Tyhmä kysymys,uskoisin...Mutta kysympä silti.
Voiko kummeja siunata tehtäväänsä ristiäisten ulkopuolella? Siis ristiäisten jälkeen,kun itse ristiäisiin kyseinen kummi ei ole esteen vuoksi päässyt...
kummeista
2
855
Vastaukset
- ...
Onnistuu ilman kummien läsnäoloa.
En tiedä, miksi poissaoleva kummi pitäisi vielä erikseen siunata tehtäväänsä, kyllähän ristiäisissä luetaan rukous, jossa pyydetään siunausta myös kummeille - olivat he paikalla tai eivät.
Itse en ollut paikalla kummilapseni ristiäisissä eikä mitään siunausta järjestetty erikseen. Olen myös ollut monissa ristiäisissä, missä ei ollut kaikki kummit paikalla.
Vaikka ajatus kummin siunaamisesta tehtäväänsä onkin mielestäni kaunis, en näe syytä miksi pitäisi erikseen järjestää kumminsiunaustilaisuus. Ihan kiva vaikka mainita tälle kummille että hänenkin puolestaan on rukoiltu ristiäisissä. - Kirkon alalle opiskeleva
Ristiäisissä kummeja ei varsinaisesti siunata tehtävään vaan heidän puolestaan rukoillaan, kuten perheen vanhempien ja muidenkin sukulaisten puolesta, jotta he auttaisivat lapsen kristillisessä kasvatuksessa ja olisivat perheen tukena arjessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682580
- 622542
- 681752
- 241557
- 201480
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151352
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251076