lämmityslaite. Termostaatti vaihdettu, mutta ei vain lämpö nouse juuri ollenkaan.
Voisiko laittaa jonkin pahvin jäähdyttäjän eteen?
Jeep cherokee sport vm. 99 ajettu 130 000 kilometriä.
Jäätyy sitä ennen kuin kevät koittaa.
Haaleaa vain
28
7650
Vastaukset
- sitroen.
mutta älä jäähdyttimeen kiinni. Pitää päästä tarvittaessa ilmaa jäähdyttimen läpikin.
Oletko varma, ettei lämmityslaitteen kennossa ole ilmaa?- laittaisin
sen pahvin? Pitäiskö konepelti aukaista?
Entä se ilma lämmityslaitteessa, miten sinne olisi sitä päässyt? Vielä viime talvena tarkeni, mutta nyt romu ei lämpene. - ilmaa
miten sen saa pois?
- Iikkis
Jos autosi on tuontiauto, jossa on liian laihat jäähdytin nesteet ja moottori on jäätynyt?
- Chero.
Toimiiko jäähdyttäjän ropelli oikein? Eli ei sais pyöriä juuri ollenkaan koneen ollessa kylmä (visko) Ropellin pitäis pysähtyä, kun hanskalla varovaisesti ottaa siitä kiinni(en suosittele) Itse kokeillut näin ja pysähtyi. Lämmöt normaalissa ollut kesät/talvet
- testata
se ropelli huomenissa.
- passaisi
testata kirjoitti:
se ropelli huomenissa.
"oikea-asteinen" tähän turbodieseliini? 80 astetta vai...?
- Jeep GC
testata kirjoitti:
se ropelli huomenissa.
..hyvä mies laita käsiäsi käyvän koneen tuulettimen siipiin. Jään pian kirjoitustyöt jatkossa tekemättä, kun ei oo enää sormia. Vaikka siellä onkin viskoosikytkin niin saattaa siinäkin olla jotain jumitusta ja sitten ollaankin polilla.
Jos sulla on pakkasnesteet kunnossa eli oikea määrä niin veikkaan kyllä moottorin termostaattia.
Lämpeneekö moottori (lämpömittari) kuitenkin yhtä nopeasti samoihin lukemiin kuin esim. viime vuonna? Jos se jää alle ja nousee hitaasti, on termostaatti viallinen eli jää raolleen kylmänäkin ja siis päästää nesteen kiertämään jäähdyttimeen vaikka se alussa varsinkin pitäisi kiertää vain lämmityslaitteen kautta. - vaihdattanut siihen
Jeep GC kirjoitti:
..hyvä mies laita käsiäsi käyvän koneen tuulettimen siipiin. Jään pian kirjoitustyöt jatkossa tekemättä, kun ei oo enää sormia. Vaikka siellä onkin viskoosikytkin niin saattaa siinäkin olla jotain jumitusta ja sitten ollaankin polilla.
Jos sulla on pakkasnesteet kunnossa eli oikea määrä niin veikkaan kyllä moottorin termostaattia.
Lämpeneekö moottori (lämpömittari) kuitenkin yhtä nopeasti samoihin lukemiin kuin esim. viime vuonna? Jos se jää alle ja nousee hitaasti, on termostaatti viallinen eli jää raolleen kylmänäkin ja siis päästää nesteen kiertämään jäähdyttimeen vaikka se alussa varsinkin pitäisi kiertää vain lämmityslaitteen kautta.jo kaksi termostaattia. Tuskin se vika piilee tässä.
Hitaasti kuitenkin lämpömittarin viisari nousee ja vilu meinaa tulla kotterossani.
Kyllä siinä viime talvena tarkeni ihan hyvin. Mikähän kumma lienee nyt tullut. Laitoin sen pahvinpalasenkin sinne etumaskin eteen, ehkä vähän lämpimämpää rupesi puhaltelemaan. Mutta ei tarkene! Voi hittolainen sentään. - olet
vaihdattanut siihen kirjoitti:
jo kaksi termostaattia. Tuskin se vika piilee tässä.
Hitaasti kuitenkin lämpömittarin viisari nousee ja vilu meinaa tulla kotterossani.
Kyllä siinä viime talvena tarkeni ihan hyvin. Mikähän kumma lienee nyt tullut. Laitoin sen pahvinpalasenkin sinne etumaskin eteen, ehkä vähän lämpimämpää rupesi puhaltelemaan. Mutta ei tarkene! Voi hittolainen sentään.tarkastanut jäähdyttäjän ropellin? Visko jumis ja puhaltaa koko ajan koneeseen kylmää ilmaa.
- on sitten oikeastaan
olet kirjoitti:
tarkastanut jäähdyttäjän ropellin? Visko jumis ja puhaltaa koko ajan koneeseen kylmää ilmaa.
ja miten sen voisi itse tarkistaa?
Kiitos. - Chero.
on sitten oikeastaan kirjoitti:
ja miten sen voisi itse tarkistaa?
Kiitos.Syylärin edes oleva iso ropelli, koita eka koneen ollessa sammuneena,pyöriikö hyvin?? Sit kone käyntiin ja aja kone "kuumaks" ja vaikka laudan pätkällä kokeilet pysähtyykö ropelli, jos pysähtyy, niin silloin pitäis viskon toimia niinkuin pitää (huom. pyörimis.suunta) Jos hanskasta tai laudasta rupee lastu lentään, epäilen, että visko paska!
- ftyhgf
on sitten oikeastaan kirjoitti:
ja miten sen voisi itse tarkistaa?
Kiitos.Onko tää se punanen Chero Vaasas?
- asdlöp
passaisi kirjoitti:
"oikea-asteinen" tähän turbodieseliini? 80 astetta vai...?
Tais olla provo tai porto??
- red chero in Vaasa
ftyhgf kirjoitti:
Onko tää se punanen Chero Vaasas?
vaan..no joo. Pitäisikö sen ropellin pysähtyä kun moottori on kuuma?
- Jeep kuski
red chero in Vaasa kirjoitti:
vaan..no joo. Pitäisikö sen ropellin pysähtyä kun moottori on kuuma?
Kun sulla on kylmä kone, niin kokeilet sitä siivikkoa pyörittää..todennäköisesti se on jäykähkö,mutt sen pitää kuitenkin pyöriä käsin helposti.
Sitten kun kone on kuuma sen pitäisi olla jumissa, mutta veikkaanpa että pyörii silloinkin ainakin huonosti..
Ja tarkista jäähdytys nesteen pinta paisuntasäiliöstä..Sen pitää olla ylämerkissä kylmänä että järjestelmä toimii kunnolla !! - ihan ylärajaan asti
Jeep kuski kirjoitti:
Kun sulla on kylmä kone, niin kokeilet sitä siivikkoa pyörittää..todennäköisesti se on jäykähkö,mutt sen pitää kuitenkin pyöriä käsin helposti.
Sitten kun kone on kuuma sen pitäisi olla jumissa, mutta veikkaanpa että pyörii silloinkin ainakin huonosti..
Ja tarkista jäähdytys nesteen pinta paisuntasäiliöstä..Sen pitää olla ylämerkissä kylmänä että järjestelmä toimii kunnolla !!säiliössä. Kun laitoin auton käyntiin, niin hirveä viima kävi konepellin alla, ihan tukka heilui kun yritin kurkkia niitä ropelleja.
Miten se silloin jo tuulettaja humisi, vaikka jääkylmä kone oli. Ei oikein mene jakeluun nämä asiat.
Korjaamollekaan ei uskalla lähteä, maksaa merkkiliikkeessä jo tervehdyksen saantikin maltaita. - jeep kuski
ihan ylärajaan asti kirjoitti:
säiliössä. Kun laitoin auton käyntiin, niin hirveä viima kävi konepellin alla, ihan tukka heilui kun yritin kurkkia niitä ropelleja.
Miten se silloin jo tuulettaja humisi, vaikka jääkylmä kone oli. Ei oikein mene jakeluun nämä asiat.
Korjaamollekaan ei uskalla lähteä, maksaa merkkiliikkeessä jo tervehdyksen saantikin maltaita.se tuulettin pyörii siis aina jonkinlaisella nopeudella vaikka kone olisikin kylmä..se on sen viskokytkimen ominaisuus.mutta kun se lämpenee niin sitten sen pitäisi olla täysin "jumissa" sen hihnapyörän kanssa. Kokeilitko kylmänä ja lämpinä sen tuulettajan siivikon jäykkyys eroa ??
- jeep kuski
jeep kuski kirjoitti:
se tuulettin pyörii siis aina jonkinlaisella nopeudella vaikka kone olisikin kylmä..se on sen viskokytkimen ominaisuus.mutta kun se lämpenee niin sitten sen pitäisi olla täysin "jumissa" sen hihnapyörän kanssa. Kokeilitko kylmänä ja lämpinä sen tuulettajan siivikon jäykkyys eroa ??
unohda nuo aikaisemmat kommentit koneenkäymisestä sen tuulettimen testauksen aikana.. Eli testaat sen tuulettimen pyörimisen moottori sammuksissa sekä kylmänä että kun se on ajettu varmasti lämpimäksi.
- vaikutti, vaikkei suuri
jeep kuski kirjoitti:
unohda nuo aikaisemmat kommentit koneenkäymisestä sen tuulettimen testauksen aikana.. Eli testaat sen tuulettimen pyörimisen moottori sammuksissa sekä kylmänä että kun se on ajettu varmasti lämpimäksi.
räpylä olekaan, se tutkimuspaikka.
Ei tätä konetta ainakaan lämpömittarin mukaan saa lämmitettyä juuri ollenkaan. Haaleaa vain hönkäilee.
Kaikenlaisia romuja sitä erehtyykin ostamaan!
Kylläpäs viluttaa. - jeep kuski
vaikutti, vaikkei suuri kirjoitti:
räpylä olekaan, se tutkimuspaikka.
Ei tätä konetta ainakaan lämpömittarin mukaan saa lämmitettyä juuri ollenkaan. Haaleaa vain hönkäilee.
Kaikenlaisia romuja sitä erehtyykin ostamaan!
Kylläpäs viluttaa.jos suinkin jaksata kikkailla sen kanssa niin kokeile vielä vajaa lämpöisenä sitä jäähdyttäjälle menevää ylävesiletkua..kuitenkin tuo vaikuttaisi sille että termostaatti siinä vuotaa.Eli alkaako se letku lämmetä kun kone on vähän lämmennyt. sitä se ei saisi tehdä. tarkista myös tekeekö se painetta siihen jäähdytys järjestelmään eli kun olet ajanut sen lämpimäksi ,niin aukaiset paisuntasäiliön korkkia ja kuuntelet että kuuluuko sieltä reilu suhahdus kun paine laskee..tämä siis moottori sammuksissa.
- aion kokeilla huomenna.
jeep kuski kirjoitti:
jos suinkin jaksata kikkailla sen kanssa niin kokeile vielä vajaa lämpöisenä sitä jäähdyttäjälle menevää ylävesiletkua..kuitenkin tuo vaikuttaisi sille että termostaatti siinä vuotaa.Eli alkaako se letku lämmetä kun kone on vähän lämmennyt. sitä se ei saisi tehdä. tarkista myös tekeekö se painetta siihen jäähdytys järjestelmään eli kun olet ajanut sen lämpimäksi ,niin aukaiset paisuntasäiliön korkkia ja kuuntelet että kuuluuko sieltä reilu suhahdus kun paine laskee..tämä siis moottori sammuksissa.
On ollut niin kovia pakkasia, ettei kovin paljon ole ollut järkeä kylmässä kotterossa palella.
Mitä sitten jos lämpenee se ylävesiletku? Onko vaarallista? - jeep kuski
aion kokeilla huomenna. kirjoitti:
On ollut niin kovia pakkasia, ettei kovin paljon ole ollut järkeä kylmässä kotterossa palella.
Mitä sitten jos lämpenee se ylävesiletku? Onko vaarallista?siis jos se ylävesiletku lämpenee ennenkuin olet ajanut moottorin käyntilämpöiseksi, niin silloin se vika on vuotava termostaatti.
- Jeep GC
aion kokeilla huomenna. kirjoitti:
On ollut niin kovia pakkasia, ettei kovin paljon ole ollut järkeä kylmässä kotterossa palella.
Mitä sitten jos lämpenee se ylävesiletku? Onko vaarallista?tuo vikapaikka löytynyt? Oliko siellä termostaattia ollenkaan? Itsellä on -97 4.0L ja lämpöä riitti äskeisillä 30 asteen pakkasillakin tosi hyvin.
Hidas lämmönnousu ja alhaalle jäävä lämpö kyllä viittaa suoraan tuohon termostaattiin tai sen puuttumiseen, jos siellä on ollut joku hätähousu asentaja ja termostaatti unohtui välistä pois.
Kun itse teen nuo omat huollot, on ainakin tieto syyllisestä, jos tulee mokia ;-) - Antti-Jussi
Jeep GC kirjoitti:
tuo vikapaikka löytynyt? Oliko siellä termostaattia ollenkaan? Itsellä on -97 4.0L ja lämpöä riitti äskeisillä 30 asteen pakkasillakin tosi hyvin.
Hidas lämmönnousu ja alhaalle jäävä lämpö kyllä viittaa suoraan tuohon termostaattiin tai sen puuttumiseen, jos siellä on ollut joku hätähousu asentaja ja termostaatti unohtui välistä pois.
Kun itse teen nuo omat huollot, on ainakin tieto syyllisestä, jos tulee mokia ;-)Häviääkö nestettä? Tuleeko jäähdytysjärjestelmään epänormaalin kova paine? Jos tulee niin kannentiiviste on mennyt..
- vaihdattaa nesteet
Jeep GC kirjoitti:
tuo vikapaikka löytynyt? Oliko siellä termostaattia ollenkaan? Itsellä on -97 4.0L ja lämpöä riitti äskeisillä 30 asteen pakkasillakin tosi hyvin.
Hidas lämmönnousu ja alhaalle jäävä lämpö kyllä viittaa suoraan tuohon termostaattiin tai sen puuttumiseen, jos siellä on ollut joku hätähousu asentaja ja termostaatti unohtui välistä pois.
Kun itse teen nuo omat huollot, on ainakin tieto syyllisestä, jos tulee mokia ;-)jospa niissä vika.
Onko vaikea juttu? Miten ilmaus tapahtuu, onko montakin proppua?
Voiko nesteet laskea pois irroittamalla joku letku vai miten? - Olen tarkastanut
Antti-Jussi kirjoitti:
Häviääkö nestettä? Tuleeko jäähdytysjärjestelmään epänormaalin kova paine? Jos tulee niin kannentiiviste on mennyt..
paisuntasäiliöstä, ettei nestettä häviä, joten tuskin on kansivikaa.
Kyllähän nyt jo alkaa tareta, mutta pitäihän sitä tietää, että mikä se mättää.
Jos lämppäri vuotaisi, niin eikö silloin myös neste vähenisi?
- Jeep GC-96
Ostin eilen amerikantuonti Grand Cherokeen ja ajoin runsaat 500 km kotiin. Tuli vilu.
Termostaatin vaihdosta oli myyjän kanssa puhetta. Jos siitä päästä aloittas, niin paljonko se maksaa, millanen pitää olla ja saako (helposti) laitettua ite?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465687Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5792122Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821161Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771003
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.59909- 60887
- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768