Morjens kaikki kuljetusalan konkarit. Olen kovasti kiinnostunut vaihtamaan nykyisen työni kuljetusalan hommiin, ainakin työpaikkoja näyttäisi noilla kuljetusliikkeillä olevan vapaana, ongelmana on se että minulla on tällä hetkellä bc kortti ja sillähän ei täysperävaunullista saa ajaa, niin kysyisinkin että paljonkohan tuo korttiluokan nosto tulee maksamaan ja onko mahdollista esimerkiksi suorittaa tarvittava korttiluokka jollain kuljetusliikkeellä oppisopimuksena ja siten olisi valmis työhön? Miten tuo käytännössä menee? sapettaa kun ei tullut armeijassa ajettua kun olisi ollut mahdollisuus kun omistin c kortin jo armeijaan mennessä. Nyt siitä olis hyötyä, mutta kun ei silloin aatellut.
korttiluokasta?
7
2025
Vastaukset
- ensin ajamaan
Jakareihin on paikkoja auki pilvin pimein...
- arv1
yllä jo sanottiin, etsiydy taloon jossa on sekä jakoautoja että yhdistelmiä. Jakoautossa opit (ehkä, itsestäsi kiinni) asiakkaiden tapaamisen eli juuri sen syvimmän olemuksen alasta. Sillä heitä vartenhan kumipyörät kulkee. Kolme kuukautta yli 12 tonnisella ajoa, jonka jälkeen voit suorittaa E-kortin. Mikäli pykälät eivät ole muuttuneet. Muuttumaan tulee joka tapauksessa. Oppisopimus on myös hyvä tapa työllistyä ja oppia talon tavoille, esim Transpointin oma oppisopimus. Valmistumisen jälkeen tarjoavat työpaikan. Kalustosta ja talosta toki voidaan olla montaa eri mieltä..
- helposti
Eli pykälät ei oo vielä muuttuneet,helpoin tie on tosiaan tuo,eli johonkin taloon ajaan jakaria(isoa sellaista)se yli 3 kk ja sit voi tutkinnon suorittaa.(Todistus pomolta työkokemuksesta)
https://www.ajovarma.fi/fin/
Passikuvat maksaa n. kympin,ajokorttihakemus poliisiasemalle maksoi jotain 40 ekee ja sit tutkintoihin n, 70 ekee,eli ei oo kallista.
Teoriakoe 10 kysymystä a,b,c, ruksaa.
Inssi n. tunnin ajo jossa ensin se peruutuskoe "kulman taakse" ja kärryn irroitus sekä kiinnitys,ja muista ne pyöräkiilat kun irrotat kärryn...
Inssi auton pitää olla sit isokorinen,eli mikään sora-auto ei käy.- soramoguli
kyllä sorakasetilla kortin voi ajaa perävaunussa pitää olla laidat jonka läpi ei näe se on kriteeri esim. tukkikärri tai lavetti ei käy!!! Nim. kokemusta on!!!
- helposti
soramoguli kirjoitti:
kyllä sorakasetilla kortin voi ajaa perävaunussa pitää olla laidat jonka läpi ei näe se on kriteeri esim. tukkikärri tai lavetti ei käy!!! Nim. kokemusta on!!!
No joo,joteskin niinhän se menee,et korin pitää olla koppia leveämpi ja korkeampi sekä umpinainen..
- vokaali!
Minulla on 1972 saatu A BE CE -kortti. Sille E-kirjaimelle ei ole minulla ollut tähän päivään mennessä tarvetta ja tuskin tuleekaan. Saisit halvalla.
C-kategorian ajoneuvoa tuli ajettua viimeksi viime kesänä, joten se kirjain ei ihan turha ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527090Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7103228Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1251455Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2231259Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081