Neuvoja kaivataan

*tikka*

Meinasin viikonloppuna vaihtaa soran hiekkaan. Olen kuullut, että Bilteman puhallushiekka olisi edullista ja hyvää, eikä sitä tarvitsisi pestä. Minulla on 2 partamonnia ja albiinomonnisia ja ne kuulemma tykkäävät enemmän hiekasta?!
Kysymykseni kuuluu, että voiko kalat laittaa heti vaihdon jälkeen takaisin jos säästän kaiken vanhan veden?
Allas on 180l ja siellä on edellämainittujen asukkien lisäksi miljoonakalaoja ja tetroja.

1

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Monniset tykkää pöyhiä pehmeää hiekka pohjaa ja etsiä sieltä ruoan jätteitä suupaloiksi.
      Partiksille, ihan sama...

Ei vettä tarvitse säästää kalojen siirto ämpäreitä enempää, voit laittaa uutta vettä sitten lisää kun akva on valmis.

Ota vanhaa hiekkaa talteen ja laita se sukkahousun punttiin ja laita sukkahousu hiekkoineen akvaarioon muutamaksi päiväksi niin että vanhan hiekan bakut pääsee kasvattamaan kantaansa uuden hiekan pinnalle.
      Älä putsaa lasi pintoja sillä niissäkin asuu bakteereja jotka on hyviä akvaarion elämän tasapainon kannalta.

Miljoonakalat kuuluisi kovempaan veteen kuin mitä sulla on muut lemmikkisi, mitäs mieltä oot, voisitko antaa niille oikeat vesi oltavat?

Hiekasta;
      - Bilteman hiekan kehutaan olevan asennus valmista suoraan pussista mutta voisit nyt kokeilla ja tehdä testin joka osittaa vöäittämät vääriksi tai tosiksi... Laita ämpäriin puolilleen hiekkaa ja vettä perään melkein ämpäri täyteen.
      Pöyhi hiekkaa vaikka suihku huoneen lattian päällä ja JOS HIEKASTA IRTOAA PUTUA JA IRTOPÖLYÄ NIIN KOE ON ONNISTUNUT JA SUN TÄYTYY PESTÄ HIEKKA NIIN PUHTAAKSI ETTÄ SITÄ KAIVELEMALLA PESU VESI PYSYY KIRKKAANA PÖYHINNÄN JÄLKEENKIN, KAADA LIKA VESI TIETTY VÄLILLÄ VIEMÄRIIN MUTTA SILLOIN SUN TÄYTYY PESTÄ HIEKKA JOS SE LIKAA PESU VEDEN. AATTELEPPA MITÄ LIKAINEN VESI SAA AIKAISEKSI AKVAARIOSSASI...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe