korttiluokasta?

Morjens kaikki kuljetusalan konkarit. Olen kovasti kiinnostunut vaihtamaan nykyisen työni kuljetusalan hommiin, ainakin työpaikkoja näyttäisi noilla kuljetusliikkeillä olevan vapaana, ongelmana on se että minulla on tällä hetkellä bc kortti ja sillähän ei täysperävaunullista saa ajaa, niin kysyisinkin että paljonkohan tuo korttiluokan nosto tulee maksamaan ja onko mahdollista esimerkiksi suorittaa tarvittava korttiluokka jollain kuljetusliikkeellä oppisopimuksena ja siten olisi valmis työhön? Miten tuo käytännössä menee? sapettaa kun ei tullut armeijassa ajettua kun olisi ollut mahdollisuus kun omistin c kortin jo armeijaan mennessä. Nyt siitä olis hyötyä, mutta kun ei silloin aatellut.

7

2031

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensin ajamaan

Jakareihin on paikkoja auki pilvin pimein...

• arv1

yllä jo sanottiin, etsiydy taloon jossa on sekä jakoautoja että yhdistelmiä. Jakoautossa opit (ehkä, itsestäsi kiinni) asiakkaiden tapaamisen eli juuri sen syvimmän olemuksen alasta. Sillä heitä vartenhan kumipyörät kulkee. Kolme kuukautta yli 12 tonnisella ajoa, jonka jälkeen voit suorittaa E-kortin. Mikäli pykälät eivät ole muuttuneet. Muuttumaan tulee joka tapauksessa. Oppisopimus on myös hyvä tapa työllistyä ja oppia talon tavoille, esim Transpointin oma oppisopimus. Valmistumisen jälkeen tarjoavat työpaikan. Kalustosta ja talosta toki voidaan olla montaa eri mieltä..

• helposti

Eli pykälät ei oo vielä muuttuneet,helpoin tie on tosiaan tuo,eli johonkin taloon ajaan jakaria(isoa sellaista)se yli 3 kk ja sit voi tutkinnon suorittaa.(Todistus pomolta työkokemuksesta)

https://www.ajovarma.fi/fin/

Passikuvat maksaa n. kympin,ajokorttihakemus poliisiasemalle maksoi jotain 40 ekee ja sit tutkintoihin n, 70 ekee,eli ei oo kallista.

Teoriakoe 10 kysymystä a,b,c, ruksaa.
      Inssi n. tunnin ajo jossa ensin se peruutuskoe "kulman taakse" ja kärryn irroitus sekä kiinnitys,ja muista ne pyöräkiilat kun irrotat kärryn...
      Inssi auton pitää olla sit isokorinen,eli mikään sora-auto ei käy.

• soramoguli

kyllä sorakasetilla kortin voi ajaa perävaunussa pitää olla laidat jonka läpi ei näe se on kriteeri esim. tukkikärri tai lavetti ei käy!!! Nim. kokemusta on!!!

• helposti
        soramoguli kirjoitti:

kyllä sorakasetilla kortin voi ajaa perävaunussa pitää olla laidat jonka läpi ei näe se on kriteeri esim. tukkikärri tai lavetti ei käy!!! Nim. kokemusta on!!!

No joo,joteskin niinhän se menee,et korin pitää olla koppia leveämpi ja korkeampi sekä umpinainen..

• vokaali!

Minulla on 1972 saatu A BE CE -kortti. Sille E-kirjaimelle ei ole minulla ollut tähän päivään mennessä tarvetta ja tuskin tuleekaan. Saisit halvalla.

C-kategorian ajoneuvoa tuli ajettua viimeksi viime kesänä, joten se kirjain ei ihan turha ole.

• sulla muuta tekemistä ole ku kirjottaa tollasta paskaa täällä! Mene muualle täältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      47
      2245
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      1843
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1465
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1289
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      110
      1289
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      874
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe