sukulaisten

utelu

Käväisin viikonloppuna perheen ja sukulaisten luona. Siinä sitten kuulumisia vaihdettiin ja mainitsin olleeni eräissä juhlissa. Ja olisi todellakin kannattanut jättää mainitsematta...

Heti alkoi kysely, että "no, olikos mitään vipinää siellä juhlissa, komeita miehiä kenties?" Vastasin, ettei ollut, ihan kaveriporukalla oltiin juhlimassa. Tähän kommentti: "miten voi olla, ettei sulla ikinä ole mitään vipinää kenenkään kundin kanssa? Sähän jäät kohta yksin, kun et ketään oo löytäny! Etkö sä haluu miestä rinnalles?"

Tässä vaiheessa joku ystävällinen keskeytti keskustelun vaihtamalla puheenaihetta ja meikäläisen piina oli ohi. En voi käsittää, miten nuo muutamat puoliksi vitsillä sanotut lauseet voivatkin tuntua niin älyttömän pahalta... Ei, en haluaisi jäädä yksin ja kyllä, haluaisin löytää miehen. En todellakaan kerro vanhemmille ja sukulaisille miesasioistani ja näin ollen he ovat vetäneet johtopäätöksen, ettei tätä tyttöä miehet kiinnosta (niin taustatietona, olen 21v. nainen). Tuskin he osaavat aavistaa, kuinka paljon toivoisin löytäväni miehen, jonka kanssa jakaa arkea ja jonkun, jolle olla se tärkein. Tuskinpa he aavistavat, kuinka yksinäiseltä välillä tuntuu.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia, kuinka kaikki siskonkumminkaimat sukulaiset ja perheenjäsenet on huolissaan, kun et ole VIELÄKÄÄN löytänyt elämäsi miestä/naista? :)

15

2223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun kestät

niin sitten tulee se vaihe, etteivät enää kysele, kun ovat menettäneet toivonsa suhteesi

itse pääsin kyselijöistä eroon kun totesin heille muutaman kerran kylmän faktan: kukapa tämmöstä huolis

• ...

Minulta ei ole ikinä edes udeltu moisia, ehkä he ovat jo alun alkenkin pitäneet minua toivottomana...

• udeltu mies

Utelu alkoi joskus 15v kun olin, nyt kun 30 tuli täyteen, niin eivät ole vähään aikaan kyselleet...

Kesällä pitäisi kai raahautua tilaisuuteen jossa on enemmän sukua paikalla, saa nähä kyselevätkö vielä olemattomista työttöystävistä... vai alkavatko jo heterokantaani epäilemään.

Luonnollista kai tuo utelu, mutta jo nuorena pisti ärsyttämään. Itseasiassa joskus epäilen onko vastahakoisuuteni pariutua, jokin ikuisiksi ajoiksi päälle jäänyt teinikapina vaihe :-)

• OHOS

Onnekseni vain yksi serkku uteli eräissä sukujuhlissa miesasioitani. Oli todella epämiellyttävä tilanne: mitä mitä, eikö edes vähän säpinää`?!.
      Tosiaankin varmaan kaikki sukulaiseni ajattelevat, että tuskin tuo koskaan mitään miestä löytää. Toivon toki, että löytäisin. Eipä onneksi vanhemmat tahi sisarukset kysele, tosin joskus toivoisin, että joku kysyisi mitä minulle kuuluu?. Mutta tuskin sekään päivä kohalle sattuu. Mikäköhän on yksi aste positiiviseen suuntaan masentuneisuudesta? sillä en tunne olevani masentunut, surullinen? Mutta sellaista. Tsemppiä ja hyvää kevättä. :)

• Alik. Kine

...oli äitini syntymäpäivät. Ajattelin jo etukäteen, että varmana taas tentataan, että joko on tyttökaveri hommattu. Näyttikin siltä, ettei kukaan kysy, mutta yhtäkkiä mummu laukoi ilmoille: "Ei sillä ****lla vielä kuitenkaan tyttökaveria ole, vaikka tässä vieraskirjassa lukee ****n rippijuhlien kohdalla, että nyt saa ruveta jo tyttöjäkin katselemaan sillä silmällä". Arvatenkin olin hieman nolona ja mutisin jotain lyhyesti, jolloin mummu ymmärsi yskän ja lopetti lyhyeen:"No, kannattaa suorittaa opiskelut ensin alta pois ja sitten rauhassa katsella naisia". Eno kommentoi vielä perään:"Tuossa iässä niitä naisia saakin katella rauhassa, mutta anna olla kun tämmösenä viiskymppisenä alat kattelemaan naisten suuntaan...heti ollaan kimpussa..."

