "Asetan kirouksen jokaisen miehen ja naisen ylle, jotka nousevat tätä voitelua vastaan. Kiroan sen miehen, joka uskaltaa puhua tätä (hänen) palvelutehtäväänsä vastaan...". "Joku hyökkää minua vastaan opetukseni takia. Kerronpa sinulle jotakin veli, varo!... tiedäthän olen etsinyt Raamatusta yhtä jaetta, en nyt näytä löytävän sitä, yksi jae, jossa sanotaan, jos et pidä heistä, tapa heidät". Hinn kertoo kuinka ne, jotka hyökkäävät hänen toimintaansa vastaan, "putoavat kuolleina maahan. Älä koske Jumalan voideltuihin, se on kuolettavaa...". "Olette nousseet minua vastaan, teidän lapsenne saavat maksaa siitä...".

Yhteys kuolleisiin:
        Benny Hinn kertoo usein, kuinka hän on yhteydessä kuolleisiin. Hän kertoo tavanneensa mm. Elian. Hän kommunikoi usein kuolleitten kanssa ja käy etsimässä lisää voimaa ja voitelua heidän haudoiltaan. Hän vierailee Aimee Semple McPherson :in ja Kathryn Kuhlman :in haudoilla. Hinn kertoo: "Yksi oudoimmista tapauksista sattui muutama vuosi sitten, kun vierailin Aimeen haudalla. Nyt torstaina olen TBN:n lähetyksessä. Perjantaina aion vierailla Kathryn Kuhlmanin haudalla, se on lähellä Aimeen hautaa... en koskaan unohda, mitä näin. Se oli uskomattoman dramaattista" . "Tunsin valtavan voitelun, kun olin siellä... Jumalan voima tuli ylleni... uskon voiman lähteneen Aimeen ruumiista... te, te, teidän tulisi tuntea Aimeen haudan voitelu. Se on uskomatonta. Ja Kathrynin, se on valtavaa."

• poikalapsi
        Olaus kirjoitti:

Markku Koivisto ja NokiaMissio ei ole irtisanoutunut amerikkalaisista (Hinn etc.) esikuvistaan, päinvastoin!

Seuraavassa pari valaisevaa katkelmaa Hinnin, siis Koiviston "mallin ja esikuvan..", toiminnasta!

Uskollaparantajien kohdalla tämä on yleistä. He uhkaavat arvostelijoita. He kertovat tapauksista, kuinka arvostelijat ovat kuolleet. "Eräs arvostelija kuoli saarnatessaan". Hinn on samalla linjalla: "Asetan kirouksen jokaisen miehen ja naisen ylle, jotka nousevat tätä voitelua vastaan. Kiroan sen miehen, joka uskaltaa puhua tätä (hänen) palvelutehtäväänsä vastaan...". "Joku hyökkää minua vastaan opetukseni takia. Kerronpa sinulle jotakin veli, varo!... tiedäthän olen etsinyt Raamatusta yhtä jaetta, en nyt näytä löytävän sitä, yksi jae, jossa sanotaan, jos et pidä heistä, tapa heidät". Hinn kertoo kuinka ne, jotka hyökkäävät hänen toimintaansa vastaan, "putoavat kuolleina maahan. Älä koske Jumalan voideltuihin, se on kuolettavaa...". "Olette nousseet minua vastaan, teidän lapsenne saavat maksaa siitä...".

