Onkohan uskonto vain mielen tuote? Entisenä uskovaisena ilmiö kiinnostaa.
Eri kulttuureissa ja yhteisöissä on oma uskontonsa.Mikä mietityttää,kenellä on totuus ? Vai onko kenelläkään? Miksi sinä juuri olet löytänyt sen oikean totuuden ????
Uskonto mielen tuote
5
159
Vastaukset
- mielen tuote
Tärkein on olenko uudesti syntynyt Jumalan lapsi kuin mitkään pohdiskelut, kenellä on totuus, kun on elämänsä antanut täydellisesti Jumalalle niin kyllä Jumala johdattaa meitä sitten eteen päin elämässä, anna elämäsi Jeesukselle Hän johdattaa sinua ja kaitsee sinua et joudu harhateille.
- Luoja kutsuu?
Luoja kutsuu meitä mielen muutokseen Pyhän Hengen ja Pyhän Sanansa kautta?
Usko on luja luottamus Jehovan Sanaan; Kristukseen ja ojentautuminen eli muuttuminen mielenmuutoksen kautta (uudestisyntyminen hengessä) tuon Sanan kuulemisen kautta Jumalan käskyille kuuliaiseksi sydämen ympärileikkauksen avulla; jonka Henki saa meissä aikaan; kyvyn rakastaa aidosti kaikkia!
Juha-veli
Olen ex-advarin kanssa samaa mieltä siitä, että uskonto on mielen tuote, mutta lisäisin siihen, että se johtuu Jumalan häneen laittamasta jumalkaipuusta, tarpeesta löytää itselleen joku tai jokin jumaloitava asia.
Niinpä, jos ihmiselle ei synny elävää uskonsuhdetta Jumalaan, hän useimmiten täyttää sen korvikkeilla, eli erilaisilla uskonnoilla tai uskomuksilla, joita on maailma täynnä.- ex-advari
Mutta miksi kristittyjen Jumala on se ainoa oikea?
Ensiksi Jumala loi ihmisen paratiisiin,sitten Jumalan luoma Saatana viekoitteli ihmisen synnin teille,ja nyt Jumala pelastaa syntiin sortuneita ihmisiä. Jos joku on huuhaata niin tämä.Uskonto on uskomusasiaa,ei tiedon.Minun puolesta jokainen saa henkilökohtaisesti ajatella vaikka kannon pelastava,mutta ainoan totuuden julistajat haluan sivuuttaa....
Löysin totuuden sieltä, mistä Raamattu sen lupaa löytyvänkin:
"Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." (Joh 14:6)
Miksikö löysin? No, en ainakaan oman hyvyyteni takia enkä siksi, että Jumala olisi ollut jotenkin velvollinen minulle sen esittämään. Löysin sen siksi, että Jumala itse omasta armostaan sen antoi.
Unohda nuo uskonnot, ihmisälyn tai -tunteen tuotteet ja rukoile, että löytäisit Jeesuksen.
Uskonelämä ei ole mitään keinotekoista yrittämistä ja olemista, vaan intiimiä rakkaussuhdetta Jeesukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363667- 122396
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211721Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241448
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141246
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4781221- 761135