No, en minä tilannettani toivottomaksi koe, mutta en vain tapaa opiskelun yhteydessä naisia. Baareissa käyn kohtuullisesti, mutta siellä ei meikäläinen pysty juttelemaan mitään, koska en kuule mitä muut sanoo, eikä muut kuule mitä minä sanon. Rakkain harrastukseni on penkkiurheilu, eikä se juuri taida naisia kiinnostaa. Vaan mitäpä tuota enempää murehtimaan, kohtalo johdattakoon yhteen tai jättäkööt johdattamatta ;)

• rico

Mut sellanen seikka vaan että ainoa joka
      meikäläiseltä sitä yleensä kysyy on serkkupoika.

Mun mielestä miehet EI kysele moisia asioita vaan puhuu miesten juttuja. Naiset kyselee heilojen perään koska parisuhdeasiat on niille tärkeintä maailmassa.

Sitten on vielä se, että ihmiset kysyy ton lähinnä vittuillakseen. Ei muuta

• Tämä toimii varmasti

niille pirullisille sukulaisille ja ns. ystäville, että ette aio buukata miehen kanssa
      beibejä, koska ekokatastrofi tekee selvää tästä pallosta 2100 mennessä ja pelkästään miehen kalsarien pesu ei ole ensimmäinen kiinnostuksen kohteena oleva asia.
      Alkakaa kertoilemaan monista erikoisista harrastuksistanne ja ulkomaanmatkoistanne, niin hymy hyytyy lopullisesti.
      Heteroihmisenkin kohdalla kun on sinkku. alkaa melkoinen elämöinti ja kautta rantain kerrotaan
      ties kenelle, että se ja se on homooooo, perskele, että ihmiset ovat ilkeitä ja yksinkertaisia.
      Eräskin kaksi kertaa eronnut huutaa pojilleni pelkkää avioliittoa. Kun sanoin, että ei ole oikein sinullakaan onnistanut, niin välit poikki ja se oli hyvä se.
      Siis summa summarum; tehkää nämää tätöset KATEELLISEKSI!!!!!

• Mr. Rehellinen

Jos itsetuntoa löytyy, voi jättää moiset suunloksuttajat omaan alhaiseen arvoonsa.

• totuutta

No miksi et vain kertonut totuutta että otit sieltä äijän ja annoit sille numeron aamulla mutta ei ole soitellut. Näin oisit oisoittanut että vika on miehissä eikä sinussa.

• toimiii

Kerro, että olet saanut niin huonot geenit, ettei kukaan kiinnostu.

• on itsellänikin kokemusta tuosta sukulaisten utelusta. Kyllä sitä utelua kesti vuosia aina kun sukulaisiin tuli lähdettyä, jouluna, juhannuksena, kesälomalla. Aina joltain sukulaiselta sai kuulla kommenttia että eikö sulla vieläkään oo tyttöystävää, niinkun he kuvittelisivat että se kumppanin löytäminen olisi joku maailman yksinkertaisin asia. En minä heidän kyselyistä ym uteluista välittänyt. Mutta nyt tilanne on se että he eivät ole enää pariin vuoteen kysyneet, tietävät varmaan jo että en varmaan tule pariutumaan. Ikää kohta 27v ja alankin jo olla monelle vanhanpojan maineessa, eräs työkaveri sanoi minulle tässä kerran että taidat jäädä vanhaksipojaksi. Että tällaista mulla.