Yhteys kuolleisiin:
        Benny Hinn kertoo usein, kuinka hän on yhteydessä kuolleisiin. Hän kertoo tavanneensa mm. Elian. Hän kommunikoi usein kuolleitten kanssa ja käy etsimässä lisää voimaa ja voitelua heidän haudoiltaan. Hän vierailee Aimee Semple McPherson :in ja Kathryn Kuhlman :in haudoilla. Hinn kertoo: "Yksi oudoimmista tapauksista sattui muutama vuosi sitten, kun vierailin Aimeen haudalla. Nyt torstaina olen TBN:n lähetyksessä. Perjantaina aion vierailla Kathryn Kuhlmanin haudalla, se on lähellä Aimeen hautaa... en koskaan unohda, mitä näin. Se oli uskomattoman dramaattista" . "Tunsin valtavan voitelun, kun olin siellä... Jumalan voima tuli ylleni... uskon voiman lähteneen Aimeen ruumiista... te, te, teidän tulisi tuntea Aimeen haudan voitelu. Se on uskomatonta. Ja Kathrynin, se on valtavaa."

Onko ratkaiseva siis se, hyväksytkö sinä HENKILÖKOHTAISESTI asian, vai ratkaiseeko se, mitä Jumala tahtoo? Samasta on kyse laajemminkin: SINÄ puhut paskaa muka jumalan suulla, ja kuitenkin kyse on vain omasta tuomiohalustasi. Vastustat mm. homojen oikeutta tasaveroiseen elämään, koska itse et hyväksyne itseäsi. Siis SINULLA on ongelma, ja me muut saamme niskaamme katkeruutesi ja kivesi.

Ihminen on aina ihminen. Kun uskot luomiskertomukseen, uskot samalla, että KAIKKI ihmiset on Luoja luonut. Homotkin. Että revipäs lahkolaispentele siitä...

• Olaus
        poikalapsi kirjoitti:

Onko ratkaiseva siis se, hyväksytkö sinä HENKILÖKOHTAISESTI asian, vai ratkaiseeko se, mitä Jumala tahtoo? Samasta on kyse laajemminkin: SINÄ puhut paskaa muka jumalan suulla, ja kuitenkin kyse on vain omasta tuomiohalustasi. Vastustat mm. homojen oikeutta tasaveroiseen elämään, koska itse et hyväksyne itseäsi. Siis SINULLA on ongelma, ja me muut saamme niskaamme katkeruutesi ja kivesi.

Ihminen on aina ihminen. Kun uskot luomiskertomukseen, uskot samalla, että KAIKKI ihmiset on Luoja luonut. Homotkin. Että revipäs lahkolaispentele siitä...

Olen näköjään päässyt oikein lahkolaispenteleenä suosikkilistallesi! No, onneksi siellä taitaa olla hyvää seuraa.

Kielenkäyttösi ja varsinkin sinun tapasi nimitellä tuntemattomia kansalaisia on kyllä - sitä täytyy sinulle yrittää painottaa - sivistysvaltion oloihin täysin sopimatonta.

RATKAISEVAA on minulle - ja myös sinulle - se mitä valintoja henkilökohtaisesti teemme elämässä. Meidän kannattaa tehdä valintamme Jumalan edessä ja Häneltä viisautta ja apua rukoillen. Kuitenkin, ratkaisut ja valinnat meidän on lopulta itse tehtävä.

Vastaukseni edellä esitettyyn NM-kysymykseen oli puhtaasti MINUN oma vastaukseni. Ei sille sen laajempaa merkitystä tarvitse antaa, yksi repliikki muiden joukossa keskustelusivulla. Miksi hermostut siitä, en väittänyt sitä Jumalan tahdon ilmaisuksi?

Jos mitenkään mahdollista, ota nyt toveri rennosti, minäkin otan.

Erikoisesti yksi asia, yksi PÄIVÄNSELVÄ asia, on meidän molempien tärkeää ottaa huomioon: vaikka miten kovasti yrittäisimme ja kiivailisimme, me emme tule saamaan kaikkia palstalaisia oman mielipiteemme kannattajiksi. Miksi siis hermoilla erilaisista mielipiteistä?