• ehkä vähän

aihetta sivuten... Kerran oltiin pullonpyöritystä sukulaisten seurassa, slightly intoxicated of course. Ja siinä sitten tuli puheeksi, utelivat minulta että "oletko sinä koskaan ollut rakastunut", ilmeisesti ihmisiä kummastuttaa se, kuinka joku voi olla ehtinyt jo (silloiseen) 25 vuoden ikään kokematta ensimmäistäkään parisuhdetta. Tottahan sitä on ollut rakastunut, tai vähintään ihastunut pariin otteeseen, ja moiset utelut ovat ikäviä, kun tavallaan sitä on tehnyt parhaansa että parempi puolisko löytyisi. :/

• Shanna

Meillä vain mummo kyselee, muut ei. Aikaisemmin (=joitain vuosia sitten) jaksoi vielä usein kysellä minultakin, nykyään kyselee veljiltä.
      Näen lähimpiä sukulaisia melkein viikoittain ja yhtenä päivänä kerroin olleeni parissa kyläpaikassa - seuraavana päivänä mummo yllätti mieskyselyllä.
      En vissiin ole ihan toivoton tapaus jos vielä kysyi...

• kaverit tenttaa

Äiti on moneen otteeseen huokaillut, miten kiva ois jos olis lapsenlapsia. Mä oon mein perheessä esikoinen, kohta 23v. Siskot 21 ja 16. Seurustelusuhteiden pituus yhteensä noin 6kk. Että jee, näillä mennään.. Äiti ja isä on onneks lakannu jo vähän kyselemästä, kaverit sen sijaan ei. Viimeksi eilen eräs lukioaikainen kaveri kysyi että mites rakkauselämä. Mun vastaus oli lähinnä tyyliä: jaa mikä?! Positiivista kai että ihmiset ajattelee että kyse on vaan ajasta -kyllä mä jonkun vielä löydän. Niin sitä itekkin haluaa ajatella, mut noi on aina pahoja iskuja kun ihmiset muistuttaa kysymyksillään että kohta ois aika jotain tapahtua. Luokkakaverit kihlautuu, menee naimisiin, muuttaa yhteen.. Itsellä muutamia yhden yön virityksiä, jotka ei luonnollisesti oo sen enempään johtanu.
      Surullista on se että muutaman tällaisen virityksen jälkeen tulee aika halpa olo. Miettii, osaako arvostaa itseään kun tekee "mitä vaan" vaan tunteakseen läheisyyttä hetken aikaa. Lopulta alkaa epäillä, uskaltaako luottaa tai ihastua kunnolla kehenkään jos se ei olekaan mitään sen pysyvämpää. 16v siskokin kyselee et eiks sua harmita ku sul ei oo ketään. Joka ikinen kerta vastaaminen on yhtä vaikeeta. Selittelee ihmisille niitä sinkkuuden hyviä puolia kuitenkin syvällä sisimmässään miettien, miten ois kiva löytää joku mukava tyyppi jonka kanssa käydä vaik ulkona ja katsoo mihin se johtaa. Saada samanlainen tunne ku teinivuosina kun johonkin oli ihastunut ja perhosia oli mahassa koko päivän. :)
      Mä oon ehkä jotenkin tullu siihen tulokseen et on olemassa seurustelevaa ja sinkkua ihmistyyppiä.. Koska ne mun kavereista jotka on usemman vuoden seukannu ja sitten eroo, löytää hyvin nopeesti uuden jonka kanssa ollaan taas yhtä vakavalla pohjalla. Sinkkutyypillä, kuten mä, ne on vaan niitä hetken ihastumisia ja seuraavalla viikolla uusia..
      Huokaus. On se silti hienoa että meitäkin on vielä. 20v ylittäneitä, silti etsimässä vielä sitä jotain..

• qwertyuiopåäsdf

Pakkanen&Kuitunen ovat käsitelleet tätä asiaa osuvasti nettisarjakuvassaan "Ilman naista":
      http://kvantti.tky.fi/in/9.shtml
      http://kvantti.tky.fi/in/10.shtml

Itsellä tuo sama juttu, ikää kohta 24 eikä ensimmäistäkään tyttöystävää ole ollut (jos joku olisi, niin nainen eikä mies, sen verran kyllä tunnen itseäni). ..tun väli, luulkoonsa kaappihomoksi. Eipä yksineläminen ole minua tappanut, ainakaan vielä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5430
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1637
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      239
      1620
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      324
      1150
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1136
    Aihe