• Olaus kirjoitti:

Yhteys kuolleisiin:

NOKIA EI OO HENKILÖPALVONTAA,MARKKU ON VAAN JUMALA VOIDELTU.EI OO RAHASTUSTA,UHRI ON VAPAAEHTOINEN.EI OO JOUKKOPSYKOOSIA,VAAN PYHÄLLÄ HENGELLÄ ON TOIMINAN AVAIN.KAATUMINEN ON VOIMAVAIKUTUS,SE EI OO TÄRKEETÄ ETTÄ KAATUKO VAI EI.SIUNATAAN NOKIA MISSIONIA.RUKOILAAN MISSIONIN PUOLESTA,TERVEISIN:AKI

• poikalapsi
        Olaus kirjoitti:

Olen näköjään päässyt oikein lahkolaispenteleenä suosikkilistallesi! No, onneksi siellä taitaa olla hyvää seuraa.

Kielenkäyttösi ja varsinkin sinun tapasi nimitellä tuntemattomia kansalaisia on kyllä - sitä täytyy sinulle yrittää painottaa - sivistysvaltion oloihin täysin sopimatonta.

RATKAISEVAA on minulle - ja myös sinulle - se mitä valintoja henkilökohtaisesti teemme elämässä. Meidän kannattaa tehdä valintamme Jumalan edessä ja Häneltä viisautta ja apua rukoillen. Kuitenkin, ratkaisut ja valinnat meidän on lopulta itse tehtävä.

Vastaukseni edellä esitettyyn NM-kysymykseen oli puhtaasti MINUN oma vastaukseni. Ei sille sen laajempaa merkitystä tarvitse antaa, yksi repliikki muiden joukossa keskustelusivulla. Miksi hermostut siitä, en väittänyt sitä Jumalan tahdon ilmaisuksi?

Jos mitenkään mahdollista, ota nyt toveri rennosti, minäkin otan.

Erikoisesti yksi asia, yksi PÄIVÄNSELVÄ asia, on meidän molempien tärkeää ottaa huomioon: vaikka miten kovasti yrittäisimme ja kiivailisimme, me emme tule saamaan kaikkia palstalaisia oman mielipiteemme kannattajiksi. Miksi siis hermoilla erilaisista mielipiteistä?

Vai valinnoista tässä elämässä on kyse... No, aika monet asiat tulevat meille ilman mitään vapautta valita, mm. seksuaalinen suuntaus.

Aiheena oli tuomiosi Nokia missiolle, jota en itsekään kannata. Sinä kuitenkin esitit kantasi juamaln tahtona, vaikka puhuit vain omia käsityksiäsi. Itse vastineeni olennaiseen kysymykseen et vastannutkaan - lahkopellejen tyypilliseen tapaan - lainkaan, vaan syyllistit minua. Niin se käy: ja minähän se meuhkaan....

Niin kauan kuin luulet, että sinulla on oikeus syrjiä homoja, olet tiellä, jolla on huono loppu. Pahan olon leviyttäminen muka Jumalan nimissä on lähimmäisten vihaamista. Siinä te helluntauilaiset olet TOSI hyviä!

• taas.
        Olaus kirjoitti:

kerran

• EI MUUTA.
        Olaus kirjoitti:

Yhteys kuolleisiin:

....

• missionissa.

on kivaa, saa kirkua hurmoksessa!

• keskustelut asiasta

eikä pelkät linkit. siis opi puhumaan omin sanoin asiasta.

• ....
        keskustelut asiasta kirjoitti:

eikä pelkät linkit. siis opi puhumaan omin sanoin asiasta.

....

• RitariOlevainen

lihallisessa ns. "ylistyksessä" se vikaan meneekin, siinä sugersoidaan yleisö jonkinlaiseen transsi tilaan, joka on sielullista ja siten harhaa, se sivuaa tunne tasolla PH:en toimintaa, mutta hengellisyydessä se on kaikkea muuta, mutta ei Jumalan Hengen aikaan saamaa toimintaa, Jukka.Finland on aivan selvillä tässä henkien erottamisen totuudellisuudessa, mikä ei sovi Raamatun sanan kanssa yhteen, tulee hylätä Jeesuksen nimessä ja veressä ja luovuttava siitä ikuisesti !

Ajan hengen huomioon ottaen, asian voi ymmärtää, jos on itse Pyhän Hengen johdossa.
      Pyhä Henki on yhä sama kuin se on ollut siitä lähtien Hänen tullessaan yläsalissa 120 opetuslapsen ylle, Hän ei ole muuttunut, eikä muuttanut kätäntöään ja toimintatapojaan millään tavalla, Hän on yhä Jumalan Henki, joka seuraa Jeesuksen verellä pestyjä sydämiä ja kastaa Hengellä ja tulella, edelleenkin, siinä ei ole mitään "uutta" sinänsä!

Se, että tuodaan esille "uutta ja vanhaa", tarkoittanee sitä, että se vanha on hyvää ja siallsita tietoa elämästä yleensä, eikä suinkaan sitä, että Pyhä Henki olisi tuomassa jotain, mitä ei Raamatusta vosi todeta Sanan mukaiseksi, Raamattu on juuri se, Jumalan sana on se jolla siivilöimme sammakot erilleen Pyhän Hengen toiminnasta, muuta meillä ei ole millä voimme eroitella henget, Jumalan sana, eli Raamattu on totuus!

• mutta.

onko hän, se on epäselvää, ja jutut viittaa siihen ettei hän ole. Helluntailaista omavanhurskautta kyllä löytyy.

• Peku `

Kumma kyllä kun hurahdit aikoinaan Niiloon ja sätkyttelit hänen kokouksessaan niin miksi Nokian helluntailaiset ei sais tätä Niilon perintöä jatkaa?

• poikalapsi

Havaintojeni mukaan teidän helluntailaisten on turha haukuskella Nokia missiota, koska kalastelette ihan samoin keinoin ihan samoilla vesillä: MOLEMMAT huijaatte hyväuskoisia mm. "parannuksilla", joita ei ole olemassa, jne.

Lahkolaisuudelle tulisi saada jonkinlaiset kuluttajansuojarajat. EI KAUPASSAKAAN saa tyhjää myydä tuotteena. Ei ole oikein, että lahkolaiset saavat luvata asioita, joita ihminen ei kuitenkaan saa, vaikka kuinka toimii lahkosaastan mukaisesti.

Äänestäkäämme niitä ehdokkaita, joille ihmisoikeudet ovat tärkeitä. Näin ajamme kaikenlaisen huijauksen ahtaalle.

• tule!
    • ....

Minä olin myös mukana tuossa samaisessa Mission tapahtumassa eilen. Minä en tuntenut mitään en ylistyksen aikana enkä saarnan aikana. Olen uskova ja lähdin Jeesusta kohtaamaan, mutta en löytänyt Jeesusta sieltä. Katselin kuin ulkopuolisena koko touhua. Minusta se oli tosiaan kuin tivoli olisi saapunut kaupunkiin. Oli markkina tunnelma, tansseineen, ym. esityksineen. Olen ollut mukana todellisissa herätyskokouksissa, mutta täältä en herätystä löytänyt. Ei minun juttu.

• ???????????

vain yksi oli joukosta poissa - Jeesus.

• DoctorT

Hyvä kun kirjoitit pyhän hengen pienellä. Hän, suurilla alkukirjaimilla kirjoitettava, Hän ei ollut siellä!

• Andres

En lukenut viestiketjua, mutta kysyn montako parani ja mistä sairauksista. Onko faktat esittää? Voitko sanoa näin pian Jumalan ja ihmisten edessä parantumisista? Kerro.

• von bulke

ei siis edelleenkään todella tapahtunut. Niin kuin ei ennenkään ole. Sokeita "näkönsä saaneita" siis sokeutui entisestään.

• http://helsinki.nokiamissio...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5837
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      608
      2296
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1181
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1023
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      1001
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      946
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe